november 01, 2024, 02:50:43 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3 4 ... 25
31  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: november 11, 2008, 13:08:07 pm
Hmmmm. Artig. Skal bli gøy å se fargen når bilen blir ferdig. Høres spess ut.
32  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Fenderskirts - hva mener vi om dem? på: november 11, 2008, 13:05:58 pm
Fenderskirts mener jeg mye om Sint
Men i fare for å bli uvenner med resten av folket her på forumet velger jeg å fatte meg i korthet. De er UTROLIG STYGGE!
33  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 76 bay på: november 10, 2008, 22:22:39 pm
Er ikke "kubuss" en klesbutikk kjede?
Hva skal vi kalle den vi fant igår da "kubærsj bussen" eller kansje "nesten fall i møkka bussen"?? Gliser
34  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Fredrik`s 1303s Prosjekt på: november 09, 2008, 01:18:10 am
Oi. Pass opp for gamle usa fangere på denne bilen.
Det er sjelden noen suksess. De gamle fangerene har en tendens til å komme unaturlig høyt på disse nyere bilene. Men jeg skal ikke si at det ikke kan bli bra. Bør jo være håp hvis du lager noen custom braketter som får de ned i rette høyden og med riktig avstand til karoseriet. Har sett en tidlig 70 (eller sen 60 talls) talls cab med slike fangere, bare uten tørkestativer på. Tro meg, det så helt j"/€ig ut. Men der var det heller ikke gjort noe forsøk på å endre plaseringen. Disse var bare montert rett på med noen masseproduserte fester. Tror jeg har sett disse i csp katalogen.
35  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: KDF LOOK på: november 09, 2008, 01:08:15 am
Glad Ser bra ut! Å så utrolig fin kontrast mot parketten da...er det eik? Heheee...  Gliser

Pleier ikke slike 30-40 talls biler ofte å ha tregulv Gliser??
Tror det hadde blitt fint med eikeplank i gulvet Blunker
36  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: november 09, 2008, 00:59:03 am
Alt på apparatet jeg har brukt var satt opp for bruk av 0,6 tråd. Tror problemet skyldes at disse apparatene har en mye spinklere slangepakke enn de litt større modellene. Men det er ikke noe stort problem. Blir fort en vane å holde  et øye med hvordan slangepakka ligger.
37  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Fredrik`s 1303s Prosjekt på: november 08, 2008, 13:37:03 pm
Artig med litt resto stuk på en bredda 03. Det er liksom ikke helt etter dagens byggenormer og det er kult! Stå på.....
Gleder meg til å se fortsettelsen.
38  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Har noen prøvd oljetrykksbryter fra 34 hk i en 30 hk 1200?? på: november 08, 2008, 01:10:31 am
Så på nettsiden til wolfsburgwest at de hadde hatt en som lignet på orginalen min, men denne var selvfølgelig ikke på lager lengere.

Godt å høre at jeg kan bruke den som er bestilt. Får heller prøve å kamuflere den så den ikke synes så godt. Eventuelt strippe den gamle å se om det går å bygge den om til et deksel som passer utenpå den nye?Hæ?
39  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tores vinterprosjekt på: november 08, 2008, 00:55:16 am
Hmmmm. Den var ny. Så jo utrolig bra ut Blunker Ønsker meg 12V når jeg ser slikt Glad
40  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: november 08, 2008, 00:16:10 am
Helt ok sveiseapparat dette. Har noen slike på jobben. Eneste jeg har å utsette på disse er at slangepakka lett blir vrang hvis den ikke ligger tilnærmet rett. Tåler dårlig for mye sving. Men de er glimrende til tynnplatesveising kombinert med 0.6 tråd.
41  Forum / Teknisk, teori og praksis / Har noen prøvd oljetrykksbryter fra 34 hk i en 30 hk 1200?? på: november 08, 2008, 00:08:22 am
Nå er motoren ute av bobla i forbindelse med bytte av clutchen. Når alt var ute og steamet rent oppdaget jeg at den gamle oljetrykksbryteren er gåen. Den har en sprekk som det siver litt olje ut av. Den gamle har M10 fingjenger (stigning 1 eller 1,25 tror jeg), 28 mm nøkkelvidde og skrukobling til ledningen foran. Siden maken til denne ikke er å oppdrive enkelt tok jeg sjansen på å bestille en til 34 hester hos unneberg. Denne er litt mindre med 24 mm nøkkelvidde og vanlig "stikk" til kabelsko isteden for skruen. Men jeg vet ikke sikkert om denne vil passe.
Har noen der ute prøvd bryteren fra 34 hk (fra måned 7 1960) på en 30 hester??

