301
|
Forum / Hva skjer? / Sv: SCC-reportasje i Ultra VW
|
på: september 28, 2010, 18:55:06 pm
|
Ja, jeg er enig i at det kunne vært litt større andel av vintage/oldspeed-bilder. Som alltid sender jeg inn flere bilder enn det blir plass til, deretter bestemmer redakjonen antallet sider og gjør det endelige utvalget. Vi får skjerpe oss og prøve å ta mer spektakulære vintage-bilder, slik at de bare MÅ ta dem med. Kom gjerne med idéer på dette ![Blunker](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/wink.gif) Om feilen på CSP-tida gjør jeg som Ludvig, sparker til fjæra på Il Tempo Gigante og sier "det var da som bare!" Samma hvor mye en gnikker og gnur på en tekst blir det alltid no' feil ![Tvilende](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/undecided.gif)
|
|
|
302
|
Forum / Hva skjer? / Sv: SCC-reportasje i Ultra VW
|
på: september 28, 2010, 17:58:50 pm
|
Tydelig flere som er litt usikre på 1300 vs 1302. Og takk for det ![Kult](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/cool.gif) Uansett en herlig frekk vogn! Gatebil-Coach'en var inne på området som arbeidsbil/representant for Gatebil Magazine's reporter og for å vise hvilken "god" smak (avhengig av øyet som ser) de har i redaksjonen, som kjører smågammel VW når de er ute for å treffe entusiastene. En misforståelse mellom arrangøren og Gatebil Magazine før treffet gjorde at føreren (hvem var det tro?) trodde det var greit å stille den ut, siden T25 også ble levert som luftkjølt. Men siden akkurat denne bilen ble solgt ny med vannkjølt motor fikk den ikke stilles ut. Litt irriterende der og da, når føreren hadde styra litt med å få bilen klar til treffet, hadde gledet seg til å stille den ut og fikk masse positiv respons på bilen allerede når den rullet inn fredag kveld. Men treffreglene er til for å følges, det bunnet altså i en misforståelse... Reporteren var så pr-kåt og praktisk anlagt (mht til sikker oppbevaring og kjapp tilgang tilgang til fotoutstyr, pc osv) at han lot den stå inne ved en ledig depotplass ved matserveringen (altså ikke på show 'n shine-området) lørdag og søndag, og det var ikke rent få som kom bort og skrøt fælt av hvordan den så ut. Den gode responsen gjorde at jeg valgte å inkludere den i haugen av bilder som ble levert til Ultra VW, og redaktøren valgte å la den komme på trykk. Det står tydelig forklart i bildeteksten at den ikke ble stilt ut i show 'n shine, ettersom den var vannkjølt. At enkelte synes den er stygg og ikke representativ nok for treffet til å inkluderes i en reportasje er kritikk vi kan leve med. Heldigvis frydes miljøet av forskjellig smak og syn på ting ![Glad](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/smiley.gif) Hadde denne bilen hatt luftkjølt motor hadde saken stilt seg ganske annerledes.... Gatebil Magazine's representant har tatt lærdom, og satser nå mange mekketimer og hardt opptjente penger på å komme kjørende med egen luftkjølt vogn på SCC 2011 ![Rekker tunge](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/tongue.gif) Garasjen til prosjektet er under oppførelse, delebestilling er godt i gang og mekking (inkl prosjekttråd her på VWNorge) starter forhåpentligvis i oktober. Flere som har synspunkter på Ultra VW-reportasjen?
