Vis innlegg
|
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 24
|
214
|
Bruktbørsen / Deler selges / Trukket fra salg!
|
på: oktober 01, 2015, 20:29:42 pm
|
TRUKKET FRA SALG GRUNNET ALT FOR MANGE USERIØSE KJØPERE UTEN PENGER!
Siden det ikke er interesse for bilen så kanskje noen er interessert i en vass 1915 motor? Selges Turn-Key, med alt som trengs.
AB blokk tatt opp til 94mm sylindere og full flow. Eksternt oljefilter og oljekjøler m/vifte. Org. 69mm veiv, balansert med svinghjul og clutch Engel W120 kam Scat 1:1,25 vipper 044 topper, 42x37,5 ventiler Match porta innsug Weber IDF 44mm 30mm oljepumpe Tri-Mil sidewinder grenrør med Dynomax lyddemper, dyp og grom lyd!
Nybygd vinteren 2014/2015. Fin gatemotor med masse sprut, kan putre rundt hele nede på 1600-1700rpm, går godt fra 2500rpm og oppover, v/4500rpm er det som å bli skutt ut av en kanon og morroa fortsetter til over 6000rpm.. Bor ca. 130hk i denne saken.
Pris kan diskuteres, men prisant. er 33'000,-
|
|
|
216
|
Bruktbørsen / Biler selges / 1970 "1300" Boble, German/Race looker selges!
|
på: september 26, 2015, 17:05:27 pm
|
1970 VW "1300" Selges.
Ombygd til IRS bakstilling, med gule koni dempere og et solid stabstag. 1915 motor med rundt 130hk, eksakt effekt er umulig å si men det sparker meget godt. 0-100 er unnagjort på rett i underkant av 6sek, nybygd vinteren 2014-2015. Spec oppgis ved interesse. Breddet 16cm bak og 8cm foran. 7" og 9x15" ATS med 195/50 og 235/50 Toyo R888 Gatesliks dekk. Forstekrede girkassefester, mid-mount og bakre feste til motor. Ekstra 1303s diff. følger med. Kerscher 160hk bremsesett, med ny masterpumpe, ventilerte skiver foran og solide bak, både slisset og hullboret. Bøttestoler og 4-punkt FIA godkjente belter. Rallyratt med dypt nav for å rattet nærme, bug-tech girspak for korte og presise girskift ++ mye som kan nevnes ved interesse. Avtagbar bakplate++
Bilen er ikke strøken, men heller ikke stygg, noen skrammer er det og det er heller ikke mye innredning bak fremsetene. Har baksetene liggende så de kan følge med, men det er ikke plass til å kunne bruke det og det veier horibelt mye ;-) Denne ble forøvrig raskeste boble på Herbie Memorial Run i år, med god margin ;-)
Noe er godkjent, noe ikke. Har papirer på alt så det er mulig å få denne godkjent. Eneste som jeg vet trengs er bremsepapirer og annen dekkdimensjon. (225/50-15 bak) Nå skal det sies at jeg har hatt denne igjennom 2 PKK uten anmerkninger (foruten tute). PKK godkjent tom september 2016.
Pris er diskuterbar, men husk at det koster vanvittig mye å bygge noe slikt som dette. Selvkost i DELER er over 150'000,-
90'000,- ferdig, med alt som tilhører bilen, dvs. verktøy kjøpt til bilen, ekstra olje og noe smådeler.
|
|
|
223
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Marked for lufkjølt vw
|
på: september 01, 2015, 15:17:26 pm
|
Og for dere som kun legger ting for salg på FB. Dere mister over 1/4 av markedet...
Det er nok godt mulig at vi mister noe av markedet, men jeg har solgt over 10 forskjellige gjenstander/deler på nettet og ingen av de har blitt solgt igjennom dette forumet. Mange visninger pr. tråd men ingen som tar kontakt. Er ikke rart folk da heller prioriterer Facebook til delesalg
|
|
|
224
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: dekk
|
på: august 24, 2015, 14:51:10 pm
|
Jeg lette etter dette lenge men ga rett og slett opp. Eneste jeg fant var sliks dekk som ikke kan godkjennes. Men du vet at i de samme godkjenningspapirene så står 225/50-15 også oppført? Da med 195/50-15 foran
|
|
|
227
|
Bruktbørsen / Biler selges / German/Race looker med 1915 motor vurderes solgt
|
på: august 18, 2015, 17:20:31 pm
|
Vurderer å selge Bobla, til rett pris.