Eventuelt vet noen hvor jeg kan få kjøpt en som er mere lik orginalen? Har blitt gammel nå og ønsker derfor helst å ha orginale deler på bilen (med unntak av hjuloppheng og felger/dekk) Blunker
42  Forum / Snikk-snakk / Sv: martin har blitt pappa igjen på: november 07, 2008, 23:48:52 pm
Lucky you!!!
Godt du har svær hobby bil....
43  Forum / Snikk-snakk / Sv: Mr. Eikstad i går å Marius idag på: november 07, 2008, 13:43:43 pm
Takk takk Gliser Gliser
Og grattis til Marius!!!
44  Forum / Snikk-snakk / Sv: Skogsbilen 1958 panel på: november 07, 2008, 11:11:29 am
Født skeptisk..............
45  Forum / Problemløseren / Sv: Bilen knirker...! på: november 07, 2008, 09:34:40 am
Er ikke sånn at jeg er TOTAL motstander av roadstere. Finnes mange bra roadsterbygger rundt om. Dette var KUN ment som en spøk, ikke drittkasting. Og det er teoretisk mulig at bilen kan svikte litt pga mangel av tak som orginalt er veldig bærende og derfor knirke, men tror vel ikke det er årsaken til problemet.
Enig med de som har svart i tråden over her at (u) lyden trolig kommer fra gummiforingene rundt fjæra bak. Ta bort lokket å smør, men sjekk hvaslags type smøremiddel du kan bruke. Finnes noen typer som bare gjør vondt værre og ødelegger gummien. Min bil knirket som besatt bak helt til jeg smørte inn uretanforingene med et spesialfett for denne typen gummi. Siden har det vært tyst i 2 år.
46  Forum / Problemløseren / Sv: Gode emner som donorfelg til bredding...... på: november 07, 2008, 09:27:54 am
Å nei. Vi gir oss ikke så lett. Glem ikke at felgene som står på gammlebilen til Jostein var sveiset på sammen måte. Tok bare 15 min å dele disse i fresen. Så umulig er det ikke......
47  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva syns dere om kalenderen? på: november 07, 2008, 09:22:37 am
Samme Empiboy hadde på ønskelista på bilen sin " 3 glamour-modeller i baksetet" Så jeg.    Hæ Hæ Tvilende

Ergo jeg liker jenter................... Gliser
48  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Komplett Clutch 180mm. -70 (nye) på: november 06, 2008, 23:23:48 pm
Min skal inn i løpet av helga, så testraport kommer til uka Blunker
49  Forum / Problemløseren / Sv: Girkasse på: november 04, 2008, 22:51:06 pm
Prøv 1881.........
De er vist flinke med nummer.
50  Forum / Problemløseren / Sv: Bilen knirker...! på: november 04, 2008, 22:48:43 pm
Tror nok ulyden skyldes at bilen gråter over å ha blitt frarøvet taket..................
51  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fant noen gamle repotasjer på: november 04, 2008, 21:07:26 pm
Den jeg mente ja Blunker
Ikke helt rosa nei, men så feil kan man ta.
Synes nok også at verson en var finere. Lever denne ennå??
52  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fant noen gamle repotasjer på: november 04, 2008, 19:39:39 pm
Ble denne rosa etter noen år og med noen overdimensjonerte felger med veldig vridde eiker (momo??)......
53  Forum / Snikk-snakk / Sv: Skogsbilen 1958 panel på: november 02, 2008, 23:05:24 pm
Like sansynlig at denne er på veien til våren som at bobla mi er 100% strøken til våren.
54  Forum / Resto-look / Sv: Hvordan er/var den. Hvordan skal den bli/er den blitt. på: november 02, 2008, 23:00:34 pm
Får legge ut noen bilder av min kommende resto også da.
Vet ikke når den blir blank i lakken, men det kommer.

2006..


2007..


Mot slutten av sesongen gikk jeg lei stålfelgene og kjøpte to 5,5" brm for å prøve "looken" bak.

Lånte noen grå stålfelger av mulegutten som jeg hadde foran. Prøvde også med sort motorlokk uten særlig hell.

2008..
Slik. Brm og rødsidder rundt hele og usa fangere.


og slik er den nå.Orginal forskjerm fra 1958 R.I.P....
.
55  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1968 Type 1 "Spareversjon" - Fat, low & slow på: november 02, 2008, 17:55:43 pm
Hvordan blir det med den nye forstillinga som jeg så tegninger av tidligere i tråden??
Kommer den eller er prosjektet lagt på is?
56  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva syns dere om kalenderen? på: november 02, 2008, 17:48:42 pm
Det jeg prøver å oppnå med "sånn dritt" som du oppfatter det som er å svare på det trådstarter lurer på. Og da svarer jeg det jeg mener. Verken mere eller mindre.
Hadde det derimot stått: Hei folkens, kan dere som har sett kalenderen komme med kun POSITIVE tilbakemeldinger så hadde jeg nok holdt kjeft. For jeg har ikke noe positivt å si.

