Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 12
|
31
|
Forum / Problemløseren / Sv: Regler for teknisk kontroll (55' mod)
|
på: november 30, 2012, 00:10:24 am
|
Hvis du har "nyere type" varmepotter (som brukt på sene 1200 og større motorer) og rørene frem til førerplassen er tette fungerer det som bare det! Eneste grunn til at bussen min ikke blir varm er at jeg ikke har skillevegg bak forsetene.
M.
|
|
|
34
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: VW 1955 Panel
|
på: juni 10, 2012, 19:32:40 pm
|
Ville tro det hjelper å snu king-pin'en rundt, slik at du får fettnippelen mot deg og "låsebolten" på høyre side? Slik som på bildet her: Antar du husker å shimse link-pin'ene omtrentlig, før en evt. hjulstillingskontroll? M. PS. Ser ut som du har rester av metallhylsen fra den gamle støtdemperen på den nedre bærearmen? Finner du fort ut av ved å prøve å tre på en støtdemper, og om så er tilfelle antakelig enklere å fikse før dette er montert på bil.
|
|
|
44
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Bakdør til splittbuss ønskes...
|
på: april 10, 2012, 12:54:26 pm
|
Ehm.. Har du prøvd å rygge en varebil med to sminkespeil på hver side, før? Syntes det er vanskelig nok som det er når jeg har bakrute, jeg.. Forøvrig virker det som en sjelden bakluke. En omvendt ambulanseluke eller noe custom? M.
|
|
|
50
|
Forum / Type 2 / Sv: Reg for 3 i T2 splitt singel pickup/panel - fins det?????
|
på: februar 13, 2012, 10:51:00 am
|
Interessant tema! Da jeg fikk registrert min panel i sommer ble alt lagt inn i Autosys manuelt siden den ikke hadde vært på veien siden 70-tallet. De brukte da typegodkjenningen som utgangspunkt hvor det står både: "Sitteplass med fører: 2" og "Sitteplasser i forsete: 2". Da hjalp det ikke at jeg forsiktig sa at "jammen, det er jo plass til tre i forsetet". Dette hjelper ikke deg noe i din sak, men hvis du sender meg eposten din på PM kan du hvertfal få se dokumentasjonen de baserer seg på. (Dette er forøvrig typegodkjenningen fra -64. Vet ikke om det er noen forskjell gjennom årene) Hvordan dette har seg, når manualen sier tre kan en lure på.. Om du får til noe er i hvertfal jeg interessert i å høre fra deg! Mvh. Magnus
|
|
|
51
|
Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Julebord 2011
|
på: januar 20, 2012, 13:45:27 pm
|
Hvem kjører utover på lørdag og har plass til en passasjer fra Byåsen? Publikumsvennlig kjøring blir belønnet med muntre tilrop Lite publikumsvennlig føre om dagen, men jeg er tradisjonen tro også ute etter transport. Jeg kunne stilt med vinterskodd luftkjølt, men da må en melde seg til å bli med på en hyggelig søndagstur til Buvika..
|
|
|
52
|
Forum / Problemløseren / Sv: Noe som har en guide for og trekke nytt ledningsnett på en T2 Splitt...?
|
på: januar 17, 2012, 14:44:41 pm
|
Kan du ikke beskrive litt mer om hva du har og hva du ønsker? Hvilket ledningsnett har du kjøpt? Kjøpte du et som er komplett eller kun hovednettet? (det består i hovedsak av tre nett)
Det var vel et ledningsnett på bussen din fra før og dere har vel to busser i garasjen?
Om du har kjøpt det på cip1.com evt. Wolfsburgwest så følger det med en grei beskrivelse. Bare legg merke til at ledningsnettet og beskrivelsen er for amerikanske busser. De har bla. andre baklykter (én pære mindre) og mulig din modell hadde nødblink i USA det året. Altså trenger du det europeiske koblingsskjemaet fra thesamba som kontroll når du skal koble det.
Legg forøvrig også merke til hva som IKKE følger med i det nye nettet ditt før du river ting ut. Det jeg kommer på i farten er taklyset inni kupén. Kan være noe mer også.
