Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5
|
65
|
Forum / Problemløseren / Sv: Svingaksler Type 3
|
på: februar 22, 2013, 22:33:13 pm
|
Det ble vel konkludert med at 5 bolt tromler av senere type passer overens med 4bolt innmaten. Du ser det på tegningen over at det er to typer 5bolt. At hele bakstillingen er byttet er en mulighet, men er det flere enn to versjoner? Tenkte det var en for irs og en for svingaksel? Motoren er original i bilen i alle fall så den er ikke byttet.
|
|
|
66
|
Forum / Problemløseren / Sv: Svingaksler Type 3
|
på: februar 22, 2013, 19:10:58 pm
|
kanskje vert å nevna att den som er på bilde to aldri har vert orginal på bilen ? ellers hadde da jo ikkje vert 4bolts tromler bak på den;) girkassene i seg sjølv kan jo vera ganske like
mål lengden på akslingane å samanlikn. den kassa du fekk av meg skal uansett passa men spørsmålet er jo om du må endra på noko anna, feks fjørplatene men tvilar på at da skal vera nødvendigt
Godt poeng, kassa har vore bytta før.. Så ka som er rett originalt er litt i tåka. Glømte selvfølgelig å måle lengda når eg var på breistein sist så får ta det neste gang :-) Var berre nyskjerrig på forskjellane. Vil såklart sette på dei akselrøra som er mest riktig for bilen min :-) Når det kjem til bremsene så beholder eg bakplate og innmat frå firebolts, men setter på 5bolts trommlar av typen etter 63.
|
|
|
67
|
Forum / Problemløseren / Sv: Svingaksler Type 3
|
på: februar 22, 2013, 14:01:49 pm
|
og drivaksla er ikke like lange Så du må nok bruk T3 parts Djupvik Betyr dette at de på bilde 1 og 2 ikke er like lange(begge type 3), eller mener du at den som ligner på boble ikke er like lang som boble? Her er forresten koden på kassen på bilde 1. Den på bilde 2 har heller ikke noen bokstaver....
|
|
|
68
|
Forum / Problemløseren / Sv: Svingaksler Type 3
|
på: februar 22, 2013, 10:05:21 am
|
I følge fødselssertifikatet har eg kun M119 og M286. Dette er Eberspacher og "Bumper, rear with recess for license plate up to Chassis No. 311 2500 000".
|
|
|
69
|
Forum / Problemløseren / Sv: Svingaksler Type 3
|
på: februar 21, 2013, 23:38:16 pm
|
Hvis de ikke er like lange så har jeg en litt større jobb forran meg, for det var den på bilde 2 som stod på.. Er det noen plass det er mer info på dette? På denne tegningen viser den typen som jeg har på bilde 2.
|
|
|
70
|
Forum / Problemløseren / Sv: Svingaksler Type 3
|
på: februar 21, 2013, 22:30:38 pm
|
Så er dette slik de er levert på alle Type 3 fra 61-63 eller er det spesifikt for variant i denne perioden? Prøvde såvidt å søke litt etter type 3 svingaksler på nettet tidligere i dag og da fant jeg bare den "boble" versjonen. PS: Takk for rask hjelp, jeg var nesten på veg til å bytte om akselrørene. Hadde vel gått fint det også, men sparer meg arbeidet når det er orginalt sånn som det er nå
|
|
|
71
|
Forum / Problemløseren / Sv: Svingaksler Type 3
|
på: februar 21, 2013, 21:33:59 pm
|
man trenger ikke kasse nr for å se dette er fra type 3 før 1964 da 1961-1963 de er ikke like Type1 og du skal jo helst bruke t3 drivaakslerrør da det er men avlastnings greier på røret da da du har Variant og kan ha på mere kilo Hvis du på liv å død skal bytte dette ut da men det øverste bilde stammer nok orginal på din bil det er fra 1961 til og med 1963 1964-1970 hadde de avlastning greie på variantene Ps bruk orginal du Magne Så da er det orginale jeg har fått på byttekassen på bilde 1? Kassen med ulyd i er den på bilde 2. Da trenger jeg i så fall bare å skaffe de riktige boltene istedenfor å bytte over akselrør. Vil jo ha det originalt :-)
|
|
|
73
|
Forum / Problemløseren / Svingaksler Type 3
|
på: februar 21, 2013, 19:19:56 pm
|
Hei. Holder på å skal bytte girkasse i en Type 3 og ser at det er litt forskjellig innfesting på fjærplaten og demperfestet på byttekassen. Noen som vet hvilket år(bil) denne er fra? Her er den typen som stod på. Her er det gjennomgående bolter i hubben som går mot fjærplaten.
|
|
|
85
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Deler til tidlig Type 3, 5-bolts baktromler, bremsedeler ++
|
på: januar 28, 2013, 11:16:54 am
|
Mangler du forskjerm siden du trenger en, eller er den bare rusten?
Har selv bygget om min til 5-bolt, kjøote nye tromler hos Unneberg.
Kjøpte alt av pakninger i god kvalitet i fjor, skal sjekke opp hvor det var.
Supert Skjermen er bare en med tanklokk, og jeg skal ha uten. I verste fall sveiser jeg bare igjen den jeg har Skal ta en prat med unneberg for å høre hva de kan skaffe, takk for tips
|
|
|
86
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Deler til tidlig Type 3, 5-bolts baktromler fra 1963, førerstol/setestoff ++
|
på: januar 28, 2013, 09:05:16 am
|
Hei,
Jeg har nylig gått til innkjøp av en Type 3 Variant. Jeg trenger noen smådeler, men er i første omgang mest opptatt av å bygge denne tilbake til 5-bolts trommler bak ettersom den har blitt satt opp med 4 bolts ved en tidliger anledning.
Ønsker følgende:
5-bolts baktromler eller andre bremsedeler fra 63. Framtrommel også av interesse.
Sort pyntelist under vindu på venstre dør. Går i et med dashbordet når døren er lukket.
Dørhåntak innvendig førerdør.
Justeringsskruen for varme som står på tunellen mellom setene.
Markeringslys framskjerm
Bagasjeromspapp høyre side, grå.
Innsug for singel forgasser
Lufterør til bensintank fremme i bagasjerommet.
Høyre framskjerm uten tanklokk.
Stoff til å sy opp førersete (Salt & Pepper) eventuellt en komplett stol i god stand
Flat hjulkapsel med svartmalt nedsenket VW-logo.
Pakning til bakluke.
Verkstedbok/Hayness for Type 3.
|
|
|
|