Vis innlegg
|
Sider: 1 [2] 3 4 ... 9
|
34
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Trakter til IDF44
|
på: november 07, 2010, 09:54:05 am
|
Tipper jeg har- vil du ha nye eller brukte eller noen spesiell høyde?
Ca 60-70mm hadde vært midt i blinken. De trenger ikke være nye, bare de ikke er bulket. Jeg trenger 4stk.
|
|
|
36
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Vanninnsprøytning.
|
på: oktober 07, 2010, 16:07:53 pm
|
Merker at jeg fikk lyst på en slik. Den kan jo brukes både på bensin og vann. Men det kommer kjapt på over 3-4000,- med alt jeg trenger, og det er ikke innen rekkevidde for en fattig student. Jeg tror jeg bygger pneumatisk system. Det kommer til å koste hundrelapper.
|
|
|
39
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Vanninnsprøytning.
|
på: oktober 07, 2010, 13:42:18 pm
|
Takker for svar. Men Håpet å få tak i noe til under 4000,-
Og spylerpumpeløsningen er ikke veldig fristende. Vil helst ha vannet inn etter turboen, og da trenger jeg mye høyere trykk enn denne kan gi.
|
|
|
45
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Tilleggsprut ø.k.
|
på: august 15, 2010, 20:46:22 pm
|
du kan jo evt bruke ett megasquirt til dette...? vet ikke hva man må gi for ett Haltech, men megasquirt I fåes vel fra 240$
strøm inn tenningsignal 2 ledninger til dyser og slange til MAP sensor.
Jeg har ingen kjennskap til megasquirt, så kanskje det hadde vært en ide. Har du en link?
|
|
|
48
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: E85 og AFR
|
på: august 08, 2010, 23:48:15 pm
|
Regnet med du hadde tenkt på det, men det kunne jo hende... Vil dette si at E85 og forgasser er en ubrukelig kombo? Kjedelig å stille forgasser og tenning hver gang bensintanken blir fylt
|
|
|
49
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: E85 og AFR
|
på: august 08, 2010, 20:30:34 pm
|
Hvis du kjører 12.7:1 med bensin ved max belastning, kan du ikke overføre dette til 7.76:1 ved bruk av E85. 1/14.7 er ikke det samme som 1/9.76 hvis du skjønner hva jeg mener.
Kan kanskje være pluggene som ikke gir kraftig nok gnist?
|
|
|
51
|
Forum / Problemløseren / Sv: Turteller viser ikke riktig
|
på: august 01, 2010, 23:30:29 pm
|
I forbindelse med innstilling av gasser og tenning kjøpte jeg en turteller på biltema. Denne koblet jeg bare til på batteriet og minus på coil. Den er stilt inn på 4 syl. RPM øker og minker, men viser helt feil. Reklamerte på den og fikk ny. Den nye oppfører seg på samme måte. Noen som har hatt samme problem eller har en aning om hvorfor den ikke viser riktig RPM?
Merkelig. Jeg kjøpte også turteller på biltema, og den fungerer utmerket i bilen min. Viser den for mye eller for lite?
|
|
|
55
|
Forum / Problemløseren / Sv: sugeturbo 1600 har ekstrem høy eksostemp på syl 1 og 2
|
på: juli 30, 2010, 15:33:38 pm
|
Jeg tror nok ikke du har over 1000 grader (celsius) i eksosen. Da hadde røret smeltet. Når eksosrøret begynner å bli rødt, er tempen ca 400-450 grader. (dette er altså tempen i stålet.)
Jeg ville prøvd å stille tenningen et par,tre grader frem. (Jeg regner med at du kjører orginalt tenningstidspunkt nå?) Tror dette burde hjelpe på temperaturen. Gassblandingen i silynderene er nok endel varmere nå som du har turbo, og innsugslengde osv er forandret. Dette gjør at orginalt tenningstidspunkt ikke nødvendigvis er optimalt lengere.
Det er viktig å ha styring på blandingsforholdet. Hvis den går for magert vil den jo bli veldig varmt uansett.
|
|
|
56
|
Forum / Problemløseren / Sv: Retur på bensin
|
på: juli 19, 2010, 23:55:03 pm
|
Bensinen kan ikke komprimeres når den er i væskeform. Ergo er volumet konstant, uavhengig av trykk. Det mottrykket som opptrer etter regulatoren, er lik summen av motstand i returslangen. Bensinhastigheten i returen ligger sansynligvis godt under 10m/s, og røret er maks 4m langt. Blir ikke mye mottrykk av det.
Du skal ha en kraftig pumpe hvis ikke 6mm retur er nok.
|
|
|
57
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: lading
|
på: juli 19, 2010, 23:00:58 pm
|
Har du tuklet med noe elektrisk i det siste? Høres ut som om noe er koblet feil. Tenningslåsen skal bryte strømmen til ladelampa.
|
|
|
58
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Feilkobling av coil.
|
på: juli 19, 2010, 22:58:22 pm
|
nei coil blir ikkje øydelagt av det.
Jeg har prøvd dette. Det fungerte en god stund, men etter noen mil sa coilen takk for seg. (jeg hadde koblet den feil selv ) Den sto fortsatt feil når den sluttet å virke, altså.
|
|
|
|