juni 08, 2024, 17:45:55 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3
31  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tri mil eksospotte på 1680?? på: mars 26, 2009, 07:51:12 am
Jeg har tri-mil potte på en original 1600 og der ga den hvertfall merkbar forskjell ifht original. Fin lyd også.
Har den som er "ceramic coated" og den ser meget bra ut på bilen. Jeg er hvertfall veldig fornøyd med den.
32  Forum / Snikk-snakk / Sv: Medlemmer i Porsche Club Norge på: januar 23, 2009, 12:54:03 pm
PM
33  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Gode artikler og diskusjoner om hjuloppheng og understell på: januar 12, 2009, 18:27:49 pm
Konge!!
Det var interessante artikler
34  Forum / Problemløseren / Sv: Hvilke forgassere skal jeg gå for? på: desember 20, 2008, 23:46:36 pm
Jeg kjører disse på en 1600. Synes de fungerer helt strålende. Lette å sette opp og ga vesentlig mer drag enn den ene orignale:

http://cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1180
35  Forum / Problemløseren / Sv: Nervøs turteller. på: oktober 13, 2008, 19:36:37 pm
Det er diode ja. Satte det på min etter at jeg oppgraderte til stiftløs tenning. Turtelleren ble som "ny" igjen Glad
Koble dioden med den grå streken mot turtelleren
36  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Må bare tipse dere om noen tennplugger (Pulstar)! på: oktober 10, 2008, 16:55:14 pm
hvilke type Pulstar er det du har?
37  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hjulvinkler til 1302 for kjøreegenskaper på: oktober 06, 2008, 21:31:04 pm
står litt om hvordan få bra kjøreegenskaper her:

http://www.aircooled.net/gnrlsite/resource/articles/handling.htm
38  Forum / Snikk-snakk / Sv: støtdempere på: oktober 01, 2008, 21:47:09 pm
Har akkurat byttet ut mine korte GR-2 dempere med noen korte Empi oljedempere. Synes de var endel mer behagelige selv om kvalieteten muligens ikke er all verden
Har balljoint med moderat senket Puma
39  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kjøling 1600, anbefalt forgasser(e) og eksos til originalmotor på: september 29, 2008, 14:59:46 pm
Sitat
Med fare for å drite meg ut (beklager at det kommer dumme spørsmål her, men man må jo lære:-) Er det enkelt å bytte vipper, og hvor viktig/riktig er det når motoren ellers er original?
Jeg byttet bare selve vippene. Det er enkelt, men de sitter bare i de originale klipsene og det er ikke så bra. Det beste er å bytte hele vippestellet, men da må det vel shimses og tilpasning av støtstengene. Hvis du først skal gjøre det vil du få mer ut av å gå for 1:1,4 vipper
Sitat
Er Tri-Mil anlegget beregnet til å bruke sammen med varmepotter?
Ja det passer med originale varme potter eller vanlige J-tubes hvis du ikke skal ha varme. Jeg synes dette anlegget ser bra ut, hvertfall hvis du velger det som er "Ceramic coated". Ville ha et anlegg som kommer ut der det skal i bakplata og det gjør dette. VW-Trends testet det på en orignalmotor til å gi + 5hk

Sitat
Hva er en "bra effektøkning"? Hvor mye henter man med disse grepene?

Tja.. har ikke målt, men en 10-15hk kanskje i beste fall
40  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kjøling 1600, anbefalt forgasser(e) og eksos til originalmotor på: september 28, 2008, 21:37:35 pm
På min standard 1600 har jeg disse gasserne:
http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1180
Kommer med el.choke og uttak for vacuum så du kan bruke standard fordeler.

Sammen med 1,25 vipper og et Tri-Mil eksosanlegg ga det bra effektøkning og en mye mer "kjørbar" bil enn originalt.
Tri-Mil får du hos VWVeterandeler eller f.eks her:http://cgi.ebay.com/ebaymotors/VW-TYPE-1-BUG-EURO-2-TIP-MUFFLER-EXHAUST-SYSTEM-COATED_W0QQcmdZViewItemQQ_trkparmsZ39Q3a1Q7c66Q3a2Q7c65Q3a10Q7c240Q3a1318QQ_trksidZp3286Q2ec0Q2em14QQhashZitem160287078732QQitemZ160287078732[ur

41  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Justerbare fjærplater til svingaksel på: september 23, 2008, 23:20:14 pm
er de for lange eller korte aksler?
42  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Trim gassere til singelport 1300 på: september 20, 2008, 22:21:42 pm
Jeg har disse på en 1600. Synes de fungerer bra og var enkle å justere. stagsatsen er ikke verdens beste, men har da fungert så langt.
Ga bra effektøkning sammen med 1.25 vipper og tri-mil eksosanlegg.

http://www.cbperformance.com/catalog.asp?ProductID=1180
43  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Forskjell på orginal 1300S og GT Beetle på: september 15, 2008, 21:10:20 pm
Og en annen ting: Karmann Konnection selger repro GTBeetle badge for motorlokket
44  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Forskjell på orginal 1300S og GT Beetle på: september 15, 2008, 21:08:59 pm
Min 1300S er kjøpt 15 nov 1972, men er da '73 modell siden det var modellbytte i august '72. Den har polstra dash og store runde baklykter.
Samme er min. Registrert januar 1973
45  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Empi korte støtdempere, balljoint på: september 14, 2008, 21:52:40 pm
PM
46  Forum / Snikk-snakk / Sv: Tri-Mil eksos anlegg på: september 13, 2008, 21:46:08 pm
Da var anlegget montert. Synes det ser veldig bra ut - både på bilen og kvalitetsmessig. Jeg synes ikke det bråker mye. Låter litt mer enn et originalanlegg med fetere enderør. Ikke plagsomt på noe turtall(kunne nesten ønsket meg mer lyd!). Merker god forskjell effektmessig ifht original anlegg