|
|
|
304
|
Forum / Hva skjer? / Sv: SCC-reportasje i Ultra VW
|
på: september 27, 2010, 20:36:10 pm
|
Trenger visst et kurs i hva som er forskjellen på 1302 og vanlig Boble (1968 og opp) ![Øyerulling](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/rolleyes.gif) Ser det har blitt forbyttet en bildetekst også ... Menmen, fikk vaffal med bilde av Gatebil Coach'en ![Gliser](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/grin.gif)
|
|
|
305
|
Forum / Hva skjer? / SCC-reportasje i Ultra VW
|
på: september 27, 2010, 13:09:08 pm
|
Oktober-utgaven av Ultra VW er i disse dager ute hos abonnentene, med min reportasje fra SCC. Snart er blekka også på Narvesen På innholdssiden står det "SCC: Insane drag action in Finland" ![Gliser](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/grin.gif) Selve reportasjen har litt høyere presisjonsnivå, men kom gjerne med tilbakemeldinger om negativt eller positivt ![Kult](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/cool.gif) ![](http://www.ultravw.com/uploads/uvw/oct2010/Cover.jpg)
|
|
|
307
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: KDF LOOK
|
på: september 23, 2010, 23:18:29 pm
|
disse gatebil folka fortjener vel å se litt ordentlige greier en gang i blant de og
Det blir mer "ordentlige greier" i Gatebil framover. Bl.a har hele Gatebil-miljøet omfavnet KnastenradundKnotenblech sin racebuss.
|
|
|
308
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: KDF LOOK
|
på: september 23, 2010, 08:24:17 am
|
Da er det klart at Bobla kommer i Gatebil Magazine utpå vinteren. Litt overraskende bladvalg kanskje. Men Gatebil vil ha mer retro-stoff ![Blunker](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/wink.gif) Blir vel ikke stort mer retro enn denna... Forhandlinger med flere blader pågår ![Kult](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/cool.gif)
|
|
|
309
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: KDF LOOK
|
på: september 20, 2010, 08:32:27 am
|
Fotoshoot på KdF'en igår: ![](http://farm5.static.flickr.com/4103/5007709262_595aa60142.jpg) Ikke avklart hvilke blader reportasjen kommer i ennå... Som R. Blodstrupmoen pleier å si: Time will show ![Kult](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/cool.gif)
|
|
|
310
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: september 16, 2010, 08:43:18 am
|
Noe av det morsomste, synes jeg, er folk at Gatebil-miljøet omfavner bilen fullstendig. De digger å få noe heeelt annet å kjøre mot når det gjelder drifting, må jeg si at jeg ikke skjønner en dritt av hva poenget er, bortsett fra at det ser kult ut da....men det er kanskje hele poenget?? Jepp, det er hele poenget!
|
|
|
312
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: september 12, 2010, 19:50:09 pm
|
På vei opp fra slakter'n i Gatebil-treffets sjefsvogn. Vi har passert et par sladdende M3'er og kommer oss snart forbi Skyline R34'en som i bildet er delt opp av split-ruta ![Kult](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/cool.gif) ![](http://farm5.static.flickr.com/4133/4983770718_b5030a30eb_b.jpg)
|
|
|
313
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: september 11, 2010, 21:04:43 pm
|
Det jeg har, er en småkvalm mage etter å ha sittet på noen runder med KRB's Audi. 900 hk pr tonn og firehjulstrekk = g-krefter ![Rekker tunge](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/tongue.gif) De beste kjørebildene mine av racebussen havner i bilreportasjen som kommer i Ultra VW og Gatebil Magazine. Og treffreportasjen i Performance VW og Retro Cars ![Blunker](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/wink.gif)
|
|
|
314
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Racebuss
|
på: september 11, 2010, 20:22:03 pm
|
Ingen tvil om at racebussen var dagens snakkis på Gatebil. Grattis med førstepremie i retro-klassen! ![Glad](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/smiley.gif)
|
|
|
315
|
Forum / Drag-race / Sv: Hvem er raskest, og med hva?
|
på: september 09, 2010, 23:06:36 pm
|
Takk for all info ![Glad](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/smiley.gif) SCC-reportasjen til Ultra VW er levert. Skrev at CSP-Ghian's tid er en av de raskeste som er kjørt med originalbasert T1 blokk. SCC-reportasjen til gatebil er ennå ikke klar. Publiseringsdatoer er ikke avgjort ennå ![Kult](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/cool.gif)
|
|
|
319
|
Forum / Drag-race / Sv: Skinne med ny verdensrekord - Gratulerer!!
