november 01, 2024, 01:38:08 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 61 62 [63] 64
1861  Min klubb / Screwdrivers / Sv: SCREWDRIVERS sine biler på: januar 31, 2009, 00:42:03 am
Og Otto som eier charger'n har ennå ikke kommet over dette Blunker
1862  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboy's korta forstilling. på: januar 30, 2009, 22:21:20 pm
Ellers takk for tilbakemeldingene Gliser
Det varmer en kald vinterdag Glad
1863  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboy's korta forstilling. på: januar 30, 2009, 22:19:13 pm
Ser Veldig bra ut!!! Du kunne nok fint fått selt fleire sånne, ja Glad

Skulle jeg solgt identiske aksler til denne hadde jeg nok brent inne med alle sammen!
Tror nok at med all tiden jeg bruker på en slik, pulverlakk, dempere, donordeler fra orginale aksler osv osv.... så ser jeg vel for meg at en pris på ca 4500,- + fort er innen rekkevidde og dermed en pris meget få er villige til å ut med (tror jeg) . 3-4" varianter derimot er det ikke like mye jobb med (tårnene svelger tid på en 5") og ville nok derfor blitt vesentlig billigere. Men når jeg verken er blakk eller har mulighet til å avse all fritiden min på slike jobber, så får det holde med denne ene.
1864  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva fikk du i posten i dag?? på: januar 30, 2009, 22:04:46 pm
Eg fekk hentelappe på deler frå unneberg idag, på mobilen! Men då eg gjekk innom Påsten for å henta delene etter skulen var mobilen tom fø straum.... NEDTUR Sint

Huff!
Jeg får vondt langt inn kroppen når jeg leser dette!
Bedre lykke neste gang.
1865  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboy's korta forstilling. på: januar 30, 2009, 17:54:53 pm

Det er satt inn nye bakelitt lager innerst i forstillinga. Ute hadde jeg tenkt å bruke nålelager, men da disse ikke passet inne i mine orginale 1956 rør så utgikk dette. Unneberg hadde ikke flere bakelittlager i skuffen så jeg endte opp med å dreie nye selv av nylon (må IKKE sammenlignes med polyurethan). Disse knirker ikke.
Dingsen som lagerene til kingbolten står i har vært hos Mr Pensjonert vw mekaniker og fått presset inn lager og blitt brotsjet opp til perfekt mål. Så etter litt maling så tenker jeg at spindlene også er på innen neste uke med nye leddbolter og alt. Da gjenstår bare styrestagene.
Fjærene har jeg satt i fresen og sentrert meg i de gamle hullene. Boret så nye 2,5" lengere inn før jeg tredde på en bærearm og kappet på utsiden av denne og sveiset sammen som orginalt.
1866  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Empiboy's korta forstilling. på: januar 30, 2009, 17:43:11 pm
Da er tiden kommet for noen oppdateringer Glad
Satte skruer i alle hull det ikke skulle maling inni samt at jeg tettet endene med plater for å ungå lakk inni rørene. Lagerene tok jeg ut etter Unnebergs gode råd.

1867  Forum / Snikk-snakk / Sv: En artikkel flere har ventet på - i D2 på fredag på: januar 30, 2009, 15:13:39 pm
Jeg likte spesielt godt den der det sto at 50mm senking av fronten på ei rat boble holdt! Da må jeg nok få heiset min 120 mm opp Gliser. Og er det egentlig "krav" til en vass motor i disse rottene? Men jøsses, det er jo moro med litt "nyttig" stoff i avisene også, så dette var et bra brekk fra alle dødsanonsene og Odd's siste treningskamper (sistnevnte DRITER JEG TOTALT I) Gliser
1868  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: mb felger+ vw felger = breddet 7" stålfelger på: januar 29, 2009, 20:08:32 pm
Å ja! 195/65-15. Ene og alene fordi jeg ikke liker stuket man får på ei boble med feks. 195/50 dekk bak. Men med den felgbredden og innpresset jeg hadde (7" bane og bare bredet utover) så hadde jeg heller ALDRI fått på noen bredere dekk. Nå derimot som jeg har 5,5" felger bak kunne den lett svelget 205/70 dekk og kansje 215 også.
1869  Forum / Snikk-snakk / Sv: En artikkel flere har ventet på - i D2 på fredag på: januar 29, 2009, 17:21:28 pm
Mulig jeg spør dumt nå men hvorfor forkortes egentlig Dagens Næringsliv med D2? Jeg ser at Dagens begyner med D, men sliter litt mere med denne: 2æringsliv/2næringsliv eller noe i den stilen.......
Hvis jeg spør dumt nå så er det bare å mobbe meg alt dere kan Blunker
1870  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvis du vil ha NYBIL - hvorfor skaffer du deg da ei gammal folkevogn (-67)? på: januar 29, 2009, 16:28:52 pm
Artig/provoserende spørsmål egentlig, og jeg synes innlegget til Berger var så utfyllende at jeg bare sier meg helt enig Glad

