Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 5
|
33
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: PUSLESPILL-LEGGER SØKES
|
på: september 17, 2009, 17:07:39 pm
|
Jeg kan ta jobben som puslespill-legger. Har lagt både den store og den lille typen før. Dessuten er jeg både kostbar og treg så dette burde gå greit ![Blunker](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/wink.gif)
|
|
|
38
|
Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Meldaltur???
|
på: september 01, 2009, 13:45:09 pm
|
Tenkte jeg skulle ivei å se litt på denne, men har ikke hatt tid enda. Denne bør reddes hvis den er like bra som den ser ut på bildet.
|
|
|
39
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Skifte av viftereim
|
på: august 28, 2009, 16:23:10 pm
|
Dette er ikke noe nytt. Verksmesteren på verkstedet jeg jobbet på før viste meg dette trikset en gang for 10-12 år siden. Og det hender dette blir gjort og spesielt hvis en har tilskuere, for da blir det alltid noen som blir veldig lange i maska ![Gliser](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/grin.gif)
|
|
|
40
|
Forum / Problemløseren / Sv: noen som vet hva detta er til???
|
på: mai 14, 2009, 19:34:42 pm
|
Dette er vel innfestningshullet til den hjelpefjæra eller z-baren som den også kalles. Dette var vel noe som kom på slutten av 60 tallet for å motvirke nedheng bak ved tungt lastet bil. De bilene som har denne har vel også noe mykere fjæring bak i utgangspunktet. Korriger hvis jeg tar feil.
|
|
|
42
|
Forum / Problemløseren / Sv: Rotor med turtallsperre
|
på: april 24, 2009, 07:46:11 am
|
den webshopen til meca kan du få billig...funker ikke litt engang
Jeg jobber på et meca verksted og bruker webshoppen mye og den fungerer hele tiden. Forutsetningen er at man har brukernavn og passord. Denne er ikke beregnet for gud og hvermann.
|
|
|
46
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tiltrekking av svinghjulsbolt?
|
på: april 01, 2009, 11:22:50 am
|
Popcorn-tråd! Kult! En annen ting ang samme tema: Originalbolten har nålelager inni der gearkasseakslingen snurrer, Scat-bolten har bronseforing. Noen som a)har noen erfaring pluss minus med dette? b) finnes det aftermarket bolt med nålelager?
Det fins! Jeg har en gammel Bugpack bolt som har 1 7/8" sekskant og nålelager. Den er så stor at det nytter nesten ikke å få på verktøy pga. liten plass rundt.
|
|
|
47
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tiltrekking av svinghjulsbolt?
|
på: april 01, 2009, 11:18:02 am
|
Testet tre bolter i en gammel motor jeg har, og de knakk på litt over 70 kilo alle sammen. Dette må være mer solid enn folk tror.
Bruddlast og flytlast er to forskjellige ting. Og ikke minst dynamiske faktorer spiller nok inn også. Det har du nok helt rett i.
|
|
|
53
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Tiltrekking av svinghjulsbolt?
|
på: mars 29, 2009, 20:58:02 pm
|
Hvor hardt drar motorguruene til denne bolten for å være sikker på at den sitter? Og brukes det noen form for låsevæske på den? Har hørt at noen drar til mer enn anbefalt. Har dette noe for seg? Har nettopp byttet veiv og svinghjul pga. at det har flyttet på seg.
|
|
|
59
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Tri mil eksospotte på 1680??
|
på: mars 25, 2009, 19:15:28 pm
|
Har lyst på eksospotte som kommer ut i originalhøla. Motoren er en 1680 med 044 topper, Engle 120 kam,10,75:1 i komp og Dellorto drla 40 gassere. Hvordan vil denne reagere effektmessig på tri mil potte kontra dobbel glasspack anlegget som står på og bråker nå? Har sett at det er en litt ugunstig fasong på tri mil potta når det gjelder rørlengder.
|
|
|
|