juni 13, 2024, 02:43:59 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12
181  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Treff/promotering på Tiller, 29.mai kl 1200 på: mai 25, 2010, 14:25:23 pm
Jeg planlegger å komme!
Første dag med sommerferie!  Kult

M.
182  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: How-to: Rotisserie for buss på: mai 23, 2010, 09:16:38 am
Hjulene som jeg snakket om:
[attachment=1]
Selv et ribbet karosseri er litt tyngre bak enn foran, så jeg ble nødt til å dreie nye "hjul" bak.
(Hjulene er Jula sine 150kg transporthjul)
Som en ser i bakgrunnen legger jeg nå paller under rammen for å kunne tippe på bilen uten å ta av hjulene. fungerer utmerket!

M.
183  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Panelen Kjell på: mai 23, 2010, 09:08:53 am
Men jeg får da gjort litt innimellom: Glad
[attachment=1]
Ble litt av et lappeteppe pga. uvøren kapping og høyre hjørne var litt feilprodusert.

Etterforsyninger fra USA, samt dekk og skilt er på vei. Så straks det blir sommerferie satser jeg på å sette opp dampen! Glad

M.
184  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 53 zwitter og splitt panel 65-67 høgges på: mai 17, 2010, 09:13:04 am
Antar det er en del der som du skal ta vare på?
Støtfangere, forstilling, bakstilling, ratt og den ene cargodøren kan jo være til nytte for andre?
Om du så skroter den, så kunne jeg gitt deg f.eks. 200,- for å kappe ut en øvre dørhengsel (komplett med begge bitene) fra en frontdør som ikke er bøyd.

M.
185  Forum / Snikk-snakk / Sv: Dekkdimensjon splittbuss på: mai 11, 2010, 16:33:06 pm
Orginalt er 7.00 R14, som tilsvarer 185/82R14.
Men det du kan håpe å få tak i er 185R14 evt. 195/75R14
Flere diskusjoner på dette på thesamba.com, bla. denne:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=129570&highlight=r14

Har forstått det som på samme forum at det er mange i USA som liker Hankook Ra08, som fåes bla. på dekkonline.com
Det de hvertfal er enige om er at sideforsterkede dekk er å anbefale. (Og nei, jeg har ikke prøvd forskjellen)

Mvh. Magnus.
186  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: How-to: Rotisserie for buss på: mai 10, 2010, 21:22:52 pm
Ut og helsveise det på gulvet:

[attachment=1]

Og plutselig har en bilen i et rotisserie! Nå er det på tide å more seg med å snu på bilen!

[attachment=2]

[attachment=4]

Klaringen til støtfangerfestet er minimal. Men som restofolket sier: ”All klaring er god klaring” Glad

[attachment=3]

Og for den som var i tvil, så er det ganske mye mer behagelig å jobbe på bilen slik:

[attachment=5]

Det en vil oppdage når en legger bilen på siden nå er at takrennen vil være et par cm nærmere rammen i bunnen enn når den er oppreist. Stål tåler jo heldigvis å bøyes litt veldig godt, men ønsker en å sveise på bilen i denne stillingen ønsker en ikke at den skal være vridd. Jeg laget meg derfor et par enkle sidestøtter.

[attachment=6]

Designet ser en på bildet under, og dimensjoner er høyst improvisert. Hullene i de bitene til høyre og sporet i de til venstre er tilpasset gjengestaget.
Jeg har prestert å ikke ta nærbilde av dette i rammen, men kan ta det siden. Bitene med spor i ble sveiset parallelt med rammen med sporet ned, en bit gjengestag stukket ned i hullet på den andre og sveiset fast (for meg ca. 7cm biter).  Biten med gjengestag er plassert rett under takrennen, to muttere blir brukt for å låse det fast i den andre biten. Holdes på plass og sveises. Dette sikret at karosseriet ikke vridde seg. Men det kan fortsatt vri seg i lengderetningen, og å sveise på bilen mens den ligger på siden er fortsatt.

[attachment=7]

Tok meg et par dager å lage, men har gitt meg mye glede! I dag har jeg montert på hjul, som jeg også kan ta bilde av om en ønsker det. Valgte da å lage dem avtagbare.

