mai 23, 2024, 18:20:30 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 68
271  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '72 doka kjøreskolebil på: desember 14, 2010, 12:46:12 pm
Det er der det snakker spansk ja;) Lykken står den kjekke bi, ta med ekstra koffert!
"gerson@klassicfab.com
caicedogerson@yahoo.com
office: 1-305-921-9139
we are physically located in Bogotá Colombia at Calle 3ra No.14-38/42
our shipping is done via Fedex international priority service, door to door, you do not have to do a thing, except wait for your package, this is the most expensive option.
we also do cargo shipping, for larger orders, airport to airport.
for vehicles, we provide sea freight, port to port you will have to take care of customs at your end. Using Fedex, transit time is 2 days to the U.S., 4 to 6 days to Europe, and 5 to 10 days to Asia."
http://www.klassicfab.com/marcos.htm
272  Forum / Problemløseren / Sv: Merged header - lekkasjer på brukt anlegg på: desember 13, 2010, 13:23:55 pm
Thks,  Carsten! Planen var en kjapp fiks av problemet, men da får vi sjekke den muligheten også. Sexy rørleggerverktøy hadde vært kjekt å ha;) Kanskje Vestrheim kan hjelpe?Blunker
273  Forum / Snikk-snakk / Sv: Formula Vee på: desember 13, 2010, 12:11:23 pm
Prøv den utmerkede søkefunksjonen og du vil nok finne litt av hvert Blunker
274  Forum / Problemløseren / Sv: Merged header - lekkasjer på brukt anlegg på: desember 13, 2010, 12:03:04 pm
Tenkte på det, men er redd for at det ikke er nok til å klemme dem fast siden de har ca. 1 mm slakk.
275  Forum / Problemløseren / Merged header - lekkasjer på brukt anlegg på: desember 13, 2010, 07:55:50 am
Har noen vært ute for at slip-in rørene blir slakke med tiden? Regner med disse skal være tighte og ikke lekke når alt fungerer optimalt. Er et keramikkbelagt anlegg, dim. er vel et 1 1/2" anlegg dette, muligens av denne typen (veldig likt i alle fall)


Her var det surret eksosbandasje rundt hele grenrøret for å beskytte lakken på bakplaten. Min teori er at dette har økt varmen i rørene og fått dem til å utvide seg så mye at det tilslutt er blitt lekkasje. Det blåser friskt ut av alle skjøter...

Så da er spørsmålet: hva er beste løsning her? Snitte "hun"-røret et stykke inn i skjøten med 1mm kappskive og bruke eksosklemmer? Eller tilpasse bredde (dette er en stroker-motor), punkte og helsveise? Takknemlig for alle fornuftige svar som måtte komme;)
276  Forum / Problemløseren / Sv: erstatning for fjærplatene på: desember 12, 2010, 12:11:07 pm
Det finnes vel flere som lager sånt, her er en til i UK
http://www.laperformance.co.uk/blog/?page_id=130
277  Forum / Problemløseren / Sv: Fordeler sitter fast. hjelp på: desember 12, 2010, 10:07:42 am
Varm eller kald motor?
278  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turbo type-1 1600 på: desember 12, 2010, 10:06:56 am
http://www.shoptalkforums.com/viewtopic.php?t=108620

http://www.lowbugget.com/turbo_new_page_link.html
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=286
http://www.vwspeedshop.com/pages.php?pageid=4
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=397610
http://shoptalkforums.com/viewforum.php?f=3&sid=0b0288034e4cd1712b2c9c37b6bf0eac
279  Forum / Snikk-snakk / Sv: Har du noen bilder av vw's brukt som bakkematriell på flyplass? på: desember 10, 2010, 16:00:24 pm

Kanskje denne speedsteren var i tjeneste som "desse"-crewtransport?
280  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: 03' Motorlokk med 7+7+7+7 lufteriller på: desember 09, 2010, 19:01:48 pm
Denne har originalt lokk, 78 modell

