juni 01, 2024, 19:06:28 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 26
211  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: februar 23, 2014, 22:13:41 pm
212  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: februar 23, 2014, 13:17:03 pm
Takk for alle hyggelige meldinger! For meg er det en stor milepel.
Ønsken min var å ha en robust og sterk motor som gir meg glede i oppoverbakker samt at jeg kan endelig brenne par dekk ... Kult
Pga tids og kunskapsmangel valgte jeg å ta en snarvei og kjøpte motor ferdig bygd. Her er spekken:

- 71mm vw veiv, balansert.
- VW råder, veid og justert
- 215mm svinghjul og clutch
- 103mm AA sylindre, nye
- JE stempler
- 1800 topper med 42 x 35mm ventiler. Nye ventilstyringer.
- 9.5:1 komp
- Web 86b og løftere (Utklipp fra beskrivelse: "This is an outstanding Type 4 camshaft, longer exhaust duration to aid with the pitiful Type 4 exhaust port! This has a fantastic midrange, and is one of Web Cams best Type 4 grinds with a powerband from 1500 to 6000 RPMs")
- CSP stående T4 viftehuskit med uttak for varmeslanger.
- 75 amp dynamo
- Repro fordeler
- Weber 44mm IDF, nye
- CSP Phyton 45mm eksosanlegg

Som tidligere nevnt så jobber jeg med bensinpumpe og ekstern oljekjøler.

Motoren virker veldig solid med enorme krefter ( i hvert fall for meg som har kjørt en original 50hk motor i 8 år). Ingen lekasjer oppdaget under bremsingen - en vikitg sak for meg. Motor er tett og fin selv om jeg har noen estetiskeopgraderingsønsker Glad

Jeg vil si en stor takk for Kalle (BeetleBug) samt Erik (Jee), gutta som hjalp med motoranskaffelse og bremsing.

Kalle alerede nevnte litt om Jee benken og at hk og Nm må regnes over for å få reele tall.
Det ser ut at motor ligger rett under 160hk noe som passer veldig bra, jeg skal godkjenne bilen og som kjent så er 160hk grense jeg kan ikke passere... Så dette er så bra som det kan være. Skal søke om godkjenning i nærmeste tid.

BeetleBug - som sagt, stor takk for all hjelp! regner med vi få teste 1303 mot hver andre...

BP79 - nå kan vi kjøre bakkeløp på Nesoddland bare du må hente rallybilen sinn Glad Stiker også innom garasjen din for å blåse litt grus av innkjøringen Blunker

Dewil - data på motor har leg lagt ut. Jeg rakk ikke å stikke innom for sveisehjelp men nå skjer det ganske snart Glad

Lowlife - Jeg satser på å besøke garasjen deres på slutten av april, forhåpentligvis med boble.

Formula Vee - takk, forum er miljø jeg selv skaffer tips og drivekraft. Vi sees på veien!

Svein - jeg er alt for mye elene i garasjen og alle besøk er ønskelig og hjertelig velkommen! La oss vente til fin vær slår inn så fyrer jeg opp grillen Blunker

Det var det! en lykkelig man skal ut og losse motor ut av Passat... legger noen bilder om ikke så lenge Blunker
213  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: februar 22, 2014, 14:38:55 pm
I dag ble min ny Type 4 motor bremset hos Jee:

Max 124 hk ved 6061 rpm
Max 176 nm ved 4888 rpm

Det var en fantastisk opplevelse!
214  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Oppussing av 1303S 73 mod på: februar 21, 2014, 09:54:49 am
Du har en bra utgangspunkt for å bygge noe veldig tøft. Stå på og ikke hast!
Jeg foreslår at du bruker internett litt aktivt for å bli kjent med bobla. Alt du kjenner ikke til (f.eks IRS) kan du søke opp og få svar ganske kjapt på hva det ene eller det andre betyr, gjør og hvordan ting fungerer. Du lærer ganske mye og veldig fort.

 Lykke til!
215  Forum / Hva skjer? / Sv: Swap meet/åpen dag i LP Garage i Drøbak 27.april. på: februar 20, 2014, 09:10:01 am
Registrert! Få håpe om god vær og klar bil for ny sesong...
216  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: februar 19, 2014, 12:12:20 pm
Et lite økt i går kveld og pumpe er på plass. Har ikke koblet ferdig enda. Pumpe skulle under tanken og så høyt så mulig for å ungå event. sprutskader. Boret to hull fra insiden på reservhjul vegg, satt forstarkningsplate på innsiden og bolta fast pumpe.








Påkobling gjenstår...
217  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 4 stk Originale Porsche Stålfelger 5 1/2" x 15" Selges på: februar 17, 2014, 07:52:58 am
Alle stålfelger til Porsche 356C, 911//912 samt nødhjul til 911/944 er like. Kun forskjellig bredde, 4,5x15 5,5x15 og 6x15(svært sjeldent). Produsent KPZ og Lemmerz, disse har noen små forskjeller i utseendet.

