Igjen, spørs hvordan du skal kjøre. Skal du rivstarte, burne, sladde og herje, ja da bør du bytte kasse ellers går den dundas på sikt, men skal du bare kjøre normalt (og da mener jeg ikke rivstart ol.) da holder den lenge.
Min 1300 kasse har tålt massiv mishandling av meg med en solid motor, kassa var i dårlig forfatning før jeg kastet inn motoren jeg kjører med nå. Så lenge du unngår rivstarter trenger du ikke tenke på det problemet enda.
Jeg har også en Bug-Tech spak og det er definitivt det råeste man kan kjøpe til disse bilene hva angår girspak, men det er nok ikke alle som legger over 3'500,- i en girspak
Er det slakk i krysset bak på gir overføringa? Mulig det er plastforingen "rett" under girspaken som er dårlig. Men skal sies at den originale spaken ikke er spesielt presis. En stor forbedring er å sette på såkalt short-shift på den org. spaken, det gjør vandringen mye kortere og litt mer presis.
Jeg er ikke en av disse original "frikene" du finner rundt omkring, tvert imot.. Men jeg syns ikke du skal hive på korta forstilling og luftfjæring, denne bilen er så pen at den fortjener å være det. Litt(!) senk og litt breiere felger så er den helt perfekt
Kjedelig det som skjedde, blir interessant å vite hva årsaken er! Men det så ut som det var fart i den, så med litt understell på plass er ikke seier i den klassen langt unna
Årets treff ble for min del en suksess, det kunne ikke ha gått bedre, alt fungerte perfekt fra ende til annen. Ikke nok med at jeg kjørte mye bedre enn mitt eget mål jeg tok jaggu premien raskeste Boble også med en tid på 43,28 Og siden jeg ikke fikk premien raskeste gressklipper i fjor, så fikk jeg den utdelt den i år i steden. Hvis noen ikke har fått med seg den utforkjøringa, er en link til den her: Dessverre er lyden borte, men det er ikke noe spennende å høre uansett
Min beste runde: Oljesøl!: En liten avsporing:
Jeg fikk dessverre ikke tatt mye bilder i år, var opptatt med kjøring og oppgaver knyttet til arrangementet. Hvis noen har bilder eller film av kjøringen min ønsker jeg gjerne å få se det, enten om det legges ut her eller sendes en kopi på mail til meg
Takk til Unneberg Bil og Karl Fredrik som holdt stand på treffet, det var antageligvis det som reddet treffet for meg, kjekt med delehandel på banen når man ryker en gasswire
Campen [attachment=1]
Jeg var overbevist om at det var jeg som kom til å trenge henger, men jeg tok feil.. [attachment=2]
3 av FVWK sine race Bobler! [attachment=3]
Oljesanering må til når Lars heller olje utover banen [attachment=4]
Jeg er litt nysgjerrig på hvorfor noe er interessert i å vite hva de er verdt, hvis de ikke skal selges... Jeg driter i hva mine felger er verdt, jeg skal ikke selge de og hadde heller ikke solgt de selv om de var verdt 50'000,-
Søndag 7. juni. kl.09.30 Sjåførmøte i depotet. kl.10.00 Kjøringen starter for støysvake biler. kl.12.00 Kjøring for alle. kl.15.00 Premieutdeling som etterfølges av prosesjonskjøring i lav hastighet rundt banen. kl.16.00 Treffet er slutt.
Er et sjåførmøte på søndag også, så det er ikke noe problem ;-)