281  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Enda en 356 på finn!! på: desember 09, 2010, 18:43:26 pm
Klart en prosjekttråd må til her! Den er jo bygget av Karmann, ikke sant? Dessuten er det VW som eier Porsche nå, OG den er luftkjølt. Så meine meinung nach - los!
282  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Berger`s raser bil, "Rabalder" på: desember 09, 2010, 16:38:13 pm
Topp med en ny Berger-klassiker!
283  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Oxyboxer Wannabe på: desember 08, 2010, 00:59:44 am
Spennende! Har du noen teorier om hva denne kommer til å havne i?
284  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1978 VW 1303 LS cabriolet på: desember 06, 2010, 11:25:23 am
Får løfte denne vognen opp litt her, ikke mange originale 03-cabber som er finere enn denne! Paal har ikke spart på noe her...
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25706661


285  Forum / Drag-race / Sv: The black widow -rakettdrevet oval! på: november 25, 2010, 23:11:44 pm
En annen gammel traver her!
286  Forum / Ombygd / Sv: RPB på: november 25, 2010, 23:11:09 pm
Takk skal du ha Knut!
287  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Switter 53 mod på: november 25, 2010, 23:00:02 pm
Denne?
288  Forum / Ombygd / Sv: RPB på: november 25, 2010, 22:16:41 pm
Hvilken type er dette da?
http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=25650442
289  Forum / Snikk-snakk / Sv: Jeg blir irritert når...... på: november 25, 2010, 11:31:12 am
B-Bay, husker du konvoien hjem fra SCC? Det finnes en del tullinger på veien ja!
290  Forum / Problemløseren / Sv: Seriøse motorbyggere i Norge ? på: november 25, 2010, 11:26:34 am
Vanskelig å kommentere noe i tråden her uten å havne i unåde hos noen her, men kan det være en idé å fokusere på hva man kan forvente av arbeid som skal utføres når noen bygger en motor og til hvilken pris? Hadde vært fint om de som har erfaring med kjøp og salg av motorer kunne guide oss uten erfaring i hva som er vanlig i bransjen.

1) Gjennomgang av oppsett med kunde
2) Valg av komponenter
3) Kontroll av deler, veiing, rengjøring
4) Byggefasen (montering, kontrollmåling, demontering)
5) Testkjøring
6) Bremsing
7) Etterkontroll

"Blueprinting" er vel en fellesnevner for de få "leverandørene" som nyter høy respekt, og som gjerne brukes av de som kjører drag eller på bane. Men blueprinting = tid (og krever litt utstyr) og tid = penger, så da blir motoren dyrere, kanskje MYE dyrere.

Vanskelig å sammenligne lille Norge med det store utland, men f.eks Airspeed i UK tilbyr jo nå komplette turnkey motorer med garanti. Her i Norge er det langt mindre forhold og et mikroskopisk marked i forhold.
http://www.airspeeduk.com/engines.htm
We offer the following services:
    *Bespoke engine building from 1192cc and upwards
    *Standard and Performance engines
    *A full design and build facility incorporating new technology
    *Progress reports and build photographs
    *Engine repairs and fault diagnosis
    *Machining
    *Servicing
    *New and used engine parts for both performance and standard builds
    *Free advice and after-sales helpline
    *A unique 3 year comprehensive warranty
    *Insurance estimates and vehicle valuations

Remtec, Vege og sikkert andre fabrikker også tilbyr jo motorer med garanti i ulike trimmingsgrader, men det innebærer at de er plombert her og der så ikke kjøperen kan tukle med motoren uten å bryte garantien.
Se på thesamba og hvor mye diskusjon det er rundt seriøsitet og feedback, da viser det seg hvem man skal styre unna, hvem som er midt på treet og hvem som er topp i bransjen. Er dette usunt? Ikke så lenge det er saklig. Vi har jo hatt sånne diskusjoner her før også om motorer som er bygget f.eks. i USA.

Jeg har ikke noe erfart grunnlag til å mene noe om hvem som er bra og ikke bra her i Norge, bare så det er sagt. Dette er derfor helt på generelt grunnlag. Hvor lenge en bygger skal være ansvarlig for en motor er også vanskelig å si noe sikkert om, men det er greit å få litt diskusjon rundt dette. En garanti kan ikke vare evig, det sier seg selv.
 
