juni 10, 2024, 01:54:55 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4
61  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Høye fremseter 1968 T-1 på: desember 29, 2011, 16:54:55 pm
Bildemontering Ringerike hadde ett par røde fine for litt siden,  ring og spør 32131134

Takk for et meget godt tips...  Blunker
62  Forum / Snikk-snakk / Sv: Fun Run bil til låns? på: desember 29, 2011, 11:22:23 am
slenger meg på her.   noen som har 4 vinterdekk 4-bolt å låne bort?

blir levert tilbake ny-ballanserte. er det eneste jeg kan tilby i leie i tilleg til kaffe-kopp.


 Gliser  er det liv, er det håp.



Hei,
Har vinterdekk du kan låne, gamle dekk (mener de var fra 98, så det er ganske hard gummi), men mye mønster og pigger igjen.  Blunker
 
63  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Høye fremseter 1968 T-1 på: desember 26, 2011, 13:47:48 pm
Hei,

er på jakt etter fremseter av den høye typen med nakkestøtter til en 1968-modell. Noen som har noe liggende?
Alt er av interesse!  Glad
64  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Lykteglass baklykt T1 1967 på: desember 12, 2011, 16:49:00 pm
Hei!

Er på jakt etter lykteglass til baklykt, noen som har noe liggende?
Treger også 6V bremse/kjørelys lyspære til lykta.... Blunker

Ser ca sånn ut:

65  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Boble 1300 (1915ccm) 70mod selges. på: november 15, 2011, 23:17:15 pm

Har du noen flere bilder av bilen? For eksempel av hvordan den ser ut med bredda bakskjermer og av motorrommet?  Glad

Hvor i landet befinner bilen seg?
66  Forum / Snikk-snakk / Sv: Stjålet.... på: februar 28, 2011, 23:38:48 pm
Møtte en blå boble med store fangere, altså 60-70 talls i går. Bobla var på veg E6 til Lillehammer. så ut som den hadde hvite eller sølvfargede felger med kapsel. Usikker på senking, men med tre menn i bilen virket det som den bare var "lastet" senket..  Den var rett i ruta. Usikker på metallic blå, for bilen var meget saltet... Desverre husket jeg ikke på denne etterlysningen her i går, ellers skulle jeg sett bedre etter..

Var det noen her på veg til Lillehammer, eller kan det være den etterlyste?

Hmm, kan jo være den... hadde den takgrind? Felgene kan jo fort være byttet i og med at den stod på sommerdekk. Felgene som stod på var KPZ felger som var lakkert sort i midten og sølv langs kantene. Bilen var kun lett senket foran, men tre karer i den endrer jo fort på det.

Blir vanskelig for meg å følge opp tipset, men skal sjekke med bomselskapene oppover E6. Ellers får vi håpe at onkel blå tilfeldigvis treffer på dem. Forholdet er hvertfall anmeldt, det ble gjort umiddelbart.

Igjen, takk for tips! Godt å høre at folk fremdeles følger med!  Glad
67  Forum / Snikk-snakk / Sv: Stjålet.... på: februar 16, 2011, 21:19:16 pm
Men siden den sto i vinterlagring sammen med andre biler, er det da noen som har nøkkel
og som har hatt med seg "kompiser". Noen må jo ha vist at din bil sto der mener jeg. Eller er
det en slik garasje hvor det ferdes mange ut og inn?

Det er nok desverre en fellesgarasje i oslo... så mange som ferdes der. Har tidligere hatt bilenene mine stående der i 3 år uten problemer, men det hjelper jo ikke stort nå.

Ringte i dag rundt til alle intauingsselskapene i osloområdet, uten hell... Men får bare være tålmodig å se hva som skjer! Uansett forbanna irriterende!!
68  Forum / Snikk-snakk / Sv: Stjålet.... på: februar 15, 2011, 18:50:46 pm
Takk for alle tilbakemeldinger, godt å vite at det er mange som er på jakt etter den!  Glad

Om den kommer for salg, enten hel eller i deler, skal det faktisk godt gjøres at ingen her kommer over den. Er på daglige kjøreturer i nærområdet på jakt... så vi får bare håpe den dukker opp (og da hel og uskadet).

