juni 10, 2024, 09:36:32 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 37
211  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: februar 12, 2015, 12:59:42 pm
Rådene er rullelagrede spg råder. Her har jeg ikke valgmuligheter på lengder. Sylindersettet er aa. Billig og greit.
212  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: februar 12, 2015, 07:36:53 am
Slipeprosessen har stoppet litt opp. Nå er det fokus på å få 67 modellen klar til sommeren. Standard 1200 kasse klar. Bruker denne i stedet for 1500 kassa for å få den litt kortere. Har bare shinet litt opp utvendig og slipt til 12v svinghjul. Svinghjulet målte forresten inn til hele 3895 gram.

Motoren 82x88 (1995cc) kommer seg. Nå er blokka nesten ferdig tipasset det lengre slaget. Veiv går rundt, men det er supertight. Må ta litt mer..
213  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Kendall motor/girolje på: januar 23, 2015, 18:57:12 pm
Hei Vegard
Blir det noe salg av olje i løpet av våren??

Mvh Svein.

Hei Svein

Dette tilbudet har jeg ikke lenger.
214  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: januar 17, 2015, 22:19:18 pm
Mange SPG veiver har tatt kvelden på dragstripa etter hva jeg har lest. De er lite glad i rivstart, spesielt med tungt svinghjul

Med et lettere svinghjul så vil jo veiva få en raskere dropp på hastighet i rivstarten , som jeg vil tro vil gi en større vridning, så jeg er ikke helt med deg der.
Hvis vi hadde snakket om tungt reimhjul, så er jeg enig...

Dette er en veiv jeg absolutt ikke ville brukt til dragrace, spesielt med tanke på den brå starten. Jeg har en spg til som er sveiset som hadde vært en mye bedre kandidat til drag.

Denne motoren skal i min 67 modell som skal fungere som en ordinær gatebil med litt ekstra muskler. Her skal det ikke brukes slicks og lyskryssrace holdes til et minimum, avhengig av motstander. Kaksene på Snarøya har jo noen biler verdt å prøve seg mot.

Svinghjulet har jeg ikke sett enda så vekten kan jeg ikke si noe om.

Motoren til gasseren tar jeg først til neste vinter, forhåpentligvis.
215  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: januar 14, 2015, 18:53:39 pm
Det er et godt spørsmål, men her er det jeg har lest. Spg veiven er i seg selv veldig tung og har ikke samme behov for normalt svinghjul. Neste punkt er at med ekstremt lett svinghjul vil man minske sjansen for at veivdelene vris ut av posisjon. Denne veiven er kun presset sammen, uten låsepinner eller sveis. Sist vil jeg tro at en allerede turtallsvillig veiv vil kunne snurre med enda mere snert med et så lett svinghjul.
216  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: januar 12, 2015, 21:54:53 pm
Tøft. Gleder meg til å se
217  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: januar 12, 2015, 14:03:16 pm
Jeg har kjøpt et sett med Revmaster i 85,5 borring med 40/35.5 ventiler.
218  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: januar 12, 2015, 10:47:06 am
Klar igjen for innsats..

Nå har jeg for alvor startet med grunnarbeidet før lakk. Sliper og sliper. Det ene bildet viser viktigheten av å ha noe å slipe på før lakk. Sparkelskjøt på glassfiberskjerm.

Motoren i 67 er solgt og jeg trenger en ny. Denne gangen blir det en 82mm SPG rulleveiv og en 88mm sylindersats. Da blir det 1995cc. Blokk tilpasses veiv og veivlager er modifisert til å sprute olje på rådene. Dette skal bli en mildt trimmet motor som krones med de kjørevennlige DCNF forgasserne. Det blir spennende å se om denne motoren vil fungere, spesielt i oljesystemet.
219  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva fikk du i posten i dag?? på: november 18, 2014, 09:38:27 am
....noe jeg har ventet lenge på:

Retningspil med "L" på....


Er det noen som har den det står "R" på?