Anbefales!
47  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilken hovedsylinder til Talbot kalipere? på: september 10, 2008, 22:01:19 pm
mine har luftenippel øverst de. akkurat sjekka..
48  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilken hovedsylinder til Talbot kalipere? på: september 06, 2008, 18:35:43 pm
Man får litt lengre vandring, men ikke problematisk synes jeg
49  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilken hovedsylinder til Talbot kalipere? på: september 05, 2008, 18:11:48 pm
Jeg har talbot calipere og 1303 frontsylindere med original hovesylinder. Fungerer fint det!
50  Forum / Snikk-snakk / Sv: Tri-Mil eksos anlegg på: september 04, 2008, 12:43:32 pm
Så lenge det er litt "gromt" bråk kan jeg leve med det. Er det bare støy blir det værre..
51  Forum / Snikk-snakk / Sv: Tri-Mil eksos anlegg på: september 03, 2008, 21:53:42 pm
Eg har det på en 2332 og det er like fint etter eit halv års bruk.er å ambefale.
kjøpte det hos vw veterandeler.

Høres bra ut. Hva synes du om lyden i det?
52  Forum / Snikk-snakk / Tri-Mil eksos anlegg på: september 03, 2008, 12:24:34 pm
Noen som har erfaring med dette Tri-Mil anlegget?
Hvordan fungerer denne "ceramic coatingen"  er det holdbart eller ruster dette like fort som andre "billig anlegg"

Er på jakt etter et anlegg som kommer ut der det skal i bakplata. Har jo CSP sitt, men det blir kanskje litt omfattende..
TDE hadde et fint en gang, men ser ikke at de har det lenger


53  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Justerbare fjærplater - svingaksel på: august 25, 2008, 21:22:00 pm
Også har du sway-a-way sine:
http://www.swayaway.com/SpringPlates.php
Pleier å være ok produkter derfra

Har litt lyst på selv også, men jeg har lange aksler på min og da utgår Cip1
54  Forum / Snikk-snakk / Sv: Gammel Sprintstar reklame?? på: juni 27, 2008, 21:28:59 pm
mer her:

http://www.webwrench.com/airaccess/empi1970-c.shtml
55  Forum / Snikk-snakk / Sv: Gammel Sprintstar reklame?? på: juni 27, 2008, 21:27:32 pm
Her er hvertfall EMPIs egen brosjyre fra 1971. Er noen sider med Sprint Star et stykke inni der(den som hadde hatt en tidsmaskin..).

http://www.oldspeed.net/catalogue_1971_empi.htm
56  Forum / Problemløseren / Sv: Få ut knekt bolt..... på: juni 19, 2008, 21:34:04 pm
Har du tilgang til ett sveiseapp så sveis på en mutter.
Da får du også varmet opp bolten skikkelig og det blir enda enklere å skru den ut Blunker

Plasser mutteren oppe på bolten og så fyller du hullet i den slik at den sitter skikkelig

Tror jeg heller ville gått for å borre den ut. Disse boltene er sprø som gulerøtter etter mange år med varming. hjelper ikke å sveise på en mutter hvis bolten knekker allikevel. Blir mye verre å få den ut hvis den knekker "nedi" toppen og knekk flaten ikke er rett.
Kapp den med dremel og lag en fin rett overflate og borre MIDT i
57  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1303 fremre hjul sylindere på vanlige bakbremser på: juni 08, 2008, 07:30:06 am
Takker. Jeg tror faktisk det var fra deg jeg leste det... Hvordan tror du bremebalansen vil bli med orginale (Girling) skiverbremser framme?

Jeg vil tro du ødelegger balansen hvis du har originale kalipere foran - det er en grunn til at VW har valgt det slik.
Du vil sannsynligvis oppleve at det låser raskere bak hvis du gjør det.
58  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1303 fremre hjul sylindere på vanlige bakbremser på: juni 07, 2008, 21:23:51 pm
Jeg har dette på min 1300s. Kjører med Talbot kalipere foran og satte 1303 foran-hjulsylindre bak for å utjevne. Funker fint!
59  Forum / Problemløseren / Sv: ATE eller Girling bremser? på: mai 29, 2008, 20:35:28 pm
Hvis ikke stempler og sylindre er ødelagt av gravrust ville jeg overhalt de. Du lærer masse og godfølelsen etterpå gjør det hverfall verdt det Glad

Står en howto her(er til Porsche men prinsippet er det samme)
http://www.pelicanparts.com/techarticles/911_caliper_rebuild/911_caliper_rebuild.htm

Jeg brukte dremel for å polere opp sylindre og stempler

Lykke til!
60  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Forbedring av kjøreegenskaper? på: mai 26, 2008, 18:29:54 pm
Og forresten stabstag bak til svingaksel er det veldig delte meninger om. Noen mener det er absolutt fy på en svingaksel bil..
Jeg har ikke tenkt å teste det ut..
Sider: 1 [2] 3
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!