Var ikke mye bensin på den, tipper 1/4 tank,  og som sagt ikke veldig lett å starte den nå, så de som har tatt den, må faktisk ha gjort en innsats.



69  Forum / Snikk-snakk / Sv: Stjålet.... på: februar 15, 2011, 00:01:37 am
Skal skrive regnummer bak øret og se etter i oslo-området!

Ring fjellinjen imorgen tidlig og krev at de sjekker opp. Har du noe begrep på når det kan ha skjedd? Kjipt!!

Takk for tips og sympati, skal sjekke med fjellinjen i morgen. Siden den stod på vinterlagring har jeg jo ikke vært å sett etter den hver dag, men sist jeg var innom var 3. februar. Så det har da skjedd engang mellom 3-13 februar.

Skal også nevnes at man sannsynligvis måtte ha startkabler for å starte den... jeg fikk hvertfall ikke liv i den da jeg prøvde 3. februar...
70  Forum / Snikk-snakk / Stjålet.... på: februar 14, 2011, 23:46:19 pm

Da var det bobleeventyret over...

Var innom å skulle sjekke bilen som stod på vinterlagring. Den var borte! Det eneste som lå igjen var noen rester av kromlisten til et av vinduene.  Sint

Tenkte jeg skulle skrive dette innlegget i går, men var da så forbannet at jeg ikke klarte! Jeg vil ha igjen bobla mi!!

Bilen stod i en fellesgarasje på skullerud i oslo, det er en blå 1968 1300, den har takgrind, kpz-felger med sommerdekk og 76-antenneball. Om noen har sett den eller har noen tips, ta kontakt.






Arghhh!! Sint

71  Forum / Hva skjer? / Sv: Oslo-treff i 2011 på: november 28, 2010, 21:39:15 pm
Hva med å få til en eller annen form for billøp? Et enkelt løp med noen oppgaver underveis, litt som funrun, bare i Oslos gater. Så får vi vist oss frem i hele byen...  Glad

Evnt avsluttet det hele med en oppstilling av bilene på rådhusplassen, vet ikke om det er mulig, men det er jo så mye annet rart der at det skulle bare mangle om ikke vi også fikk lov.
72  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Vakumklokke til fordeler på: juni 16, 2010, 18:33:37 pm
Hei,

Fant ut at vakumklokken på fordeleren til min 1300 F motor (1968-mod) har sluttet å fungere, noe som gjør at bilen ikke går skikkelig.
Noen som har en til overs?  Glad
73  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Takgrind ønskes kjøpt på: mai 31, 2010, 21:10:24 pm


Prøver igjen...  Gliser
74  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Diverse MÅ HA til boble på: mai 28, 2010, 12:52:32 pm
Er alle festene til takgrinda i orden? Hvis de er det, byr jeg 550,-
75  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Diverse MÅ HA til boble på: mai 28, 2010, 09:20:21 am


400,- for takgrind  Glad
76  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: seter T1 på: mai 26, 2010, 20:47:11 pm

Har noen stoler til overs jeg også, litt usikker til hvilken modell, men eldre enn 1967....Befinner seg i Oslo.
77  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Takgrind ønskes kjøpt på: mai 19, 2010, 21:48:20 pm
Bump....
78  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Takgrind ønskes kjøpt på: mai 13, 2010, 21:46:00 pm
Harald A. Møller-typen. Har muligens en til overs.

Det høres bra ut, send meg en pm om du har en til overs da.  Blunker

79  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Takgrind ønskes kjøpt på: mai 12, 2010, 22:44:18 pm
Hei, er på jakt etter en takgrind av typen på bildet.



Fint om grinda har festene i orden og befinner seg på østlandet.

