2672
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvordan vet jeg at jeg har funnet en 1300S kasse, hva står på den?
|
på: november 29, 2007, 21:47:45 pm
|
Den sterkeste av dem er de nederste med 3,88r/p. Færre tenner = mer styrke i hver tann. Jeg trodde det bare var 1300S som hadde 3,88 men der kan jeg ta feil. Støyt og støyt, spørs hva du skal bruke dem til. På alle biler eldre enn 1960 må du bytte nese, vær obs på at dette senker motoren 2-3cm i bakkant pga at du endrer vinkelen på kassa. Du må også sveise hockey sticken og bore nytt hull til gearoverføringen. Men det visste du sikkert
|
|
|
2673
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Endre's Engine
|
på: november 29, 2007, 21:40:36 pm
|
Hvis du skal være nøye kan du jo sikkert få tak i lodd for å sjekke om den vekta du har er nøyaktig... Det finnes kanskje større versjon av vekta på finn.no?
|
|
|
2674
|
Forum / Problemløseren / Sv: Slange til/frå breather
|
på: november 29, 2007, 21:37:44 pm
|
Når det brukes flotte uttrykk som "breather" regner jeg med at du har en åndeboks. Hvis det er den orginale åndingen/påfyllingen har det ikke allverden å si, men det kan sikkert være greit å justere blandingen om du tar den inn i luftfilteret igjen. Jeg ville bare lagt den ut under bilen med slange gjennom blekket over eksosen.
|
|
|
2685
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Forskjell på lagerskåler til hjullager bak?
|
på: november 25, 2007, 18:32:00 pm
|
Dette må vel OGSÅ ha med bakplatene å gjøre? Du kan neppe bruke en 5mm tykk plate på det akselrøret på det øverste bildet? Eller misforstår jeg? Som sagt, jeg ville bli glad om noen har en slik lagerskål og kan måle nøyaktig dybde på den så jeg kan få vite om min er utslitt.
|
|
|
2686
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Litt skryt til Unneberg
|
på: november 25, 2007, 17:01:58 pm
|
Bra service og bra PRISER! Jeg kjøpte en dynamo til nesten halv pris av det den kostet hos et annet firma for en liten stund siden!
|
|
|
2687
|
Forum / Problemløseren / Sv: 1915 motor
|
på: november 25, 2007, 04:25:13 am
|
Det finnes motorer som har bremset i overkant av 140hk med dobble 40, så de passer nok helt greit.
|
|
|
2693
|
Forum / Cal-look / Sv: The European BUG-IN.
|
på: november 24, 2007, 17:02:21 pm
|
Dette bildet er tatt på torsdag før treffet egentlig var åpent. Raden med like grå telt er Flat Four Outlaws fra England. Hvordan kom de seg dit med alt det pikkpakket? Jo, de leide Mercedesen midt i bildet. Utstillingsområdet i bakgrunnen er tomt bortsett fra noen som fant ut at de ville campe der. Ikke smart, alle måtte flytte.
|
|
|
2694
|
Forum / Cal-look / The European BUG-IN bilder.
|
på: november 24, 2007, 16:57:47 pm
|
Vi var forholdsvis mange nordmenn som tok turen til Belgia og Bug-In i sommer. Noen dro bil ned på henger, noen kjørte ned med luftkjølt, noen med vann og noen tok fly. Mange tok også veien innom Bad Camberg treffet i Tyskland som bare blir arrangert hvert 4de år. Dette treffet ble for meg et lite vendepunkt i vw hobbyen på tross av at været grenset mot elendig og organiseringen ikke var helt 100. Hvorfor? Jeg vet ærlig talt ikke. Kanskje var det stemningen, kanskje var det bilene, kanskje samholdet i den gjengen på 12-15stk jeg reiste sammen med? Uansett var det en opplevelse for livet, noe som man kanskje aldri opplever en gang til. Jeg vet at det ble tatt flere tusen bilder der nede med norskeide kameraer. Hvorfor ikke dele disse med resten av VW-Norge?
|
|
|
2700
|
Forum / Cal-look / Sv: Tyre kicking! (Bildetråd)
|
på: november 23, 2007, 22:15:05 pm
|
Lobo: Det der er faktisk et ganske drøyt bilde! Jeg trodde først det var deler av Kinky Micks samling. Rune: Kom deg ut i garasjen og ta bilder!
|
|
|
|