november 01, 2024, 01:13:03 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 88 89 [90] 91 92
2671  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: vw 044 topper, engle 125 kam + div nye og brukte deler på: november 30, 2007, 00:59:15 am
Er dette såkalte "round port" 044?
2672  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den? på: november 29, 2007, 21:47:45 pm
Den sterkeste av dem er de nederste med 3,88r/p. Færre tenner = mer styrke i hver tann.
Jeg trodde det bare var 1300S som hadde 3,88 men der kan jeg ta feil.
Støyt og støyt, spørs hva du skal bruke dem til.
På alle biler eldre enn 1960 må du bytte nese, vær obs på at dette senker motoren 2-3cm i bakkant pga at du endrer vinkelen på kassa.
Du må også sveise hockey sticken og bore nytt hull til gearoverføringen. Men det visste du sikkert  Blunker
2673  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine på: november 29, 2007, 21:40:36 pm
Hvis du skal være nøye kan du jo sikkert få tak i lodd for å sjekke om den vekta du har er nøyaktig...
Det finnes kanskje større versjon av vekta på finn.no?
2674  Forum / Problemløseren / Sv: Slange til/frå breather på: november 29, 2007, 21:37:44 pm
Når det brukes flotte uttrykk som "breather" regner jeg med at du har en åndeboks.
Hvis det er den orginale åndingen/påfyllingen har det ikke allverden å si, men det kan sikkert være greit å justere blandingen om du tar den inn i luftfilteret igjen. Jeg ville bare lagt den ut under bilen med slange gjennom blekket over eksosen.
2675  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva slags merke er dette? på: november 29, 2007, 21:34:40 pm
Jeg hadde valgt flake. Med gull i kjanskje? Eller hva sier du bJørn?
2676  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1300S Turbo prosjekt. på: november 29, 2007, 18:22:03 pm
Du skal vel ikke sveise opp den forstillinga der?  Sjokkert
2677  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva slags merke er dette? på: november 29, 2007, 18:18:49 pm
50 spenn kanskje?
2678  Forum / Problemløseren / Sv: Slange til/frå breather på: november 29, 2007, 18:17:34 pm
Legg den til oljepåfyllingen.
2679  Forum / Drag-race / Sv: Hvem har lyst til å prøve stripa til sommer'n,eller kanskje street legal..? på: november 28, 2007, 19:58:03 pm
tekken, hvilke biler kan stille? Må bilene være godkjent av NBF? Hva med lisenser?
2680  Forum / Problemløseren / Sv: 6v-12v på: november 28, 2007, 19:26:57 pm
If it ain't broken, don't fix it.
6V ruler!  Gliser
2681  Forum / Cal-look / Sv: Tyre kicking! (Bildetråd) på: november 27, 2007, 06:38:30 am
Hvorfor defineres ikke sprintstar som en cal-look felg?
2682  Forum / Snikk-snakk / Sv: Import fra Sverige på: november 26, 2007, 22:22:40 pm
Du kan trekke fra svensk mva, så plusse på norsk mva på deleprisen og frakten.
2683  Forum / Snikk-snakk / Sv: Luft og vann eller bare luft? på: november 26, 2007, 19:22:49 pm
Det er nok kun luft ja. For eller for biler som var luft orginalt og er ombygd til vannkjølt.
2684  Forum / Cal-look / Sv: Definisjon på Cal-Look? på: november 25, 2007, 23:40:26 pm
Bøker har blitt skrevet om emnet. Denne kan anbefales.
http://www.amazon.com/California-Look-Vw-Keith-Seume/dp/0760300283

Cal-look har etter min mening forandret seg mye siden midten av 60-tallet frem til i dag. Så mye at det er vanskelig å gi en definisjon på noen setninger Blunker
Det er ikke selvsagt at dekk skal være størst mulig bak heller, flere kjører med f.eks 185.
2685  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Forskjell på lagerskåler til hjullager bak? på: november 25, 2007, 18:32:00 pm
Dette må vel OGSÅ ha med bakplatene å gjøre? Du kan neppe bruke en 5mm tykk plate på det akselrøret på det øverste bildet?
Eller misforstår jeg? Som sagt, jeg ville bli glad om noen har en slik lagerskål og kan måle nøyaktig dybde på den så jeg kan få vite om min er utslitt.
2686  Forum / Snikk-snakk / Sv: Litt skryt til Unneberg på: november 25, 2007, 17:01:58 pm
Bra service og bra PRISER!
