juni 10, 2024, 03:02:41 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 59 60 [61] 62 63 ... 66
1801  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Automatstarter på: desember 29, 2008, 23:07:01 pm
Hadde en liten gjennomgang på "hovedlageret" mitt. Fant en til deg der viss du vil ha en brukt. Testet den, og den sviver.
Men det var jo absolutt en grei pris fra Bema også.
1802  Forum / Snikk-snakk / Sv: rosenbauer brannpumpe m agregat på: desember 29, 2008, 17:59:04 pm
Ser den også har en litt spesiell dynamo. Regner med den er 12volt, men den har diameteren til en 6volt. Mener å huske at den i tillegg leverer fler amper enn en standard.
1803  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Automatstarter på: desember 28, 2008, 23:08:44 pm
Er grunnen til at du vil ha automatstarter at den er 0,1Hk sterkere eller for å slippe å bytte foring i girkassen? Nå finnes jo foringer for "alle" kominasjoner av starter og kasse. Er vel litt billigere enn en starter  Øyerulling
En standard starter er 0,7Hk, automatic 0,8Hk mens en Hi-torque er vel på over det dobbelte....
1804  Forum / Problemløseren / Sv: Startvansker / bensintilførsel på: desember 28, 2008, 18:03:19 pm
Det første som er enkelt og greit å sjekke er akselerasjonspumpen. Ta av luftfilteret og se ned i forgasseren. Når du beveger spjellet skal det komme bensin ut av et lite rør nedi forgasseren. Gjør det ikke det kommer det antakelig vis ikke bensin inn i forgasseren.

Viss du kobler fra slangen mellom bensinpumpe og forgasser kan du se om det er bensin i denne. Er det bensin her, er det nok forgasseren som ikke slipper inn bensin der den skal. Viss slangen er tørr ,er det kanskje bensinpumpen. Har bilen stått lenge uten bensin? Har vært ute for luft i bensinpumpen som "sperrer" for bensingjennomgang.
1805  Forum / Snikk-snakk / Sv: Modellbiltråden - vis meg DINE modellbiler på: desember 28, 2008, 17:48:41 pm
Og så kan man lage de helt selv også....
Her et par bilder av papirutgaver. Fler kan dere finne her: http://genius.x0.com/pmdirectory/ for de som er interesserte.
1806  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Originale delekataloger til T1 og T2 ønskes kjøpt på: desember 28, 2008, 13:11:25 pm
Jeg tar 150,- til sammen for begge CDene fritt tilsendt.
Bare send PM med adresse, så får dere kontonummer  Blunker
Er dere raske med å betale, kan jeg få sendt de på mandag....
1807  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Originale delekataloger til T1 og T2 ønskes kjøpt på: desember 27, 2008, 19:38:54 pm
Satt å scannet papirutgavene for noen år siden  Øyerulling
Delekatalog med skisser og delenummer for Type 1, 2 og 3.
Vet ikke når de begynte med microfilm, men det ser ut til at T1 og T3 er til og med 1972 modellen. T2 er splitbus men ikke bay (til og med 1967?).
Totalt 2773 sider i PDF format på to CDer. Oppdelt etter kapitlene i originalkatalogen....
1808  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Originale delekataloger til T1 og T2 ønskes kjøpt på: desember 26, 2008, 19:50:13 pm
PM....
1809  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Plugger 044 topper på: desember 26, 2008, 19:16:18 pm
Regner med Herulf har fått det svaret han trenger, men her er oversikten på Bosch sitt nåværende system. Er som TomR sier motsatt av skalaen til NGK.
Bosch hadde en annen skala på 60 tallet.....
1810  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tips Section på: desember 26, 2008, 18:54:49 pm
How To Re-Polarize Your Dynamo

After leaving your vehicle standing for long periods with a flat battery or replacing your dynamo you may need to re-polarize it.  To enable it to charge the battery correctly

   1. Disconnect battery
   2. Remove fan belt
   3. Remove all wires from dynamo
   4. Take a length of wire from the battery ''+'' terminal to the ''D+'' terminal on dynamo
   5.  Take a wire from battery ''-'' terminal to ''D-'' terminal on dynamo, then link ''D-'' to ''DF''.

The dynamo will turn like an electric motor.

6.  After 10 secs remove wires, and reconnect original connections. 

Litt om dette emnet her også (på norsk  Osteaktig )
http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8461.0.html
1811  Forum / Snikk-snakk / Sv: Forsikring og vegavgift veteran bil hvor mye er den på? på: desember 17, 2008, 19:01:36 pm
Jeg bruker Tennant forsikring. De ville ha bilder viss jeg skulle ha kasko/delkasko. Kun ansvar, ingen bilder, kr211,- i året.

