juni 09, 2024, 05:16:07 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12
211  Forum / Drag-race / Sv: Mange med ny pers på SCC på: august 22, 2011, 22:29:30 pm
Ble 15.795 @ 133 på meg (hadde 16.487 fra i fjor). Sier meg relativt fornøyd med tiden,
og antar det er helt ok for en 1600 singelport-motor med 2 stromberg-gassere. Glad
Kassa er en std 1300s
212  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: tommel opp (we are the world) på: mai 03, 2011, 16:08:09 pm
Det er det mest bøllete motorrommet jeg har sett på lenge!

Takk for det Mr! :-)
ble veldig fornøyd med motorrommet i fjor, dessverre må jeg ta ut pappen som ligger bak til fordel for mer luft rundt forgasserene.

Har i det siste fått koblet ferdig komponentene i hanskerommet også.. En veldig hyggelig stuebords-aktivitet.
Laget meg en liten krets for shiftlight, så det skal bli spennende å se om den fungerer. Fungerte hvert fall greit i testbenken og tente lampa på 217hz, noe som vel tilsvarer 6500rpm på våre motorer. Dette blir jo også til å justere med "volum-knappen", og vil bli gjort så fort jeg får bremset motoren og finner ut når det lønner seg å bytte gir.

Alle kablene ble koblet til en hendig plugg som igjen gjøre det mulig å ta ut hanskerommet uten for mye mas, skulle dette bli nødvendig.
213  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: tommel opp (we are the world) NÅ med ting skrevet i tittelfeltet.. på: april 14, 2011, 22:38:33 pm
... for dramatisk effekt!!

Hei alle sammen.
Håper alle har hatt en fin vinter og at bilene snart er klare for en ny sesong med mye hygge!

For min del har det vært en semi-produktiv off-season med noen småprosjekter her og der.
1. prosjekt var å lage meg en liten oppstartsbenk til motoren som stadig finner veien ut av bilen.
Den ble ganske fin og er laget på et motorstativ fra biltema, noen firkant-rør og en pensjonert girkasse.
Per nå er den også malt i en veldig flott rødfarge med lakk av typen hammerite.

2. prosjekt var å installere en lambda måler i bilen. Ettersom dette medførte et nytt instrument fikk jeg plutselig et godt
insentiv til å lage meg en ny løsning for hanskerommet (som også huser de andre instrumentene) og til å finne ut litt om stamtavlen til familien.

Jeg vil alltid se på min far som en mann med en relativt stor bart og med et godt håndlag for sying, selv om han bestemte seg for å kaste barten da han fylte 50 etter nær 30år som bart og skjegg entusiast. Hans senere stunt til tross har jeg ofte spekulert i om at det kanskje kunne bo en liten meksikaner i meg. Da nevnte lamdasonde skulle inn i bilen var jo dette en perfekt mulighet for evt. å avkrefte eller bekrefte min mistanke, og etter noen kvelder med hardt arbeid hadde jeg til og med resultatet av mitt arbeid i hånden.

Om resultatet er en meksikaner verdig er ikke godt å si, alt jeg kan nevne er at jeg nok ikke er den raskeste arbeideren som har vandret jorden. Sett at timeline'en i disse restaureringsprogrammene, som frekventerer discovery channel osv, stemmer.

Om man skulle undres over funksjonen til de forskjellige komponentene kan jeg fortelle at bryterene er til bensinpumpe, vifte og line lock og at lampa er til shiftlight og oljetrykksvarsling. Bryteren til line locken i hanskerommet er bare ledd 1 i kjeden og skal fungere slik at den kobler ut funksjonen for vindusvisker slik at denne bryteren vil stå for aktivering av line locken. Volum-knappen justerer hvilket turtall shiftlight'et skal slå inn.

Brillefint og brillebra.


214  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: "Back in Brown - 56 oval with Oxy power" på: mars 08, 2011, 10:24:01 am
Fuchs er jo omtrent like spennende som et glass vann, stemmer i for weld :-)
dear to be different.... og alt det der!
215  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilke senkestøtdempere bør jeg kjøpe? på: januar 28, 2011, 14:20:33 pm
Jeg kjører KYB Gas-A-Just på min, med 2" korta puma og cb-senkespindler (link-pin). OBS. De er ikke justerbare som navnet kanskje skulle tilsi.
Det er relativt stivt og fint og jeg har ikke opplevd det som et problem å kjøre med hva anngår komfort. Slår aldri ned i bakken med mindre det kommer en dårlig
utformet fartsdump.

