1801
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Automatstarter
|
på: desember 29, 2008, 23:07:01 pm
|
Hadde en liten gjennomgang på "hovedlageret" mitt. Fant en til deg der viss du vil ha en brukt. Testet den, og den sviver. Men det var jo absolutt en grei pris fra Bema også.
|
|
|
1802
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: rosenbauer brannpumpe m agregat
|
på: desember 29, 2008, 17:59:04 pm
|
Ser den også har en litt spesiell dynamo. Regner med den er 12volt, men den har diameteren til en 6volt. Mener å huske at den i tillegg leverer fler amper enn en standard.
|
|
|
1803
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Automatstarter
|
på: desember 28, 2008, 23:08:44 pm
|
Er grunnen til at du vil ha automatstarter at den er 0,1Hk sterkere eller for å slippe å bytte foring i girkassen? Nå finnes jo foringer for "alle" kominasjoner av starter og kasse. Er vel litt billigere enn en starter En standard starter er 0,7Hk, automatic 0,8Hk mens en Hi-torque er vel på over det dobbelte....
|
|
|
1804
|
Forum / Problemløseren / Sv: Startvansker / bensintilførsel
|
på: desember 28, 2008, 18:03:19 pm
|
Det første som er enkelt og greit å sjekke er akselerasjonspumpen. Ta av luftfilteret og se ned i forgasseren. Når du beveger spjellet skal det komme bensin ut av et lite rør nedi forgasseren. Gjør det ikke det kommer det antakelig vis ikke bensin inn i forgasseren.
Viss du kobler fra slangen mellom bensinpumpe og forgasser kan du se om det er bensin i denne. Er det bensin her, er det nok forgasseren som ikke slipper inn bensin der den skal. Viss slangen er tørr ,er det kanskje bensinpumpen. Har bilen stått lenge uten bensin? Har vært ute for luft i bensinpumpen som "sperrer" for bensingjennomgang.
|
|
|
1807
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Originale delekataloger til T1 og T2 ønskes kjøpt
|
på: desember 27, 2008, 19:38:54 pm
|
Satt å scannet papirutgavene for noen år siden Delekatalog med skisser og delenummer for Type 1, 2 og 3. Vet ikke når de begynte med microfilm, men det ser ut til at T1 og T3 er til og med 1972 modellen. T2 er splitbus men ikke bay (til og med 1967?). Totalt 2773 sider i PDF format på to CDer. Oppdelt etter kapitlene i originalkatalogen....
|
|
|
1809
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Plugger 044 topper
|
på: desember 26, 2008, 19:16:18 pm
|
Regner med Herulf har fått det svaret han trenger, men her er oversikten på Bosch sitt nåværende system. Er som TomR sier motsatt av skalaen til NGK. Bosch hadde en annen skala på 60 tallet.....
|
|
|
1810
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tips Section
|
på: desember 26, 2008, 18:54:49 pm
|
How To Re-Polarize Your Dynamo
After leaving your vehicle standing for long periods with a flat battery or replacing your dynamo you may need to re-polarize it. To enable it to charge the battery correctly
1. Disconnect battery 2. Remove fan belt 3. Remove all wires from dynamo 4. Take a length of wire from the battery ''+'' terminal to the ''D+'' terminal on dynamo 5. Take a wire from battery ''-'' terminal to ''D-'' terminal on dynamo, then link ''D-'' to ''DF''.
The dynamo will turn like an electric motor.
6. After 10 secs remove wires, and reconnect original connections.
Litt om dette emnet her også (på norsk ) http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8461.0.html
|
|
|
1812
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Kupe Varmer 12V vil denne varme opp bobla mi?
|
på: desember 17, 2008, 18:52:28 pm
|
Handler du på Biltema kjøper du bare en batteriledning 80502 og forgrening 43334 så er du i gang.
