juni 11, 2024, 08:49:13 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3
31  Forum / Problemløseren / Sv: golf felger på boble? på: februar 24, 2009, 07:29:02 am
Skiver og tromler finnes med boltmønster 4x100. Kan skaffes til kr. 595,- pr. skive/trommel (Tysk, Sebro).

ET29 er ikke problematisk, men hvor brede er Golf felgene? En annen vesentlig faktor er hvilken årsmodell 1303'n din er. Det er nemlig stor forskjell på sporvidde foran på eksempelvis 73 og 74 modell.

golf 2 felgene er 7 tommer breie mener jeg. stå noen 195/40 på di nå. hvordan er det med bremse kitt med bremseskiver bak også?
32  Forum / Problemløseren / golf felger på boble? på: februar 23, 2009, 23:03:34 pm
Har noen gamle golf felger som jeg hadde på GTI`en jeg hadde en gang, så lurer jeg på om di ville ha passet på en 1303s hvis jeg jeg haddet fått tak i bremseskiver med den rette boltavstanden(hvis det går ann?) eller finnes det overganger? inpresset er ET 29. 15 tommers felger.
33  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Foyen`s 1303 S prosjekt på: februar 18, 2009, 12:55:10 pm
Flere som kikker innom, men noen har mer skrivesperre enn andre....   Blunker

Flottings! Blunker
34  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1970 Cab på: februar 17, 2009, 22:53:09 pm
Detta blir bra Blunker
35  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Foyen`s 1303 S prosjekt på: februar 17, 2009, 22:41:11 pm
Ska du ikkje ha nokon hol og mutrar til å henga skjermane på?

Ser vertfall bra ut! Glad

hehe ja jo, ska ærligt inrømma at eg kom på det når eg hadde ferdig punka den, men ska få fikse det også=)

Kjekt å se at jeg har hvertfall deg som tillhenger på tråden min Gliser
36  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Foyen`s 1303 S prosjekt på: februar 16, 2009, 22:46:41 pm
Fått gjort litt sveising, blir mer sveising i morgen tror jeg. slenger inn noen bilder for å vise hvordan det går Rekker tunge




37  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Foyen`s 1303 S prosjekt på: februar 08, 2009, 14:57:50 pm
Dette ser veldig bra ut!! Du er jo godt igang når det gjelder rustsveising og motorbygging!!

Vert ein kul bil dette!!! Glad

Ja får håpa eg blir ferdige, hadde egentlig håp om bli ferdige te sommaren men kanskje litt optimistisk?
Vert ein kul bil ja, men får håpa ann blir litt kule etter eg e ferdige me ann:P
38  Forum / Prosjektgarasjen / Foyen`s 1303 S prosjekt på: februar 08, 2009, 14:03:17 pm
Hei Hei. Litt ny her på forumet og når det gjelder bobler generelt.
Har egentlig aldri sett noe spess i bobler før eg kom over ein i nærmiljøet som eg falt for og nå digge eg ann mer og mer selv om jeg finne mer og mer arbeid me ann o da. Prosjektet er en 1972 mod 1303 S. Bilen såg forsovet fin ut og ikje for mye rust, under bilen var det tectyl så eg hadde god tro, men det var intil eg kom hjem og fekk ut setene og revet ut asfaltplatene i gulvet. Då var det rusta ein del fra insidå av gulvet....Barrrhh... jaja, så har skjert ut det verste og begynt å sveise i nye plater. Ellers så har eg skrudd av skjermene og der fant eg jo grunnen koffer det har komt inn vann på gulvet, så her blir det mer sveisings.

Planene for bilen er å få den EU godkjent, Stive den opp med det som trengs, Motorprosjekt, felger og noe farge på ann hvis det blir tid og penger til det.

Hvis folk har forslag til motoroppsett så er det bare til å komme med det, Har lust på større volum og holdbarhet. lure på å bruke 10-15 tusen i tillegg til gasserene og eksosen. Liten fordel at gasserene og eksosen kan brukes også, men det vet vell mange av dere best:)

Slik såg ann ut når eg henta ann.






Fekk bestilt meg noen bøker å lese i o:D




Og slik ser ann ut i dag, Mye så må gjøres.




Motoren i deler sammen med et phat boy anlegg

2 stk dobble dellorto 45:)
39  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Bakrute 1303 s på: februar 02, 2009, 20:56:30 pm
Ønsker å kjøpe bakrute med varmetråder til en 1303 S -72 mod mener jeg.

Noen så har noke liggende eller?

Mvh.

Torbjørn
40  Forum / Problemløseren / Sv: Dellorto 45 på: januar 31, 2009, 21:06:13 pm
...
41  Forum / Problemløseren / Dellorto 45 på: januar 28, 2009, 18:28:07 pm
Kjøpte meg et par dobble Dellorto 45 her ein dagen. han eg kjøpte di av sa st i den ene gasseren manglet en "Kule", noe mer enn det viste han ikke, var eieren før han igjen som sa det. Noen som har noe forslag på hva dette kan være?
Har desverre ikke noe teknisk erfaring selv med forgassere,mye "prøv og feiling" så nå skal gasserene stå for tur, så har planer om å overhale di før jeg installere di en gang før sommeren.

takk for alle hjelp jeg kan få=)
42  Forum / Teknisk, teori og praksis / Clip 1 rebuild kit = kvalitet? på: januar 21, 2009, 22:51:59 pm
Var bare inpå å kjikte på sidå så kom eg over en del "trim kitt"  til en litt "latterlige pris" følte jeg, stemme detta eller e det noe e overser? elle er kvaliteten der etter også?

