Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3
|
31
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tri mil eksospotte på 1680??
|
på: mars 26, 2009, 07:51:12 am
|
Jeg har tri-mil potte på en original 1600 og der ga den hvertfall merkbar forskjell ifht original. Fin lyd også. Har den som er "ceramic coated" og den ser meget bra ut på bilen. Jeg er hvertfall veldig fornøyd med den.
|
|
|
35
|
Forum / Problemløseren / Sv: Nervøs turteller.
|
på: oktober 13, 2008, 19:36:37 pm
|
Det er diode ja. Satte det på min etter at jeg oppgraderte til stiftløs tenning. Turtelleren ble som "ny" igjen Koble dioden med den grå streken mot turtelleren
|
|
|
38
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: støtdempere
|
på: oktober 01, 2008, 21:47:09 pm
|
Har akkurat byttet ut mine korte GR-2 dempere med noen korte Empi oljedempere. Synes de var endel mer behagelige selv om kvalieteten muligens ikke er all verden Har balljoint med moderat senket Puma
|
|
|
39
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kjøling 1600, anbefalt forgasser(e) og eksos til originalmotor
|
på: september 29, 2008, 14:59:46 pm
|
Med fare for å drite meg ut (beklager at det kommer dumme spørsmål her, men man må jo lære:-) Er det enkelt å bytte vipper, og hvor viktig/riktig er det når motoren ellers er original? Jeg byttet bare selve vippene. Det er enkelt, men de sitter bare i de originale klipsene og det er ikke så bra. Det beste er å bytte hele vippestellet, men da må det vel shimses og tilpasning av støtstengene. Hvis du først skal gjøre det vil du få mer ut av å gå for 1:1,4 vipper Er Tri-Mil anlegget beregnet til å bruke sammen med varmepotter?
Ja det passer med originale varme potter eller vanlige J-tubes hvis du ikke skal ha varme. Jeg synes dette anlegget ser bra ut, hvertfall hvis du velger det som er "Ceramic coated". Ville ha et anlegg som kommer ut der det skal i bakplata og det gjør dette. VW-Trends testet det på en orignalmotor til å gi + 5hk Hva er en "bra effektøkning"? Hvor mye henter man med disse grepene?
Tja.. har ikke målt, men en 10-15hk kanskje i beste fall
|
|
|
46
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Tri-Mil eksos anlegg
|
på: september 13, 2008, 21:46:08 pm
|
Da var anlegget montert. Synes det ser veldig bra ut - både på bilen og kvalitetsmessig. Jeg synes ikke det bråker mye. Låter litt mer enn et originalanlegg med fetere enderør. Ikke plagsomt på noe turtall(kunne nesten ønsket meg mer lyd!). Merker god forskjell effektmessig ifht original anlegg
Anbefales!
|
|
|
51
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Tri-Mil eksos anlegg
|
på: september 03, 2008, 21:53:42 pm
|
Eg har det på en 2332 og det er like fint etter eit halv års bruk.er å ambefale. kjøpte det hos vw veterandeler.
Høres bra ut. Hva synes du om lyden i det?
|
|
|
52
|
Forum / Snikk-snakk / Tri-Mil eksos anlegg
|
på: september 03, 2008, 12:24:34 pm
|
Noen som har erfaring med dette Tri-Mil anlegget? Hvordan fungerer denne "ceramic coatingen" er det holdbart eller ruster dette like fort som andre "billig anlegg" Er på jakt etter et anlegg som kommer ut der det skal i bakplata. Har jo CSP sitt, men det blir kanskje litt omfattende.. TDE hadde et fint en gang, men ser ikke at de har det lenger
|
|
|
56
|
Forum / Problemløseren / Sv: Få ut knekt bolt.....
|
på: juni 19, 2008, 21:34:04 pm
|
Har du tilgang til ett sveiseapp så sveis på en mutter. Da får du også varmet opp bolten skikkelig og det blir enda enklere å skru den ut Plasser mutteren oppe på bolten og så fyller du hullet i den slik at den sitter skikkelig Tror jeg heller ville gått for å borre den ut. Disse boltene er sprø som gulerøtter etter mange år med varming. hjelper ikke å sveise på en mutter hvis bolten knekker allikevel. Blir mye verre å få den ut hvis den knekker "nedi" toppen og knekk flaten ikke er rett. Kapp den med dremel og lag en fin rett overflate og borre MIDT i
|
|
|
57
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1303 fremre hjul sylindere på vanlige bakbremser
|
på: juni 08, 2008, 07:30:06 am
|
Takker. Jeg tror faktisk det var fra deg jeg leste det... Hvordan tror du bremebalansen vil bli med orginale (Girling) skiverbremser framme?
Jeg vil tro du ødelegger balansen hvis du har originale kalipere foran - det er en grunn til at VW har valgt det slik. Du vil sannsynligvis oppleve at det låser raskere bak hvis du gjør det.
|
|
|
|