juni 01, 2024, 23:18:35 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 [2] 3 4 5
31  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: VW T-1, 1949-52 Split, Baklokk, Motorlokk, Selges! på: april 22, 2015, 16:48:00 pm
2200,-
32  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Splitt utkapp (boble) på: april 22, 2015, 15:49:59 pm
Har gitt en bruker her tilbudd på 2700,- + en Ringnes vørterøl da de er så gode. Tilbudet står for dere andre og.

Skal prisen diskuteres må det også serveres argumenter Glad
33  Forum / Problemløseren / Sv: 1200 motor - går elendig når den settes i gir på: april 22, 2015, 12:39:22 pm
Vakumfordeler? Noe som slår meg er problemer med fordeleren, dvs, at den ikke følger med som den skal. Prøve med annen fordeler kanskje.
34  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Splitt utkapp (boble) på: april 21, 2015, 13:07:22 pm
Prisen kan diskuteres om det må til  Øyerulling
35  Forum / Problemløseren / Sv: Justering av styresnekke. på: april 20, 2015, 20:30:37 pm
Du bør ikke helicoile og benytte lure løsninger på styresnekka, det kan fort gjøre veldig vondt for deg og bilen. Vis de gjengene har gått er det nok mer som er slitt, skaff deg ny vil eg si. Glad

Chassisnr skal stå rett før dekselet ved gir overføringen, omd et er det nr du tenker på.

36  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1959 Wehrmacht look alike (Prosjekt) på: april 20, 2015, 13:49:19 pm
Motorluke har jeg handlet tidligere, hva er forskjellen på panseret?

Vil ikke bygge om og lage det for fint så jeg ikke tørr å kjøre med djevelskapet heller, så får holde med enkle ting. Stopper nok med dashbordet Glad
37  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1959 Wehrmacht look alike (Prosjekt) på: april 20, 2015, 11:40:17 am

men isjasluke eller crotch cooler blir igjen feil da de er datert til 51 - 52 i noen spesifikke mnd'er der .


Oja! Det viste jeg ikke. Vet du om andre detaljer som det burde være mulig å få til uten mye "om og men" ?

38  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1959 Wehrmacht look alike (Prosjekt) på: april 20, 2015, 01:56:33 am
Jeg måtte jo gi etter til slutt, vekk med det nye, inn med det gamle!

Hadde aldri hatt hjerte til å endre en orginal splitt, så next best? En bastard og med litt hjelp av venner så blir dette så bra så, drømmen om en splitt er iallefall nær nå!

Her mangler pilutkapp som er på vei i posten og dashbord som jeg regner med jeg ordner til sommern en gang når den skal sandblåses og gåes ordentlig over. Akkurat nå må den bare bli fiks ferdig og lakkert til Panserfest på Trandum 23.Mai hvor den skal være med en av stridsvognene. Det er en litt lett løsning her og nå, men når jeg blir sponset med lakk av stridsvogn eiern, hvorfor ikke?

Skulle vel kanskje hatt skaffet "crotch coolers" på siden ved dørene, men får finne utkapp først vel Glad




39  Forum / Problemløseren / Sv: 1200 motor - går elendig når den settes i gir på: april 20, 2015, 01:28:36 am
Hadde samme problem med min, da hadde jeg klart å slå på stortromma og satt sylinder 3 og 4 feil på fordeleren. Gikk supert på tomgang av en eller annen grunn, men nøyaktig det samme som du forklarer skjedde så videre.

40  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Splitt utkapp (boble) på: april 15, 2015, 12:08:03 pm
Bump Glad
41  Bruktbørsen / Deler selges / Splitt utkapp (boble) på: april 12, 2015, 00:19:57 am
Splittutkapp, bakrute selges 3500,-

Kjøpte det selv for 3500,- fikk det så sandblåst og grunnet av verksted, så her går jeg i tap.

Grunnet andre planer utgår det å sveise det inn.

Kan hentes i fredrikstad.


42  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: fordeler-petronix på: april 08, 2015, 22:44:17 pm
Har gode erfaringer med Petronix Ignitor III svda. Husk at man må bruke pertronix tennkabler og coil.

Hva kan jeg si, pro's? alt ble mye bedre.. Con's? litt kronglete å justere tenninga om du er uheldig.
43  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 12v dynamo på: april 08, 2015, 19:16:12 pm
Morn du!

Vi snakka på tlf for litt siden angående 90mm 12v dynamo, glemte jo det helt bort i alt maset med jobb å greier.

Kunne du fått benk testa en så vi er 100% sikre? Trenger den eventuelt å bli åpnet å fått seg en rens? Har reparert flere dynamoer for den saks skyld men greit i vite Glad
44  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: wasserboxer på: april 07, 2015, 00:26:58 am
hei
kan du finne motorkoden på den, vet du om den har gått langt? Glad
tomu

Hakke snøring hvor langt, men den har god komp Glad Hadde motorkoden men husker ikke her og nå, men vet det er en DJ. Mangler en dings som står til venstre for fordeleren, kanksje det er vannpumpa jeg aner ikke. Er en masse slanger og ingen forgasser så det er vist en injection modell eller noe sånt.
45  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: wasserboxer på: mars 28, 2015, 02:26:45 am
Fredrikstad Glad
46  Bruktbørsen / Deler selges / wasserboxer på: mars 26, 2015, 19:12:38 pm
Har det jeg ble fortalt er en wasserboxer med 112hk eller no.

