Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 24
|
31
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Hørt om SCC2016??
|
på: august 23, 2016, 19:45:15 pm
|
Ja takk for et sinnsykt fett SCC. Takk til alle dere som gjør dette for oss, så vi kan leke og ha det gøy i 4 lange dager. Storkoste meg hele helgen. Ble 31 drag på stripa. 30 av dem var på 14 sekunderen og et drag var på 15,080 Med beste tid 14,257. Kan virkelig ikke huske sist jeg hadde så mye adrenalin i kroppen over så lang tid. Takk til TomR og JEE for en sinnsykt solid motor. Denne motoren har gått nærmere 10 000 km på gata siden sist gjennomgang.
Sinnsykt fett:-P Skal du ta med ekstra dekk neste år? Får sitere Flåklypa : Time vil show. SKAL ihvertfall ned på 13.NULL problem, kast ut de 350kg med drit du har i bilen så shaver du av 1,5 sek
|
|
|
34
|
Forum / Problemløseren / Sv: "Slakk i hjullager" med helt nye lagere?!
|
på: august 22, 2016, 19:52:46 pm
|
Lenge siden jeg hadde denne problemstillinga og at det er slakk i C3 lager, det er jo greit - men det problemet jeg hadde var slakk mellom indre lagerbane og akseltapp, selv "nye" akseltapper var slarkete hos meg. Dog, får aldri jeg feil på PKK Jeg prøvde aldri trikset til JEE med locktite da jeg ikke gadd å legge noe mer i det, men har du slakk på samme sted som jeg har, så kan du prøve det. Jeg har litt dårlig hukommelse så husker ikke helt hva som står i den nye kontrollveiledningen, men i den gamle så var litt slakk i lager akseptabelt såfremst det ikke er ulyd (noe jeg fortsatt lever etter..) så med mindre det punktet er fjernet helt, skulle du fint klart å snakke bort den feilen med slakk i lager. Ta kontakt med kundemottager eller verksmester og forklar greia, med at det er C3 lager og at det fra fabrikk er litt slakk bak. Er de oppegående burde de fint klare å godkjenne bilen hvis det ikke er ulyd.
|
|
|
38
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 2,4l. Type 4 motor
|
på: august 02, 2016, 19:33:07 pm
|
Motor har 71mm veiv, usikker på svinghjul, men mest sannsynlig 228mm. Motoren er kun dyset og justert med tenningslampe, ikke bremset. Hvet ikke effekt og nm.
Da hopper jeg av, skulle det vise seg at det er 200mm så gi lyd, muligens fortsatt intr.
|
|
|
45
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Avtagbar bakplate 1303s?
|
på: juli 09, 2016, 19:03:24 pm
|
Min løsning er helt lik Team Antonsen sin, bare at jeg også har delt pakningen også, så jeg slipper å styre med den.
Einic: Den løsningen er kjekk for å skru av innsug og for bytte av tennplugger, men kun det. Hjelper ikke stort ift. å ta motor inn/ut.
Endre S: Hvis en kjører med doble throttle bodies og luftfiltere så må man fremdeles skru av innsug etc. for å få motor inn/ut med normal avtagbar bakplate, så sprut hjelper ikke noe på det...
|
|
|
46
|
Min klubb / LP / Sv: Hva skjer'a i LP?
|
på: juli 09, 2016, 14:29:02 pm
|
Sjå der ja! Du starter opp "frakt" virksomheten igjen regner jeg med? Uansett kjekt med en berger i distriktet
|
|
|
49
|
Min klubb / LP / Sv: Hva skjer'a i LP?
|
på: juli 06, 2016, 23:12:45 pm
|
Noen som skal innom låven i nærmeste tid? Har noen hjul som tilhører Henrik Alt. så skal jeg igjennom Oslo onsdag, torsdag eller fredag neste uke Henrik, så hvis du er i by'n kan jeg møte deg og avlevere de?
|
|
|
51
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Avtagbar bakplate 1303s?
|
på: juli 03, 2016, 14:35:38 pm
|
Min plate satt fast, gjorde følgende.
Tok av skjermene og boret opp alle sveisepunktene og kappet over helt i toppen av plata. Bakplata klemmes nå fast av skruene til skjermen + en igjennomgående bolt på hver side. Tar av plata på ca 5min. Løsner kun skjermskruene litt og fjerner de igjennomgående boltene.
Bakdelen med å kun lage selve plata avtagbar er at du fremdeles må demontere innsug/gassere når motor skal inn/ut hvis du har doble gassere. Skulle jeg gjort det på nytt idag ville jeg lagd skjøten litt lenger opp så jeg kunne ta motor inn/ut uten å demontere noe.
|
|
|
|