Og for første gang sier jeg meg samtidig helt enig i Empiboy sitt innlegg, spesielt den med at det (fritt oversatt og kanskje litt tøysete) er jo nesten bare gæmliser som kjører originalt Blunker

Hææææ??
Enig med meg! Jøsses, det var noe nytt Gliser
Kansje det er et positivt resultat av "mitt nye jeg"? Blunker
1871  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvis du vil ha NYBIL - hvorfor skaffer du deg da ei gammal folkevogn (-67)? på: januar 29, 2009, 13:16:51 pm
Veldig mange som driver med orginalbiler er folk som feks. min far. Han er 59.99 år og ikke spesielt datakyndig. Og mange på hans alder er i samme situasjon. Er nok mye derfor det er så lite snakk om orginalbiler her inne. Tror jeg... Glad Glad
Og man skal neimen ikke se bort ifra at flere av oss som nå driver å senker-korter-trimmer-osv osv en dag kulær'n med å orginalrestaurere ei folkevogn!
1872  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: NOS eksospotte til 30 hk T1 på: januar 29, 2009, 13:00:54 pm
Jeg har en slik på min 30 hester. Passformen var bra, men lyden på er noe "grovere" enn på en orginal vw-potte.
1873  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: mb felger+ vw felger = breddet 7" stålfelger på: januar 29, 2009, 12:48:49 pm
Når jeg ser på det nederste bildet ditt så ser ikke dette helt feil ut. Mener hjula på min stakk ennå litt lengere på utsiden når akslene sto ca i vater. Når jeg senket den litt bak og satte bilen ned så smøg jommen meg hjula seg inn under skjermene. 
1874  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: januar 29, 2009, 12:42:14 pm
Enten så er det full stopp i garasjen, eller så er det en som jobber som F..... i og ikke tar seg tid til å legge ut bilder lengere......... Gliser
1875  Forum / Snikk-snakk / Sv: En artikkel flere har ventet på - i D2 på fredag på: januar 29, 2009, 10:17:41 am
Blir vel første gang jeg kjøper den avisa tenker jeg Blunker
1876  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: TORSJONSFJÆRER OG STYRESTAG TIL LINKPIN... på: januar 27, 2009, 20:55:37 pm
Du har ikke vurdert å ringe unneberg feks? De har mye brukte deler der.
1877  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "One Year Only" Oversiktstråd. på: januar 26, 2009, 07:20:24 am
Jepp. Bare å pumpe for livet Blunker
1878  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "One Year Only" Oversiktstråd. på: januar 25, 2009, 21:11:56 pm
Det er vel også 61 modellen som har "bastard" motoren. Den nye blokka med de gamle typen varmepotter?
Om noen skulle være i beita så har jeg en komplett.

Det er nok også utrolig riktig. Ved en opprydning i låven der fatters bil ble funnet så fant vi faktisk bilens orginale motor med matching number og alt. Og denne hadde som JHU sier de gamle pottene på en "ny" blokk med løs dynamofot. Så nå er planen å plukke ut den nyborra og 95% perfekte detaljerte motoren å bytte med denne. Syke mann!
1879  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "One Year Only" Oversiktstråd. på: januar 25, 2009, 21:07:29 pm
Kva skiller den bryter/pumpa frå andre? når det vert sagt, så kan eg ikkje hugsa att eg har fått spylaren til å virka på 61en!?


Det sitter en liten gummibelg på baksiden av bryteren. Først så drar du bryteren ut for å starte viskerene. Når du drar videre på knotten og pumper så er meningen at det skal komme spylerveske på vinduet! Fatter har en NOS bryter av denne typen i sin 61 modell. Og jeg må vel kunne si at denne patenten ikke er spesielt fantastisk Gliser
1880  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva fikk du i posten i dag?? på: januar 24, 2009, 22:27:22 pm
Jeg fikk nytt Ultra vw i posten!
Så nå er det bare å stoppe kjeften på fruen å legge seg på sofaen med godt leselys Blunker
1881  Forum / Hva skjer? / Sv: HELGETRÅDEN- hva skjer på VW-fronten hos DEG i helga??? på: januar 23, 2009, 23:04:11 pm
Jeg skal bære inn 50 kvadratmeter hylleplass (stålreoler), 3,5 kvadratmeter verktøytavle, 1 kappsag til stål, 10 kilo bolter og muttere, 10 kg laserskjærte braketter, 2 pakker rockwool, 1 sveisestol, 1 sveiseforheng, 1 stålskap med dobble dører, 5 sekker selv avrettende betong, 17 meter ståldragere, en ny kontorstol og hundre meter med møbelstoff... hadde vært kjipt å måtte betale for alt dette her...

