Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12
|
181
|
Bruktbørsen / Deler selges / Empi sand seal reimhjul + bolt std str. SOLGT
|
på: april 28, 2013, 09:30:36 am
|
Hei sveis, Har et empi sand seal reimhjul tilsalgs. Dette er av typen som du presser på plass, med andre ord ikke behov for maskinering av blokk.
Man må bruke en ekstra lang bolt for dette reimhjulet, denne medfølger.
Førstemann med 350kr får dette settet, evt gi bud.
Befinner seg i Oslo, men kan sende på kjøpers bekostning mot forskuddsbetaling.
Mvh Anders
|
|
|
184
|
Bruktbørsen / Deler selges / Trakter og innsug til 48 IDA
|
på: april 27, 2013, 16:23:26 pm
|
Hei på deg, Selger et sett med innsug og aluminiumstrakter til 48IDA-gassere. Det er kappet noe av den ene trakten for å få motorlokket til å lukke seg (se bilde). Selges samlet for 600kr el bud. Befinner seg i Oslo, men kan sende på kjøpers bekosting mot forskuddsbetaling. mvh Anders tlf: 90 92 80 47 ************** SOLGT, takk for handelen *********************
|
|
|
188
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: KEP Stage 1 trykkplate
|
på: februar 25, 2013, 14:53:23 pm
|
Vi kan gjøre en deal der kanskje? jeg har stage 1 og vurderer å bytte til 2. Min er ny ikke blitt prøvemontert engang. Hvor skal du balansere?
Takk, det er jo en mulighet! Mulig en annen hadde en stage 1 også, sier fra hvis det ikke er tilfellet. Tenkte å høre med Jørn om han hadde tid og mulighet til litt balansering. Dette ordnet seg, så da er ikke bytte aktuelt dessverre. En stage 1 i tillegg til en daikin super disc holder forøvrig til mye.
|
|
|
189
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: KEP Stage 1 trykkplate
|
på: februar 21, 2013, 21:34:00 pm
|
Vi kan gjøre en deal der kanskje? jeg har stage 1 og vurderer å bytte til 2. Min er ny ikke blitt prøvemontert engang. Hvor skal du balansere?
Takk, det er jo en mulighet! Mulig en annen hadde en stage 1 også, sier fra hvis det ikke er tilfellet. Tenkte å høre med Jørn om han hadde tid og mulighet til litt balansering.
|
|
|
191
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / KEP Stage 1 trykkplate
|
på: februar 21, 2013, 12:44:13 pm
|
Hello, Noen der ute som har en ny, evt pent brukt Kennedy stage 1 trykkplate tilsalgs? Skal kjøpe deler fra piersideparts om en stund, men kunne med fordel sendt noen deler til avbalansering før det.
mvh Anders
|
|
|
193
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 48 IDA , MSD digital6 , A1 eksos 1 3/4, blå holey bensin pumpe og regulator
|
på: januar 20, 2013, 18:50:17 pm
|
Mine første Ida's hurra hurra... Sender deg en pm imorgen soa mtp på oppgjør osv. BB: kjøper gjerne gitterene av deg hvis du finner de. Finner jeg dem så er dem dine uten noen kostnad. Gratulerer med et veldig godt kjøp! Kan jo tipse deg om at MSD anlegget SOA selger har alt av funksjoner som du trenger. 2 turtallsperrer (launch og maksturtall) startsperre (tyveri). Men det er kanskje for moderne for deg? -BB- Det høres supert ut Kalle, si fra hvis du finner de. Har hørt mye bra om MSD-anlegget og det er nok veldig flott, men litt for moderne for denne motoren.
|
|
|
200
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Str og type på returrør; bensin
|
på: januar 15, 2013, 08:54:37 am
|
Jeg kan dra innom hydroscand og høre hva de anbefaler av rør til dette, men jeg satser da på 8mm begge veier evt 5/16".
Vurderer å bruke -6 AN-koblinger på rør og slanger, evt -8 på retur, men må søke dispensasjon i klubben før jeg får lov til å ta dette i bruk.
Ved bruk av AN-koblinger kan jeg feks gå for stainless steel AN hardline og kjøpe 20ft fra jegs eller tilsvarende.
