Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 5
|
32
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Splitt utkapp (boble)
|
på: april 22, 2015, 15:49:59 pm
|
Har gitt en bruker her tilbudd på 2700,- + en Ringnes vørterøl da de er så gode. Tilbudet står for dere andre og. Skal prisen diskuteres må det også serveres argumenter
|
|
|
35
|
Forum / Problemløseren / Sv: Justering av styresnekke.
|
på: april 20, 2015, 20:30:37 pm
|
Du bør ikke helicoile og benytte lure løsninger på styresnekka, det kan fort gjøre veldig vondt for deg og bilen. Vis de gjengene har gått er det nok mer som er slitt, skaff deg ny vil eg si. Chassisnr skal stå rett før dekselet ved gir overføringen, omd et er det nr du tenker på.
|
|
|
36
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1959 Wehrmacht look alike (Prosjekt)
|
på: april 20, 2015, 13:49:19 pm
|
Motorluke har jeg handlet tidligere, hva er forskjellen på panseret? Vil ikke bygge om og lage det for fint så jeg ikke tørr å kjøre med djevelskapet heller, så får holde med enkle ting. Stopper nok med dashbordet
|
|
|
37
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1959 Wehrmacht look alike (Prosjekt)
|
på: april 20, 2015, 11:40:17 am
|
men isjasluke eller crotch cooler blir igjen feil da de er datert til 51 - 52 i noen spesifikke mnd'er der .
Oja! Det viste jeg ikke. Vet du om andre detaljer som det burde være mulig å få til uten mye "om og men" ?
|
|
|
38
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1959 Wehrmacht look alike (Prosjekt)
|
på: april 20, 2015, 01:56:33 am
|
Jeg måtte jo gi etter til slutt, vekk med det nye, inn med det gamle! Hadde aldri hatt hjerte til å endre en orginal splitt, så next best? En bastard og med litt hjelp av venner så blir dette så bra så, drømmen om en splitt er iallefall nær nå! Her mangler pilutkapp som er på vei i posten og dashbord som jeg regner med jeg ordner til sommern en gang når den skal sandblåses og gåes ordentlig over. Akkurat nå må den bare bli fiks ferdig og lakkert til Panserfest på Trandum 23.Mai hvor den skal være med en av stridsvognene. Det er en litt lett løsning her og nå, men når jeg blir sponset med lakk av stridsvogn eiern, hvorfor ikke? Skulle vel kanskje hatt skaffet "crotch coolers" på siden ved dørene, men får finne utkapp først vel
|
|
|
41
|
Bruktbørsen / Deler selges / Splitt utkapp (boble)
|
på: april 12, 2015, 00:19:57 am
|
Splittutkapp, bakrute selges 3500,- Kjøpte det selv for 3500,- fikk det så sandblåst og grunnet av verksted, så her går jeg i tap. Grunnet andre planer utgår det å sveise det inn. Kan hentes i fredrikstad.
|
|
|
42
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: fordeler-petronix
|
på: april 08, 2015, 22:44:17 pm
|
Har gode erfaringer med Petronix Ignitor III svda. Husk at man må bruke pertronix tennkabler og coil.
Hva kan jeg si, pro's? alt ble mye bedre.. Con's? litt kronglete å justere tenninga om du er uheldig.
|
|
|
43
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 12v dynamo
|
på: april 08, 2015, 19:16:12 pm
|
Morn du! Vi snakka på tlf for litt siden angående 90mm 12v dynamo, glemte jo det helt bort i alt maset med jobb å greier. Kunne du fått benk testa en så vi er 100% sikre? Trenger den eventuelt å bli åpnet å fått seg en rens? Har reparert flere dynamoer for den saks skyld men greit i vite
|
|
|
44
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: wasserboxer
|
på: april 07, 2015, 00:26:58 am
|
hei kan du finne motorkoden på den, vet du om den har gått langt? tomu Hakke snøring hvor langt, men den har god komp Hadde motorkoden men husker ikke her og nå, men vet det er en DJ. Mangler en dings som står til venstre for fordeleren, kanksje det er vannpumpa jeg aner ikke. Er en masse slanger og ingen forgasser så det er vist en injection modell eller noe sånt.
|
|
|
46
|
Bruktbørsen / Deler selges / wasserboxer
|
på: mars 26, 2015, 19:12:38 pm
|
Har det jeg ble fortalt er en wasserboxer med 112hk eller no.
Den har god kompresjon og snus uten ulyder.
Er masse slanger å greier på den, kan null, nada og niks om dette.
Hva er det verdt? aner ikke. Kommer bilder.
|
|
|
51
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Trimming av en 30hk
|
på: mars 13, 2015, 17:14:14 pm
|
First off. jeg her håpløs når det gjelder trimming, men en dag må man jo lære dette og!
Men jeg lurer på hvordan jeg kan trimme en 30hk motor med støpt tårn osv osv, uten å faktiskt endre utseende på den. (den er jo så pen!)
Den største formen for trimming jeg har gjort, om man kan kalle det det.. er en empi elektronisk tenning bygget om til å benytte 25hk fordelerlokk (ble smooth!).
|
|
|
53
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Tetting av varmepotter
|
på: mars 10, 2015, 21:38:53 pm
|
Jeg har forøvrig 2 valg, har varmepotter fra.. 30 hestern? (1959), eller varmepotter fra ..36?.. hestern (1961), disse varmer sikkert ikke bedre enn den senere modellen som du har. Men sitter da her og lurer på om jeg skal kjøre på med orginalt til 59 motoren min eller 1961 typen, disse ser ut til å ta varme fra ett større areal enn 59.
Men jeg ser da mange sprekker her og der hvor varmlufta enten vil stikke av eller kaldluft bli med inn. Ingen rustskader, bare veldig.. gammeldags.
Vis jeg skal gå ut ifra hva som blir varmest er vel valget klart?
|
|
|
56
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Tetting av varmepotter
|
på: mars 08, 2015, 17:36:04 pm
|
Skal montere den gamle typen varmepotter, leser mange steder at folk gjør det lille ekstra for å forsikre at disse er tette og ikke lekker varm luft noe sted.
Hva bruker man i denne forbindelse? Ser for meg at hightemp silikon ikke tåler varmen fra eksosrøret.
|
|
|
59
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Teknisk kontroll
|
på: mars 08, 2015, 12:27:12 pm
|
De sjekka forstillinga veldig nøye på meg iallefall, bak var de suspekte på at jeg hadde coilovers, men hadde med en kompiss som påpekte at dette var vanlig på de eldre boblene når torsjonen begynner å bli slapp så dette var helt i orden for dem.
|
|
|
60
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Teknisk kontroll
|
på: mars 06, 2015, 19:44:05 pm
|
Gikk gjennom med glans idag på forsøk nr2. Fikk noen feil på første forsøk, Rør inn til bensinpumpa var slarkete. torsjonfjør plate bak venstre var rustet istykker. bensinfilter til eberspacher svetta. og brekk og bremsepedaler måtte justeres. Etter noen få timer iherdig jobbing med dette fikk vi'n gjennom med null feil når vi tura opp igjen og han tok en kjapp titt på det. Velidg fornøyd med skilter nå altså!
|
|
|
|