1970 1300 som er ombygd til IRS bakstilling. Breddet med 4 og 8cm skjermer, totalt 16cm bredding bak. 2 hjulsett, begge i dim. 7 og 9x15", Revolution med gate dekk og ATS med sliks. 1915 motor med rundt 140hk (spec på motor gis til særs interesserte) Nybygd vinteren 2014/2015. Kerscher 160hk bremsesett med ny 20mm bremsepumpe (Slisset og hullboret, ventilerte skiver foran og solide bak) Gene-berg mid mount girkassefeste og "gene-berg" bakre motorfeste (hjemmelagd) og solide motorfester. Gule koni dempere bak + stabstag. Bøttestoler og 4 punkts belter med FIA godkjenning. Bug-tech girspak. Det er også masse små modifikasjoner (og større som jeg ikke kommer på) gjort med bilen. Alt av resterende deler jeg har følger med, samt MASSE olje.
Jeg klarer ikke sette noen pris på denne, men byggekostnader er over 165'000,-
Interesserte bes legge inn bud eller ta kontakt.
Hvis ingen melder interesse utover kan det bli aktuelt å selge den i deler, når/hvis det skjer så vil det bli annonsert.
|
|
|
230
|
Forum / Problemløseren / Sv: Oppgradere bremser på 1303s
|
på: august 07, 2015, 20:31:39 pm
|
Kerscher sitt 160hk sett låser glatt alle fire hjula, selv når bilen er skodd med Toyo R888, så det er egentlig mest for synets skyld jeg vil ha større calipere foran
|
|
|
231
|
Forum / Problemløseren / Sv: Oppgradere bremser på 1303s
|
på: august 07, 2015, 17:59:17 pm
|
Og det er bolt-on på bobla?
Jeg vil ha større calipere foran, og sikler på Porsche caliperene som Kerscher selger, men de går visstnok ikke under 15" felger..
|
|
|
234
|
Forum / Problemløseren / Sv: Oppgradere bremser på 1303s
|
på: august 04, 2015, 09:30:25 am
|
Jeg har Kercher sitt sett fremme og bak. Valgte ventilerte over alt siden det så tøft ut. Tror ikke de virker dårligere om de hadde vært tette. Men de virker hvert fall veldig bra, også på "bane". Står på en 1302 med 1303 fjørbein.
Du mener vel slisset og hullboret? Du har vel kun ventilerte foran? Det er i hvertfall kun det Kerscher selger.
|
|
|
237
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303 Overhaulin'
|
på: august 03, 2015, 05:27:59 am
|
Syns du må sette de på igjen, selv om du antagelig ikke vil kjenne kjempestor forskjell på vei med gule koni Jeg har fått et veldig bra tilbud på AVO Coilovers så jeg går for de når jeg har nok på konton
|
|
|
238
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303 Overhaulin'
|
på: august 02, 2015, 21:46:40 pm
|
Gule koni får du kjøpt på HotShop. De gule koni demperene blir svin harde når de er stilt på max, det er nesten umulig å dra de ut det er derfor de "virker" kortere. De er egentlig mye lenger enn det ser ut som på bildet ditt. Justerer du de mykere blir de "lenger" og lettere å dra ut Si ifra hvis du skal selge coiloversene
|
|
|
239
|
Forum / Problemløseren / Sv: 1600 fusker når den blir varm
|
på: august 02, 2015, 11:36:57 am
|
Coil? Stiftavstand? Ventilklaring?
Hvis du ønsker litt mer effekt for lite jobb og penger, kjøp et sett med 40IDF og 1,25 vipper. Det blir ingen sportsbil, men den blir mye mer kjørbar. Hvis du bruker 1776 kittet i tillegg begynner det å hjelpe. Få da portet og høvlet topp samtidig, alt. nye topper. Få også på et bra eksosanlegg.
Det er mye jobb for å få på 1776 kittet, blokk må splittes og bearbeides for å på plass til de større sylindrene bl.a.
|
|
|
|