Anders, AN koblinger er faktisk ganske old school, selv om noen skal ha det til det motsatte. Systemet ble patentert før andre verdenskrig, og det er tilogmed avbildet flere biler i tidlige Hot VW som brukte disse - i rødt og blått! Grunnen til at ikke flere gjorde det er nok samme som i dag - for dyrt sammenlignet med slangeklemmer! Jeg har bestilt i naturell finish for en litt mer tidløs industriell look. PS. 8mm begge veier holder nok til både mitt og ditt bruk++. Ja, jeg tittet litt rundt og fant ut at DDS, som vi jo liker godt, leverte varer med blå an-fittings (full-flow kit osv). Det var kun fittingen som var skrudd inn i oljepumpa og blokka som var blå, resten av kittet hadde naturell-finish. Takk for linkene JHU og grelland! Det blir nok sendt en bestilling ila av dagen. Forresten Johnny, bruker du banjo-fitting til ida'ene?
|
|
|
201
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Str og type på returrør; bensin
|
på: januar 13, 2013, 15:03:01 pm
|
Hehe, ja vi er glad i den gamle skolen i klubben, litt naturlig skepsis til alt dette nye er bare sunt Det skal nok gå greit med AN. Det blir i hvert fall sort nylonslange og sorte, evt blanke koblinger. blå/rød er litt for skrikende. Takk for linkene og info grelland, blir nok til at jeg sveiser på en sånn på tanken tilsvarende det du har gjort.
|
|
|
202
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Str og type på returrør; bensin
|
på: januar 12, 2013, 16:04:55 pm
|
Jeg kan dra innom hydroscand og høre hva de anbefaler av rør til dette, men jeg satser da på 8mm begge veier evt 5/16".
Vurderer å bruke -6 AN-koblinger på rør og slanger, evt -8 på retur, men må søke dispensasjon i klubben før jeg får lov til å ta dette i bruk.
Ved bruk av AN-koblinger kan jeg feks gå for stainless steel AN hardline og kjøpe 20ft fra jegs eller tilsvarende.
|
|
|
203
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Str og type på returrør; bensin
|
på: januar 12, 2013, 11:38:31 am
|
Takk for svar! Jeg antar at man ikke ønsker kobber ettersom virbrasjoner kan føre til sprekker i lengden pga at røret blir sprøtt. Vet ikke om det samme gjelder for glødet kobber, eller om det faktisk er et problem i det hele tatt. Hvordan gjør man det når man kommer til tanken? Er det greit å bruke et T-stykke fra det orginale utløpet, eller må man sveise inn en ny kobling, evt hvor?
|
|
|
204
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Str og type på returrør; bensin
|
på: januar 12, 2013, 00:07:58 am
|
Fikk også tips om større retur pga evt baktrykk, spm er bare hvor mye trenger jeg å gå opp i str kontra den orginale "turen".
Alle "trenger" vel egentlig retur, men man gidder ikke legge det opp og går heller for den enkle løsningen med vanlig dead-head-regulator. :-) Uansett er det en del fordeler med å legge opp retur, bla et mer stabilt trykk.
JHU mener jeg hadde en fin link til hvordan bensinsystemet burde legges opp, men jeg kan ikke finne den igjen.
|
|
|
205
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Str og type på returrør; bensin
|
på: januar 11, 2013, 23:26:28 pm
|
Hei, Hvilken str på returrøret er anbefalt ved bruk av bypass-regulator? Planen er å bruke org. rør for mating og legge opp nytt for retur. trykket antar jeg vil ligge på 3-3.5psi og det må leveres nok til ca 200hk.
Har tenkt til å bruke hydraulikkrør i rustfritt, eller finnes det bedre alternativer der ute?
-Anders
|
|
|
206
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: SCC 2012 takkeliste!
|
på: august 22, 2012, 11:34:11 am
|
Takk til dere alle som stiller opp og gjør dette treffet til årets happening!! En ekstra stor takk til deg JHU som ofrer så mye av din egen fritid for at vi andre kan komme til dekket bord! Det settes umåtelig stor pris på!
|
|
|
210
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Porsche 914 speedometer i boble
|
på: september 27, 2011, 20:45:39 pm
|
Hei, Hørt noen rykter om at man kan bruke 914 speedometer i boble kun ved å benytte den originale kabelen fra hjulet foran.. Er det noen som har testet dette og kan bekrefte at det stemmer? Hvis ja, har noen en formening om hvor nøyaktig dette vil bli med 145/R15 dekk??
mvh Anders
|
|
|
|