Her er et f.eks.

http://www2.cip1.com/ProductDetails.asp?ProductCode=C15%2D2110

Kan godt være at det har hvert tideligere poster om dette men fant ingen, så bare henvis meg videre hvis der er så sleppe dere å gå igjennom gammelt stoff igjen Glad
43  Forum / Problemløseren / Sv: 5 gir i boble? på: desember 17, 2008, 23:09:09 pm
hehe oki, "HADE"...off e det muligt at det ska være så dyrt... Gråter
44  Forum / Problemløseren / Sv: 5 gir i boble? på: desember 17, 2008, 23:01:55 pm
hmm, hva vil du/dere da anbefale for en som skal bruke boblen på Autoslalom, alså bli litt utsatt for rivstarter og satser på pluss minus 100 hk i motoren?
45  Forum / Problemløseren / Sv: 5 gir i boble? på: desember 17, 2008, 22:22:21 pm
Greit nok  så går 901-kassa inn i boble med en mindre ombygging, men den tåler heller mindre enn en vanlig irs-kasse. 911 kassa er skrot (ca. lik 901 men laget i dårligere legering) , 915 kassa tåler greit 400-500 hk , men er mye mer jobb å montere enn 901 og er fortsatt litt rørete å gire.. G50-kassa er konge! Tåler ekstremt med pulver og er nydelig å gire, men et rent HELVETE å få til å passe i ei boble. Skinne har gjort det, men det som er et helvete for de fleste, er jo overkommelig for dem..  Blunker

Bygge om/dreve om origkassa er nok tingen med mindre du skal ha veldig mye pulver... , men du har jo da alikevel bare 4 gir, hvis det var hele poenget´

Hvor får man tak i drevsats til orginal kasser? og hva ligger di på?
46  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Alternativ motor til boble? GTI? på: desember 09, 2008, 21:39:36 pm
transporter...

et tips er å søke litt på dette forumet, så finner du svar på dette...

hadde det vært en utrolig god ide å sette inn en golf eller en annen motor i bobla, hadde nok flere gjort det. De fleste ender gang på gang opp med at det enkleste og beste er å ta den motoren som sitter der, og legge så mye penger man har råd til i den. Det er selvsalgt unntak, og folk som har fått mye rart til å funke, men etter som jeg forstå er både erfaringen og lommeboka di noe "slunken" så da er det nok det beste å lese seg opp på hva som funker best med å oppgradere den motoren du har.

Akkuratt, det et sånt svar jeg var ute etter=)

Jeg har en 1303 S, en AD603176 motor, er det et bra utgangspunkt for trimming eller må masse skiftes ut? har tenkt å splitte blokka uansett for å skifte lagrer osv. og for å sjekke hvordan ting står i stand( leke litt olja og vil ikje sei ann går bra, men kan vell ikje forvente noe mer fra en orginal boble motor?)
47  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Alternativ motor til boble? GTI? på: desember 09, 2008, 21:16:07 pm
Er vel mye enklere å sette inn en 112i vasserboxer hvis du nå skal ha vannsølt, og det gir mye morro for penga.

nja, og i kass biler er det di står i? Rekker tunge
hvor enkelt er de å få tak i forhold til en transporter motor f.eks. som jeg vil tippe er populært å hive i bobler?
48  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Alternativ motor til boble? GTI? på: desember 08, 2008, 23:07:13 pm
mhm, når jeg såg di bildene av golf motorene så inså jeg at det ble nokk den gode gamle 1303s motoren som får gjennomgå. lite fristende å ikke kunne lukke igjenn motorluken. Motorkoden på motoren min er AD603176, er vell greit utgangspunkt det?  jaja, takk for alle raske svar:)
49  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Alternativ motor til boble? GTI? på: desember 08, 2008, 22:47:36 pm
hehe sorry hvis jeg drar opp masse gamle emner, e bare nysjerrig og pittelitt utolmodig  Osteaktig men men finner nokk ein del der ja.