Du vil kanskje oppleve det litt stivere ettersom du skal ha 17" felg, jeg kjører 15" med 135/80 dekk. Prisen er ok også. :-)

http://www.vwparts.net/TYPE1KYBGAJ.html

216  Forum / Snikk-snakk / Sv: Tapatalk? på: januar 26, 2011, 08:56:51 am
Løfter denne litt igjen

Ser jo unektelig ut som dette er gratis for forumet. Kan adm sjekke på nytt?

Lisensen på $999 det refereres til gjelder kun hvis du har planer om å rebrande tapatalk, dvs lage en egen forum-app med tapatalk engine i bunn som kun går mot vwnorge. Deretter kan du legge denne ut i market/appstore og evt tjene penger på den. Er i hvert fall slik jeg forstår det.

Hvis du kun installerer tapatalk-engine og brukerne laster ned en den vanlige tapatalk-appen koster det ikke forumet noe.
217  Forum / Hva skjer? / Sv: HØRT om SCC 2011 på: januar 21, 2011, 11:50:27 am
Hørt at SCC har blitt overraskende stort i USA!  Glad

Utrolig kult! Er det du som har tatt bildet?

Ellers så har jeg "hørt" at suksessen med Karmann-line-up var så populært at det nå blir et årlig, fast innslag...og det er veldig bra. Målet er +2 Karmanner hvert eneste år..



Jada, tok det litt tidligere i år på I-94 i Minnesota.
218  Forum / Hva skjer? / Sv: HØRT om SCC 2011 på: januar 21, 2011, 09:51:29 am
Hørt at SCC har blitt overraskende stort i USA!  Glad
219  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: tommel opp (we are the world) på: juli 27, 2010, 08:52:28 am
Hei igjen.
Da ser det nesten ut som om sesongen endelig kan starte for denne bilen også.
Etter en periode med motorbygging, ble det omsider oppstart og innkjøring.
Alt virker ganske fint, med unntak av et litt kaldt innsug.

Har også fått pulverlakket blekkene i en type "rynke"-finish, ble rett så fint etter min mening. Glad
220  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: tommel opp (we are the world) på: mai 31, 2010, 20:35:24 pm
Hei igjen.

Finn Christian og meg selv tok en aldri så liten road trip ned til jpm forrige torsdag (takk for turen!), da det gikk rykter om at Johannes hadde ferdigstilt litt arbeid jeg hadde sendt han. Etter rundt 6 timer med kjøring nådde vi Granitgatan 7 og ble møtt av en veldig trivelig kar med et særdeles strøkent verksted!! Vel fremme fikk vi en kort gjennomkjøring av hva han hadde foretatt seg de siste dagene inkludert noen tips for den kommende motorbyggingen. Det var veldig gøy å se at han hadde ofret en del tid og tanke på prosjektet, tiltross for at dette ikke blir tidenes værstingmotor og kanskje litt på siden av det han holder på med til vanlig.

Toppene fikk seg en liten overhaling der det ble
- portet innsugskanal
- slipt seter og ventiler
- endret forbrenningsrom
- satt på nye OTEVA fjærer samt nye retainers
- matchportet innsug og laget nye "adaptere" mellom innsug og topper

i tillegg ble toppene flowet og det ble designet en ny kam som passer toppene.
Arbeidet ser upåklagelig ut og jeg gleder meg virkelig til å sette dette sammen igjen!!

221  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: tommel opp (we are the world) på: mai 19, 2010, 20:30:08 pm
Hei du..

Takk for veldig hyggelig tilbakemelding på bilen! Glad
Setter pris på slikt!

Det som sitter på er litt av hvert.
foran:
- 2" korta forstilling fra CB
- CB senkespindler for skiver (disse + skivene bygger da ca 1" utover igjen)
- 6x15" minilite ET 20 (mener jeg, skal dobbeltsjekke neste gang jeg er i garasjen!)
- 145/15 dekk

bak:
- std korte aksler
- tromler fra nyere boble, 68 og opp er det vel (?) (dreid 3mm på innsiden og 12mm på utsiden for å få det til å passe med akslene)
- 7x15" minilite ET 16
- 215/65/15 dekk
- senket et lite knepp

Håper det oppklarte saken Blunker
222  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: tommel opp (we are the world) på: mai 09, 2010, 17:26:53 pm
Har du bytta dei indre gummilistene med nye?? tips er å sosa dei inn med silikon/listefornyar. Då vert dei glattare og vinduet slepp å ta tak i dei.. Ellers er vel problemet att du ikkje får festa listene skikkeleg nok. Då må du ut med glaset og meisla inn kanten som du festar lista i på innsida i døra.