Håper dette er til litt informasjon og motivasjon for dere bussfolk der ute!

Magnus.
187  Forum / Teknisk, teori og praksis / How-to: Rotisserie for buss på: mai 10, 2010, 21:20:17 pm
Hepp!

Lenge tenkt at jeg skulle lage en ”how to” om rotesserien jeg laget til bussen min i januar. Tegningene til den er tatt direkte fra tråden på TheSamba.com.
Denne skal vel passe til splittbuss (utenom barndoor) og bay (med mindre justeringer).

Denne krever litt gulvplass, men er veldig grei å lage og bruke. Jeg valgte å ikke lage den todelt, samt at jeg gjorde en liten brøler da jeg kappet opp rørene og ble nødt til å skjøte inn en bit i ringen for å få den til å passe. Følger en målene jeg gir under, skulle ikke det være nødvendig. Å lage dette er selvfølgelig helt på eget ansvar. Du bør være rimelig sikker på at du har gode nok sveiser før du lager noe slikt. Mindre justeringer av mål kan være nødvendig.

Handleliste:
16m 40x40mm firkantrør
4 x ca. 5mm, ca. 5x10cm stålplatebiter
ca. 40cm 10mm gjengestag m/8 muttere (for øvre sidestøtte, valgfri)

Da begynner vi!

Jeg ”jukset” litt, og brukte en sag hvor jeg kunne stille inn 15 graders vinkel og se på alle bitene bli saget. Alternativet er å lage en mal/jigg el.l. for vinkelsliper. En skal ende opp med:
-   8x 60cm biter (fra tupp til tupp) med 15 grader vinkel i hver ende
-   16x 55cm biter også med 15 graders vinkel.
-   2x ca. 20cm med 30 grader vinkel i hver ende (se bilde)
-   2x ca. 10cm med 30 grader i ene enden.
-   2x ca. 40cm med 30 grader i ene enden.  (2 ekstra er valgfritt)

[attachment=1]

De små bitene med én rett ende skal siden tilpasses festene på bilen og må antakelig tilpasses den enkelte bil.
Legger en så dette utover gulvet med de lengste bitene på sidene og topp/bunn vil de se slik ut. Første bilde illustrerer den bakre rammen, neste den fremre.

[attachment=2]
[attachment=3]

Når en nå skal sveise dette sammen er det fint at gulvet du jobber på er rett. Du må også måle opp 12-kanten din i topp/bunn og sider, slik at de er parallelle. Dette for å sikre at det blir stødig når dette er ferdig. Jeg punktet først alle bitene sammen med to punkt, for så å helsveise de tre synlige sidene. Dette for å hindre at det slår seg og forskyver seg. Så snur en rammen, sveiser siste siden og gjør det hele en gang til.. En har så to fine 12-kanter:

[attachment=4]

Det var nå på tide å lage platene for å feste rammen til bilen. Jeg brukte pappmaler og mål for å finne størrelse på platene og plassering av hull.
De platene med to hull brukes foran. De med tre er bak. Jeg valgte å bruke de tre hullene lengst frem på bilen.

[attachment=5]

Så var det tid for å bolte fast disse platene på bilen med de tilhørende boltene. Plasserte rammen i den høyden jeg ville ha den og tilpasset de rørbitene slik at de stod vannrett og at bilen var sentrert i rammen. Det er nå litt viktig at bil og ramme er vatret opp, i det minste slik at en på en fornuftig måte kan få de to rammene til å bli sveiset fast likt. Jeg valgte å punkte fast rørene til rammen og til platen, for så å helsveise det med rammen på gulvet.

[attachment=6]

En ferdig! Her ser en for øvrig min skjøt. Dette var for at jeg skulle kunne tre rammen inn på bilen, da mine lange biter ikke er fullt 60cm.

