juni 15, 2024, 21:48:45 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13
331  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 13b fd Twin turbo Wankel på: november 10, 2008, 22:25:37 pm
332  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Girsjalter fra Bugatfive på: november 10, 2008, 22:19:53 pm


333  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: RCI fuel tank 30 liter på: november 10, 2008, 22:18:03 pm
334  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: RCI fuel tank 30 liter på: november 10, 2008, 16:58:28 pm
De begynte forresten ikke å selge 30 literen til Norge før i sommer på Gundersen motorsport, så dette er en relativt ny tank på markedet. Tankmåler-settet som Gundersen selger passer denne tanken også..
335  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: RCI fuel tank 30 liter på: november 10, 2008, 16:47:12 pm
b410mm x b410mm x h210mm (Og 240 mm høyt ved oppsamlingskammeret under)

Det er doble AN 8 tilkoblinger, og skumstaver i tanken..
336  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 900 RR Fireblade turbo motor på: november 10, 2008, 00:35:15 am
Pris settes ned til 25000, ligger å støver ned å tar plass.. Får også med emne til å bygge "bakstillingplattform" som kan byttes ut med IRS kassa (12mm FORMAX stålplate), og subaru 1800 diff.. Altså pris: 25000
337  Bruktbørsen / Deler selges / Girsjalter fra Bugatfive *SOLGT* på: november 10, 2008, 00:28:09 am
Ubrukt girsjalter fra Martin Bott (www.bugat5speed.de). Passer til T1 boble og skal være å koble rett på, og få en presis girsjalting. Bilde kommer.. Pris 3000
338  Bruktbørsen / Deler selges / RCI fuel tank 30 liter på: november 10, 2008, 00:20:56 am
Selger ny 30 liters fuel tank fra RCI med originale festebraketter. Alt ligger i original embalasje, ubrukt. 30 literen er en litt mer folkelig størrelse å sette i bobla, samtidig som man har volumet. Pris 2500
339  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turtallsmotor på: november 09, 2008, 11:37:20 am
Om rallybugs sin 1599 har holdt mål, kan en vel trygt si at det er mulig å bygge en slik turtallsmotor uten problemer. Det er vel ikke mulig å få ett slikt 1600-bygg stort lettere.

Om det er billigere å kjøpe en ferdig motor har ikke noe å si, det er gleden å bygge opp en luftkjølt boxer motor som betyr noe.

Har vel egentlig fått svar på det jeg lurte på i denne tråden.. Takker
340  Bruktbørsen / Deler selges / 13b fd Twin turbo Wankel SOLGT på: november 08, 2008, 23:00:50 pm
Wankel motor vurderes solgt. Har sittet i Mazda RX7 3.gen. 255 hester twin turbo motor. Har gått under 60000km. Ferdig koblet ledningsnett for boble. Mangler Boost-controller og Coil. Selges 24000..
341  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Turtallsmotor på: november 08, 2008, 20:45:38 pm
Jeg lurer på om det er verdt å påbegynne ett turtalls-motor prosjekt i forhold til at motoren skal holde til vanlig veikjøring. Oppbygningen på boblemotorene (boxer) er jo best til ett register hvor det er drag fra bunnen. Har ikke vært borti mange motorer som er laget for høye turtall.

For den lyden var noe for seg selv, synes lyden er halve opplevelsen jeg da..

Motorbygget til rallybugs på agderforumet var veldig fasinerendes.
342  Forum / Teknisk, teori og praksis / Turtallsmotor på: november 07, 2008, 23:29:44 pm
Har en kompis som hadde en hustad-bil i bilcross i fjor. Det var en 2 liter type 4 motor. Her hadde det blitt påsatt to doble 48 dellorto gassere. Gikk perverst, men dro ikke før 3 til 4000. Men har aldri sett boble med så mye turtall, og 2 liter som dro unna drivstoffet fra to doble 48.

Er det mulig å bygge dette om til ett type1 motorbygg som holder til veibruk? Noen som har erfaringer med turtalls-maskiner?