De finnes også med innpress ET52 som nødhjul til 924T, 924S samt 944 87-.

Stoddard i USA kopierer nå disse felgene med visstnok orginale presningsverktøy. Fåes i alle 3 bredder og både i krom og sølvfarget. Men de er dessverre dyre, ca 2-3000/stk hvis jeg ikke husker feil.

Takk for oppsummering! Greit å vite...
218  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: februar 13, 2014, 10:11:41 am
Hvis du får slipet det rent og kjørt en tur nedom meg så kan vi få sveisa igjen disse hullene Blunker

Jeg har sandblåst overflater i går, det sees ikke så lett på bilde kanskje...
Tusen takk for tilbud Dewil, vil gjerne bruke det! Skriver deg en pm.
219  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: februar 13, 2014, 09:29:28 am
Par timer med pussing og sparkling så er jeg nærmere ferdigstillelse før lakking. Dette er deler fo formstøping.





Alle delene er fra donorbil. Jeg beholder original blekk. Her er bakplate jeg må pusse opp. Har kun pinnesveiser og har prøvt å sveise igjen utsparinger for bolter men det var ikke bare bare... Må søke for hjelp med Mig sveiser. Noen som kan bistå? Må jeg kutte ut og sette inn nye biter eller klarer Mig å sveise igjen småhull som jeg brente gjennom?





220  Forum / Problemløseren / Sv: bensintank på 1303 på: februar 11, 2014, 12:30:24 pm
Og ikke glem at det kan være drivstoffrester i tanken!  Blunker
221  Forum / Hva skjer? / Sv: RACE KALENDER 2014 på: februar 11, 2014, 12:17:55 pm
Kristihimmelfartsdag er 29. mai - en torsdag som er offentlig fridag. Dvs, cruising mot Valle kan starte ganske tidlig og uten stress... Tipper at de fleste tar fri den fredagen (30. mai).

Og ja, jeg er med på Valle tur!
222  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: februar 11, 2014, 10:01:53 am
I garasjen hos meg står det ikke stille. Rundt nyttår bygde jeg et eget isolert rom i garasjen. Her kan jeg endelig jobbe med kjemikalier når det er minus grader ute.
Med små barn blir mann veldig produktiv i korte intervaler. Så jeg hopper inn og jobber korte økt omtrent hver dag. Har flere prosjekter så det er ingen tid å slurve dersom jeg skal være klar til ny sesong i ny drakt.



Per i dag så pusser jeg opp deler til avstøp. Tanken er å støpe disse i karbonfiber. Dette prosjektet har jeg drevet i omtrent 1 år nå og har bestemt meg å komme i måt til sesongen. Har ingen erfaring men prøver å gjøre min beste...



Mens sparkel/lakk tørker/harder har jeg flere ting ved bilen som må fikses:
 - skal montere elektrisk drivstoffpumpe av typen Mitsuba fp3. Den skal matte 2 stk 44mm IDF når motor skal monteres. Har ikke vært bor i elektriske drivstoffpumper før så her må jeg gjøre lekser å lære virkemåten osv...
Ettertekst: Fikk link for hjemmelekser Glad : http://www.centuryperformance.com/forum/showthread.php/55-Fuelish-Tendencies?s=f90f74ae52916ce6aba0e9c614ce9788







 - plassering av ekstern oljekjøler er en annen sak. Her får jeg ikke gjort mye før girkasse og motor er på plass. Skal sette inn stabstag for understel bak samt avtiving rundt girkasse. Må også skru vifte på radiator først også. Vifte er ca 27cm i radius mens radiator 25cm. Så her må jeg finne enn måte å "sy" de sammen.

223  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Bakken's 66 mod 1300 på: februar 11, 2014, 09:18:45 am
Pent arbeid! Lykke til videre!
224  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: februar 11, 2014, 07:44:50 am
Hei, har lest tråden din nå. Liker at du gjør ting nøye og får det godkjent med bra deler. Blir spennende å følge videre og se hva du får til med T4 motoren. Har du gjort mye endringer av motorrommet for å få plass til den motoren?