Feil på originale som trimmede motorer kan relateres til flere ting, her er noen - kom gjerne med flere:
* Valg av komponenter som ikke passer optimalt sammen
* Slitte deler kombineres med nye for å spare penger/tid
* Unøyaktighet i byggefasen
* Manglende rengjøring av komponenter før montering
* Mangel på service fra eiers side
* Skamkjøring av motorer som ikke er ferdig innkjørt

Bare et lite forsøk på å få noe konstruktivt ut av tittelen på tråden... håper det fortsatt vil være noen som kan bygge motorer for de som ønsker å betale for å få en fungerende vare.
291  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '53 Zwitter på: november 24, 2010, 10:01:40 am
Du finner nok mye nyttig info om bl.a. ventiler her i denne tråden:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=419739&postdays=0&postorder=asc&start=0
Tror ikke det er noen som har dokumentert arbeid med 25HK like bra før!
Jeg postet link til samme tråden André i innlegg 89 rett over, men jeg tror ikke han har tatt seg tid til å lese den. Godt at noen bruker tid i garasjen og ikke bare på nettet :-)
 
Sorry Erik, den er bare så bra at alle må lese den! Hadde jeg bare brukt tiden i garasjen, men der er det ca 5 minus og da blir det arbeid i heimen!
Nok om det, fantastisk bil og flott at du overhaler den gamle motoren!
292  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: '53 Zwitter på: november 23, 2010, 22:37:05 pm
Du finner nok mye nyttig info om bl.a. ventiler her i denne tråden:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=419739&postdays=0&postorder=asc&start=0
Tror ikke det er noen som har dokumentert arbeid med motoroverhaling like bra før!
293  Forum / Snikk-snakk / John Maher Racing på: november 22, 2010, 22:39:56 pm
Gammelt nyhetsinnslag fra 1999
294  Forum / Ombygd / Sv: så galt kan det gå.. på: november 16, 2010, 16:23:57 pm
Hmmm...! Er scoopet stort nok?
295  Forum / Rundt og rundt/bakkeløp / Beetle Challenge på: november 16, 2010, 16:01:00 pm
Er ikke engelskmennene i gang igjen med ny giv på luftkjølt nå?
Her fra 2008
296  Forum / Snikk-snakk / Sv: Ny her :) på: november 16, 2010, 15:48:57 pm
Slenger meg på og gratulerer, kjekt med nye medlemmer og brukere! Forumet er en diger kunnskapsbank og gir deg muligheten og kontaktene du trenger for å unngå å gjøre samme feil som alle vi andre har gjort Blunker Bare å fyre løs med spørsmål, så får du nok svar på det meste! Velkommen! Glad
297  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boble nostalgiker? ikke se på dette! på: november 16, 2010, 15:37:58 pm
Med filnavnet som inneholder både amman og jordan er det grunn til å gjette på Amman og Jordan... At de fleste er hvite i et klima som dette er nokså logisk.
Ser ut som de har (sikkert rustfrie!) 1303-er også der, finnes tydeligvis entuisiaster også i den "skumle" delen av verden Blunker
298  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) på: november 16, 2010, 14:58:32 pm
Selv på fødselsattesten til ovalen min er det "huller", så besynderlig nok virker det som at det ikke er helt ordnung i arkivet.
299  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) på: november 15, 2010, 22:59:54 pm
Ganske mangen som lurer på 008 faktisk Blunker 8setar kombien til muttern(skulebussen) har ogso 008, var vel snakk om att det kan vera ei regional/nasjonal utstyrspakka, men dette kan RZR-Andy utala meir om.
Sorry har ikke så mye å bidra med her, gitt! Det ser ut til at de lærde er i like mye i tåkeheimen som oss andre "008 is unknown":
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=217449&view=next
Kan nok utvides litt denne listen:
"Seen on '60 Standard, South African '59 Deluxes, '54 Kombi, '54 RHD Single Cab, Belgium early '64 21-Window, and '62 VR-delivery code Double-door Kombi"
De fleste kodene ligger dekket bra inn her
http://www.thesamba.com/vw/archives/info/mcodest2.php

300  Forum / Type 3 og 4 / Sv: Gammel 412 film på: november 15, 2010, 20:24:40 pm
Kanonfilm! Dokumenterer i grunnen greit at der er litt forbedringspotensial på veigrepet, men hva kan du vente med 165/SR-15 og komfortfjæreing på en så stor bil? Blunker
Sider: 1 ... 8 9 [10] 11 12 ... 68
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!