Kjempe Gliser
50  Forum / Teknisk, teori og praksis / Alternativ motor til boble? GTI? på: desember 08, 2008, 21:33:05 pm
sikkert hvert oppe dette emne før men fant ikke noe når jeg søkte.
Er det noen som har prøvdd å monter noe annet enn Boxer motor bak i boblene? F.eks. Golf GTi 8v motor? hvordan ville den ha past i forholdt til girkassen? Og vil det lønne seg i arbeid og penger å installere en GTI motor i steden for å trimme en 1,6L opp til samme effekt?

takker for alle inspill:)

51  Forum / Problemløseren / Sv: Ødelagt revers? på: desember 01, 2008, 22:38:58 pm
Hm, akuratt, får skaffe meg en kasse då, men då blir det nokk en liten overhaling og trim av motoren samtidig, men må bare finne ut ka eg ska putta i ann...
52  Forum / Problemløseren / Sv: Ødelagt revers? på: november 29, 2008, 14:32:39 pm
ingen så vet om jeg kan bruke reversdelene fra en 1100,1200 eller 1300 kasse i kassen min(1303)? eller er det forksjellige dimisjoner på reserve delene i di forskjellige kassene?
53  Forum / Problemløseren / Sv: Ødelagt revers? på: november 28, 2008, 15:54:41 pm
Ang. deler, så er vel ei delekasse det billigaste Glad

hehe ja, men så spørs det jo kass stand reversen e i delekassen... mn mn hva ligger normalt en brukt 1303 s kasse på?  er det muligt å ta Revers delene fra f.eks. en 1200 kasse? 1300 kasse?  vil det passe over?
54  Forum / Problemløseren / Sv: Forslag til Mildt trimming på: november 27, 2008, 06:53:02 am
Splitt blokka og få inn en mere våken kam, bytt lager i samme slengen.
Port toppene og øk kompresjonsforholdet noe. Tilsett et effektanlegg og du har mere sprut i motoren enn om du bare monterer to doble gassere.
Det er bortkastede penger å sette doble gassere på en ellers original motor som nesten ikke puster

Akkuratt, hvor stor forskjell tror du dette vil utgjør i forskjell i forholdt til slik orginal stand den er i dag? og hvilken kam er anbefalt her da? følter det er titals forskjellige med forskjellige grader på og ingen av di sier meg noe. Hvis det er noen som har peiling og hadde laget en halveis detaljert handleliste men akuartt di delene som skal til slik at eg kunne ha hatt et mål så hadde hvert supert Gliser

btw, noen så kunne ha slengt inn linken der det e snakk om den overhalingsbokå til dessa motorene? har sett ann inpå forumet her men finne ann ikje no når eg vil bestilla Tvilende

Takk for alle svar Osteaktig
55  Forum / Problemløseren / Sv: Forslag til Mildt trimming på: november 25, 2008, 21:50:48 pm
og hva er en rimelig pris? 1k, 10k, 100k?


vell tenkte egentlig mellom 5-10k, men vet ikke om det er et tynt budsjett? Tvilende
56  Forum / Problemløseren / Forslag til Mildt trimming på: november 25, 2008, 21:30:18 pm
Vell, er sikkert flere poster om dette emne men fant ingen som jeg ble klok på.
Har anskaffet meg en boble 1303 s og er nysjerrig på hvilken Milde trimmuligheter det er tilgjengelig til en rimlig pris.
Holdbarhet er viktig. Kjekt å få høre erfaringer, effekter og hvilken deler som trengs. Glad

Takker for alle svar Rekker tunge
57  Forum / Problemløseren / Sv: Olje i luftfilter boksen?? på: november 25, 2008, 16:16:55 pm
Det hadde vel vært enklere om du hadde satt inn bilde av filteret? Stålull filter er greit, bare å legge i vaitsprit. Rist godt rundt og skyll i gjennom. På oljekoppen bruker det å være et nivåmerke for olje, gjør også denne ren. Lykke til.

hehe ja, detta var ikje lett, prøvd å få tak i nytt filter men det eneste butikker rundt om her kunne skaffe meg var firkantet filter, og det er jeg sikker på at jeg ikke har:) men ja, har bilde av motorrommet, så då kan det være at det ringer en bjelle hos en del kanskje? bilen sluttet å jokse/hoste når jeg tok av filteret hvertfall så noe må gjøres med det:P

58  Forum / Problemløseren / Sv: Olje i luftfilter boksen?? på: november 25, 2008, 06:44:49 am
Du har ikke både papirfilter OG olje i luftfilteret? Jeg bare spør siden du skriver "får prøve å skifte filter og olje i morgen".

Nei, er et grovfilter av noe alla stålull som er nå, men antar hvis eg får papirfilter i dag så må jeg vell fjerne oljen? Rekker tunge
59  Forum / Problemløseren / Sv: Olje i luftfilter boksen?? på: november 24, 2008, 22:49:15 pm
akuratt, jaja får prøve å skifte filter og olje i morgen. Filteret virket ganske fult med grasstrå og diverse når jeg sjekket, og det føltes ut som motoren gikk merkbart finere når jeg hadde filteret av i dag=)

Foresten, prøvde å åpne luftfilterboksen i kveld, var ikje så enkelt følte eg, men eg vetkje om eg prøvde å spalta ann på rett plass ein gong, noen så kan forklara enkelt?
60  Forum / Problemløseren / Olje i luftfilter boksen?? på: november 24, 2008, 19:01:28 pm
Er det normalt med ca en halv liter olje i lufterboksen? Er ganske ny med VW så ikke skyt meg. prøve å finne ut hvorfor motoren jokser sånt på lavt turtall og høyt turtall men ikke mellomregisteret=)

takk for alle svar=)
Sider: 1 [2] 3
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!