M.
|
|
|
55
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Belter i pickup
|
på: desember 31, 2011, 01:50:17 am
|
Blir vel ikke noe særlig forskjell på pickup og andre, men her kan du se litt: Hvordan VW ville at en skulle gjøre detHer er hvordan noen gjøre det på thesambaSetebelter får du kjøpt flere steder antakelig. Wolfsburg West selger to og trepunkt som ligner en del på orginale. Unneberg tror jeg selger dem også. Disse er da slike som ikke trekker seg opp igjen. Største problemet som du vil legge merke til er det øvre festet. Du ser flere løsninger på hvordan folk har løst dette på thesamba, og jeg tror jeg har lagt ut min løsning der også. Jeg valgte da altså en løsning hvor en ikke er avhengig i styrken på sveisen min hvor en plate ble fisket opp inni stolpen. Det du også vil legge merke til er vel at det gjerne er ment å være setebelter for to personer foran. Jeg løste dette ved å kopiere den orginale til VW med WW belter, men la til en dobbel brakett nede i reservehjulsbrønnen på veggen mot høyre fremhjul. Skulle ønske jeg hadde noen bilder av dette her, men har kun dette: [attachment=1] Kan skaffe fler i januar om det er ønskelig. (Beltene er forøvrig festet med bolter kjøpt i et slikt "setebelteboltsett" i fra Wolfsburg West. Om den var feilpakket eller hva vites ikke, men jeg ble nødt til å kjøpe et par ekstra muttere. Boltene er 7/16UNF som jeg har forstått er standarden for setebelter) Setebeltene fungerer for så vidt fint, men kan være litt irriterende i passasjersetet hvor de gjerne ramler ned mellom pute og rygg når du setter deg i setet, samt at de også vil holde igjen setet når du forsøker å vippe det fremover. Du får nesten spørre litt mer konkret om det er noe mer du lurer på. Lykke til! Mvh. Magnus.
|
|
|
57
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Bakepulver rensing av topper og forgassere??
|
på: desember 10, 2011, 22:11:57 pm
|
Jeg brukte et slags kalkmel som jeg kjøpte på Felleskjøpet til å blåse girkassen min. Brukte trykkblåser og ikke sånn pistol riktignok, men fungerte utmerket. Som en ser av bildet under er den ikke så god på klumper med "oljesandguffe", men om en hadde vært litt mer tålmodig enn meg hadde en fått en flott finish! Kostet vel under hundrelappen for 20/25kg. Dette løser seg opp like fint i vann som bakepulver, og vil støve like sinnsykt mye! [attachment=2] Så rent bortsett fra at det kan være litt vanskelig å få tak i dette på denne tiden av året, så ser hvertfal ikke jeg noen grunn til å bruke dyrt bakepulver? Mvh. Magnus
|
|
|
59
|
Forum / Problemløseren / Sv: Senket splittbuss - Stabstag foran og bak?
|
på: desember 04, 2011, 11:03:23 am
|
Takker for hjelp, folkens! Et par ting jeg da lurer på: · 18,5 millimeter (antar det er diameter) hørtes da veldig tjukt ut? · @Jon Hroar: Er din 61-modell senka? Nå har jeg funnet ut en del ved å lese på theSamba, der de absolutt anbefaler stabstag framme for bedre veiegenskaper i svinger · Noen som har et originalt stabstag foran til pre-68 buss liggende og slenge...? Diameter, ja. Er EverettB (Administrator på thesamba) som skrev 18,5mm. En annen refererte til deleboka hvor det visstnok står at ambulanser har 18mm og resten 16mm. Forøvrig så ser jeg at de som selges repro er 7/8" - altså 22,2mm. (Cip1 selger forøvrig Empi sin utgave som er noe rimeligere en CSP sin) Til sammenligning så er vel de forsterkede stabstagene som gjerne selges til balljoint boble 3/4" - altså 19mm. M.
|
|
|
60
|
Forum / Problemløseren / Sv: Senket splittbuss - Stabstag foran og bak?
|
på: desember 03, 2011, 19:33:20 pm
|
ingen stabstag orginalt nei
Er nok feil Tistlo. Stabstag ble levert på -67 modellene. Litt usikker på om det var option året før? Solan: Foran så er det fler som leverer stabstag likt det orginale. Dette festes og ser tilnærmet likt ut som for boble. Både kieftenklok og CSP selger. (Det orginale er visstnok 18,5mm i følge en tråd på thesamba, men hva de repro er vet jeg ikke.) Angående funksjon så sier de hvertfal på thesamba at det er stor forbedring på std.-høyde busser hvertfal. Bak har jeg ikke funnet noe, men om du kan bruke det for IRS boble kan jo kanskje noen svare på? M.
|
|
|
|