Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 8
|
37
|
Min klubb / Nord-Rogaland VW Klubb / Sv: SRVWK treffet
|
på: juni 10, 2014, 18:15:32 pm
|
Jeg skal på jobb i Stavanger torsdag og fredag så jeg kjører (forhåpentligvis) boblen nedover på torsdag og blir til søndag:-) Bare Viking, G.D og jeg som skal?
|
|
|
44
|
Forum / Problemløseren / Sv: Vippearmgeometri problem
|
på: mars 27, 2014, 08:38:11 am
|
Hva mener du med for høyt?, for meg ser det ut som du har anlegget ca i linje med centerlinjen på ventilen. De vippene er laget for å fungere bra både for lave og høye løft, og det ser ut til du ikke løfter nok til å få benyttet hele sveipet, men det er jo ikke feil, der er bare slik det blir.
Det er vanskelig å få dette tydlig frem på bilderne. Vippearmen treffer litt over senter på ventil ved null løft, gjennom løftet blir treffpkt lengre og lengre opp på ventilen og dette ser ut til å forårsake radielle krefter på ventilen som igjen vil slite ut styringene. Problemet blir forsterket med hvis jeg shimmer ut vippetøyet, har shimmet ut fra 0-3 mm uten at dette blir bedre. Må jeg shimme mer? Jeg vurderer å maskinere ned høyden på vippetøyfundament ca 1,5mm for å få bedre gemometri både på støtstenger og vippearm mot ventil. Noen som har erfaringer med dette? Eller andre snippetriks som kan benyttes for å få bedre gemometri
|
|
|
45
|
Forum / Problemløseren / Sv: Vippearmgeometri problem
|
på: mars 26, 2014, 23:07:54 pm
|
Kan du ikke bare shimse ut hele vippestellet?
Problemet blir bare større da.. Jo mer jeg shimmer jo lenger opp på ventilene treffer vippearmen. Og uansett hvor mye jeg justerer støtstang lengde får jeg ikke støtstangen til å stå på linje med justerskruen ved halvt løft..
|
|
|
46
|
Forum / Problemløseren / Sv: Vippearmgeometri problem
|
på: mars 26, 2014, 22:27:34 pm
|
Har du samme støtstenger som du hadde før? Ser ut som de er for korte for det nye vippestellet. Kanskje jeg ser feil Har justerbar støtstang. Hjelper ikke uansett hva jeg gjør. Når vippearmen treffer ventilene treffer den for høyt og dette blir bare verre utover i løftet.
|
|
|
47
|
Forum / Problemløseren / Vippearmgeometri problem
|
på: mars 26, 2014, 22:04:03 pm
|
Holder på å justere vippearmgeometri på min motor. Uansett hva jeg gjør vil vippearm treffe for høyt på ventilene gjennom løft. Topper: nye stage 2 Steve tims Vippearm: Scat 1,25 Bilder uten shims
[attachment=1] Null løft
[attachment=2] Halvt løft
[attachment=3] Fullt løft
Slik det ser ut for meg må jeg maskinene ned høyden på fundament for vippetøy i toppen.. Noen som har erfaring med at dette er nødvendig?
Erfaringer mottas med takk:-)
|
|
|
49
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 2,7 liter T4.
|
på: februar 18, 2014, 23:11:55 pm
|
For å rekne om verdien fra trykk til vekt må dere vite arealet av stempelet i måleren.. Kg/cm2 x cm2= kg eller psi x arealet i tommer = lbs
|
|
|
53
|
Min klubb / Nord-Rogaland VW Klubb / Sv: Nytt på nytt
|
på: januar 28, 2014, 10:01:20 am
|
Demonterte vist motoren.. Nye lager og råder står på ønskelisten.. Motoren begynte å lekke olje i slutten av sesongen så det var egentlig ingen vei utenom.. Har muligens tatt meg vann over hodet men tiden vil vise... Satser på å sende deler til vektkjustering og balansering snart. [attachment=1]
Hvorfor vil du bytte rådene? No name greier du ikke stoler på eller har du målt og funnet defekter? Er en fin tråd her om motorbygging.. mye nyttig ang måling og måleutstyr: http://www.vwnorge.no/index.php/topic,52592.0.htmlDet gikk kaldt nedover ryggen når jeg åpnet motoren og såg hvordan rådene var Fikk opplyst at det skulle være Scat råder i denne motoren, men dette er orginale råder som er slipt ned for å rotere i blokka.. [attachment=1] Har printet ut linken tidligere og skal ta en skikkelig gjennomgang av deler før montering.
|
|
|
55
|
Min klubb / Nord-Rogaland VW Klubb / Sv: Nytt på nytt
|
på: januar 19, 2014, 23:01:10 pm
|
Demonterte vist motoren.. Nye lager og råder står på ønskelisten.. Motoren begynte å lekke olje i slutten av sesongen så det var egentlig ingen vei utenom.. Har muligens tatt meg vann over hodet men tiden vil vise... Satser på å sende deler til vektkjustering og balansering snart. [attachment=1]
|
|
|
|