Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 26
|
211
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bay bensintank i splitt?
|
på: april 16, 2012, 16:03:11 pm
|
Tistlo: Jeg trenger kun den dingsen som sitter i tanken. Den jeg har fra splitten passer ikke. Det jeg håpte på var at jeg kunne bare koble den nye senderen på samme måte som den originale, og forhåpentligvis få korrekt avlesning.
|
|
|
212
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bay bensintank i splitt?
|
på: april 16, 2012, 11:41:08 am
|
Da var tanken kommet i hus og prøvemontert. Men, jeg trenger tankmåler. Hvordan er det å montere en bay måler i tanken og koble den til den originale klokken fra splitten? Noen som vet? Noen som har tankmåler fra bay for salg? (Trenger evt. kun senderen fra tanken).
|
|
|
221
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Skvettlappfester!
|
på: april 10, 2012, 13:36:48 pm
|
Jeg har ett par som er sandblåst og lakkert lysegrå. Hadde tenkt å bruke dem selv, men har solgt ganske mange bobler siden den gang, og nå har jeg ingen... Hva vil du betale?
|
|
|
223
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: A-stolpe T2
|
på: mars 25, 2012, 18:43:15 pm
|
bestill frå autocraft i england. so går da 1 veka og du har delane i posten
Hvis de ikke må lages ja... Jeg har ventet snart 3 uker på bestillingen min. Skal leveres i UK...
|
|
|
226
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Spa (le bug show) 2012 11/12-8
|
på: mars 16, 2012, 11:55:11 am
|
Litt usikkert med meg enda, men hadde jo passet bra med litt oppvarming før SCC... Kommer an på ferien til fruen bytting av jobbturnus hos meg selv osv... Men blir evt å kjøre fra Ålesund den 7., så ferge fra Norge den 8. enten til Danmark eller Tyskland. Vi får se når det nærmer seg litt mer. Men du Magne kjører sikkert bare fra meg allikevel Original gearkasse og reduksjonsbokser er ikke akkurat autobahn vennlig
|
|
|
231
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bay bensintank i splitt?
|
på: mars 11, 2012, 12:49:00 pm
|
Er det ingen som vet dette? Grunnen er at jeg gjerne vil ha større bensintank i dokaen. Irriterende å måtte fylle flere ganger pr. dag når en er på tur. Og så har jeg hørt rykter om at moderne biler slik som bay'er har større tank. Kanskje 60L?
|
|
|
232
|
Forum / Problemløseren / Bay bensintank i splitt?
|
på: mars 10, 2012, 21:54:13 pm
|
Har hørt rykter om at dette er lurt... Er bay tanken større? Det er jo hele poenget her. Passer bay tanken rett inni f.eks. en 64 doka? Noen som har fornuftige svar på dette?
|
|
|
233
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: The Dub Box
|
på: mars 10, 2012, 21:51:23 pm
|
Mener på at jeg leste en gang at disse blir produsert i glassfiber. Stilige vogner, og rimelig også! (Hvis du ikke skal importere til Norge...)
|
|
|
236
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen som har prøvd buet skilt bak på bobla?
|
på: mars 05, 2012, 19:48:01 pm
|
Grelland: wikipedia. Man finner det i kjøretøyforskriften/vegtrafikkloven på lovdata.no også...
wikipedia ja... tviler på at det er formulert slik på lovdata, men jeg har blitt overrasket før jeg Lovdata/de norske lovene har nok mange overraskelser, ikke alle er positive Skulle tatt meg en titt etter den faktiske teksten i lovdata selv, men har ikke kommet så langt enda. Jeg finner ikke de gamle vegtrafikklovene på nettet. Noen la ut en kopi på vw2you som jeg har printet. Men jeg finner de selvsagt ikke når jeg leter... Men kanskje noen har en link eller noe? Der står i allefall spesifisert størrelse på skilt og bokstaver/tall i millimeter.
|
|
|
237
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen som har prøvd buet skilt bak på bobla?
|
på: mars 05, 2012, 12:29:51 pm
|
Konge! Står det i vognkortet, hva har de evt skrevet - dette er av de berømmelige parkeringsskiltene jeg refererer til Mvh Tom R Det står ingenting om dette i vognkortet. Bilen har jo et "originalt" skilt... Altså et skilt som jeg har laget selv etter mål fra den gamle vegtrafikkloven. Det er ikke "parkeringskilt", hva nå det enn er for noe.
|
|
|
238
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen som har prøvd buet skilt bak på bobla?
|
på: mars 05, 2012, 00:34:48 am
|
Har man en bil som er eldre enn 1971 kan man lage skilt selv. Kjennemerker med enkel bokstav (1. april 1913 - 31. mars 1971) [rediger]
En ny lov om veitrafikk og et nytt registeringssystem ble innført fra 1. april 1913 (kgl res av 18. mars 1912). Registrering ble overført fra amtmannen til politiet. Det ble opprettet et sentralt, landsomfattende understellsregister. Kjennetegnene fikk én bokstav for amtet (senere fylket) hvor kjøretøyet var registrert, etterfulgt av inntil 3 sifre. Amtmannen hadde ansvaret for å fordele nummerseriene (0-999) mellom politimestrene i amtet.
Biler skulle ha to skilt; ett foran og ett bak. Skiltene hadde sorte tegn på hvit bunn, og bindestrek mellom bokstav og sifre på frontskiltet. Skiltet foran skulle være 11,5 cm høyt med 7,5 cm høye tegn, og skiltet bak skulle ha en minstehøyde på 30 cm med 12 cm høye tegn. På bakskiltet skulle amtsbokstaven stå over tallene. Utover bestemmelsene om dimensjoner, var det fritt frem for bileiere, bilselgere og skiltmakere å lage det til best mulig. For å verifisere alle de forskjellige skiltene, ble blyplomber påsatt av politimyndigheten. Dette skiltet er godkjent etter vegtrafikkloven fra nittenhundreogpilogbue: [attachment=1] Ser du det? Midt på støtfangeren foran ja Og ja, det er laget slik nettopp for å provosere
|
|
|
|