Noen som kan hjelpe?  Glad
80  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Takgrind med trespiler selges! på: januar 29, 2010, 23:42:56 pm


400,-
81  Forum / Problemløseren / Sv: teste bensinpumpe for bensinvarmer? på: januar 13, 2010, 22:19:35 pm
Har søkt over hele verden etter original look fuel lines complett med bajonettkoplinger. Kan ikke se det finnes, men er ganske sikker på at om noe gidder å lage, kan de selge i bøtter og spann.

Jeg får lage noen selv, og heller bruke "AN jukse klemmer" på Biltema stålpmspunnede slanger.
Disse på bildet under bruker jeg på alle slanger for ventilasjon og bensin.

TESS fikser slanger som ser nesten identiske ut som de orginale. De klemmer på de orginale overgangene også. Kosta vel ca kr 300 for nye slanger, ferdig med overganger.  Glad

Om du tilfeldigvis har en bensinpumpe til overs, er jeg interessert i å kjøpe en av deg!  Blunker
82  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Bensinpumpe til B2 Eber på: januar 11, 2010, 19:18:42 pm

Hei, er på jakt etter en bensinpumpe til B2 Eber. Helst en pumpe som virker, men alt er av interesse.
Noen som har noe liggende?

83  Forum / Problemløseren / Sv: Kobling av bensinvarmer på: januar 09, 2010, 22:47:14 pm
jeg ville byttet til en annen tilsvarende pumpe.Hvor på varmeren lekker det bensin? visst det lekker fra trykkregulatoren kaster du den for den lar seg ikke reparere uten nye deler som ikke er å få løse.Da må du bytte regulator helst med en du vet virker for de har en tendens til å bli harde i gummien inni da er det enten fullt trykk eller ikke trykk ut på dysa.Dette har jeg prøvd,det blir jekla varmt en stund når varmeren får fullt trykk.Jeg smelta noen slanger og.Får du tak i en trykkregulator som virker må den justeres inn rett før du bruker varmeren.

Satser på å skaffe meg en ny pumpe, har gitt opp å gjøre noe mer med den. Det ser ut som om det renner noe (veldig lite) ned på eksosen der eksosen går ut av Ebern, men det er vel ikke der trykkregulatoren sitter?
84  Forum / Problemløseren / Sv: Kobling av bensinvarmer på: januar 07, 2010, 23:53:13 pm
Sitat fra: sem
Du kan jo dra til Biltema og kjøpe denne pumpa. Eller så kan du kjøpe den på nett. Den er litt større enn den du holder på med nå.
Elektrisk drivstoffpumpe (52-3228)

Har tenkt tanken, men skjønner ikke helt hvordan den kan passe. Syns det høres mye ut med 130 l/h, men mulig det går an å regulere? Bør vel uansett prøve, synd å gi opp når man er så nærme... Er jo fremdeles en mekke dag før Fun Run!  Gliser
85  Forum / Problemløseren / Sv: Bremsetrøbbel! på: januar 07, 2010, 23:03:47 pm
Ikke vær redd for det du, Kongen. Selv "gutteklubben-grei" tror jeg nok må sette vekk litt arbeid gitt! Nuff' said!

Gudene vet. Dette kjenner jeg lite til, men har bremsevæsken vært i nærheten av noe lakkert, så vil guffa tære...
Jeg skal gjøre alt jeg kan for å inspisere så godt jeg kan i det mindste, og utføre nødvendige og gjennomførebare tiltak for å forhindre videre korrosjon.

Tusen takk for gode tips folkens! Dette var til stor hjelp og støtte. Jeg har tatt en beslutning, og hovedsylinder skal skiftes.
Koster ikke all verden virker det som, og jobben bør være gjennomførbar for min del tror jeg.


Kan fortelle deg at jeg betalte ca 2000,- for å få det gjort på et verksted, så det koster nok ikke allverden å gjøre det selv. Du får fortelle hvilke tiltak du gjør for å forhindre videre korrosjon.
86  Forum / Problemløseren / Sv: Bremsetrøbbel! på: januar 07, 2010, 22:54:42 pm
Ok, det var dette jeg ville høre! Da har vi samme symptom, og som du hentyder, så løste problemet seg etter bytte av hovedsylinderen.

