Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3
|
31
|
Forum / Problemløseren / Montere hengerfeste til T2 1976.
|
på: august 06, 2014, 14:59:19 pm
|
Forrige eier kuttet kablene til hengerfestet. Kabelsnuttenen jeg holder i hånda kommer fra kontakten på hengerfestet. Ledningene som har samme farge skjønner jeg at skal skjøtes på nytt, men hvor skal den blå med ring rundt? Skal den gå inn i den gule ledningen som går til ryggelys?
|
|
|
33
|
Forum / Problemløseren / Sv: Viftereima spises opp
|
på: juni 30, 2014, 14:37:02 pm
|
Dynamoen på transporter er lengre enn boble utgaven slik at reima vil da gå feil i forhold til reimhjulet på veiva. Egen erfaring !!
Dette har aldri vært noe problem før. Nå har jeg satt inn så mange antall shims som youtube anbefalte. Jeg har sett etter beste evne at begge hjul er jevne og fri for smuss. Jeg har prøvd å stramme metallreima som holder dynamoen fast i dynamofoten. Er det mulig at nedre reimhjul sitter for langt ut av blokka?
|
|
|
34
|
Forum / Problemløseren / Sv: Viftereima spises opp
|
på: juni 29, 2014, 18:52:56 pm
|
Nedre reimhjul er likt på alle med type 1 1600 motor også i T2.
Jeg tenkte på at siden dette er brukt, at det kan være skadet. Dette skal selvfølgelig være helt fritt for rust og skit?
|
|
|
35
|
Forum / Problemløseren / Sv: Viftereima spises opp
|
på: juni 29, 2014, 17:51:20 pm
|
Har en teori om at det er det nederste viftehjulet som er synderen.
Det øverste har jeg kjørt med på en annen motor uten å ha dette problemet før. Byttet blokk og nedre reimhjul forrige uke. Så dukket problemet opp.
Byttet reim i dag da jeg tenkte at reima var gått ut på dato, men den nye reima avgir også masse reimstøv etter en liten tur.
Høres det logisk ut?
|
|
|
36
|
Forum / Problemløseren / Noen som kan anbefale et verksted i Osloområdet
|
på: juni 27, 2014, 11:07:59 am
|
Noen som kan anbefale et verksted i Osloområdet hvor de er flinke på justering luftkjølte motorer? Motoren går kjempefint på tomgang, men sliter når jeg trykker inn gassen og skal akslerere. Da er det akkurat som at den gir opp og gassen må pumpes for at bilen skal gå fremover. Spesielt i oppoverbakker.
|
|
|
37
|
Forum / Problemløseren / Viftereima spises opp
|
på: juni 27, 2014, 10:55:14 am
|
Viftereima mi blir mindre og mindre og det er masse svart støv i motorrommet. Hva har jeg gjort feil? Er reima for slakk eller for stram?
|
|
|
38
|
Forum / Problemløseren / Defekt bensinmåler
|
på: mai 31, 2014, 10:04:02 am
|
Bensinmåleren på min T2 76 viste i hytt og gevær. Det er altså tidvis strømtilgang. Flotøren i bensintanken har jeg byttet, så den er ok. I går satt jeg inn en ny (brukt) bensinmåler i dashbordet. Den ble testet før innstalering, men viser fortsatt alt fra tom til full tank uavhengig av mengde bensin på tanken.
Noen som har erfaring med dette problemet?
|
|
|
39
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Dekkdimensjon T2 1976
|
på: mai 29, 2014, 13:50:38 pm
|
På de gamle dekkene mine står det "185 sr 14". Prøver og bestille nye på nettet, men vet ikke hva profilen på dekkene mine er. Det er snakk om sommerdekk. Noen som har peiling?
|
|
|
40
|
Forum / Problemløseren / Sprekk i toppen
|
på: mai 02, 2014, 00:45:56 am
|
Betyr dette at jeg må skaffe ny(e) topp(er)? Betyr det igjen at jeg må ha nye sylindere og stempler eller går det å bare bytte toppene? [attachment=1]
|
|
|
42
|
Forum / Problemløseren / Sv: Blir ikke kvitt oljelekkasje
|
på: april 29, 2014, 18:37:51 pm
|
Brukte du noen form for tettemasse mellom sylinder og blokk? Det er som regel nødvendig. Ikke store ujavnheten i blokka som skal til for at det kommer olje ut imellom blokk og sylinder.