Det viktigste er vel balansering av hele motoren, dysing og synkronisering av gassere, letta svinghjul, kvass kam, og doble ventilfjører som gjør jobben sin osv...
343  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: KERSCHER skive bremser 4-130 m/ TUV papirer på: november 02, 2008, 14:17:57 pm
Hvilket sett er det? Det som er godkjent til 160 eller 240 km/t?
344  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 900 RR Fireblade turbo motor på: oktober 10, 2008, 18:22:46 pm
Var på banen to ganger tidligere i år og så på rallycross supernasjonal, og NM runden i rallycross nasjonal. Virket som en bra bane hvor de er liberale på bruken av banen. Virker som de er flinke på rekrutering innen motor generelt. Var oppvisning med en kar som dreiv med drifting i pausa bl.a.
345  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 900 RR Fireblade turbo motor på: oktober 10, 2008, 17:56:08 pm
Stemmer det, samme motor.. Youtube:
346  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: 900 RR Fireblade turbo motor på: oktober 10, 2008, 17:30:22 pm
En annonse er kjedelig uten bilder..


347  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porsche 930 turbo girkasse på: oktober 10, 2008, 17:23:15 pm
Disse delene passer ikke med 930 kassa, det har jeg sjekket opp.. Mendeola hadde heller ingen deler som kom til nytte.. Men gir-sjalteren til bugatfive passer, så lenge man tok av noen millimeter på på platen hvor aksen er mellom 1 og 2 gir, og 3 og fjerde. Jeg kjøpte en slik sjalter, men har enda ikke prøvd å modifisere den da jeg selger kassen. Glad
348  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porsche 930 turbo girkasse på: oktober 09, 2008, 23:46:35 pm
Det går jo alltids ann å bytte 1. og 2.gir også. Knut Grave tar sikkert på seg flere jobber..

Noen linker:

http://www.supertecperformance.com/porsche-parts-sales.phtml?&cat1=112
http://www.mechtech-ms.com/mag8.php
http://www.rennsportsystems.com/2d.html
349  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porsche 930 turbo girkasse på: oktober 09, 2008, 22:16:34 pm
Det er samme boltsirkel på motorfestene som på t-1 motor. www.Kennedyeng.com har bra og rimelige clutchoverganger svinghjul osv, for 930-->T1. Skal man ha den optimalt plassert vil dette gå utover de stakkars torsjonsrørene, men de blir også kappet i ved å sette inn en 915 kasse.. Det er mange bilder på www.rojoracing.nl hvor han har flyttet girkassen frem. Det er det korte clutch-huset i og med 77' året.. Glad
350  Bruktbørsen / Deler selges / 900 RR Fireblade turbo motor på: oktober 09, 2008, 18:51:16 pm
Motoren stammer fra Honda cb-rr 900 Fireblade 97' motorsykkel. Motoren har blitt konvertert til turbomotor. Motoren er per i dag ikke kjørbar, da den manglet noen tenner på 1.gir da jeg kjøpte den. Den ble da kløyvd i to, og jeg fant ut at jeg skulle bygge om verkstedet. Den ligger altså fortsatt i 2 deler. Og verkstedet er IKKE ferdig.

Det følger med 1 ekstra motor som er original, og en ekstra delemotor. Altså 2 ekstra drevsatser og ta av.  Det følger også med en haug med deler som er kjekke å ha. Følger også med 2 nye toppakninger fra Cometic og en bibel (Haynes-boka).

Motoren har 4 enkle gassere som er bygget for å tåle trykk, og en ny toppakning er spesial-laget for mindre komp. Det er og brukt Volvo T5R turbo, og Cosworth Intercooler. Forrige eier hadde også bygget IC-vannsprut for hete dager. Det skal vistnok være 200 hester. Det er og sekvensiell girkasse integrert i motor, dette er det bygget anordning til med stag og skifter. Motoren har sittet i en Ford Escort MK2, så den er bygget for den.

Jeg hadde ment å bruke den i en av boblene (IRS 02/03). Der det finnes flere muligheter for bygg. F.eks plassering i motorrom med kjededrift til stiv spesiallaget aksel. Eller som jeg hadde tenkt midt-montere motoren med mellomaksel bakover til en plate som erstattet original girkasse, med f.eks en 2WD cosworth kardang på. Samt spesiallagde drivakslinger. Dette hadde da blitt en optimal bil for bane da vekt på motor og gir bare er 70 kg, samt bra vektfordeling. Det er og mulighet og konvertere den andre komplette motoren til turbo, da alle spesial-deler som er laget til turbobygget har autocad-filer, klare for vannskjæring. Og da evt putte 2 motorer i bilen.

Altså mulighetene er mange. Og man får en grom lyd med mye turtall, 12000rpm er ingen problem.

