333
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Støtfangere til 1302
|
på: oktober 20, 2010, 16:46:25 pm
|
Kunne vel kjøpes i løs vekt for de som var litt usikre i parkeringssituasjoner... mener å ha sett i en oversikt at denne listen var en del av Big-pakken. ![](http://www.volkswagen-classic-parts.de/pcat02_03/54.jpg) USA-typen var vel litt grovere dimensjonert enn Europa, eller er dette årsmodellavhengig?
|
|
|
335
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: div spm om å senke splittbuss :)
|
på: oktober 19, 2010, 20:25:33 pm
|
takk, det var oppklarende. da blir det "welded", ikke "flipped" ![Glad](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/smiley.gif) Har vel vært litt diskusjon om hvor solide disse "weldede" faktisk er, så sørg for at du handler hos noen som kan det de holder på med...
|
|
|
339
|
Forum / Problemløseren / Sv: Gearkasse
|
på: oktober 19, 2010, 14:13:00 pm
|
Har du den ikke liggende i garasjen da, JH? Det står jo både kode og nummer på den. Den skal i alle fall ha ZF LSD.
|
|
|
350
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Pedalsett i Oval
|
på: oktober 14, 2010, 09:20:14 am
|
Hei Bendik! Hør med Sune du, så kan du sikkert få se hvordan det ser ut på hans 54. Blir kjekt å se denne bilen klar! Sender deg PM med kontakt ![Blunker](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/wink.gif)
|
|
|
351
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Batteri Gul Optima styr unna
|
på: oktober 14, 2010, 09:00:41 am
|
Er nok 5 års reklamasjonsret på de ja.
I følge selger er det 2 års garanti på batteri til personbiler, og 1 års garanti på batteri til Taxi. Ble avvist da jeg nevnte 5 års reklamasjonrett. Har litt erfaring med både rød og gul, suverent på startstrøm men ikke særlig når de har vært utladet... Kjøpt hos Mekonomen begge to (pga. gode rabatter). Dvs. da det røde ble utladet og ikke lot seg gjenopplive, selv etter at de tok det inn og kjørte C-tek lading, så fikk vi byttet det inn og tok ut et større gult. Dette ga enorm kapasitet, men da bilen ble satt på vinterlagring uten at batteriet ble koblet fra var løpet kjørt. Er nok noe som stjeler strøm. Forsøkt gjenopplivet etter alle kunstens regler, men bare å bosse, dessverre. Så nå er hovedstrømbryter montert... Hellanor har jeg ikke hatt noe spesielt å utsette på før nå. Dette er slett kundeoppfølging.
|
|
|
352
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;)
|
på: oktober 14, 2010, 07:28:51 am
|
Først - STOR takk for tipset om å kontakte Kongsberg - de har funnet papirene på min 62 Kombi også, så da ordner det seg med registrering!! ![Gliser](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/grin.gif) hei godtfolk.. jeg vil gjerne stille noen lettere spørsmål for enkelte men ikke så lett for meg før jeg kommer inn i dette med begge beina..Blunker
1. har som sagt en splittbus -67 modell... har en ekstra shortblokk 1500 motor liggende og kunne tenkt meg og bygget noe litt mere artig ut av den.. Unneberg har jo fin pris på 1776 sylinder og stempel sett... så mitt første spørsmål er da, hva må gjøres med short blocken for å få dette til å passe... passer slaglengden? hvilke topper må/kan jeg bruke?
1776 kan brukes, men da må topper og blokk borres opp fra 83 til 90,5 mm. Veiven er vel den samme med 69mm slag. 2. ser flere steder refereres det til weber 32/36 gasser, og unneberg har jo innsug tilpasset disse..snakker vi her samme forgasser som faktisk ble levert på 2,0 OHC motoren som ble levert i taunus/granada på 70 og 80 tallet?
Tror du har ganske rett i det, var vel mye brukt og lett tilgjengelig.
3. hva er måten å få vekk reduksjonsboksene og evt få på irs bakstilling? er det kun disse settene som er å få kjøpt? Du har to alternativer: straight axle med deler fra svingakselboble og IRS med ditto eller bay
håper ikke folk blir gråe i håret her inne over spørsmål med svar som sikkert er opplagte for noen;) men mener er bedre å spøre masse for mye enn en gang altfor lite..Blunker
|
|
|
356
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1915cc.. nybegynner lager motor med fres i :)
|
på: oktober 07, 2010, 19:34:51 pm
|
Det er nok ikke så reint få som har gjort dette trikset ![Blunker](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/wink.gif) Rart egentlig at ikke denne er merket eller laget sånn at den bare passer en vei. Hadde det forresten litt for travelt sist jeg skulle få sammen en blokk - SKULLE ha den sammen før jeg skulle på jobb, og stuket selvfølgelig et rammelager fordi styrepinnen ikke satt riktig. Er jo sånt vi lærer av, neste gang blir det å ha en romslig tidsramme i etterkant.
|
|
|
358
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1915cc.. nybegynner lager motor med fres i :)
|
på: oktober 07, 2010, 17:24:57 pm
|
Flott prosjekt!! Artig at vi vanlige amatører prøver oss på sånt, kjempeflott at du dokumenterer underveis! Mulig jeg ser feil men står oljeslyngen bakerst på veiven riktig vei? Her er riktig nok en gammel ovalmotor, men vet ikke om de skiftet retning. ![](http://i83.photobucket.com/albums/j301/last_triumph/Oval/DSC03932.jpg) ![](http://i83.photobucket.com/albums/j301/last_triumph/Oval/DSC03879.jpg) ![](http://i83.photobucket.com/albums/j301/last_triumph/Oval/DSC03890.jpg)
|
|
|
360
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;)
|
på: oktober 06, 2010, 22:06:17 pm
|
mine papirer lå i arkivet på kongsberg trafikkstasjon.. det hadde dem siden 70 tallet. ![Blunker](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/wink.gif) Sier du det - det var interessant, siden min gjorde tjeneste på Heistadmoen... da er vel Kongsberg nærmeste? Jeg har bare det gamle militære nummeret, kanskje jeg skal sjekke med dem der da?
|
|
|
|