Ellers er det berre å sei TOMMEL OPP ! Utruleg råå boblä! Glad

Ja den er byttet med en ny list. Men hele lista blir ikke med ned, den bare krøller seg og gjør at vinduet går litt tregt. Skal teste med listefornyer. Takk for tipset Glad
223  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: tommel opp (we are the world) på: mai 09, 2010, 16:50:21 pm
Hei igjen..

Ble en koselig dag sammen med bobla idag. Fikk montert ferdig dørene, og satt på speil.
Speilet ble jeg veldig fornøyd med! Var alle tiders egentlig. Liker godt at de hvite detaljene i speilet
matcher interiøret nokså bra. Det er nesten så jeg gir meg selv en tommel opp, men bare nesten.

Legger også ved et lite bilde av noen utvalgte motordeler, syntes det ble fint med pulver!

Forresten, er det noen som har et tips til den indre gummilista i vinduet. den blir med ned når jeg sveiver ned...
UTROLIG irriterende! Aaaaaaaarrggggg!!
224  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: tommel opp (we are the world) på: mai 09, 2010, 07:58:07 am
Takker gutta!  Glad

Det har gått med en vanvittige mengder neglelakkfjerner i det siste Blunker
Skal se om jeg ikke får til et lite bilde idag!

Toppene og kam er muligens ferdig til uka også Osteaktig det blir i såfall helt king kong!
225  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: tommel opp (we are the world) på: mai 08, 2010, 18:26:37 pm
Jeje..
Børster litt støv av denne tråden da sesongens oppdateringer banker på døra. Hallo, hallo.

Fikk dratt meg opp i verksteded idag og montert nye hjulbolter + satt sammen deler av dørene igjen.
Har fått lakket trekantvinduet, den stanga mellom de to vinduene og pyntegreiene som ligger rundt.
Er greit fornøyd og håper det matcher det fine speilet jeg skal montere imorgen.

Kjøpte et sett med nye studs og muttere i vinter fra race-studs.com og kvaliteten virker ganske fin.
Det var i hvert fall en enkel sak å sette tilbake hjulet fremfor det vanlige "maset" med vanlige hjulbolter,
ser ganske bra ut også spør du meg. mutterne er av den åpne typen, for det er så kult!

Snakkas igjen i morgen  Glad
226  Forum / Hva skjer? / Sv: Denne uka på: mai 07, 2010, 09:48:55 am
Det blir nok knall! Prøv og ikke spreng kvota på vei hjem igjen da  Glad
227  Forum / Hva skjer? / Sv: Denne uka på: mai 06, 2010, 19:57:45 pm
Det er kult! Hvor går turen?
228  Forum / Snikk-snakk / Sv: Pulverlakkering på: april 19, 2010, 07:34:36 am
Vet om en i Ås, det er jo nesten i Østfold Rekker tunge

Har akkurat hatt deler der og han er ganske så flink.

se http://pulverlakkering.no/ eller ring 975 89 017.

Opems heter firma.

mvh
229  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Rød eller blå locktite til studs? på: april 17, 2010, 08:43:00 am
Takker for hjelpen!! Glad

da drar jeg ut på jakt etter litt grønn loctite idag, ser ikke for meg at jeg skal ha dette opp, hvert fall ikke på veldig lenge.


230  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Rød eller blå locktite til studs? på: april 16, 2010, 18:31:28 pm
Grønn , Loctite 648. ( dette skal da ikke løsne)

Erich

Brukes ikke 648 når man skal sette fast deler ved press og ikke skru/gjenger?
Mener også jeg leste et sted at grønn (til gjengelås) også var ment til bruk der du allerede
hadde skrudd fast delene. Denne var da så tynn at den "trakk" ned i gjengene uten at du trengte å skru det løs først.

231  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Rød eller blå locktite til studs? på: april 16, 2010, 18:24:52 pm
Ting du ikke trenger å åpne igjen kan du benytte rød, bolter og gods som blir festet med denne må som regel varmes for å løsnes.. Blå er for bolter og skruer som du er avhengig av å åpne igjen med håndkraft..

Det var slik jeg forsto det også. Er vel ikke så altfor ofte jeg ser for meg å skru opp disse, så blå er kanskje ikke så godt egnet.

Disse stud boltene som er nevnt her. Typen "skrudd inn" istedet for "presset"
https://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C13-9518

Hva med standard DIN916(gjengestift unbrako), kan de brukes istedet?

