juni 16, 2024, 17:16:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2]
31  Forum / Problemløseren / Sv: Spørsmål om t4 motorer på: august 09, 2013, 21:35:12 pm
Det høres lurt ut å ta vekk alt av stål ja. Har lest om det før vet jeg, men hadde glemt det. Mange nyttige tips  Glad
32  Forum / Problemløseren / Sv: Spørsmål om t4 motorer på: august 09, 2013, 20:05:18 pm
Takk for svar  Glad det er cu og cv jeg har på hånd. Hva er å foretrekke av motor ? Mener da om noen av de forskjellige utgavene er mere holdbare enn andre ? Er det kun pga foten til dynamoen det er problemer med cv og cu ? Har tenkt å bruke t1 kjøling. Først tenkte jeg pga billigere, men jeg har også lest at t1 kjøling kjøler (mye) bedre enn Porschekjøling. Når det gjelder girkasse, ser man hvor man skal frese hvis man setter motoren inn så langt den går og sveiver motoren rundt ? Linker er nyttige  Gliser
33  Forum / Problemløseren / Spørsmål om kjøling på t4 motor på: august 03, 2013, 21:46:34 pm
Har tenkt å sette en t4 motor i bobla, og driver derfor å leser om det. Jeg har forstått at det er flere utgaver motor. Det jeg lurer på er om de forskjellige utgavene passer like bra. En jeg snakket med sa at 1700 motoren passet best pga svinghjul og kjøling. Svinghjulet passet nesten rett i girkassa, og stående kjøling er lettere å tilpasse i følge ham. Stemmer dette og er det mer jeg må vite om får å få dette til ? Tenkte selv å gå for 2 literen pga at den var størst og nyest (i hvert fall den jeg har kommet over). Fyr løs, alle tips mottas med stor takknemmelighet  Glad
34  Forum / Problemløseren / Sv: Spørsmål om T4 motor i en 66 modell t1 på: juli 30, 2013, 11:12:05 am
Takk for den  Gliser dette var det jeg trengte.
35  Forum / Problemløseren / Sv: Spørsmål om T4 motor i en 66 modell t1 på: juli 29, 2013, 22:47:07 pm
Takker for det. Skal se på noe her en av de første dagene. Hvis ikke det er interessant så ringer jeg deg. Jeg skal forbi Lillehammer om noen uker, så da tar jeg det i tilfelle på samme tur. Hva har du i tilfelle tenkt å ha for det ?
36  Forum / Problemløseren / Sv: Spørsmål om T4 motor i en 66 modell t1 på: juli 20, 2013, 22:29:38 pm
Takk for svar  Glad vet så lite om det, så det er greit å få gode råd. Kjedelig å starte opp med problemene andre løste for flere år siden.                                                                                                               Da er det kanskje enklere å starte med en 1700. Vet om en med innsprøytning på. 2 literen er kun shortblokk, hvis det er det det kalles når det bare er blokk med innmat. Vet at man kan få støpt kjøling i glassfiber lignende csp i nærheten av der jeg bor.
37  Forum / Problemløseren / Spørsmål om T4 motor i en 66 modell t1 på: juli 19, 2013, 09:55:08 am
Ser at dette ble ett for uklart spørsmål.
Jeg vet jo at jeg trenger forgasser, innsug og eksos. Det jeg lurer på er hva som trengs av kjøling/ vifte, kjøleblikk, clutch, svinghjul og om jeg trenger å skjære bort noe i karosseriet for å få plass. Passer den i girkassa ? Passer kjøling fra t1 med tilpasning, eller må alt skiftes ? Hva anbefales av eksos og forgasser hvis jeg sikter på mellom 100-120 hester ?
Hva mener dere som kan dette om t4 motor i stedet for t1 ? Jeg har hørt at t4 motor er mer holdbar, er det noen mening om det der ute. Hvor er det best å kjøpe deler i forhold til pris og holdbarhet ? Har nå fått luksusproblemet at jeg har kommet over både 2 liter og 1,7 liter. Hva er best når man tenker holdbarhet, tilpasning for t1 og for å ta ut mer hester etter hvert ?
Er det fortsatt noe uklart så fyr i vei  Glad

Hva trengs av deler for å sette en t4 motor (2,0 l) i bobla ? Har en 66 modell som jeg tidligere hadde en 1915 t1 i. Tidligere vil sil si 1992. Har nå dratt den ut av garasjen og startet opp den gromme 1300 motoren. Den startet etter andre gangs forsøk og gikk på tomgang  Glad, men er litt skuffet over draget i motoren  Osteaktig Har en 1600 t1 som jeg hadde tenkt å bygge på, men fikk i går tilbud om nevnte t4. Slik jeg har forstått det er denne mer holdbar enn t1 motoren. Har ikke tenkt noen voldsom motor i første omgang, så skal bruke orginal sylindere og topper. Motoren er uten eksos, gassere og deksler. Har heller ikke lyst til å skjære i karosseriet. Må man det for å få plass ? Motor koden er CU0150902. Litt usikker om nullen etter 5 er en D, og det siste tallet kan være noe annet 2. Har bare bilde av motorkode!
38  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Seteskinner til 66 model boble ønskes kjøpt på: juni 11, 2013, 08:38:52 am
Takker så mye for tilbudet  Glad Det viser seg at Unneberg får tak i nye, så da kjøper jeg dem. Ser ut som det skal bli liv i den gode gamle bobla  Glad
39  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Seteskinner til 66 model boble ønskes kjøpt på: juni 06, 2013, 20:24:40 pm
Takker for det  Glad Det er litt langt å kjøre, så jeg leter litt til der jeg bor. Dukker det ikke opp noe annet i løpet av noen dager så kommer jeg. Hvor mye skal du ha for dem ?
Dag
40  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Seteskinner til 66 model boble ønskes kjøpt, HAR FÅTT TAK I DELER :) på: juni 06, 2013, 10:25:44 am
Har endelig tatt bobla ut fra garasjen. Den har stått der siden 1993. Skal få skilt på den og bruke den på sommeren  Gliser MEN fikk et problem når jeg skulle sette inn orginalsetene. Jeg satte inn gt stoler når jeg brukte den. Skinnene i golvet er derfor borte. Har sjekket hos hot shop, men de selger kun hele golv. Jeg trenger ikke det da golvet er rustfritt  Glad
Er det noen som har disse skinnene som kan selge dem til meg ? Noen kaller dem t- skinner, seteskinner og fant dem som seat rails på usa side.
Sider: 1 [2]
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!