Disse kjennetegnes ved at de har et orange plastglass som er veldig "formet" på den ene siden (se bilde) med bla merket "L" eller "R"...mens at det på den andre siden er helt flatt orange glass/plast. Og - at den nederste tuppen på selve pil-ryggen er skrå, og ikke rett. (se bilde)

Jeg er glad....men blir enda gladere om noen kan "gi meg en R"!



Et komplett sett?
http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1719112
220  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Okrasa kit på: november 14, 2014, 12:44:25 pm
Kan dette være av interesse?

http://www.thesamba.com/vw/classifieds/detail.php?id=1717206
221  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: oktober 30, 2014, 07:52:14 am

Bilde 4. Bremsene er montert. Her bommet jeg skikkelig første gang og monterte alt opp ned. Pumpa skal være i bunn og brekkhendelen skal være på baksiden samtidig som brekkvaieren kommer inn bakfra. Stikk motsatt av nyere modeller.
Bilde 6, 7 og 8. Brekkvaieren er den gamle originale med fettnippel. Selve brekket var litt vanskelig å få på plass. Jeg måtte slipe vekk en god del lakk for å få det på plass.

Er du sikker på dette? Jeg ville ha bytta om høyre og venstre skjold. Da får du sylindre opp, og luftenippel øverst. Håndbrekkvaiere blir fortsatt bakfra, men under.

Jeg er ikke sikker, men det kan virke som at det er korrekt. Dere får skrike ut hvis jeg fremdeles er på bærtur. Se link.
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?p=6018134
222  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: oktober 29, 2014, 12:06:39 pm
Tirsdagens økt er unnagjort. Fikk ryddet litt i verktøy og deler som var igjen etter bunnplata. Fikk også startet litt på sliperunden på karosseriet. Kun for hånd foreløpig og med kun tilgjengelig Biltema slipepapir. Den svarte dekkfargen pakker seg i papiret, noe som gjør slipeprosessen mye tyngre. Neste gang blir det maskin og annet papir.
223  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: oktober 24, 2014, 13:28:51 pm
Det stikker forresten ikke så hardt. Jeg og vi er vant til å være underdogs og trives med det Gliser

Underdog? Du? Tullprat! Mainstream sammenliknet med turbo og injection.

-BB-

Hos deg er vel bare føreren fra en annen planet Gliser

Elles håper jeg på en god slump lakkering i løpet av vinteren. Jeg har tenkt til å starte med litt kjedelig svartfarge innvendig, under og litt rundt omkring. Basegrønnfargen og feltlakkeringene kommer først etter dette.

Av antall besøkende på for eksempel SCC tror jeg vi kan telle på 1 finger angående bruk av en 019 screamer og Firestone slicks som vi diskuterer. Mainstream vil jeg ikke kalle det. Motorer med deler fra en annen planet og tidsepoke sammenligner ikke jeg med. Det er ikke poenget med denne bilen.

Er det flere som har motor med deler fra andre planeter??

Gleder meg stort til de første bildene av  ferdig lakkert bil kommer.... Lenge til??

Kanskje det gir undertegnede en dytt i røøøvva


STÅ PÅ
224  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: oktober 22, 2014, 14:39:48 pm
Kun muntlige sure oppstøt. Og de betyr ingenting. Det håper jeg du er med på  Osteaktig

Det blir alltid strøkent når du setter igang..


Og BTW.. syns synd på Folke fremover  Øyerulling

Jeg er helt klart med..

Skal folke få litt motgang Gliser Tror det preller av han også. Heldig er han som har fått plass der.
225  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: oktober 22, 2014, 14:13:49 pm
Litt rivalisering må vi jo ha. Jeg fikk jo smekk på lanken når jeg hadde kjøpt 16" fuchs for 20 år siden ;-)  Med kommentaren "Det er jo sånne nye..." Med påfølgende kald skulder.