Original? Nesten  Øyerulling
1812  Forum / Snikk-snakk / Sv: Kupe Varmer 12V vil denne varme opp bobla mi? på: desember 17, 2008, 18:52:28 pm

Handler du på Biltema kjøper du bare en batteriledning 80502 og forgrening 43334 så er du i gang.

Vil ikke anbefale denne løsningen. Viss du har to vifter blir det 400W. Det blir 33,33Amper. Ledningen tåler 30A og forgreningen bare 10A.....
Og du trenger ca 12amper til lys på bilen, så har den likestrømsdynamo vil du gå tom for strøm også etter en stund. Regner nok med den har vekselstrømsdynamo på 50Amp, men det er ikke mye å gå på likevel.
Gå for en vifte og varmedress  Blunker
1813  Forum / Snikk-snakk / Sv: Off topic litt, men en LUPO utenom det vanlige.. W12 eller 2xV6 på: desember 16, 2008, 20:17:55 pm
Hvem blir først til å sette to motorer i en boble i Norge  Osteaktig
Regner med det ble firehjulstrekk på denne Lupoen. Var jo slik de gjorde det på den første serieproduserte 4x4 personbil til sivilt marked: http://en.wikipedia.org/wiki/Citro%C3%ABn_2CV#Four-wheel_drive
1814  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk og Log-data kort, Program för nedladdning.. på: desember 16, 2008, 19:31:04 pm
Har ikke fått testet så mye, da jeg også fant ut at det snart er jul  Sjokkert  Har fått handlet litt julegaver, EU-kontroll på bruksbilen og diverse annet......
1815  Forum / Problemløseren / Sv: weber 32/36 2,0 på: desember 14, 2008, 22:39:26 pm
Jeg mener å huske at det er 135/130 på pri/sek hoved, 170/125 på luft og 45/45 på tomgang.
Jeg tok "fuskemetoden" med å borre opp mine dyser, så hvem som selger vet jeg ikke....

Angående fordeler, så går nok det også. Jeg har dreid om en fordeler, og nå har jeg satt 009 innmat i den. Bruker elektronikken fra T2.
http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=153.msg2363#msg2363
1816  Forum / Snikk-snakk / Sv: I min ungdom..... på: desember 14, 2008, 22:18:58 pm
Flere..

5. En fin Notch i sølv, noen som vet noe om denne?


Litt i bakgrunnen, men ikke død: http://www.agdervwklubb.com/forum/index.php?topic=1534.msg10412#msg10412
1817  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Första riktiga Beta versionen av PC-programmet....) på: desember 14, 2008, 21:45:20 pm
INI filen virker også som den skal nå!!
1818  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Första riktiga Beta versionen av PC-programmet....) på: desember 14, 2008, 21:22:47 pm
Da tok jeg og loddet tilkoblingene mellom MAX og PIC på nytt og vasket labkortet godt med elektronikkrens.
Da ser det ut til at alle tempfølere er med oss  Gliser Gliser
Alle trykkfølere virker også.
Og takk for omtale under "About"  Osteaktig
1819  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Första riktiga Beta versionen av PC-programmet....) på: desember 14, 2008, 12:00:55 pm
Nå er trykkfølerne riktige  Gliser
Ser ut til at .INI filen resettes hver gang programmet lukkes. "File=C:\" selv om jeg har endret det manuelt til riktig bane, og comport må også velges hver gang jeg starter programmet.?
Har ikke tid nå til å teste alle tempfølerne, men det ser ut til at 1 og 3 virker viss begge er tilkoblet. Kobles nr3 bort blir nr1 forvirret...... Den blinker mellom 0oC og riktig temperatur. Nr 2 virker ikke, men det kan jo være en kobling som ikke er god etter diverse omkoblinger.  Glad

Har også prøvd "Config bits" både som FC og FD på linje 05.
1820  Forum / Problemløseren / Sv: weber 32/36 2,0 på: desember 13, 2008, 18:03:32 pm

Har aldri hørt om dobbelinstallasjon av progressiv forgasser, SveinT. Åssen går det til?