Takk N F. Det skaper flere utfordringer å gjøre det på satte regler men samtidig får du mye lærdom.
Vi få se hva en T4 plan gir meg til slutt, håper det er ikke lenge til Glad Jeg har demontert hele hekken som du ser i bilder. Topp av filterne er i 81cm avstand ytterst i bredden. Jeg har ikke hatt prøvemontasje i bilen enda men regner med at det går bra. Bakplata bygges om slik at den kan tas av og på. Ellers har jeg ikke tenkt å bygge om noe annet så lenge det går å la være. Vurderer å kappe ut luker for forgasserjustering men jeg er ikke sikker hvor lenge jeg skal kjøre med forgassere og da er det kanskje greit å ikke kappe. Mer krøll med forgasserjustering men samtidig en god remainder om videre planer Osteaktig
225  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: februar 11, 2014, 07:35:16 am
Dette er jeg spent på nå gitt! Gliser

Like så, Dewil, like så ...  Blunker

Jeg har valgt å få alt på plass før jeg skal gå "offentlig" med motor detaljer. Men alle prosjekter har mindre eller større lekasjer og her er mitt "spionbilde" fra hemmelig sted...  Kult

226  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: februar 11, 2014, 07:31:58 am
Nice Kult
Rop ut når det er bremse tid da, kommer gjerne opp og titter Blunker

Mvh Svein.

Det kan jeg gjøre Svein. Vi har ikke en fast dato for det enda men det kommer. Jeg har en del ting å fikse i bilen før jeg kan kjøre med ny motor så det er stor intetresse for meg å få bremse motor så snart så mulig og jobbe med rester der etter.
227  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 4 stk Originale Porsche Stålfelger 5 1/2" x 15" Selges på: februar 10, 2014, 07:41:45 am
Kan disse brukes som "daglig" felger? De burde vel tåle det?
228  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: januar 22, 2014, 14:12:30 pm
Helt riktig Svein. Fikk eksos i går...



Nærmer meg bremsebenk nå  Kult
229  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4. på: januar 22, 2014, 13:52:17 pm
Den ene strekkfisker ser ut til å stå i veien for startermotor, eller?
230  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: scarbug - 1303s '74 på: januar 15, 2014, 08:27:52 am
Tilbake i garasjen etter en periode med innkjøp, planlegging ogg venting. Spennende saker på gang. Nå er det endelig hekkens tur å bli modda litt...
Før modding må vel alt ned først. Men det er det letteste. Tanken er stor men jeg få se hvor vi lander.

En liten dugnad i garasjen så var mye gjort på noen timer...










Kosebenk:

231  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Dewil's 56 Oval ragtop på: januar 14, 2014, 07:48:01 am
Bruk gamle arkivskap i stål - veldig stabilt og tåler mye belastning! Lykke til videre!
232  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: desember 18, 2013, 09:00:09 am
Mulig at adapter/holderen/brakett til calipper er noe grovere en den til Kerscher. Det er vanskelig å beslutte det ut fra bilder. Men det kunne vært en viktig faktor. Rare greier... Kanskje de rett og slett selger eldre sett til Kerscher da?
233  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 69' boble from Rags to Riche$ på: desember 17, 2013, 10:19:30 am
Ser ut at noen skal ha en hyggelig juleferie med mye kosemekking!

Da har vi en spennende sesong på å vente! jeg bytter motor så vi få kjøre samme klasse! Blunker og på en bane som VARNA så er hk ikke det viktigste. Men biter du har handlet inn nå skal spille den største rollen, så det er spennende å se hvordan bilen forandrer seg i svinger.

Stå på! det er sikkert mange som følger!
234  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: desember 16, 2013, 06:59:08 am
Om det er ingen mekanisk forskjell mellom Kerscher sine og  Tafel så gjenstår kun "en brems booster mekanisk" som en ekstra komponent i sette for Tafel som kan gjøre at bremsene kan brukes opp til 200hk.

Prisen var også ganske likt i forholdt til kapasitetsforskjell... Husk å spørre SV før du handler inn. Spørs om de har erfaring med Tafel sine bremser/papirer.
235  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302 RSL på: desember 14, 2013, 07:18:16 am
Spennende! Lykke til!
236  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Dewil's 56 Oval ragtop på: desember 13, 2013, 22:21:48 pm
Siden det måtte planleges og detaljeres før maling kunne begynne regner jeg med at det blir ikke bare to farger med rett strek i mellom!? Nå er jeg spent  Kult
237  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Dewil's 56 Oval ragtop på: desember 10, 2013, 11:58:43 am
Jeg ville invitert noen graffiti-folk på besøk Blunker
238  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: VW 1200 1964 på: desember 02, 2013, 09:09:45 am
Pent gjort!
Hva slags masse har du brukt får motorrom? Bare svart maling eller?
239  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt: VW 1200 1964 på: november 27, 2013, 08:56:59 am
Du legger ikke demping på hjularker bak? Det er jo der sprut banker mest.
Mye kg brukte du totalt med matter? For meg så gikk det 24kg...
240  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Dewil's 56 Oval ragtop på: november 27, 2013, 08:54:16 am
Se her ja! Halv skatt hjelper, jeg har brukt opp det for lenge siden i hodet mitt, venter bar for utbetaling  Osteaktig
Sett opp luftkompressor oppe på loft så slipper du en del bråk...  

Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 26
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!