|
på: september 04, 2010, 19:46:29 pm
|
Vil bare melde at Skinne-Bobla deltok på Street Finals på Gmoen i dag. De mest osbservante la kanskje merke til at han hadde droppet eksosanlegget til SCC, og erstattet det med et kort rør rett ut fra turboen. I dag prøvde de et inntaksrør til turboen som var nesten like kort som eksosrøret. Røret kikket rundt hjørnet på bilen rett ovenfor øvre venstre hjørne av motorrommet. Men motoren fusket og det ble ingen gode tider. Skinne vil trolig gå tilbake til den gamle inntaksløsningen i morra, med konluftfilter plassert ved siden av girkassa, og håper fuskingen forsvinner da. Men han vil gjerne prøve den nye løsningen igjen senere. Fører Jens Petter Brandstorp har trua på at de kan kjøre fortere enn 8,606-rekorden som ble satt på SCC, før årets sesong er over. Jens Petter er bonde, og var dessverre helt nødt til å dra hjem og treske i ettermiddag. Noe som gjorde at de misset et par kvalomganger. Ingen andre VWer kjørte på Gmoen i dag... Ellers kan jeg nevne at jeg har en reportasje på Skinne-Bobla på gang i Bilsport ![Blunker](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/wink.gif) Reportasjen er levert, men publiseringsdato er ikke satt ennå. Her er spec-lista oppdatert med de siste endringene på Bobla, som skiller en del fra spec-lista i Ultra VW-reportasjen i vår.
|
|
|
320
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Gatebil Rudskogen 10-12 september
|
på: september 03, 2010, 21:03:32 pm
|
Treffprogram: http://gatebil.no/?p=1124Vil ikke være noen gledesdreper, dragrace er ikke satt opp på programmet ![Gråter](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/cry.gif) (nei, jeg har ikke noe med selve arrangementet å gjøre, jeg er bare frilanser for Gatebil Magazine) Bjørn Wahlberg i Gatebil kommenterer under programmet at de eventuelt ordner heads up race på sparket på fredagen hvis det er stor interesse for dette. Såvidt jeg kan huske har det aldri vært dragrace på lørdag eller søndag på Gatebil. Men vi har jo stadig sett folk som lunker forsiktig rundt banen og bare gir full gass på langstrekka ![Blunker](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/wink.gif)
|
|
|
325
|
Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2010 !!!
|
på: august 31, 2010, 17:02:02 pm
|
Off topic:
For en del år siden, på vei til rod-treffet A-Bombers ble jeg og en kompis stoppa i fartskontroll i 100-sona på E6 i Østfold.
Han kjørte primer-rød T-Ford-basert buserod med Volvo B18, men den var registrert som en original T-Ford. Vel inne på kontrollplassen overhørte han at Onkel Blå kalte bilen en "rød gammel sportsbil" på sambandet.
De hadde målt han til 120 km/t. Men kompisen nekta, med utsagnet: - T-Ford har ikke så høy toppfart!
|
|
|
327
|
Forum / Drag-race / Hvem er raskest, og med hva?
|
på: august 30, 2010, 22:10:26 pm
|
Trenger litt kjøtt på beina når jeg skal lage treffreportasje fra SCC 2010 til diverse blader.
Det snakkes om at CSP-Ghians 8,8 sekunder drag trolig er verdens raskeste med originalbasert motorblokk og girkasse.
Og det antas at KnastenundKnoten-Jørn sin race-ambulanse, som kjørte på 12,7-sekunder, muligens er det tredje raskeste som er kjørt med en T2 split.
Finnes det noen måte/noe sted der jeg kan få bekreftet disse utsagnene?
Lista over tider og rekorder på Cal Look Lounge ser ikke ut til å fange opp slike ting. Dessuten ser den ut til å være lite oppdatert.
Finnes det andre forum/nettsteder med slike lister? Eller kjenner dere til noen der ute i cyberspace som kan fortelle mer om hvilke rekordtider som gjelder i ulike kategorier av VW dragracing?
|
|
|
330
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Racer-buss!! Hohohoho
|
på: august 30, 2010, 21:43:22 pm
|
Får jo god oversikt over konkurrentene ![Kult](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/cool.gif) Personlig synes jeg heller alle Ssangyong Rodius bør beordres til å bli brukt opp i bilcross
|
|
|
|