juni 16, 2024, 10:00:28 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3 4 5
31  Forum / Problemløseren / Sv: Tips ved heving? på: september 20, 2009, 20:40:46 pm
Jeg bruker en kjetting mellom garasjejekken og bilen for å holde bilen nede når jeg jekker plata oppå kanten.
32  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: PUSLESPILL-LEGGER SØKES på: september 17, 2009, 20:47:28 pm
Vi får snakkes etter helga og legge en slagplan.
33  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: PUSLESPILL-LEGGER SØKES på: september 17, 2009, 17:07:39 pm
Jeg kan ta jobben som puslespill-legger. Har lagt både den store og den lille typen før. Dessuten er jeg både kostbar og treg så dette burde gå greit Blunker
34  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvordan byttet virfterem på 5 sekunder... på: september 10, 2009, 22:15:00 pm
Det er lurt å ha et litt langt og stivt nok skrujern når dette skal prøves! I know...
35  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Linjeborring Type 1 blokk i alle overstørrelser på: september 10, 2009, 22:12:42 pm
Hvor mye tar du for å gjøre dette? Har en rett og ellers bra blokk som trenger en puss i lagerleiene.
36  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilken sylinderstørrelse har blitt montert på ellers original motor? på: september 10, 2009, 22:06:44 pm
Har bygget flere motorer med 1680 slip-in sats og flere av disse har vært brukt hardt og gått langt.
Jeg mener at hvis kjøling,termostat og tettinger rundt motoren er i orden så holder dette like godt som noe annet.
37  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Meldaltur??? på: september 02, 2009, 12:37:44 pm
Herregud for nå griskalla !! Har itt løsst t å vårrå trønder e når dåkk skriv så my støggt .  Gliser

Pitt

Ha du blitt religiøs eller?Hæ
38  Min klubb / Trondheim VW Klubb / Sv: Meldaltur??? på: september 01, 2009, 13:45:09 pm
Tenkte jeg skulle ivei å se litt på denne, men har ikke hatt tid enda. Denne bør reddes hvis den er like bra som den ser ut på bildet.
39  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Skifte av viftereim på: august 28, 2009, 16:23:10 pm
Dette er ikke noe nytt. Verksmesteren på verkstedet jeg jobbet på før viste meg dette trikset en gang for 10-12 år siden. Og det hender dette blir gjort og spesielt hvis en har tilskuere, for da blir det alltid noen som blir veldig lange i maska Gliser
40  Forum / Problemløseren / Sv: noen som vet hva detta er til??? på: mai 14, 2009, 19:34:42 pm
Dette er vel innfestningshullet til den hjelpefjæra eller z-baren som den også kalles. Dette var vel noe som kom på slutten av 60 tallet for å motvirke nedheng bak ved tungt lastet bil. De bilene som har denne har vel også noe mykere fjæring bak i utgangspunktet. Korriger hvis jeg tar feil.
41  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: paknings"ark" fra biltema.. Noe tess? på: april 24, 2009, 07:48:50 am
Har selv brukt mye av disse arkene og det fungerer bra. Har brukt de på både girkasser og forgasser/innsug.
42  Forum / Problemløseren / Sv: Rotor med turtallsperre på: april 24, 2009, 07:46:11 am
den webshopen til meca kan du få billig...funker ikke litt engang

Jeg jobber på et meca verksted og bruker webshoppen mye og den fungerer hele tiden.
Forutsetningen er at man har brukernavn og passord. Denne er ikke beregnet for gud og hvermann.
43  Forum / Problemløseren / Sv: Rotor med turtallsperre på: april 23, 2009, 08:31:23 am
Har funnet på Meca webshop. Kostet bare 135 + mva. Så da var det problemet løst.
44  Forum / Problemløseren / Rotor med turtallsperre på: april 22, 2009, 14:13:37 pm
Hvor få jeg tak i rotor som butter ved ca 5400-5500 rpm? Må passe i 009 fordeler.
45  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Hvilket Mahle oljefilter? på: april 01, 2009, 11:26:11 am
Jeg har brukt Mahle oc47 som er til gammel golf og det har fungert.
46  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tiltrekking av svinghjulsbolt? på: april 01, 2009, 11:22:50 am
Popcorn-tråd! Kult! En annen ting ang samme tema: Originalbolten har nålelager inni der gearkasseakslingen snurrer, Scat-bolten har bronseforing. Noen som a)har noen erfaring pluss minus med dette? b) finnes det aftermarket bolt med nålelager?