Pris er 30000 for rubbel og bit.
351  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porsche 930 turbo girkasse på: oktober 09, 2008, 15:26:28 pm
Jeg har kjøpt kassen av Roger Simavik (Simtech Racing), som har hatt den hos Knut. Når og hvor han har hatt den hos han, det veit jeg egentlig ikke. Men gikk ut i fra at han bodde i Trondheim da jeg hentet den der.. Blunker Var du fornøyd med arbeidet han gjorde?
352  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porsche 930 turbo girkasse på: oktober 09, 2008, 14:41:07 pm


Bilde av kassa..
353  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Porsche 930 turbo girkasse på: oktober 05, 2008, 21:41:41 pm
Ja, den skal visst tåle mye mer enn oppgitt.. De kjørte visst Lemans med samme type kasse, bare 934 kassen med oljekjøler og noe modifiseringer.. Det var over 900 hester i den..

Forøvrig samme kasse Robert Jongen (www.rojoracing.nl) har brukt til sin dragboble.. Sett bort i fra dog-innmat, spole og hydraulisk sekvensiell styring.. Blunker
354  Bruktbørsen / Deler selges / Porsche 930 turbo girkasse SOLGT! på: oktober 05, 2008, 19:11:14 pm
Vurderer salg av min Porsche 930 turbo girkasse. Dette er en 4H trinns som har sittet i 911 3,3 liter turbo. Kassen har blitt overhalt av Knut Grave. Og har neddrevet 3. og 4. gir. Kassen skal tåle 500 hester originalt fra fabrikk, så her er det potensiale. Den har også lamell-LSD. Prisen på kassa var 27000,-. NÅ 25000,-
355  Forum / Problemløseren / Bredding av stålfelger på: september 18, 2008, 22:10:38 pm
Har veldig stor sans for stålfelgene som har blitt levert med bobla. Spesielt BIG-felgene. Men skulle gjerne hatt de litt breiere og med noe mer negativt innpress. Har sett flere som har kappa og sveisa sjøl, men ikke alltid med bra resultat. Noen som har evnen til å lage slike, og samtidig få en fabrikk-finish? Mot grunker så klart.

Eller noen som har ett tips på hvilke donor stål-felger en kan bruke osv.?
356  Forum / Teknisk, teori og praksis / 3,1 Liter t-4 motor på: september 03, 2008, 20:05:59 pm
Hørte at Ola Hustad hadde overgått seg selv på landsfinalen i bilcross for noen uker siden. Han hadde bygget en motor fra t-4 som visstnok var 3,1 liter! Hørte det var 90mm slag på veiva. Bilen gikk perverst bra, og han hadde fått motoren til å fungere veldig bra. Helt fram til 3.omg da det blei en brukbar "dunke-lyd" i motoren. I finalen putra den "bare", hørtes ut som den gikk på 3 sylindre, alikevel dro han fra feltet i starten, og holdt unna mesteparten av rundene.

Så, kan det stemme med 3,1 liters motor? Dunke-lyden kan tyde på at muligens veiva tok inni motorhuset, grunnet for lite gods tatt ut av huset, eller for lite gods til å ta ut og evt skakk veiv.

Noen som har hørt om slike motorbygg, og evt hvor stort volum kan man i teorien bygge på t-4 og t-1 motorer?

Bare lurer, har ikke planlagt ett slikt bygg da jeg tror dette IKKE vil holde stort lengre enn noen dager..
357  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 915 montering i min 1302GT på: juni 19, 2008, 18:03:13 pm
Passer disse bærearmene i forhold til uni-ball oppsettet? I og med at disse bygger i bredden, vil vel ikke disse passe rett på med porsche-bærearmer.. Har du laget ett mellomlegg her?
358  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 915 montering i min 1302GT på: juni 01, 2008, 11:36:27 am
.
359  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 915 montering i min 1302GT på: mai 18, 2008, 22:15:02 pm
.
360  Forum / Problemløseren / Sv: Ende slakk i motor på: april 15, 2008, 05:26:17 am
Det skal være en viss endeslakk.. Dreit meg ut for noen år siden ved å sette på en shims for lite mellom svinghjul og veiv på en 2 liter BC motor.. Etter løpet var det bare å bestille nye veivlager. Du får kjøpt verktøy til å måle endeslakken. Denne monterer du på ene motorfestet, også kan du måle differansen ved å dytte svinghjulet fram og tilbake. Skal være mellom 0,07-0,13.
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!