Hva slags hovedsylinder kjøpte du, og hvor? Jeg antar at jeg må kjøpe en ny da overhaling virker mer tvilsomt. Vi snakker om bremsesystemet, og det er ikke noe jeg synes er moro å skru på, dog er det en nødvendighet er det at det fungerer som det skal i mange år fremover!

Er vel som å banne i kjærka å fortelle dette her, men jeg satte den da på verksted for å bytte bremsesylinder...   Glad  Sikkert ikke store jobben, men med mine veldig begrensede fasiliteter ble det vanskelig. Så der det som du sier en nødvendighet at det fungerer som det skal.

Spennende å høre hva som blir sagt om rustbeskyttelse... jeg gjorde nemlig ingenting så det betyr vel at bilen ruster som bare det fra innsiden nå? Ikke bra!!
87  Forum / Problemløseren / Sv: Bremsetrøbbel! på: januar 07, 2010, 22:38:14 pm

Ganske sikker på at det er hovedsylinderen din som er gåen. Hadde akkurat samme problemet, og det lakk fra samme sted. Jeg trodde først det lakk fra styresnekka, men skjønte fort at det ikke var tilfelle etter å ha fylt på tom bremsevæskebeholder to ganger på en uke...

Prøvde også å se inn mellom platene bak pedalene, men alt jeg så og følte meg frem til der var tørt. Så hvordan det kommer seg frem til dreneringshullet vet jeg ikke, men det kommer seg frem! 
88  Forum / Problemløseren / Sv: Kobling av bensinvarmer på: januar 07, 2010, 22:22:20 pm
Hadde vært morro om du gir tilbakemelding om hvordan det går med Eber'n  Blunker

Tilbakemelding skal bli!  Blunker

Etter noen timer i garasjen i kveld fikk jeg omsider pumpa til å pumpe bensin. Det viste seg at det var den morkne pakningen i bensinfilter/vannutskilleren som gjorde at det ikke ble tett og derfor ikke noe vakum.

Deretter bar det en tur ut, turte ikke å starte den opp inne i garasjen. Sannelig starta den ikke og det kom til og med varmluft, jeg var superhappy helt til jeg så litt nærmere på Eber'n. Det viste seg at det lakk bensin fra pumpa, ser ut til at det kommer ut mellom loket (det svarte) og metallet. I tillegg så var det litt bensin som rant (veldig lite) ned fra Eber'n og ned på eksosen. Det er jo et sted jeg absolutt ikke vil ha bensin, så jeg stoppet den umiddelbart. Synd, for da hadde det akkurat begynt å komme varmluft inn i bilen...

Så da kommer dagens oppdaterte spørsmål, noen som vet hva jeg kan gjøre for å få pumpa tett? Og også Eber'n?
89  Forum / Problemløseren / Sv: Kobling av bensinvarmer på: januar 07, 2010, 14:21:09 pm

Mye bra tips her nå, takk for det!   Glad
Skal prøve ut litt mer i kveld, er ganske sikker på at pumpa er stilt inn riktig, men kommer til å demontere hele pumpa igjen i kveld for sikkerhetsskyld. Tenkte også å prøvekoble den direkte til batteriet og se om det er noe mer futt i den da.

 
Ta ut pumpen og legg den i Diesel over natten, det gjorde jeg og siden har pumpen fungert perfekt.
Mener du at jeg skal legge hele greia i diesel? Hva hjelper det for?
90  Forum / Problemløseren / Sv: Kobling av bensinvarmer på: januar 06, 2010, 23:07:00 pm

Takk for tips, sjekket slangen i tanken.... den så hel ut, men bør kanskje byttes uansett. Mistenker at det er pumpa som spiller meg et puss. Når den går virker det som om den blåser ut i begge ender.
Lurer på å bare bytte pumpa. Leste at noen hadde byttet til biltema pumper, kan jo være verdt et forsøk.

Må jo få bilen klar til Fun Run!  Gliser
Sider: 1 2 [3] 4
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!