[attachment=7]

Foran er samme prosedyre. Jeg senket bilen slik at den stod på rammen bak slik at jeg kunne vatre opp bilen før jeg sveiset rammen foran. Platene ble boltet til bilen, stagene tilpasset og plassert slik at bilen var sentrert i rammen og punktet fast. Det er nå altså viktig at rammene står slik at sidene står parallelt for å hindre at den vipper. Ut over det horisontale staget her kan en gjerne også forsterke med en horisontal plassert like under festeplaten. (Jeg har ikke hatt behov for det, men så er min 100% ribbet også)

[attachment=8]
188  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Porsche Service Bil 53 Barndoor. på: mai 10, 2010, 16:15:44 pm
Tøft!!  Osteaktig
Utrolig bra valg av tema!
Gleder meg at flere legger ut prosjekttråder om splittbusser!

Hvis det er en sånn 12-kantet rulle du skal lage, får du si ifra om du ønsker noen fler bilder av min.

Lykke til!

Mvh. Magnus.
189  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Panelen Kjell på: mai 02, 2010, 16:24:10 pm
Har forresten testet å kalkblåse forleden. Må ta en økt til, men ble ganske bra finish!
[attachment=1]
Ellers så jobbes det med de bakre hjørnene..
[attachment=2]

Rolig i garasjen om dagen, pga. studier..

M.
190  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Crusing 2010 på: mai 02, 2010, 16:19:31 pm
Rimelig ensomt på cruising i dag...  Tvilende
[attachment=1]

Tydeligvis mange fler enn Erlend som er fyllesyke..  Osteaktig

M.
191  Forum / Problemløseren / Sv: Motor til min 65 splitt pickup på: april 30, 2010, 12:44:29 pm
De vil fungere på 12V, men du sliter dem ut raskere. Du får kjøpt deler for å bygge om viskermotoren til 12V på bla. Wolfsburg West.

Så ja, du kan bygge om bilen til 12V og skifte:
- ca. 18 lyspærer
- Laderegulator
- Startmotor
- Batteri
- Startmotorforing
- Frese ut girkasse
- Lysrele?
- Blinklysrele
- Vindusviskermotor
- Evt. radio
- Sikringer?

Eller du kan skifte:
- Svinghjul
- Dynamo
- Dynamotårn
- Coil
- Choke

Men det kan jo hende du vil ha 12V i bilen din for bedre lys og muligheter til ny radio, mobillader o.l.?

M.

Har du lang erfaring med å bruke opp 6v utstyr med 12v?
Har drevet med vw i over 20år nå, og har aldri hatt problemer med å bruke 12v på 6v starter og viskermotor.


Nei, kun flyttet delene, men aldri kjørt med 6 og 12v blandet.
Det var derfor jeg skrev "De vil fungere på 12V, men du sliter dem ut raskere.".
Utsagnene er basert på ting jeg har lest på forumet; SveinT har kjørt 100 000km med 6V starter i 12v bil uten problemer, OTO har gjort det samme, men slitt ut 3 startere på 10 år. RaceBuggy m.fl. uttalte at en kanskje bør skifte solenoiden til 12V, osv.

Det vi kan bli enige om er vel at den vil tåle det, men den vil utvikle mer varme enn den er designet for ved lengre bruk og dermed slites raskere. Men med tanke på at disse startmotorene gjerne varer i 40 år når de brukes som de skal, så kan en 6V starter på 12V fungere flott i mange år.

Altså er egentlig listen min en oversikt over deler som er forskjellig og ikke hva som MÅ skiftes!? Glad

M.
192  Forum / Problemløseren / Sv: Motor til min 65 splitt pickup på: april 30, 2010, 11:01:05 am
De vil fungere på 12V, men du sliter dem ut raskere. Du får kjøpt deler for å bygge om viskermotoren til 12V på bla. Wolfsburg West.

Så ja, du kan bygge om bilen til 12V og skifte:
- ca. 18 lyspærer
- Laderegulator
- Startmotor
- Batteri
- Startmotorforing
- Frese ut girkasse
- Lysrele?
- Blinklysrele
- Vindusviskermotor
- Evt. radio
- Sikringer?

Eller du kan skifte:
- Svinghjul
- Dynamo
- Dynamotårn
- Coil
- Choke

Men det kan jo hende du vil ha 12V i bilen din for bedre lys og muligheter til ny radio, mobillader o.l.?

