Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 6
|
37
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Stort tank lokk
|
på: mars 21, 2013, 18:21:39 pm
|
Har et bud på 350 på mail for dette lokket. Skrev at jeg ikke ville ha bud på pm, men glemte mail muligheten. Får bli bedre til dette senere når jeg legger ut andre ting.
|
|
|
38
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Nyoverhalt 34 pict 3 forgasser
|
på: mars 21, 2013, 18:05:36 pm
|
Det var egentlig den til venstre som var ute for salg, men jeg har mange av disse 34-3 ene som jeg har overhalt nå i vinter så det går helt greit. Gjør gjerne en bytte handel med deg. Tar kontakt senere og avtaler noe vi begge blir fornøyd med.
|
|
|
50
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Nyoverhalt 34 pict 3 forgasser
|
på: mars 21, 2013, 08:49:50 am
|
Ok, ser ut som vi har pratet litt rundt hverandre her. Jeg trodde du mente det var forskjell på akslerasjons pumpene på 34 pict 3 forgasserne, og det er det jo ikke, mens det du mente var at det er forskjell på justerings braketten til akslerasjonsstaget og hvordan det er plassert for ikke å komme i konflikt med den noe tykkere vekselstrøms dynamoen. Jeg trodde du mente det var forskjell på størrelsen på akselerasjons pumpene og det var her jeg trakk inn den nokså like 34 pict 4 forgasseren som har en større akselerasjons pumpe. Jeg har overhalt så mange av disse 34-3 ene at jeg selvfølgelig har flere av hver på lager. Begge kan brukes sammen med likestrøms dynamoer men kun den ene kan brukes sammen med vekselstrøms dynamoer. Har sett flere tilfeller der disse brakettene er bøyd innover mot forgasseren eller slipt ned noe for ikke å komme borti siden på vekselstrøms dynamoen, så det er jo alltids en løsning, men den riktige er jo å foretrekke. Ser også ofte at motorene som en gang hadde likestøms dynamo orginalt har fått byttet til vekselstrøms dynamo med de fordelene det har. Så bare å gå ut fra årgang kan både være riktig og feil. Så for å være helt sikker må det spørres om forgasseren skal brukes sammen med en like eller veksel strøms dynamo. Ellers så har jeg et PM bud på 1100 på denne nå.
|
|
|
51
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Nyoverhalt 34 pict 3 forgasser
|
på: mars 20, 2013, 23:00:38 pm
|
Ser ut som du blander litt årganger, men poenget er at forgasseren som her er avbildet passer på alle boble 1600 ccm motorer med standard tredelt innsug, også på de som orginalt måtte ha en 34 pict 4 forgasser.
|
|
|
52
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Nyoverhalt 34 pict 3 forgasser
|
på: mars 20, 2013, 22:52:25 pm
|
Ok, men da tror jeg vi beveger oss inn på en annen forgasser som jeg også har overhalt en del av, nemlig 34 pict 4 som har en litt større akselerasjons pumpe. Den var vanlig på etter 75 modellene av 1303ene. Den er det foresten litt vanskelig å få tak i akselerasjons membran til.
|
|
|
54
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Nyoverhalt 34 pict 3 forgasser
|
på: mars 20, 2013, 22:44:06 pm
|
Denne er til begge årgangene såfremt motoren som står i er en 1600 ccm motor, og til alle 1600 ccm boble motorer både i 1302S og 1303S uansett årgang. Men passer for eksempel ikke på en 1200 Jeans boble fra 1975.
|
|
|
58
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Nyoverhalt 34 pict 3 forgasser
|
på: mars 20, 2013, 21:19:58 pm
|
I "Problemløseren" på VW Norge er det en sak om forgasserproblemer der et veldig vanlig problem med Solex forgasserne avdekkes. Nemlig ujevn tomgang pga falsk luft gjennom hullene med plast foringene til gass-spjell akselen. Spesielt plast foringen på venstre side der armen til gass wiren sitter slites ned og gir stor slakk og åpning for falsk luft. På de aller fleste av de forgasserne jeg overhaler blir disse to plast foringene byttet ut med messing foringer laget av neddreide NOS VW ventil styringer. Disse passer perfekt til dette formålet.
|
|
|
|