Var jo derfor jeg også måtte prøve, siden jeg ikke heller hadde hørt om det før  Øyerulling

Måtte lage innsugene selv, og har også fått luftfiltere på de etter at bildet ble tatt. Ble 5Hk mer med disse i forhold til originale Type 3 gassere, og forbruket gikk ned en god del.
1821  Forum / Problemløseren / Dagens tips... på: desember 13, 2008, 17:23:25 pm
Laget dette verktøyet for en tid tilbake, men tenkte det kunne være et bra tips for fler.
Problemet med å få ut gamle kryssbolter blir i alle fall litt mindre, og du slipper å være redd for å bøye råden viss du prøver å slå den ut.
Tre begge båndene over stempelet og skru kryssbolten ut.
1822  Forum / Problemløseren / Sv: weber 32/36 2,0 på: desember 11, 2008, 22:30:56 pm
Kjører med to stk slike på en 1680. Liker de veldig godt nå som jeg har blitt kjent med de  Osteaktig Var en del knot før de fungerte, men gjelder å finne riktige dyser som med alle forgassere. Står en grei beskrivelse her: http://redlineweber.com/html/Tech/carburetor_set_up_and_lean_best_.htm
1823  Forum / Problemløseren / Sv: Dynamo 1303 på: desember 11, 2008, 22:09:41 pm
Står litt her som kanskje er til hjelp: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,8461.0.html
Høres ut som du har vekselstrømsdynamo og regulator i alle fall.
1824  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Första riktiga Beta versionen av PC-programmet....) på: desember 11, 2008, 21:22:06 pm
Det var bra du fant noe rart. Jeg har allerede loddet litt før jeg leste dette. Koblet fra inngangene fra MAX 2 og 3 og da sluttet nr 1 og virke også...
Bra jeg har laget dette på et labkort  Osteaktig Lett å endre på hardwaren.

Og selvfølgelig Gratulerer med dagen!!!
1825  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Motor logg-program för VW-folk!?.. !! NU HAR VI NY INFO !! på: desember 11, 2008, 10:42:25 am
Det er vel ingen som har nevnt "knock sensor" enda? Er det noe som er aktuelt?
1826  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Första riktiga Beta versionen av PC-programmet....) på: desember 11, 2008, 09:17:52 am
1.)
Jeg har 2 stk MPX sensorer, og den siste inngangen er koblet til jord.

2.)
Jeg har 3stk MAX6675, med 3stk K-temp sensorer tilkoblet.

3.)
Jeg har ikke jordet de analoge inngangene. Skal få gjort det snarest og teste på nytt.   Øyerulling
1827  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Första riktiga Beta versionen av PC-programmet....) på: desember 10, 2008, 22:55:23 pm
Endret "Config Bits" uten at det ble bedre.

Tekster virker bra i programmet.
Testet det nyeste programmet på W98SE maskinen, og da var det "comdlg32.ocx" som var for gammel, viss det kan være til hjelp?

Koblet til 3 tempfølere, men da viser ingen riktig. Inne er det ca 23oC, ute ca 0 og over loddebolten 70.
Litt bilder under av de forskjellige trykk mulighetene. Alle bilder med 3 tempfølere tilkoblet.
1828  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Första riktiga Beta versionen av PC-programmet....) på: desember 10, 2008, 18:40:28 pm
Da var en liten test med de tre nyeste filene foretatt.
Programmet blir bare bedre og bedre  Gliser

Hex filen er det nok noe rart med.
Om jeg suger eller blåser i Press2 er det Press3 som går til 0.
Blåser jeg i Press1 er det Press2 som går oppover, samtidig som Press1 løper som den selv vil?

På temperaturen ser det ut til at det er Temp1 som styrer alle 3. Men den måler helt korrekt temperatur.

På den gamle hexfilen (*ADC*) virker trykkfølerne på den riktige inngangen, men selvfølgelig ingen temperaturer i denne.
1829  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (Första riktiga Beta versionen av PC-programmet....) på: desember 10, 2008, 15:13:56 pm
Da får jeg hjem og teste. Rapport kommer senere i kveld  Blunker
1830  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: DIY. Bromsbänk (NY!! Programvara oh tempinfo..) på: desember 09, 2008, 21:23:46 pm
Da virker USB på alle hex filer   Gliser Osteaktig Gliser  Det var "ConfigBits" som manglet..
Men har du byttet rundt på noen innganger siden "USB_ADC_VWNORGE.HEX"?
Trykket oppfører seg annerledes med disse nye filene. Når jeg blåser i "Pressure2" går Pressure3 til 0, og når jeg blåser i "Pressure1" går "Pressure2" oppover? Med "USB_ADC_VWNORGE.HEX"  er det den riktige som beveger seg, men etter en annen skala (1/10?).
Skal vist ikke være lett dette her, men vi nærmer oss jo målet  Blunker
Sider: 1 ... 59 60 [61] 62 63 ... 66
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!