M.
193  Forum / Problemløseren / Sv: Motor til min 65 splitt pickup på: april 29, 2010, 23:30:18 pm
(1) På papiret er det jo feil med en 1600 motor, men praksis kan jo være noe helt annet. Motorene ser, hører og oppfører seg jo veldig likt.
(2) Å montere en 12v motor i en 6v bil skaper jo fler problemer enn bare girkassen. Kan være enklere å bygge om motoren til å bli 6v. Skifte svinghjul (husk å shimse for riktig endeslakk), dynamo, dynamotårn, coil og choke. Delene passer om hverandre, og vil antakelig kun føre til en tanke lavere effekt(?). 6v motordeler burde være en smal sak å få tak i!
Hva som er enklest og mest ønskelig av å bygge om motor til å bli 6v eller bil til å bli 12v er jo litt opp til deg. Men for å svare på spørsmålet ditt, så må du frese ut av girkassen, skifte startmotor og startmotorforing for å få inn 12v motoren. Girkassen er forøvrig lik som boble, kun diff'en som er snudd pga. reduksjonsboksene.

M.
194  Forum / Snikk-snakk / Sv: Teknisk data på: april 28, 2010, 22:53:24 pm
Hvilken informasjon er det du er ute etter?
Står jo en del i manualen.
Er et skille på en del detaljer i mars -64, men tror ikke det påvirker størrelse, vekt, o.l.
Det kan kanskje noen andre bekrefte?
Her er manualen til en okt. 64 hvertfal. http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/oct64bus.php

M.
195  Forum / Problemløseren / Sv: Hjelp hvordan få opp bagasjelokk 58mod t1 på: april 28, 2010, 07:11:58 am
Vel, jeg antar du kan gjøre det samme på alle bobler, nemlig å ofre håndtaket.
Er du heldig så holder det å sage vekk en bit midt på håndtaket og skrur ut bitene.
Er du litt uheldig så må du også sage ca. 1cm ut fra panseret også, for å få holdt fast skruen med en skrutrekker el.l. slik at den ikke roterer med håndtaket.

Kjipt å måtte sage i bilen sin, men håndtaket er forholdsvis greit å få tak i nytt. Blunker

Slik ser det ut når en gjør dette på en 70modell..  Osteaktig
[attachment=1]

Lykke til!

M.
196  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Hjulmuttervinde på: april 26, 2010, 07:59:01 am
En slik en?


Artig! Glad

M.
197  Forum / Snikk-snakk / Sv: bilde av vw logoer opp gjennom tidene på: april 25, 2010, 21:38:24 pm
Sven Ole har lagt det ved, ved et par anledninger. Bla. her:
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,15002.msg153950.html#msg153950

Det du tenker på?

M.
198  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Piggdekk på boblefelg gis bort ved Haugesund på: april 23, 2010, 18:25:42 pm
Kom over denne.

Kanskje noen i Haugesundstraktene som trenger?
http://www.finn.no/finn/torget/gisbort/annonse?finnkode=21965106

M.
199  Forum / Problemløseren / Sv: HJELP! Eit par enkle spørsmål på: april 21, 2010, 15:26:26 pm
Stemmer nok det!

Bla deg ned til 1972 på denne siden, så finner du et par manualer som beskriver din boble.
(Om du ikke har selv)
http://www.thesamba.com/vw/archives/manuals/type1.php

M.

Min grønne dra-knott som du sikkert har makan til, starter bensin varmeren i bagasjerommet foran.

Den er grønn med bilde av en spiral på, det tror jeg er symbolet for brenneren foran.

200  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Panelen Kjell på: april 18, 2010, 14:23:12 pm
I disse travle tider er det ikke så mye spennende å vise frem av arbeid på bilen. Noe blir stadig gjort, men jeg kan heller vise frem litt ting som vi har funnet på loppis! Glad

Ønsker som sagt å lage en camper av denne, og ønsker da å eksperimentere litt med nytt og gammelt. En del tidsriktig kjøkkenutstyr har blitt kjøpt inn, og mer skal det bli! Glad
[attachment=1]
[attachment=2]
Også fikk vi i dag tak i en Primus 2kg flaske som skal brukes sammen med koketopp og kjøleskap:
[attachment=3]
Samboeren dykker, og bla. annet en gammel dybdemåler kan bli passende utstyr å ha liggende i bilen!  Osteaktig
[attachment=4]

M.
201  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Seter med høy rygg ønskes kjøpt på: april 14, 2010, 23:35:49 pm
Jeg har faktisk et venstre høyrygget sete, som i følge tmi katalogen er fra 70-72.
Dette kjøpte jeg ironisk nok av Skrotnisse, da jeg trodde det skulle bli enkelt å skaffe det høyre..
Endte opp med å sveise om 1303 seter i stedet. Blunker

Men kan sende deg bilder slik at du kan være sikker på at det er riktig type.