 

 

var ikke disse jeg kjøpte, men konseptet er det samme ja.
her er link til mine: http://www.race-studs.com/servlet/the-17/M14x1.5-ACS-Race-Stud/Detail

Ingen aning om det du nevner kan brukes dessverre. Glad
232  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Rød eller blå locktite til studs? på: april 16, 2010, 18:15:51 pm
Loctite 270 (2701) er sterk gjengelåsing. Rosa er svak (222), blå (243) er medium.

Vi fikk en gang inn en motor (Suzuki GS750) som eieren hadde brukt grønn Loctite på ALLE bolter og muttere.
Bare å kaste.  Øyerulling

Alle bolter må varmes opp før de løsner.
Har jobbet mest med blå, den sitter godt, men lar seg demontere (men nå har jeg jobbet mest med syrefast, og ikke brukt aktivator, som man egentlig skal da).

Hva er typenummeret på rød Loctite? Har aldri brukt rød Loctite til vanlig gjengesikring, og den finnes heller ikke i vedlikeholdsguiden til Loctite. Kun rosa, blå og grønn.
Husker jeg rett, er den røde til noe annet.

http://www.loctite.dk/dkd/content_data/138015_2009Solutionguide_NO.pdf



Takk for info!!
Ang den røde tenker jeg på Loctite 262, skulle også være til gjengelåsing hvis jeg ikke tar helt feil da. Glad
233  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Rød eller blå locktite til studs? på: april 16, 2010, 12:00:14 pm
Eg vil sei grønn, kun det eg bruke på rc bilen. låser skikkelig godt.
Men dette er ikkje mitt spesialfelt.

Aha. takk for tips!
Hvordan er grønn i forhold til blå og rød??
vet rød er "permanent" mens blå er fortsatt mulig å løsne i ettertid.
234  Forum / Teknisk, teori og praksis / Rød eller blå locktite til studs? på: april 16, 2010, 10:06:29 am
Heihei.  Glad

Noen som har en formening om hva som er best egnet når man skal sette inn studs som erstatter hjulbolter?
De er av typen man skrur inn og ikke de som presses.

mvh
235  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Smidd Mahle 1594 syl sett på: oktober 14, 2009, 11:17:28 am
800,-
236  Forum / Hva skjer? / Sv: DYNO DAG 23 MAI følgene har bekreftet starter 0900 VIKTIG LES DETTE på: mai 23, 2009, 20:53:08 pm
friske 59,6 på meg i min 1600  Rekker tunge

spec:
w120 kam
1.25 scat vipper
69 berg veiv
nye singel port topper fra brothers machine
empi/speedwell sprintkit (stromberg cd 150 gassere)
010 fordeler med bosch blå coil

Takk for en trivelig dag!
237  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Surfer`s 67 på: mai 22, 2009, 13:26:19 pm
A-6594 ser jo aldeles fantastisk ut! For en lekker liten "bubla"!!

Jeg tenker mer, for en absolutt nydelig bil, bare tenk om den hadde fått lov til å ha fangere. Da hadde den vært 100%. ..  Men det er nå min mening.. 
Osteaktig
238  Forum / Hva skjer? / Sv: DYNO DAG 23 MAI følgene har bekreftet starter 0900 VIKTIG LES DETTE på: mai 21, 2009, 17:39:19 pm
Blir gøy!
Kan jeg få en adr eller noe så jeg vet hvor jeg skal? Glad
239  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Surfer`s 67 på: mai 17, 2009, 21:55:06 pm
Knallvær, måtte jo ut å cruise litt med Finn K.
Her er noen snappis fra turen.

Flotte dører dere har. Skryter av å både kunne åpnes og lukkes har jeg hørt.
Skulle ønske mine var så velvillige av seg.... Glad
Håper jeg er med på neste tur, må bare fikse den kjipe ventilen i forgassern!

sneiks
240  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: tommel opp (we are the world) på: mai 15, 2009, 23:26:25 pm
liten update..
Etter mye justering av gasserne tidlig i sesongen (uten særlig hell), ble de sendt på feriekoloni til drøbak
i regi av forgasser-service sent i april...
Nå er de tilbake friske og raske, klare for nye arbeidsoppgaver! blir gøy å se om de klarer å prestere.

Motorrommet har fått seg en liten oppussing også samt at girkassa har fått seg noen nye fester.
(de røde er byttet ut med orginale). Jeg har byttet alt av bensinslanger og lagt t-stykket slik at det vil være like
lang vei for bensinen å rusle fra pumpa og frem til begge gasserne.

Byttet i tillegg til flat4 ventildeksler og lagt opp ånding til disse + byttet dynamo.

Håpet er at gasserne kommer inn i bilen i løpet av helgen og at en liten kjøretur finner sted på 17. mai. Glad

Snakkas!
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 12
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!