277
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Topp modifisering på sitt ypperste.
|
på: desember 09, 2011, 14:56:33 pm
|
Mtp på det med antall ventiler osv, så drister jeg meg til å nevne at Porsche fortsatt sverger til 2 ventiler pr sylinder, og det er sikkert ikke uten grunn De gikk fra 2 ventiler pr. sylinder til 4 i 1999 med 996 modellen. BTW: 959 kom med 4 ventiler pr. sylinder. My bad Var det da motorene også ble vannskadet? 996 var den første 911´n med vannskade. Men 959 var luftkjølt. 959 var både vann & luftkjølt.
|
|
|
282
|
Forum / Problemløseren / Sv: Kjølevifte T-1
|
på: august 13, 2011, 09:28:13 am
|
Tigget forsiktig over ei vifte for nokre år siden, uten tilsettning, men problemet er at den kan slå seg en ørlitengrann. Kunne kjenne på motoren/viftehuset etterpå at det ikkje var heilt bra. Ville nok gått for en som er ballansert etter sveising. Kjører du mer moderat turtall eller powerpully holder en org. vifte. Har liggende et par nye sveiste ballanserte vifter på hylla, kan ta med til SCC
|
|
|
283
|
Forum / Problemløseren / Sv: LYSTGASS
|
på: august 10, 2011, 22:17:41 pm
|
Det hadde jeg satt enormt stor pris på. Litt vanskli og bo på motsatt side av landet, SCC helga blir rett og slett for kort til å rekke over alt uten hjelp.
|
|
|
284
|
Forum / Problemløseren / LYSTGASS
|
på: august 10, 2011, 19:53:46 pm
|
Trenger hjelp til å få fraktet en stk flaske med lystgass fra Sverre Kahrs i Drøbakk til SCC. Er det noen som kan hjelpe meg med det?
|
|
|
293
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: GOD, GAMMEL RACER RÅDE
|
på: april 16, 2011, 09:39:26 am
|
Her øyner jeg et håp,- Hva med en super ratty totalhavarert H råde som emne til øljekk for ratfantastene i bytte, eller noe annet ?? I øyeblikket det smalt bakider føltes det som et tap i millionklassen.
|
|
|
294
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: GOD, GAMMEL RACER RÅDE
|
på: april 16, 2011, 09:28:23 am
|
Jeg trenger i utgangspuntet kun en bunndel som er ok for å kompletere...skal nok kunne parre dem i hop & normalisere dem. Som du ser på bildet er bunndelen og bolter i et stykke, så vist øllopptrekkkeren kan klare seg med en litt deformert bunning så har jeg det liggende.
|
|
|
296
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: GOD, GAMMEL RACER RÅDE
|
på: april 15, 2011, 21:16:07 pm
|
Rådene er tøff de, og de var konstruert for t4 med langt slag for klaring til kammen. Men de har sine svakheter, så jeg tipper at det er en del som i likhet med meg har bare tre liggende på hylla etter katastrofale havari. Jeg trenger i utgangspungtet bare en, men til flere jeg kan få tak i, til lettere er det å få til et brukbart sett...de jeg har er 5,7" men er det noen som har andre lengder, om så bare en, er det til hjelp. Kan også bytte vis noen er intr, i det, har flere sett med chevy 5,5 og 5,7" råder på hylla. De er alle mer solide en desse er, men er ikke slanke nokk til å bruke på t4 med 86 mm veiv
|
|
|
299
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Praktiske problemer med å leve med en E85 luftkjølt vw?
|
på: februar 26, 2011, 22:15:43 pm
|
Tømmer du tanken på en std 1600 & fyller opp med e85 kommer du ca 599 meter før du får en del problemer...sjøl klarte jeg å halte resterand km heim med ekstrem bruk av akspumpe. Borret org. 1.25 dysa først til 1,5 mm,-litt bedre, deretter til 2 mm i mangel på mellomting, men vart då ganske bra. Smekka på et sett med 1,4 vipper, og std motoren vart etterkvart relativt frisk...
|
|
|
300
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Enlighten me! Motorstørrelser vs. motorstørrelser...
|
på: januar 25, 2011, 20:52:56 pm
|
Det går bra, men enda bedre med 94, så korfor ikkje? Det er turbomotorer på over 700 hk som går med 94mm. Det Maher skriver er for det meste korrekt. Når en først skal rive i både veiv og syl. sats korfor ikkje gå for mest mulig kubikkkk.Men bygg rett, bruk rette oppsett etter ka en vil oppnå. Planlegg og beregn.
|
|
|
|