Hvis du er rask så kan du sikkert få det sendt med Fanstein som skal til oslo på fredag!

Videre detaljer kan vi ta på PM?

M.
202  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Panelen Kjell på: april 12, 2010, 17:53:30 pm
Vårstemning i garasjen i helgen.
Søndag jobbet vi med porten åpen, og bobla fikk på sommerdekkene.
Fått gjort litt på bussen også:
- Tatt av fler lager på girkassen, fyllt den med diesel for rengjøring, m.m. Litt skeptisk til tilstanden på den, da det er metallspon på bunnpluggene..  Tvilende
- Vasket mer motor og oppdaget sylinder med ripe i, samt en fremmed del som ramlet ut av motoren..
- Lappet på doglegs. Stort sett fine, men de er ikke spesielt lurt designet og er dømt til å ruste.
- Jobbet litt med dørpanelene
- og sikkert mer..

Sakte, men sikkert..

Stemningsbilde..
[attachment=1]

M.

PS. Bestemt meg for å slutte å si hva jeg skal neste gang, da det alltid blir endring i planene.. Dere får ta det som det kommer, også får vi håpe jeg har kontrollen.. Osteaktig
203  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Krom hjulkapsel 64-67 t2 byttes i lakkert på: april 10, 2010, 12:53:47 pm
Kanskje noen som finner en i våroppryddingen? Glad

M.
204  Forum / Snikk-snakk / Sv: Er dette en barndoor? på: april 01, 2010, 17:47:51 pm
Jeg gjetter at den er fra mellom -55 og -60.
Fordi:
Høye hengsler på cargodører, før -61.
Ventilasjonsvindu fra etter -53.
Låsen på cargodøren ser ikke ut som de barndoorlåsene som er til salgs på thesamba, altså etter -55.

Kanskje noen andre skjulte hint, men hvertfal hva jeg fant ut med "Transporter spesification guide" og thesamba. Glad

M.
205  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Panelen Kjell på: april 01, 2010, 11:58:00 am
Fikk en lang sandblåseøkt i går.
Ting går ikke alltid som planlagt, så arbeidsoppgavene skifter stadig som dere kanskje merker.. Glad
Var en fryd å jobbe i det nye rommet! Nesten trivelig å sandblåse! Glad
Mye av smådelene og den ene støtfangeren var gjort tidligere, men her kan se at det er en del deler som skal lakkeres.
(Men tror dere jeg har vasketynner så jeg får lakkert i dag? Neeeida..)
[attachment=1]
Et par små overaskelser under blåsingen, men ikke de store. Bunnpannen var ikke overaskende hullete, men tenkte jeg kunne vise for de som interesserer seg for sånt. Virker som den, sammen med det meste andre under bilen er lakkert i bilens farge. Mon tro om jeg også skal det? Hadde i utgangspunktet sett for meg sort.
[attachment=2]
Da jeg så vidt hadde begynt på frontplaten i går ble det full stopp da jeg så rester av brunt! Kan virke som den har kjørt med logo i stedet for vw-merke i fronten. Begynte avdekkingen i går, men må fortsette siden. Glad
[attachment=3]

M.
206  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Panelen Kjell på: mars 30, 2010, 23:33:22 pm

Det ser ut til at kabalen med frontlykter går opp ved hjelp av OTO og Sam. Takk!
M.


Den har kommet frem?

Ja!
Tok litt tid i posten, men fikk hentet pakken i dag! Takk!