Hvis det mest konstruktive innspillet du har er å kalle det et "påfunn" og si at kalenderen er å sløse bort tid, er det ikke like greit å la være?

Ok brannmann Sam Sint
Nå legger jeg inn årene for denne gang siden du alikevel ikke har bedre ting å ta deg til enn å analysere det jeg skriver og i tilleg vrenge og vri på det til alt får en helt ny betydning. Jeg har sagt mitt i denne tråden.
Fortsatt god helg.
57  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fant noen gamle repotasjer på: november 02, 2008, 17:39:16 pm
Utrolig.
Håper virkelig ikke den 80-90 talls pastel look stilen kommer tilbake igjen for fult, men jøss så moro det er å se disse bilene. Masse artige detaljer og farger.
Kom med flere repostasjer. Dette er reine lørdagsbarnetimen for vw intereserte Glad
58  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva syns dere om kalenderen? på: november 02, 2008, 14:00:21 pm
For å si det sånn så er det noen år siden Wurth sluttet å lage kalendere med damer og verktøy i skjønn forening. Er nok en grunn til det.
Jeg kan styre meg for slike påfunn. Men jøsses, hvis noen vil sløse bort tiden sin på å lage slikt så gjerne for meg.
Kalenderen hadde etter mitt syn vært mye bedre hvis det ikke hadde vært for de silikonoppererte "tuppene" som står i veien for selve bilene.

Det hadde vært enklest å holde kjeft nå og det hadde sikkert vært smartest, men ærlig talt...

Konstruktive tilbakemeldinger er bra, og det er sikkert ting Even vil gjøre annerledes hvis han lager en til, men Empiboy - hva er det du håper å oppnå med sånt drit? Jeg synes det er så respektløst. Put your money where your mouth is, lag en egen kalender med kun biler hvis du tror du kan gjøre det bedre. Jeg kjøper den også jeg.

Jeg oppfordrer hvem som helst til å leie inn 12 modeller, hyre inn fotograf og sminkør 12 ganger, finne frem til og gjøre avtale med 12 bileiere over hele landet, finne tid og betale for reiser for minst 4 personer til overalt i landet for å ta alle bildene, etterbehandle bildene, finne og betale en grafiker til å brekke om kalenderen, gjøre avtale med trykkeri, finne riktig papirtykkelse etc og få det til å gå rundt økonomisk når markedet er bare et par hundre eksemplarer. Og alt dette skal du gjøre alene og alt skal betales av egen lomme. Det er fryktelig enkelt å kritisere ting man ville gjort annerledes selv - aller enklest er det å gjøre det i ettertid. Det Even har gjort er i mine øyne galskap, for det er et prosjekt som i beste fall går i null.

Det er åpenbart at han gjør det av kjærlighet til bilene vi alle er glad i (og damene Glad) Det er noe som i mine øyne fortjener respekt, uansett om man synes puppene på damene er for små eller for store eller du ville dypetset bildene bedre (jeg har sett hele kalenderen og silikonpupper er i mindretall). Det som gjør VW-miljøet så spesielt er nettopp at det finnes folk som satser på ville prosjekter - enten det er kalendere eller biler - som man aldri vil tjene penger på, men man gjør det av pur entusiasme og kjærlighet til luftkjølt.

Beklager Even, jeg skal ikke spore av denne tråden ytterligere.


Det jeg prøver å oppnå med "sånn dritt" som du oppfatter det som er å svare på det trådstarter lurer på. Og da svarer jeg det jeg mener. Verken mere eller mindre.
Hadde det derimot stått: Hei folkens, kan dere som har sett kalenderen komme med kun POSITIVE tilbakemeldinger så hadde jeg nok holdt kjeft. For jeg har ikke noe positivt å si.
59  Forum / Snikk-snakk / Sv: Se hva vi fant glemt i skogen ! Ferdig som rat eller orginal ? Hva synes dere? på: november 02, 2008, 00:37:22 am
NEI NEI NEI. Ikke fjern mere rust enn nødvendig. Blir ikke noen anstendig rat hvis den bare er full av primer i ulike farger. Bilen til Hoodride grunderen er vel et eksempel på hva en ekte rat er.
60  Forum / Hva skjer? / Sv: TIPS OM PRESSEDEKNING FRA SCC ØNSKES!!! på: november 02, 2008, 00:27:46 am
Så denne reportsjen idag jeg også. Men er ikke reportasjen i Ultra vw, vw speed og Volksworld fryktelig like?? Er det et sammarbeid ute å går her?
Sider: 1 [2] 3 4 ... 25
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!