Ja, men kanskje jeg ikke brukte nok? Litt redd for å få det inn i motoren. Jeg la et lag med tettegugge på først, deretter la jeg på pakningen. Burde jeg kanskje lagt tettegugge på begge sider av pakningen?
|
|
|
43
|
Forum / Problemløseren / Sv: Blir ikke kvitt oljelekkasje
|
på: april 28, 2014, 22:11:30 pm
|
Da har du vel ikke fått det helt tett imellomblokk og topp da mht støtstangrøra.. kan være en mulighet. Det kan være en mulighet. Er det vanlig at det blir litt slakk her? Momentet er riktig.
|
|
|
45
|
Forum / Problemløseren / Blir ikke kvitt oljelekkasje
|
på: april 28, 2014, 16:27:00 pm
|
Jeg har hatt motoren min ute (ikke splittet blokk) og byttet stempelringer, alle pakninger og nye push rod tubes med pakninger.
Det renner fortsatt olje. Jeg klarer ikke helt se hvor det kommer fra, men det ser ut til å komme fra rundt der sylinderen sitter i blokka. Er dette et vanlig slitested? Sylinderne skal sitte riktig da jeg brukte riktig moment på toppene. Kan det noen svakheter rundt blokka her det kan renne fra?
Noen tips på hva jeg bør gjøre? Er det noen steder jeg kan kjøpe ferdig overhalt blokk (1600 type 1 ASmotor)?
|
|
|
47
|
Forum / Problemløseren / Kan noen låne bort et sentreringsverktøy og momentnøkkel?
|
på: april 21, 2014, 20:13:35 pm
|
Jeg må bytte simringen mellom girkassa og motoren og mangler sentreringsverktøyet. Har momentnøkkel, men den går ikke langt nok.
Er det noen som kan være behjelpelig med dette (og gjerne ekspertise om du har tid en times tid) i morgen, tirsdag ettermiddag/kveld, eller onsdag ettermiddag/kveld? Jeg holder til i Oslo.
|
|
|
49
|
Forum / Problemløseren / Rense stempler og sylindere med zalo?
|
på: april 20, 2014, 09:55:16 am
|
Jeg mener jeg så en video på youtube hvor gubben sa man ikke skulle rense stempler og sylindere med bensin eller avfetting. Kan jeg bruke zalo, kokvarmt vann og en sånn liten (lilla, gul, blå etv.) svamp som jeg finner i skapet på kjøkkenet? Tips mottas med takk.
|
|
|
50
|
Forum / Problemløseren / Ødelagt bensintankfeste - kan noen hjelpe?
|
på: april 18, 2014, 23:45:52 pm
|
Jeg har vært så uheldig å ødelegge festet til bensintanken min (latebay 76). Jeg må fortsatt ha ut tanken og regner derfor med at det andre går i stykker også da begge mutterne er ganske fastrusta. Festene må vel sveises for å få på plass tanken igjen?
Jeg har to hele fester som kan tas fra en annen buss hvis det ikke lar seg reparere. Er det noen sveisekyndige i nærheten av Oslo som kunne tenke seg å hjelpe meg i løpet av helga (helst)? Jeg betaler selvfølgelig. Ellers skal jeg sørge for å holde kaffen varm..
|
|
|
55
|
Forum / Problemløseren / Sv: Forgasseroverhaling i Oslo?
|
på: mars 19, 2014, 16:43:37 pm
|
Med mindre det er en latterlig komplisert gasser så gjør du dette relativt greit selv. Kjøp overhalingskit og finn frem verktøy Tenkte på det, men er redd for å ødelegge noe. Denne sitter i en buss med 1600motor. Er det da en 31 PICT 4 som er vanlig til min bil? 1976 mod
|
|
|
|