juni 16, 2024, 10:41:04 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 68
331  Forum / Snikk-snakk / Sv: Stjålet bil, porsche 356B bremser på: oktober 20, 2010, 21:40:31 pm
Utrolig kjipt dette, Endre - håper de kommer til rette igjen! Får vel tro det var bilen de var ute etter?
332  Forum / Snikk-snakk / Sv: Karmann fyller år!! på: oktober 20, 2010, 18:55:56 pm
Vel blåst!  Glad
333  Forum / Snikk-snakk / Sv: Støtfangere til 1302 på: oktober 20, 2010, 16:46:25 pm
Kunne vel kjøpes i løs vekt for de som var litt usikre i parkeringssituasjoner... mener å ha sett i en oversikt at denne listen var en del av Big-pakken.

USA-typen var vel litt grovere dimensjonert enn Europa, eller er dette årsmodellavhengig?
334  Forum / Snikk-snakk / Sv: div spm om å senke splittbuss :) på: oktober 19, 2010, 20:32:06 pm
http://steeringboxscrapers.net/
335  Forum / Snikk-snakk / Sv: div spm om å senke splittbuss :) på: oktober 19, 2010, 20:25:33 pm

jeg har ikke hentet bussen enda, har faktisk ikke sett den live selv. en kompis så på den og jeg har fått masse bilder så den er jo ikke kjøpt helt usett. høyden slik den ser ut på bildene skal jeg ikke si noe på, men jeg vet jo for det første ikke hvor kjørbart det er og så om det blir bedre av å kombinere det med drop eller flipspindler.

Grei lesning:
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=358000&postdays=0&postorder=asc&highlight=drop+spindle&start=0

Blunker

M.


takk, det var oppklarende. da blir det "welded", ikke "flipped" Glad

Har vel vært litt diskusjon om hvor solide disse "weldede" faktisk er, så sørg for at du handler hos noen som kan det de holder på med...
336  Forum / Forumexpressen / Sv: Bergen/Drammen og tilbake neste uke. på: oktober 19, 2010, 20:00:42 pm
Da er deal satt opp med Lars, Tommy - han venter på deg Blunker Thks!
337  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sylinder hull i blokk på: oktober 19, 2010, 18:12:11 pm
Har lest opptil flere ganger at 1500-motorene er de beste luftkjølte motorene VW laget... så hvorfor ikke? Lagrene er så billige at det er like greit å spandere nye.
338  Forum / Problemløseren / Sv: Gearkasse på: oktober 19, 2010, 15:03:32 pm
Hva skal du i gang med nå da? Flytte tilbake? Rekker tunge
339  Forum / Problemløseren / Sv: Gearkasse på: oktober 19, 2010, 14:13:00 pm
Har du den ikke liggende i garasjen da, JH? Det står jo både kode og nummer på den. Den skal i alle fall ha ZF LSD.
340  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 2180 motor langslag på: oktober 18, 2010, 17:34:32 pm
Kjør på Hans, dette blir en skikkelig seig bøffel!!!
341  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -75 Jeans Skrotebrote cheap'O turbo-innsprut-vanninnsprut-prosjekt på: oktober 15, 2010, 12:58:51 pm
dråpedannelsen tror jeg kommer av att dysene sprutet rett i innsugsveggen på de gamle innsuga
ved lav lufthadtighet. t-stykket her frakter bare luft så nei.
ja innsuga er fine

Det er jo selvsagt helt logisk, ja! Er det samme dyser som du har brukt før?
342  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: oktober 15, 2010, 12:29:49 pm
Fantastisk kjekt! Dette har du fortjent!
343  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: -75 Jeans Skrotebrote cheap'O turbo-innsprut-vanninnsprut-prosjekt på: oktober 15, 2010, 11:22:44 am
Endelig! Blunker
Skyldes dråpedannelsen at det ikke er standard T-stykke, tror du?
344  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tistlo sin Barndoor (Svenneprøven) på: oktober 15, 2010, 08:45:09 am
Med nyvunnet kunnskap fra Hammerworks blir det spennende å følge denne!
Her er KCW i gang igjen med en 52, hvordan hadde verdens barndoorfremtid vært uten Gerson?