Vil ikke anbefale denne løsningen. Viss du har to vifter blir det 400W. Det blir 33,33Amper. Ledningen tåler 30A og forgreningen bare 10A..... Og du trenger ca 12amper til lys på bilen, så har den likestrømsdynamo vil du gå tom for strøm også etter en stund. Regner nok med den har vekselstrømsdynamo på 50Amp, men det er ikke mye å gå på likevel. Gå for en vifte og varmedress
|
|
|
1819
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Första riktiga Beta versionen av PC-programmet....)
|
på: desember 14, 2008, 12:00:55 pm
|
Nå er trykkfølerne riktige Ser ut til at .INI filen resettes hver gang programmet lukkes. "File=C:\" selv om jeg har endret det manuelt til riktig bane, og comport må også velges hver gang jeg starter programmet.? Har ikke tid nå til å teste alle tempfølerne, men det ser ut til at 1 og 3 virker viss begge er tilkoblet. Kobles nr3 bort blir nr1 forvirret...... Den blinker mellom 0 oC og riktig temperatur. Nr 2 virker ikke, men det kan jo være en kobling som ikke er god etter diverse omkoblinger. Har også prøvd "Config bits" både som FC og FD på linje 05.
|
|
|
1820
|
Forum / Problemløseren / Sv: weber 32/36 2,0
|
på: desember 13, 2008, 18:03:32 pm
|
Har aldri hørt om dobbelinstallasjon av progressiv forgasser, SveinT. Åssen går det til?
Var jo derfor jeg også måtte prøve, siden jeg ikke heller hadde hørt om det før Måtte lage innsugene selv, og har også fått luftfiltere på de etter at bildet ble tatt. Ble 5Hk mer med disse i forhold til originale Type 3 gassere, og forbruket gikk ned en god del.
|
|
|
1821
|
Forum / Problemløseren / Dagens tips...
|
på: desember 13, 2008, 17:23:25 pm
|
Laget dette verktøyet for en tid tilbake, men tenkte det kunne være et bra tips for fler. Problemet med å få ut gamle kryssbolter blir i alle fall litt mindre, og du slipper å være redd for å bøye råden viss du prøver å slå den ut. Tre begge båndene over stempelet og skru kryssbolten ut.
|
|
|
1827
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Första riktiga Beta versionen av PC-programmet....)
|
på: desember 10, 2008, 22:55:23 pm
|
Endret "Config Bits" uten at det ble bedre.
Tekster virker bra i programmet. Testet det nyeste programmet på W98SE maskinen, og da var det "comdlg32.ocx" som var for gammel, viss det kan være til hjelp?
Koblet til 3 tempfølere, men da viser ingen riktig. Inne er det ca 23oC, ute ca 0 og over loddebolten 70. Litt bilder under av de forskjellige trykk mulighetene. Alle bilder med 3 tempfølere tilkoblet.
|
|
|
1828
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Första riktiga Beta versionen av PC-programmet....)
|
på: desember 10, 2008, 18:40:28 pm
|
Da var en liten test med de tre nyeste filene foretatt. Programmet blir bare bedre og bedre Hex filen er det nok noe rart med. Om jeg suger eller blåser i Press2 er det Press3 som går til 0. Blåser jeg i Press1 er det Press2 som går oppover, samtidig som Press1 løper som den selv vil? På temperaturen ser det ut til at det er Temp1 som styrer alle 3. Men den måler helt korrekt temperatur. På den gamle hexfilen (*ADC*) virker trykkfølerne på den riktige inngangen, men selvfølgelig ingen temperaturer i denne.
|
|
|
1830
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (NY!! Programvara oh tempinfo..)
|
på: desember 09, 2008, 21:23:46 pm
|
Da virker USB på alle hex filer Det var "ConfigBits" som manglet.. Men har du byttet rundt på noen innganger siden "USB_ADC_VWNORGE.HEX"? Trykket oppfører seg annerledes med disse nye filene. Når jeg blåser i "Pressure2" går Pressure3 til 0, og når jeg blåser i "Pressure1" går "Pressure2" oppover? Med "USB_ADC_VWNORGE.HEX" er det den riktige som beveger seg, men etter en annen skala (1/10?). Skal vist ikke være lett dette her, men vi nærmer oss jo målet
|
|
|
|