juni 06, 2024, 07:12:56 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 239
211  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR på: mars 06, 2016, 21:00:44 pm
plate mekk rundt rattstamme og gummibælg montert
gasspedalen gikk også såvidt borti rattstammen så måtte senke pedalen litt på mekanismen
full gass må man jo ha.  Kult
212  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR på: mars 06, 2016, 20:59:52 pm
også fått montert  popnuts/skruer  til all kledninga og dørtrekk og laget noen deksler her og der for å skalke lukene
213  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR på: mars 06, 2016, 20:55:14 pm
tatt siste finjustering av diff mot frontdrev. prøvde laser men grademåler og rettholdt ser ut til å være best løsning
214  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR på: mars 06, 2016, 20:50:05 pm
så da har jeg fått laget noen etterlengtede deler . klødd i finga etter å frese litt igjen
laget siste motorfeste og rettet opp en liten design/fresefeil på kjedekassa
timene flyr!
215  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR på: mars 06, 2016, 20:44:03 pm
var ikke så lett å finne ut av styringa her, men sendte en mail til TOS og har nå fått skjema og manual
ikke værst å få dette til en så gammel maskin dagen etter Glad
216  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR på: mars 06, 2016, 20:41:41 pm
hallo ja.
Ja har fått ordnet det til slutt.
Tok sin tid og en del timer


Litt info til de som er spesielt intressert:
Gamle motor hadde 20mm aksel men det viste seg å være ukurant.
Kjøpte en ny motor på finn og fikk hjelp av Lynet til å tegne en akseladapter til mer moderne 24mm aksel
og Geir T breivik lagde den på CNC kjapt  Glad
blei klemløsning i stedet for kilespor og måtte jeg dreie en foring og mod'e litt.
ved oppstart var det samme symptomer, så feilsøking viste att kontaktorene var brente så motoren fikk ikke full spenning på alle faser.
Det er grunnen til att motoren røyk i utgangspunktet. den har vært svak i startfasen helt siden jeg kjøpte den , men trudde det var pga att Tos'en tross alt er 54år gammal Gliser
Pål A.F ordnet noen nye kontaktorer men etter att jeg satt inn de så startet fresemotoren samtidig som matingen.  Hæ
trudde først jeg hadde koplet noe feil , men satt inn de gamle kontaktorene igjen og da virket det normalt igjen.
mistanke om att transienter fra spolene på de nye kontaktorene slo over på styringa og satte igang fresemotoren så da
prøvde jeg med noen varistorer men det hjalp ikke... så inn med noen mindre kontaktorer og da er det i orden igjen.
nå venter jeg bare på ett tidsrele for å forbedre styringa av kontaktorene.
takk for hjelpa til alle som har bidratt!

Lett å være etterpåklok ,men skulle bare ha fått vikla om den gamle motoren  Øyerulling
217  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi klargjør for montering av 500hk beistet.. på: mars 02, 2016, 12:21:44 pm
er det en ATB "torque bias" diff?
218  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: min 03 på: februar 27, 2016, 18:08:05 pm
 Kult
219  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: fuelcell og 044 pumper selges Nytt på: februar 25, 2016, 00:38:12 am
alt solgt
220  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: hx35 turbo selges på: februar 25, 2016, 00:37:31 am
.solgt
221  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Par småting til type 4 motor kjøpes på: februar 24, 2016, 14:03:08 pm
takk til han Pær for for gradeskive og gitter
fortsatt på jakt etter gummibælg
222  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR på: februar 21, 2016, 21:28:42 pm
ja det blir visst noe greier etterhvert Glad
223  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR på: februar 21, 2016, 20:35:54 pm
også godt i gange med kjedekasse/kapsling
takk til han Geir T Breivik for å skaffe materialer Glad
224  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR på: februar 21, 2016, 20:32:10 pm
.
225  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1302RRR på: februar 21, 2016, 20:31:29 pm
pusler videre.
tatt ut ledningsenettet til motor og fjærnet overflødige ledninger og terminert weather pack koblinger på div ledninger
og flyttet releboks og regulator etc til inspeskjonsluka . litt mere service vennlig tenkte jeg.
og tredd på litt varmeisolasjon på utsatte steder .
montert opp box'ene til flatshift og rattgiringa