Den har god kompresjon og snus uten ulyder.

Er masse slanger å greier på den, kan null, nada og niks om dette.

Hva er det verdt? aner ikke. Kommer bilder.
47  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Har du en splittboble med feil girkasse...?, jeg har riktig og vil gjerne bytte... på: mars 20, 2015, 10:58:44 am
Vi kan gjerne bytte om du lar meg skru min ut  Gliser (59 kasse)
48  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Vekselstrømdynamo 70-90amp på: mars 17, 2015, 22:48:05 pm
Var bare en 55amp Trist
49  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Splitt boble motorlokk på: mars 16, 2015, 15:47:34 pm
Hvordan er tilgjengeligheten og prisene for motorlokket til en splitt? Glad
50  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Industrimotor, 1600 Singleport 46hk magnettenning, 12V AS41 på: mars 15, 2015, 22:41:36 pm
Mye skulle du kanskje hatt vis du kanskje hadde mulighet for å kanskje selge bare den dynamoen, atte kanskje om? Glad
51  Forum / Teknisk, teori og praksis / Trimming av en 30hk på: mars 13, 2015, 17:14:14 pm
First off. jeg her håpløs når det gjelder trimming, men en dag må man jo lære dette og!

Men jeg lurer på hvordan jeg kan trimme en 30hk motor med støpt tårn osv osv, uten å faktiskt endre utseende på den. (den er jo så pen!)

Den største formen for trimming jeg har gjort, om man kan kalle det det.. er en empi elektronisk tenning bygget om til å benytte 25hk fordelerlokk (ble smooth!).
52  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Vekselstrømdynamo 70-90amp på: mars 13, 2015, 15:10:46 pm
Tror jeg har en stående på en Type 3 motor jeg har liggende, Bosch. Skal ta en titt etterpå Glad
53  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tetting av varmepotter på: mars 10, 2015, 21:38:53 pm
Jeg har forøvrig 2 valg, har varmepotter fra.. 30 hestern? (1959), eller varmepotter fra ..36?.. hestern (1961), disse varmer sikkert ikke bedre enn den senere modellen som du har. Men sitter da her og lurer på om jeg skal kjøre på med orginalt til 59 motoren min eller 1961 typen, disse ser ut til å ta varme fra ett større areal enn 59.

Men jeg ser da mange sprekker her og der hvor varmlufta enten vil stikke av eller kaldluft bli med inn. Ingen rustskader, bare veldig.. gammeldags.

Vis jeg skal gå ut ifra hva som blir varmest er vel valget klart?
54  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tetting av varmepotter på: mars 10, 2015, 16:07:06 pm
Ingen som har gjort noen tiltak for forbedring på varmepottene?
55  Forum / Problemløseren / Sv: Sveise inn splittvindu. på: mars 10, 2015, 16:05:11 pm
Bump
56  Forum / Teknisk, teori og praksis / Tetting av varmepotter på: mars 08, 2015, 17:36:04 pm
Skal montere den gamle typen varmepotter, leser mange steder at folk gjør det lille ekstra for å forsikre at disse er tette og ikke lekker varm luft noe sted.

Hva bruker man i denne forbindelse? Ser for meg at hightemp silikon ikke tåler varmen fra eksosrøret.
57  Forum / Problemløseren / Sveise inn splittvindu. på: mars 08, 2015, 14:48:49 pm
Noen i østfold som kan sveise inn splitt vindu på bublan?

Gi meg en pris! Glad
58  Forum / Problemløseren / Sv: Bytte gasswire. Sitter fast og ønsker råd. på: mars 08, 2015, 14:22:44 pm
Følger, har samme problem med røra til varmepottene Glad
59  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Teknisk kontroll på: mars 08, 2015, 12:27:12 pm
De sjekka forstillinga veldig nøye på meg iallefall, bak var de suspekte på at jeg hadde coilovers, men hadde med en kompiss som påpekte at dette var vanlig på de eldre boblene når torsjonen begynner å bli slapp så dette var helt i orden for dem.
60  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Teknisk kontroll på: mars 06, 2015, 19:44:05 pm
Gikk gjennom med glans idag på forsøk nr2.

Fikk noen feil på første forsøk, Rør inn til bensinpumpa var slarkete. torsjonfjør plate bak venstre var rustet istykker. bensinfilter til eberspacher svetta. og brekk og bremsepedaler måtte justeres.

Etter noen få timer iherdig jobbing med dette fikk vi'n gjennom med null feil når vi tura opp igjen og han tok en kjapp titt på det.

Velidg fornøyd med skilter nå altså!  Gliser
Sider: 1 [2] 3 4 5
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!