Det fins! Jeg har en gammel Bugpack bolt som har 1 7/8" sekskant og nålelager. Den er så stor at det nytter nesten ikke å få på verktøy pga. liten plass rundt.
47  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tiltrekking av svinghjulsbolt? på: april 01, 2009, 11:18:02 am
Testet tre bolter i en gammel motor jeg har, og de knakk på litt over 70 kilo alle sammen. Dette må være mer solid enn folk tror.

Bruddlast og flytlast er to forskjellige ting. Og ikke minst dynamiske faktorer spiller nok inn også.

Det har du nok helt rett i.
48  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tiltrekking av svinghjulsbolt? på: april 01, 2009, 07:39:35 am
Testet tre bolter i en gammel motor jeg har, og de knakk på litt over 70 kilo alle sammen. Dette må være mer solid enn folk tror.
49  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tiltrekking av svinghjulsbolt? på: mars 31, 2009, 12:11:21 pm
Løsningen ble: Helt ren anleggsflate, 45 kilo moment og loctite 638 inni hullet. Hvis det løsner igjen selger jeg alt og begynner med modellfly Osteaktig
50  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tiltrekking av svinghjulsbolt? på: mars 30, 2009, 12:47:43 pm
Tipper at Lund legger seg på 45kilo og satser på at det holder. Takk for mange gode svar.
51  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tiltrekking av svinghjulsbolt? på: mars 30, 2009, 10:18:28 am
Det hadde vært interessant å visst. Jeg har tenkt å skru fast svinghjulet mitt så det ikke vrir seg på tappen igjen.
52  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tiltrekking av svinghjulsbolt? på: mars 30, 2009, 09:02:24 am
Vil det holde med standard bolt og 35 kilo på en lett trimmet 1680 som aldri skal på stripa med rivstart??
Sikkert maks 90 hk i denne motoren.
53  Forum / Teknisk, teori og praksis / Tiltrekking av svinghjulsbolt? på: mars 29, 2009, 20:58:02 pm
Hvor hardt drar motorguruene til denne bolten for å være sikker på at den sitter? Og brukes det noen form for låsevæske på den? Har hørt at noen drar til mer enn anbefalt. Har dette noe for seg? Har nettopp byttet veiv og svinghjul pga. at det har flyttet på seg.
54  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tri mil eksospotte på 1680?? på: mars 26, 2009, 13:52:19 pm
Bare å kapre i vei her. Du lurer tydeligvis på mye av det samme.
55  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tri mil eksospotte på 1680?? på: mars 26, 2009, 11:36:15 am
Får vel sette inn igjen 30 hesteren da Osteaktig
56  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tri mil eksospotte på 1680?? på: mars 26, 2009, 11:11:17 am
Jeg har allerede kjøpt meg potte.
57  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tri mil eksospotte på 1680?? på: mars 25, 2009, 21:08:57 pm
Jau det sto da litt nyttig info der. Det må da være noen som har prøvd slik potte på trimma motor.
58  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: prosjekt 2110 fra rosenquist på: mars 25, 2009, 19:17:41 pm
Oppstart snart eller??
59  Forum / Teknisk, teori og praksis / Tri mil eksospotte på 1680?? på: mars 25, 2009, 19:15:28 pm
Har lyst på eksospotte som kommer ut i originalhøla. Motoren er en 1680 med 044 topper, Engle 120 kam,10,75:1 i komp og Dellorto drla 40 gassere. Hvordan vil denne reagere effektmessig på tri mil potte kontra dobbel glasspack anlegget som står på og bråker nå? Har sett at det er en litt ugunstig fasong på tri mil potta når det gjelder rørlengder.
60  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 68 modell vw 1300 selges på: mars 21, 2009, 16:16:58 pm
Solgt.
Sider: 1 [2] 3 4 5
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!