226  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: hx35 turbo selges på: februar 20, 2016, 01:02:01 am
..
227  Bruktbørsen / Deler selges / hx35 turbo selges på: februar 20, 2016, 01:01:11 am
HK35 kinaturbo T4 flens, kun gått noen drag i Dynapack, byttet ut pga sein oppspoling på wbx 2,1L (8v motor) ga 406hk/455nm på hjula(e85 1,4 bar).
passer vel bedre på 2,3++ motor
1500.-
228  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porsche 944 fjørplater selges på: februar 20, 2016, 00:59:06 am
bud mottat
lar det stå ut lørdag 20 februar

har kun disse fjørplatene de kom fra 944 alu bærearmer
229  Bruktbørsen / Deler selges / fuelcell og 044 pumper selges Nytt på: februar 18, 2016, 18:22:26 pm
fuelcell med skum inni.
og 2 stk 044 style pumpeter selges
nytt i eske.
ca 20 liter

1700.- (fuelcell med 2 pumper)
1200.- (fuelcell med 1 pumpe)
230  Bruktbørsen / Deler selges / Porsche 944 fjørplater selges på: februar 18, 2016, 17:37:57 pm
fjørplater 944
disse er justerbare i høyde.

bud over 500.-
231  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Par småting til type 4 motor kjøpes på: februar 18, 2016, 13:05:27 pm
Tror jeg har ett par sånne gradskiver du skrur på viftehuset skal sjekke i kveld jeg Jørn  Glad

good
232  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Doble fjærplater til IRS ønskes. Gjerne kraftigere torsjonfjær også. på: februar 18, 2016, 13:05:05 pm
type 3 bruker dobble
233  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Doble fjærplater til IRS ønskes. Gjerne kraftigere torsjonfjær også. på: februar 18, 2016, 12:24:26 pm
boltmønster er forskjellige. og det er vel en extra bolt på dobble fjørplater.
234  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Par småting til type 4 motor kjøpes på: februar 18, 2016, 11:21:08 am
mulig,
vet ikke åssen det ser ut Glad
235  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Doble fjærplater til IRS ønskes. Gjerne kraftigere torsjonfjær også. på: februar 18, 2016, 11:20:52 am
innfestningen fjørplater mot bærearm  er vel forskjellige  på enkle vs dobble .
så egentelig  burde du ha bærearmer for dobble plater også
236  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Helt nye CSP 4+10cm 1302/1303 bredda glassfiberskjermer selges på: februar 13, 2016, 21:53:24 pm
opp igjen
237  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Par småting til type 4 motor kjøpes på: februar 13, 2016, 21:51:54 pm
Innsugsbælg mellom mengdemåler og spjeldhus (L-jetronic)

Gradeskive ( for tenningsjusteringa)  til å skru på viftehuset og nettingen foran vifta.
238  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Retur til tank på: februar 10, 2016, 17:40:10 pm

?Alle bensinrør er 8mm,tilførsel til pumpa er 13mm


holder i massevis
239  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turboroadster -vi klargjør for montering av 500hk beistet.. på: februar 10, 2016, 16:45:53 pm
kan jo bli bra det der. Glad
har du fått eller bedt om noen dokumentasjon på fremgangsmåten han bruker på oppsett av R/P?
ved nytt pinion lager+ R/P må jo dette settes opp skikkelig.
Grunnen til att jeg spør er att min KCR 091 kasse med Weddle R/P var ikke satt opp rikitg som medførte til skadet/utslitt R/P etter kort tid.  
SKiftegaffle 3/4 gir var også justert feil som hadde ført til stor slitasje

grunnen til jeg nevnte Rancho/mike herbert på fæce er att han gjør det skikkelig med farge. det er jo en tidkrevende prosess.
inn og ut flere ganger, shimse og farge.

240  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Retur til tank på: februar 10, 2016, 16:41:02 pm
og dessuten blir det microscopiske trykket fra tanken bare en del av systemet,
som justeres inn med regulatorern
Sider: 1 ... 6 7 [8] 9 10 ... 239
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!