Det var voldsomt! Kom heller til skien på B.K.A samling! Kommer du så spanderer jeg et utrolig bra 64 motorlokk! Helt gratis denne ene dagen i 2009 Blunker

Du har PM.

Hmm.. det hadde jo vært morro. Send adresse og tidspunkt på PM så skal jeg søke fri.
1882  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "One Year Only" Oversiktstråd. på: januar 23, 2009, 22:37:39 pm
61' T1 har vel en one year only vindusspulerbryter/pumpe.

Arrester meg om jeg tar feil


Ikke nødvendig å arrestere deg. Du har helt riktig!
1883  Forum / Hva skjer? / Sv: HELGETRÅDEN- hva skjer på VW-fronten hos DEG i helga??? på: januar 23, 2009, 22:35:56 pm
Jeg skal bære inn 50 kvadratmeter hylleplass (stålreoler), 3,5 kvadratmeter verktøytavle, 1 kappsag til stål, 10 kilo bolter og muttere, 10 kg laserskjærte braketter, 2 pakker rockwool, 1 sveisestol, 1 sveiseforheng, 1 stålskap med dobble dører, 5 sekker selv avrettende betong, 17 meter ståldragere, en ny kontorstol og hundre meter med møbelstoff... hadde vært kjipt å måtte betale for alt dette her...

Det var voldsomt! Kom heller til skien på B.K.A samling! Kommer du så spanderer jeg et utrolig bra 64 motorlokk! Helt gratis denne ene dagen i 2009 Blunker
1884  Forum / Snikk-snakk / Sv: Velkommen tilbake, Empiboy på: januar 23, 2009, 16:34:31 pm
Kan vel si at jeg prøvde å logge meg inn med den gamle profilen min og da ble det full IP sperre eller noe i den duren.... Så nå måtte jeg logge meg inn med stasjonæren isteden.
1885  Forum / Snikk-snakk / Sv: Velkommen tilbake, Empiboy på: januar 23, 2009, 16:22:54 pm
Godt spørsmål. Tror den er strupet og låst eller noe sånt. Kansje er den også kastet og tråkket på.
Men så er jeg ikke så nøye på stjerner og slikt heller! Er nok snart oppe i fullt hus igjen Glad Funker fint med denne også.
1886  Forum / Hva skjer? / Sv: HELGETRÅDEN- hva skjer på VW-fronten hos DEG i helga??? på: januar 23, 2009, 12:07:22 pm
Vi kan også legge turen innom empigarasjen i lundegata og kjøre et raskt kurs i straightaxle ombygging av buss, samt lære litt om lidenskapen og tankevirksomheten bak en kortet forstilling Blunker. Det er jo ca midt i mellom topgear og B.K.A lageret. Potensielle nye B.K.A medlemer er det vel også plass til?? T2??
1887  Forum / Snikk-snakk / Sv: Velkommen tilbake, Empiboy på: januar 23, 2009, 08:54:08 am
Hva mener du med liten avstand Gliser

Kan sammenlignes med det du har hele veien rundt hjula dine. Da tenker jeg du forstår.....
1888  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: nyt sæt drop spindler m. stort skivesæt 5x205 på: januar 23, 2009, 07:41:59 am
Dette ser ut til å være til balljoint??
1889  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor handle pop-outs til oval ? på: januar 23, 2009, 07:28:41 am
Til ovalen!!
Da er neste å få inn en ragtop eller Blunker

Lenge leve B.K.A's neste cruising! Der blir det mye fint!
1890  Forum / Snikk-snakk / Sv: Velkommen tilbake, Empiboy på: januar 23, 2009, 07:26:13 am
Takk gutter!
Og Wide5.... den røde skjermen blir nå parret med den blå skjermen. Så da forsvinner litt av bilcross stuket (desverre??). Begynte å like stilen med bulken i hjørnet. Blir jo litt "rat", men så ble også avsranden fra dekk til skjermkant LITEN Gliser
Sider: 1 ... 61 62 [63] 64
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!