Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4
|
36
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: porsche 550 og 718 replica
|
på: oktober 21, 2011, 07:57:14 am
|
takk for svar lowlife. en 718 bygd på 1968 bobble "plate" er vel ikke noe verre enn en beachbuggy bygd på 68 plate vet om en knall bra 718 replica i Sverige for ca 60000,- norske. HAdde vært noe det
|
|
|
37
|
Forum / Snikk-snakk / porsche 550 og 718 replica
|
på: oktober 20, 2011, 12:19:52 pm
|
Hei hva skal til for å få godkjnet en "porsche" 550 eller 718 replica i Norge? Vet fra langt tilbake at hvis det var bygd på bobble, måtte så og så mye være igjen av bobbla for at det skulle være "oppbygd" og ikke "ombygd". Gjelder det ennå? Er det samme for beachbuggy?
Er jo en del beachbuggyer som er godkjent i Norge, da må det vel gå å godkjenne en replica av en 718 også ?
gjerne kommentarer, synspunkter omkring dette her. takk!
|
|
|
38
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: JPMs røde bobble
|
på: oktober 20, 2011, 09:27:41 am
|
takk BB. Finnes det noen "byggetråd" angående bilen på noe forum? regner med det er både tørr sump, spesial slide throttle bodies etc
den hvite bilen en kompis av han har/hadde, som det var reportasje om i Bilsport for noen år siden. lever den? speck?
|
|
|
39
|
Forum / Snikk-snakk / JPMs røde bobble
|
på: oktober 20, 2011, 08:55:23 am
|
Hei vet ikke om dette er tatt opp før, men skulle gjerne hatt info om Johannes Perssons røde bobble. -modell, motor gear etc. samt tider på evnt 201 og 402 meter
|
|
|
41
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: VW 1303 cabriolet til salgs
|
på: oktober 06, 2011, 13:42:09 pm
|
hei Kan bytte i en meget strøken og bra original 1989 vw golf gti 16v + noe penger være interesant? Golfen er gått bare 95 tusen km. (Denn er en av de beste og fineste originale og ikke resturerte golf 2 i Norge. premiert flere gang) Nettopp hat stor service med bytte av regreim etc. bilder og mere info kan sendes på mail
|
|
|
44
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 75 Jeans
|
på: juni 23, 2011, 13:24:23 pm
|
Da jeg kjørte opp til bil sertifikat for 24 år siden, ble Jeansen vår brukt flittig av min bror og jeg. Det var denne bilen vi brukte til vi fikk egne biler året etter vi fylte 18. Det var i alle år saueskinntrekk på fram setene. Under disse var det "vare trekk" over de originale Jeans setene. Men de siste 5-7 årene før bilen ble satt bort var det ikke trekk over setene, og det satte sine spor. Men sist jeg husket jeg så på setene var de rimelig hele og fine. (Skulle aldri fått lov å bruke denne bilen som 18 års bil. den ble en del herja med da. Før det hadde den levd fine dager med min mor som sjåfør) Bilen har fått noe rust i løpet av årene, og da den ble satt bort på "lager" var motoret ikke bra, til tross for at den bilen bare har gått ca 115 tusen km. Drømmen hadde vært å pussa den helt opp, da datt karoseriet av ramma etc, + total lakkering +++. Har fantasert om å ta bilen til Polen for å få det gjort. vet andre som har gjort det, til langt hyggeligere priser enn i Norge.
|
|
|
46
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 75 Jeans
|
på: juni 23, 2011, 09:08:38 am
|
hei "Haz" min mor har akkurat samme Jeans boble som du har. Denne har vi hatt i familien siden 1977. Den har nå stått lagret innendørs siden 1992. Har lenge tenkt å ta den ut å renovere den, men mange andre biler, prosjekter, hus, familie etc, har gjort at bilen fortsatt bare blir stående. Jeansen "vår" mangler de svarte originale ringene forran rundt lykter. De ble montert på et callook prosjekt av min bror på 90 tallet. Husker også at han tok lokket til hanske rommet, da det var uten krom list. I ettertid er det veldig dumt at disse original delen ikke er på jeansen[attachment=1]
|
|
|
48
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Opphørssalg
|
på: mars 28, 2011, 12:27:54 pm
|
snakker vi 150-200K for Ghiaen eller? greit med en pekepinn på pris. Hilsen en fra Nord, som ikke er så inne/med i miljøet..... (med det mener jeg at for noen er disse bilene veldig kjent)
|
|
|
51
|
Forum / Problemløseren / Eberspacher
|
på: desember 14, 2010, 13:48:47 pm
|
hei Noen som vet hvordan "timeren" på min gamle eberspacher virker? Det jeg lurer på er om noen der ute har samme type, og kan fortelle meg hvordan uret virket etc. skulle gjerne ha hatt bruks anvisning. Tipper at varmeren etc er fra ca 1990 pluss/minus. Uret ser ut som en klokke med en svart ring rundt som man kan dreie for å stille inn et rødt felt. Tipper dette røde feltet indikerer når varmeren skal starte. Så er det en hvit viser som kan justeres litt med en knapp i midten av uret.(Men får ikke rørt denne viseren mye) Knappen i midten kan dras ut og da lyser det et grønt lys øverts på uret. Knappen kan delvis også trykkes inn. jeg tenkte at for å justere viseren måtte man trykke inn knappen og dreie på den, men det går ikke.
noen der ute som har peil på hva jeg snakker om
help!!
|
|
|
52
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Export av norsk regga bil
|
på: oktober 28, 2010, 09:05:32 am
|
Tror jeg lar han kjøre på mine skilter og min forsikring til Tyskland. Så lager vi en kotrakt som sier at han må sende skiltene til meg når han er framme. Så får han ordne meg forsikring selv, fra en dato vil blir enige om...
|
|
|
53
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Export av norsk regga bil
|
på: oktober 27, 2010, 09:11:28 am
|
takk for svar alle sammen. ser at her er det flere løsninger. Men hvordan er det å få prøveskilt på en bil som er regga? Følgende står på vegvesen. no sine sider. "Prøvekjennemerker tillates bare brukt på kjøretøy som ikke er registrert"
|
|
|
54
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Export av norsk regga bil
|
på: oktober 27, 2010, 08:04:29 am
|
Takk for svar. Han i Tyskland skriver følgende; "German Export plates need a security specification in advance, so it won`t be possible."
Hva mener han med det? Han har planer om å kjøre fra her jeg bor til Kristiansand. Så ta ferge til Hirtshals i Danmark og så kjøre til Tyskland. (Dette tar han som en ferietur, så det vil ta noen dager)
Bør han da lever inn de norske skiltene som står på bilen ved tollen i Dannmark eller i Tyskland?
anyone
|
|
|
56
|
Forum / Snikk-snakk / Export av norsk regga bil
|
på: oktober 27, 2010, 07:08:24 am
|
Hei Har noen spørsmål ang export av bil til Tyskland. (NB! det er ikke en vw, så ingen trenger være redd for det) 1. Ny eier, tysk statsborger, kan han kjøre på norsk prøveskilt i Tyskland? (er vel noe regler om ikke å kunne bruke prøveskilt på bil som er regga?) 2. Ny eier, hvis han kjører på de norske skilt som står på, i Tyskland, må han vel sende skiltene til meg i etterkant, så jeg får levert de inn? 3.Ny eier snakker om noen spesielle norsle export skilt, hva er det? 4. Noen med erfaring på dette området, som har solgt norsk regga bil til utlandet?
|
|
|
|