019 "screamer". Kommer navnet av fryktutrykket til de som ser du har montert noe sånt på motoren...  Blunker

[attachment=1]

Good one Gliser

Da skaper jeg i alle fall en reaksjon, selv om jeg helst håper på å slippe å sette frem spybøtta til de som ønsker å titte Øyerulling
226  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: oktober 22, 2014, 13:25:04 pm
Det stikker forresten ikke så hardt. Jeg og vi er vant til å være underdogs og trives med det Gliser

Underdog? Du? Tullprat! Mainstream sammenliknet med turbo og injection.

-BB-

Av antall besøkende på for eksempel SCC tror jeg vi kan telle på 1 finger angående bruk av en 019 screamer og Firestone slicks som vi diskuterer. Mainstream vil jeg ikke kalle det. Motorer med deler fra en annen planet og tidsepoke sammenligner ikke jeg med. Det er ikke poenget med denne bilen.
227  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: oktober 22, 2014, 12:26:50 pm
De fungerer sikkert. Må bare sende noen stikk til dere gutta som har look's fremfor funksjon  Blunker  Du skal sikkert ha på en støpejerns fordeler som Volkswagen forkastet på 60 tallet også..  Øyerulling

Seff. Se nærmere på bildet så lyser det en lyseblå 019 screamer mot deg. Helt konge nemlig Gliser

Det stikker forresten ikke så hardt. Jeg og vi er vant til å være underdogs og trives med det Gliser
228  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: oktober 22, 2014, 11:29:43 am
Fint arbe som alltid. Men er litt kritisk til de utrangerte dekkene du har montert... Blir ikke mye gassing med de  Gliser

Jeg er også litt kritisk til dekkene, men dette er dekkene (bakdekkene) jeg har brukt fra før på 67 modellen. Hvis jeg må blir de byttet.

Jeg har ikke hatt noe annet enn gode erfaringer med dekkene foreløpig. De står også helt i tråd med stilen jeg er ute etter. Det blir ikke like "riktig" med de nye M&H eller Phoenix dekkene
229  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Baboon vil gasse litt igjen på: oktober 22, 2014, 07:01:52 am
Det er ikke helt stillstand selv om det er noen uker siden siste oppdatering. Nå er bunnplata ferdig og den ruller med de tiltenkte hjulene. Motoren har jeg også festet selv om denne skal bygges på nytt når karosseriet er ferdig. Nå er alt pakket inn og skal få stå urørt til lakkeringen av karosseriet er ferdig
230  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Proffilert dør, framskjermer og div. på: oktober 15, 2014, 06:45:32 am
1000 for skjermer.
231  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1954 prosjekt på: september 27, 2014, 21:23:51 pm
Anser denne som solgt nå.
232  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1954 prosjekt på: september 26, 2014, 20:25:03 pm
Jeg har noe, men det skal spares til mitt andre prosjekt.

Enkel prisvurdering:

Bunnplate 3500-
Karosseri 3000,-
Dører 1000,-
233  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1954 prosjekt på: september 26, 2014, 19:29:36 pm
Hvis det er interesse for oppdeling kan jeg også vurdere dette. Har fått et foreløpig bud på 2500 på panser og motorlokk. Da gjenstår det å fordele resten på 7500,-

Noen forslag?
234  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1954 prosjekt på: september 22, 2014, 22:01:16 pm
Bunnplate står på Fornebu og karosseri på Gardermoen
235  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1954 prosjekt på: september 22, 2014, 21:59:07 pm
Flere bilder
236  Bruktbørsen / Biler selges / 1954 prosjekt på: september 22, 2014, 21:56:32 pm
Jeg har et prosjekt som bør få en ny eier. Jeg har selv kjøpt meg et nytt prosjekt som er litt bedre. Jeg selger altså en 1954 modell oval. Den kule tidlige ovalen med profilerte dører.

Jeg har karosseri med dører, motorlokk og panser og en bunnplate med papirer. Jeg har ikke skjermer. Sandblåst og grunnet. Her er det ganske mye jobb som må gjøres. Det er gamle rustreparasjoner som bør gjøres på nytt og det er en del bulker. Noe fra før og under sandblåsing.