M.
207  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Panelen Kjell på: mars 30, 2010, 15:32:20 pm
Updates:

Begynte i går å fikse dørene for å kunne henge dem opp når jeg skal tilpasse paneler foran. Valgte å gjøre som volkswagen gjorde i oktober -64, nemlig å øke platetykkelsen ved innfestingen til 1,5mm. Litt grønt stål ble også begynt tilpasset. Mangler litt sandblåsing og lakkering før resten sveises inn. Hengslene vil bli festet med skrue og mutter, litt som måten døren er festet i A-stolpen. Skulle gjerne naglet, men tror dette blir en god løsning, da det gir rom for litt justering ettersom jeg ikke vet den nøyaktige plasseringen av hengslene.
[attachment=1]
I stad tok jeg med meg alle låsene til Låsgruppen og fikk filt opp en nøkkel. Som jeg fryktet var to av låsene (tenningslåsen og førerdøren) faktisk med en annen koding. Mon tro om jeg skal prøve å få dem til å bli like? De hadde mange forskjellige "tumblers" i en eske merket "Volkswagen" som så mistenkelig riktige ut.
Tre av dørene har en nøkkel som passer hvertfal! Glad
[attachment=2]
Jeg har lenge vært nysgjerrig på hvordan det så ut under den blå lakken på bilen. Etter flere besøk i garasjen hvor vi har diskutert at det hadde vært kult å få frem logoen tok jeg i morges til meg motet og fjernet den blå lakken flere steder. Skuffelsen var til og ta og føle på da jeg innså at de som lakkerte bilen blå gjorde en for god jobb med å matte ned..
[attachment=3]
Det er kun rester etter en brun logo på denne siden, og to brune striper langs den andre siden.
Men jeg gir ikke opp! Må være mulig å finne et bilde av bilen på 60-tallet!

To be continued...

M.

PS. Tror jeg hadde gjort meg dårlig som påskekrimforfatter; jeg som avslører hemmeligheten så tidlig...  Rekker tunge
208  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 54 T1 80 talls racelook :) på: mars 27, 2010, 13:25:01 pm
Vel, er du sikker på at det var en skrue du kappet vekk og ikke en del av motorblokken?
Slik det ser ut på motoren din var det nettopp støpt inn en slik mutter som du foreslår fordi det er så trangt på den siden. Da hadde du kunnet skru ut skruen fra "girkasse-siden".
Du får nok ikke sveiset på noen mutter, da blokken er av aluminium/magnesium.
Sikkert noen som har et godt forslag, men kan jo hende du kan gjenge opp for en større bolt i hullet ditt slik at du ikke trenger noen mutter.

Lykke til!

M.
209  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Panelen Kjell på: mars 27, 2010, 13:09:46 pm
Ikke rart det blir lite oppdateringer her når jeg har brukt ledig tid i snart to uker på å montere branndør i verkstedet.. MEN nå som det er påskeferie har jeg satt av hvertfal fire hele dager med jobbing på bussen!
Satser på at det blir store endringer på bussen da!

Ledig tid mellom slagene har jeg fått gjort litt av de tusen tingene som må gjøres før Kjell er på veien igjen.
Knapper, lys, o.l. har blitt renset/vasket lett på kjøkkenbenken.
[attachment=1]
(Beklager dårlig bilde)
Også fått bekreftet at Låsgruppen i byen kunne slipe opp nøkkel etter koden min! Bare å sjekke koden på dørene også nå, før jeg tar turen dit. (Korrekt emne kjøpte jeg på WolgsburgWest)

God påske til dere som leser! Glad

M.
210  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Tråen til tykken og tynnen!! på: mars 25, 2010, 16:10:32 pm
d e topp Glad ska vent å hør litt ka folk si, da æ trur ett trommel bytte bli pener.. tror sett mutter og splint blir stikkende ut av sentre på felgen viss vi "bare" dreie den ned Glad

Ja, la oss gjøre det! Glad

Men da er det vel lengden på akslingen som er problemet, ikke trommelen?
Har forøvrig et par 5*205 T1 tromler liggende, om det skulle være til noe hjelp?
Men er jo ikke helt heldig å gå ned på størrelsen på bremsene..?

M.
Sider: 1 ... 5 6 [7] 8 9 ... 12
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!