http://www.kustomcoachwerks.com/forums/viewtopic.php?t=5516&postdays=0&postorder=asc&start=0
Litt "småknask" til å begynne med
345  Forum / Snikk-snakk / Sv: Kemppi Kempomat 150 - Erfaringer? på: oktober 15, 2010, 08:19:13 am
Er ikke dette kvalitet da, Kempi skal jo være bra? Har du fått prøvd det?
346  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grelland's Ghia på: oktober 15, 2010, 06:45:37 am
Lykke til i dag! Blunker
347  Forum / Hva skjer? / Sv: Delemarked ved Askøy Bergen. Amcar-klubb som må rydde, noe VW også på: oktober 15, 2010, 06:45:13 am
Roveren tilhører Jon ja!
348  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: HOW-TO: Installere Elektrisk vindusspyler og intervallbryter på: oktober 15, 2010, 06:42:27 am
Veldig bra!! Har montert elektrisk spyler på min 03, men det ser litt klønete ut med en lysbryter fra 1300S... da var det bare å begynne å lete etter de rette bitene, takker!
349  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Rustfrie bolter og "galvanisk spenning" på: oktober 14, 2010, 11:41:05 am
Ja er det ikke det ene, så er det det andre... kan sikkert kurereres uansett med et par sånne:

http://www.biltema.no/no/Bat/Sinkanoder/Innenbordsmotor/Sinkanode1/
Leter man etter problemer så finner man også løsninger!
350  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Pedalsett i Oval på: oktober 14, 2010, 09:20:14 am
Hei Bendik!
Hør med Sune du, så kan du sikkert få se hvordan det ser ut på hans 54. Blir kjekt å se denne bilen klar!
Sender deg PM med kontakt Blunker
351  Forum / Snikk-snakk / Sv: Batteri Gul Optima styr unna på: oktober 14, 2010, 09:00:41 am
Er nok 5 års reklamasjonsret på de ja.

I følge selger er det 2 års garanti på batteri til personbiler, og 1 års garanti på batteri til Taxi.  Ble avvist da jeg nevnte 5 års reklamasjonrett.
Har litt erfaring med både rød og gul, suverent på startstrøm men ikke særlig når de har vært utladet... Kjøpt hos Mekonomen begge to (pga. gode rabatter). Dvs. da det røde ble utladet og ikke lot seg gjenopplive, selv etter at de tok det inn og kjørte C-tek lading, så fikk vi byttet det inn og tok ut et større gult. Dette ga enorm kapasitet, men da bilen ble satt på vinterlagring uten at batteriet ble koblet fra var løpet kjørt. Er nok noe som stjeler strøm. Forsøkt gjenopplivet etter alle kunstens regler, men bare å bosse, dessverre. Så nå er hovedstrømbryter montert...
Hellanor har jeg ikke hatt noe spesielt å utsette på før nå. Dette er slett kundeoppfølging.
352  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) på: oktober 14, 2010, 07:28:51 am
Først - STOR takk for tipset om å kontakte Kongsberg - de har funnet papirene på min 62 Kombi også, så da ordner det seg med registrering!! Gliser

hei godtfolk.. jeg vil gjerne stille noen lettere spørsmål for enkelte men ikke så lett for meg før jeg kommer inn i dette med begge beina..Blunker

1. har som sagt en splittbus -67 modell... har en ekstra shortblokk 1500 motor liggende og kunne tenkt meg og bygget noe litt mere artig ut av den.. Unneberg har jo fin pris på 1776 sylinder og stempel sett... så mitt første spørsmål er da, hva må gjøres med short blocken for å få dette til å passe... passer slaglengden? hvilke topper må/kan jeg bruke?