Bunnplata er veldig bra. Kun et par rifter og et dårlig jekkfeste.

Jeg har selv betalt kr 10 000,- for bilen og jeg har lagt i 7 000,- i sandblåsing.

Selges for 10 000,-

Den står litt vanskelig til på låven så hvis noen ønsker denne før vinteren bør den hentes nå. Ellers blir det først mulig til våren. Kan lagres der den står til våren hvis kjøper ønsker det, no charge..

Vegard
45020560
237  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 1680 motor 97 hk på: september 22, 2014, 17:36:19 pm
Da er denne solgt. Det gikk fort.
238  Bruktbørsen / Deler selges / 1680 motor 97 hk på: september 22, 2014, 09:43:55 am
Jeg er i gang med en ny motor til min 67 modell og har ikke behov for en motor på hylla.

Motoren er en 1680 cc som ble bremset i benken hos JEE til 97 hk med reim og 105 hk uten reim. Litt specs på motor:

Original 69mm veiv, 4 stiftet, ikke balansert ved montering. (Brukt)
Lettet svinghjul 4 stiftet, ikke balansert ved montering. (Brukt)
Kennedy stage 1 (gammel type) trykkplate. (Brukt)
Scat svinghjulsbolt (Nytt)
Originale råder. (Brukt)
Eldre type blokk for liten oljekjøler i viftehuset (1500) (Brukt)
88 mm sylindersett, AA (Nytt)
Engle W-120 (Nytt)
Engle løftere (Nytt)
Oljepumpe (Nytt)
Originale topper (Portet av selveste Baboonen Gliser) 34cc - statisk komp 10.0 (Brukt)
Deano (DDS) oljesump (Brukt)
Bosch BR 25 (010) (Brukt)
Skrudd vippearmsaksel med 1:1,1 vipper. (Brukt)
Rette kamdrev. (Nytt)
Deano (DDS) reimhjul (powerpulley) (Brukt)
1 5/8 merged grenrør med dual quiet pack fra CB (Brukt)
Komplett med kjøleblekk (30 hk viftehus) og likestrømsdynamo.
Nye lager.

Motoren er satt opp med EMPI 48 (IDA) og med korte speilvendte innsug. Denne motoren burde heller hatt et sett med 40 gassere. Jeg kan bidra med et sett Weber DCNF 40mm i stedet for bedre kjørevennlighet. Disse må da justeres og dyses før bruk.

Motoren er helt tett, lekker fremdeles ikke og virker bra. Morsom liten motor. Motor har gått maks 100 mil etter montering

Prisforslag:

Motor som den står med 48mm gassere og veldig gammelt Berg stag kr 25 000,-
Motor med 40mm DCNF gassere/ korte Berg innsug kr 18 000,-
Motor uten forgassere, men med alt resterende kr 15 000,-

Motor kan ikke prøves i bil, men den kan høres og besiktiges. Det ligger også en film fra bremsingen hos JEE:

http://www.vwnorge.no/index.php/topic,50956.90.html

Vegard
45020560


239  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Line lock fittings på: september 11, 2014, 10:41:28 am
Før jeg bestiller selv..

Er det noen som har 3 stk adaptere/fittings slik at metric bremserør passer i en Line Lock med amerikanske gjenger?

Sjekk i skuffa til Børge. Der skal det ligge et sett med adapterfittings.

Det ligger 1 fitting der.

Jeg har muligens 1 jeg og. Hvis jeg finner den igjen  Gliser

Sweet. Jeg klarer meg med 2 stk hvis vi har det i garasjen. Kan du sjekke på nytt om du har den så skal jeg titte litt hos Børge
240  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Line lock fittings på: september 11, 2014, 09:05:21 am
Før jeg bestiller selv..

Er det noen som har 3 stk adaptere/fittings slik at metric bremserør passer i en Line Lock med amerikanske gjenger?
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 37
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!