Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 14
|
218
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: juni 11, 2012, 17:05:46 pm
|
jeg har lest en del før jeg endte opp med mine dyser langt nede i innsuga, og rettet rett på ventilen. En "kompis" i USA som kjører de samme spjellhusa (40mm fra GSXR 600) men med original dyseplassering (ett sett rett over og ett sett rett under spjella) melder om de samme tomgangs/lavhastighetsproblemene som Jørn er inne på. Som sagt spruter jeg rett på ventilen, og den går pent og pyntelig på både tomgang og lave hastigheter. De jeg har lest om som har testet det samme, mener bestemt at det å sprute rett på den varme ventilen er en klar fordel ift forstøvning. Kan også nevne at det tar en liten stund før min går greit, noe som enten kan bety trøbbel i Warm-up instillingene, eller rett og slett at ventilene ikke har fått opp tempen enda Jeg har lyst å lage meg noen braketter for å teste med dysene ute i traktene, hadde jo vært moro å testet back-to-back. Kjempe-prosjekt, forresten. EFI er gøy, men tidkrevende å få til å funke Bruker gsxr600 alle dysene samtidig, eller er det slik at de over spjellene kun brukes ved høyt turtall?
|
|
|
219
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: juni 08, 2012, 07:38:08 am
|
Jeg er helt enig med deg,tror jeg går for dyser over og under spjellene. Bruker dysene over spjellene kun på høyt turtall.
|
|
|
221
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: juni 07, 2012, 14:53:14 pm
|
Planen var og kun bruke de dysene, ducati bruker kun de så jeg tengte at det vil fungere for meg også??? Men hvis dere mener at det er bedre og gå for dyser under spillene også, så gjør jeg det.
|
|
|
224
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: juni 07, 2012, 09:44:58 am
|
Til spjell har jeg valgt to sett fra en ducati 999 motorsykkel. Disse har dysene på toppen av traktene og har 54mm spjell.
|
|
|
229
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 22, 2012, 23:22:16 pm
|
En annen ting som var litt rart var rådelagerene, de så ikke ut til og være noe slitt men det så ut som det var forsvunnet et lite stykke av belegget på størrelse med en knappenålshode. Slik var det på 3 av lagerene. Forsøkt og ta bilde av det men det var ikke så lett. [attachment=1]
|
|
|
230
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 22, 2012, 22:58:40 pm
|
Har åpnet motoren for og sjekke tilstanden. Fant ut at 1mm vendehøyde på en 2,7liter var i minst laget Kan se at stemplene har vært borte i toppene(De lyse feltene) [attachment=1]
|
|
|
240
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: januar 09, 2012, 17:34:16 pm
|
Jeg fikk et tips fra kjell aaen om og først ha et oljefilter og så oljekjøler og så inn i tank, dette for og minske luft/skumming av oljen på returen til tanken.
|
|
|
|