1776 kan brukes, men da må topper og blokk borres opp fra 83 til 90,5 mm. Veiven er vel den samme med 69mm slag.
2. ser flere steder refereres det til weber 32/36 gasser, og unneberg har jo innsug tilpasset disse..snakker vi her samme forgasser som faktisk ble levert på 2,0 OHC motoren som ble levert i taunus/granada på 70 og 80 tallet?

Tror du har ganske rett i det, var vel mye brukt og lett tilgjengelig.

3. hva er måten å få vekk reduksjonsboksene og evt få på irs bakstilling? er det kun disse settene som er å få kjøpt?
Du har to alternativer: straight axle med deler fra svingakselboble og IRS med ditto eller bay


håper ikke folk blir gråe i håret her inne over spørsmål med svar som sikkert er opplagte for noen;)
men mener er bedre å spøre masse for mye enn en gang altfor lite..Blunker
353  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Investeringscab? på: oktober 11, 2010, 09:56:35 am
Kombinasjonen Nordstadt og Oettinger burde vel hjelpe på?
http://pkw.de/suche/hannover/gebrauchtwagen/vw/andere/379903302115394126.html
354  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Enkel overhaling av standard T1 1600 motor ("for dummies") på: oktober 11, 2010, 06:32:54 am
Flott med en sånn tråd også, det er jo ikke nødvendig å alltid trimme. Dette er nok nyttig for de fleste å se gjennom, og fullt overkommelig for de fleste hobbymekkere!
Et par ting: bytt simmering + o-ring på svinghjul når du får oljelekkasje som denne i girkassen. Ellers så er det masse gode tips på hva som er greit å rengjøre med her: http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=419739&postdays=0&postorder=asc&start=0
Kjøpte forleden en JIF stekeovnsrens for å prøve meg på litt forskjellige deler - tror Mr. Muscle er sterkere lut Blunker
355  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1915cc.. nybegynner lager motor med fres i :) på: oktober 07, 2010, 21:13:39 pm
Imponerende tempo! Glad
356  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1915cc.. nybegynner lager motor med fres i :) på: oktober 07, 2010, 19:34:51 pm
Det er nok ikke så reint få som har gjort dette trikset Blunker Rart egentlig at ikke denne er merket eller laget sånn at den bare passer en vei.
Hadde det forresten litt for travelt sist jeg skulle få sammen en blokk - SKULLE ha den sammen før jeg skulle på jobb, og stuket selvfølgelig et rammelager fordi styrepinnen ikke satt riktig. Er jo sånt vi lærer av, neste gang blir det å ha en romslig tidsramme i etterkant.
357  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1915cc.. nybegynner lager motor med fres i :) på: oktober 07, 2010, 18:41:23 pm
Tja... tror det er vanligst med motsatt vei, men jeg skal ikke påstå noe som helst.

Bruker du oppslagsverk når du jobber? Jeg er hjelpeløs uten Blunker
358  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1915cc.. nybegynner lager motor med fres i :) på: oktober 07, 2010, 17:24:57 pm
Flott prosjekt!! Artig at vi vanlige amatører prøver oss på sånt, kjempeflott at du dokumenterer underveis!
Mulig jeg ser feil men står oljeslyngen bakerst på veiven riktig vei?
Her er riktig nok en gammel ovalmotor, men vet ikke om de skiftet retning.


359  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) på: oktober 07, 2010, 15:22:38 pm
Dette prosjektet er til stor inspirasjon - har nå sendt en mail til Kongsberg, så krysser jeg fingre.
Utrolig kjekt at motoren startet - det er noe eget med gamle VWer som kommer ut av dvalen!
360  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Rapid`s militærsplitt(buss).. 1967..;) på: oktober 06, 2010, 22:06:17 pm
mine papirer lå i arkivet på kongsberg trafikkstasjon.. det hadde dem siden 70 tallet. Blunker
Sier du det - det var interessant, siden min gjorde tjeneste på Heistadmoen... da er vel Kongsberg nærmeste? Jeg har bare det gamle militære nummeret, kanskje jeg skal sjekke med dem der da?
Sider: 1 ... 10 11 [12] 13 14 ... 68
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!