Jeg kjøpte en dynamo til nesten halv pris av det den kostet hos et annet firma for en liten stund siden!
2687  Forum / Problemløseren / Sv: 1915 motor på: november 25, 2007, 04:25:13 am
Det finnes motorer som har bremset i overkant av 140hk med dobble 40, så de passer nok helt greit.
2688  Forum / Cal-look / Sv: The European BUG-IN. på: november 24, 2007, 21:45:03 pm
Norske biler på stripa på Bug-In!
2689  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Forskjell på lagerskåler til hjullager bak? på: november 24, 2007, 21:33:19 pm
Jeg har også to pre -60 "splitt"kasser stående, og de har forskjellige akselrør. Jeg bruker den typen som har en 5mm kant rundt der bremseplata skal være. Den andre har som dere ser en mye mindre kant. Bremseplaten jeg bruker er 5mm tykk ved anleggsflaten.
2690  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Forskjell på lagerskåler til hjullager bak? på: november 24, 2007, 21:30:30 pm
Jeg har vært i verkstedet i dag og tatt et par mål. Her er bilde av lagerskålen jeg bruker.
Fra kanten ned til anleggsflaten for lageret er det 9,2mm. Er dette innenfor spec?
2691  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Forskjell på lagerskåler til hjullager bak? på: november 24, 2007, 18:20:57 pm
Hva skjer med skyvelæret?  Blunker
2692  Forum / Cal-look / Sv: The European BUG-IN. på: november 24, 2007, 17:19:28 pm
Et av turens høydepunkter var å se Russel Richie's bilfrakter ankomme!
2693  Forum / Cal-look / Sv: The European BUG-IN. på: november 24, 2007, 17:02:21 pm
Dette bildet er tatt på torsdag før treffet egentlig var åpent. Raden med like grå telt er Flat Four Outlaws fra England. Hvordan kom de seg dit med alt det pikkpakket? Jo, de leide Mercedesen midt i bildet.  Gliser
Utstillingsområdet i bakgrunnen er tomt bortsett fra noen som fant ut at de ville campe der. Ikke smart, alle måtte flytte.
2694  Forum / Cal-look / The European BUG-IN bilder. på: november 24, 2007, 16:57:47 pm
Vi var forholdsvis mange nordmenn som tok turen til Belgia og Bug-In i sommer. Noen dro bil ned på henger, noen kjørte ned med luftkjølt, noen med vann og noen tok fly. Mange tok også veien innom Bad Camberg treffet i Tyskland som bare blir arrangert hvert 4de år.
Dette treffet ble for meg et lite vendepunkt i vw hobbyen på tross av at været grenset mot elendig og organiseringen ikke var helt 100. Hvorfor? Jeg vet ærlig talt ikke. Kanskje var det stemningen, kanskje var det bilene, kanskje samholdet i den gjengen på 12-15stk jeg reiste sammen med? Uansett var det en opplevelse for livet, noe som man kanskje aldri opplever en gang til.
Jeg vet at det ble tatt flere tusen bilder der nede med norskeide kameraer. Hvorfor ikke dele disse med resten av VW-Norge?  Glad
2695  Forum / Problemløseren / Sv: kobling av strøm til krok. på: november 24, 2007, 13:27:39 pm
Førersiden, FØRERSIDEN!!! Jeg aner ikke hva jeg tenkte på gutter.  Flau Rekker tunge
2696  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Skiltramme på: november 24, 2007, 00:33:56 am
Har du hørt med Rocket Racing?
2697  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: diamond 60 på: november 24, 2007, 00:22:53 am
We want pictures! Er det MWS Brm´s? Hvordan har du senket?
2698  Forum / Problemløseren / Sv: kobling av strøm til krok. på: november 24, 2007, 00:21:13 am
Ser du ikke det hvis du løfter på baksetet? Den var på passasjersiden i ´67 i alle fall.
2699  Forum / Cal-look / Sv: Tyre kicking! (Bildetråd) på: november 23, 2007, 23:18:23 pm
Hvilke dekk skal du ha Grelland?
Knurren, har du først cashet ut den samlinga der, da driter du i hva dekk koster.  Blunker
2700  Forum / Cal-look / Sv: Tyre kicking! (Bildetråd) på: november 23, 2007, 22:15:05 pm
Lobo: Det der er faktisk et ganske drøyt bilde!  Sjokkert Jeg trodde først det var deler av Kinky Micks samling.
Rune: Kom deg ut i garasjen og ta bilder!
Sider: 1 ... 88 89 [90] 91 92
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!