Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5
|
66
|
Bruktbørsen / Biler selges / 68 modell vw 1300 selges
|
på: mars 19, 2009, 18:02:19 pm
|
Brukbart prosjekt med noe rust på de vanlige plassene selges fordi jeg har for mange biler. Bilen har 1600 AD motor som går greit og som er uten endeslakk. Bilen er EU godkjent ut mars 2010. Den stygge takgrinda,skiholdere bak og tilhengerfeste er med på kjøpet. Det kan også følge med en helt komplett usenket forstilling vederlagsfritt da den som står på er senket med kapp og vri metoden. Bilen er ikke pen men den er god og kjøre og brukbart varm om vinteren. Har brukt den hver dag i 2,5 år uten problem. Alt av bremsedeler ble byttet da jeg kjøpte den. Den har også nye dempere og hjullagere foran. Den har bra vinterdekk og så som så med sommerdekk. Prisantydning:5000 kr + 5 Wunderbaum ![Gliser](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/grin.gif)
|
|
|
70
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: NO E D NOK!!
|
på: mars 10, 2009, 16:53:43 pm
|
Itj før no?? På Orkanger ha oss allerede hørt gasserbrølet opp te fler kvelda på rad no ![Kult](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/cool.gif)
|
|
|
71
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Oppbevare dekk
|
på: mars 05, 2009, 14:16:48 pm
|
Med felg: Liggende. Uten felg: Stående for å unngå at de blir klemt sammen og ekkel å få luft i den dagen de skal brukes.
|
|
|
72
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bytte fre like til vekselstrøms dynamo
|
på: februar 24, 2009, 21:06:03 pm
|
Du trenger dynamo med tilhørende dynamofot og spenningsregulator. Litt ledning og noen kabelsko samt litt innsikt i hvordan dette skal gjøres. Vekselstrømsdynamo finnes både med ekstern og innebygget spenningsregulator. Innebygget er enklest synes jeg for da blir det litt mindre ledninger.
|
|
|
76
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kutting av støtstenger?
|
på: februar 02, 2009, 12:31:33 pm
|
Mulig du misforsto meg nå? Jeg bruker søylebormaskina til å rotere støtstanga på en stødig måte mens jeg kapper den med en rettsliper med tre toms syltynn kappskive. Finn deg noen gamle stenger eller tynne rør og prøve og feile litt på så får du til dette tenker jeg. Trikset er bare å få til et vinkelrett rent kutt og at alle stengene får riktig lengde.
|
|
|
77
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kutting av støtstenger?
|
på: februar 02, 2009, 10:46:40 am
|
Dreiebenken er nok det beste. Har også gjort det i søylebormaskin med selvlaget støttebrille og syltynn kappeskive med godt hell. En må ha en form for støtte der en skal kappe da det blir litt vel lang fri ende på den i en søylebormaskin. Laget dette selv med noen stålbiter og et gammelt kulelager som passer akkurat på støtstanga.
|
|
|
78
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Off topic motorspørsmål: Totaktsolje i dieselen??
|
på: januar 28, 2009, 22:53:07 pm
|
Fruen i huset kjører en A4 1,9 Tdi som har gått 552000 km og den MÅ ha to takts olje om vinteren, hvis ikke vil den bare gå på 3 sylindre på tomgang. Den dieselpumpa begynner nok å ha en brukbar indre lekkasje. Når den får ekstra smøring så tetter den akkurat godt nok til å fungere. Bruk totaktsolje. Det virker.
|
|
|
80
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvor selges "white grease" og kam-guffe?
|
på: januar 27, 2009, 11:25:28 am
|
Jeg bruker å gni kam og løftere godt inn med molykote gn-pasta. Legger også på et lag av denne på kam og løftere ved sammensetting dette har fungert meget bra for meg på flere typer motorer. Ingen unormal kamslitasje etter å ha gjort dette.
|
|
|
82
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: VWNorge logoen
|
på: januar 18, 2009, 20:09:49 pm
|
Hvorfor er bobla hvit og ikke gul f.eks. ? Kan det monteres takgrind på den? Hvorfor er dekkene hvite og ikke svarte? Jeg forstår bare mindre og mindre av dette.
|
|
|
83
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: VWNorge logoen
|
på: januar 18, 2009, 20:06:52 pm
|
Noen må prøve å fylle på mer kompresjon i motoren på den bobla,den gamle har nok lekket ut etterhvert som årene har gått. ![Blunker](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/wink.gif)
|
|
|
84
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Ekspedisjonen har startet!
|
på: januar 18, 2009, 19:53:22 pm
|
Gikk meg nesten på denne bilen inne i Trondhjem by i går kveld mens jeg lette etter en passende ølbule. Ble nesten litt misunnelig på denne pent senka bayen og bestemte meg for at nå skal min bay på veien også.
|
|
|
85
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Øyelokk elskere
|
på: desember 15, 2008, 22:46:09 pm
|
Enig med Tistlo her. Øyelokk kan være helt rett på en bil mens det kan være rompestygt på en annen. Jeg kjører selv med øyelokk på min 1960 alt mulig etter min smak looker.
|
|
|
87
|
Forum / Snikk-snakk / VWNorge logoen
|
på: desember 09, 2008, 22:41:55 pm
|
Ser at månen kommer og går men det store spørmålet er: FÅR BOBLA JULETRE PÅ TAKET I ÅR? ![Hæ](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/huh.gif) ?
|
|
|
88
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: 1971 boble 1302 med nybygd 2332
|
på: desember 09, 2008, 19:58:06 pm
|
Gidde ikke å ut med motorn igjen no. Stoppe den igjen no så kan det hend at du får kom å hent et utbrent boblevrak for da klikke e mentalt på den. ![Sint](http://www.vwnorge.no/Smileys/default/angry.gif) E treng forresten et komplett doghouse som det du fikk tå me snart.
|
|
|
|