november 01, 2024, 02:30:12 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4
61  Forum / Problemløseren / Sv: Vært på eu med 1302en! på: november 01, 2013, 13:33:07 pm
Haha, ja det sant!
62  Forum / Problemløseren / Sv: Vært på eu med 1302en! på: november 01, 2013, 12:30:08 pm
Hva mener du? Rekker tunge
63  Forum / Problemløseren / Sv: Vært på eu med 1302en! på: oktober 31, 2013, 16:11:33 pm
Okei, får bare skru opp, skivene er helt strøkne hvertfall, men bilen har stått en god stund(ubestemmelig tid), skjønt at bremsene pleier og sette seg på disse bilene da, kan dette ha forekommet kanskje? Siden det er såpass stor forskjell i bremsekraft forran og bak
64  Forum / Problemløseren / Sv: 1303-74 mod ryggelys på: oktober 31, 2013, 09:34:32 am
Sjekk på girkassa om det er en ryggelysbryter der? Jeg har en 1302s som har ryggelys.
65  Forum / Problemløseren / Sv: Vært på eu med 1302en! på: oktober 31, 2013, 09:25:22 am
Okei, for det kan jeg Glad
66  Forum / Problemløseren / Sv: Vært på eu med 1302en! på: oktober 30, 2013, 22:46:55 pm
Hei!
Har ikke fått skrudd av ennå pga av bygging av "garasjetelt" og plassere den andre bilen i, men har snurra litt på fremhjula og det kommer en sånn lyd fra begge sider som jeg ikke helt klarer og forklare, men litt sånn slipe lyd, dette er vel tegn på at klossene i calippern ligger inn på?
67  Forum / Problemløseren / Sv: Vært på eu med 1302en! på: oktober 22, 2013, 08:51:06 am
Hehe, ser ut som at dekka kan ha sine årsaker da, jeg skal uansett bytte de så får satse på at det gjør noe for seg. Tror ikke det er noen foringer, for da hadde jeg vel hørt det klunke?
68  Forum / Problemløseren / Sv: Vært på eu med 1302en! på: oktober 21, 2013, 23:44:02 pm
Hehe, helt enig! Gleder meg til å komme litt inn i det nå, og få ordnet opp i denne gamle bilen! Forresten en ting til og det er at bilen rister noe vannvittig med engang jeg kommer opp i 70km/h, kan dette være hjullageret? Eller dårlig dekk? Er ikke lite luft i dem, men har hørt de kan bli deformert hvis de står lenge..
69  Forum / Problemløseren / Sv: Vært på eu med 1302en! på: oktober 21, 2013, 20:51:42 pm
Jasså? Rekker tunge Noe spesiell grunn du tenkte på eller? Glad
70  Forum / Problemløseren / Sv: Vært på eu med 1302en! på: oktober 21, 2013, 16:39:23 pm
Tusen takk for svar! Og hehe jeg pleier og ha den på bukker når jeg jobber Rekker tunge
71  Forum / Problemløseren / Sv: Vært på eu med 1302en! på: oktober 21, 2013, 15:17:59 pm
Er det det de mener med klamrer ?
72  Forum / Problemløseren / Vært på eu med 1302en! på: oktober 21, 2013, 15:05:19 pm
Hei! Var på eu med bilen idag. Fikk disse anmerkningene!
2: Løs/mangelfull klamring begge forran
2: Bremseslange skadet høyre bak
2: Forskjellig bremsekraft mellom hjul på samme aksel større enn 30% av høyest verdi foran
2: Forskjell i bremsekraft større enn 50% av høyeste verdi venstre bak
2: Fjærnlys feil innstilling
2: Nærlys feil innstilling
2: Dekkskade foran og bak
2: Ulyd i hjullager forran høyre

Så hehe, jeg vet at bilen har stått lenge så er klar over at jeg må gå over bremser, men er det noen som har tips? Alt tas imot med kjempe takk! Osteaktig Og er det noen som kan forklare meg hva de mener med klamring forran?
73  Forum / Problemløseren / Sv: Litt "teite" motor spørsmål :) på: september 29, 2013, 10:43:28 am
Hehe tror jeg går for slipin med tanke på at dette er min første motor og vil ikke gjøre noe som kan bli for avansert og heller lære meg det basic Glad
74  Forum / Problemløseren / Sv: Litt "teite" motor spørsmål :) på: september 28, 2013, 17:43:57 pm
Slik ligger jeg an nå, hvordan ser dette ut? Glad Setter virkelig STOR pris på hjelp Glad Har også fått tilgang på noen gode topper som er høvla 2,5mm, er dette for mye?
http://vwparts.aircooled.net/SCAT-Dual-35mm-PDSIT-Solex-Carb-Kit-Dual-Port-p/30435ec-bug.htm?CartID=2
http://vwparts.aircooled.net/Gasket-Set-w-Flywheel-Seal-1300-1500-1600cc-Engin-p/111-198-007afg.htm?CartID=3
http://vwparts.aircooled.net/Piston-Cylinder-Set-87mm-x-69mm-Slip-In-p/vw8700t1.htm?CartID=4
http://vwparts.aircooled.net/Engle-W110-Type-1-Camshaft-1-1-or-1-25-Rockers-p/e6110.htm?1=1&CartID=5
http://vwparts.aircooled.net/SCAT-2-Quart-Deep-Sump-Type-1-and-3-Engines-p/50050.htm?CartID=7
http://vwparts.aircooled.net/Bugpack-Dual-Valve-Springs-Set-of-8-p/4047.htm?CartID=9
http://vwparts.aircooled.net/SCAT-1-25-1-Ratio-Rocker-Assemblies-20188S-p/20188s.htm?CartID=8
75  Forum / Problemløseren / Sv: Litt "teite" motor spørsmål :) på: september 28, 2013, 16:55:14 pm
Hvis jeg har 1.25 vippere, må jeg da ha dobble ventil fjærer? Glad
76  Forum / Problemløseren / Sv: Litt "teite" motor spørsmål :) på: september 28, 2013, 15:34:03 pm
Flott, det er noe av det jeg håper på Glad Kanskje litt dumt spørsmål, men hvor vanskelig er det å porte selv? Har sett at det ligger en hau med artikler på nettet, men vil gjerne høre fra noen som har gjort det? Planing kan jeg sette den bort til en jeg kjenner
77  Forum / Problemløseren / Sv: Litt "teite" motor spørsmål :) på: september 28, 2013, 12:30:09 pm
Tusen takk alle sammen! Dette setter ting virkelig i perpektiv og dere gjør det alt letter og forstå, da virker det som om jeg går litt bort fra det settet jeg har sett på og begynner heller å plukke ut ifra den listen du gav meg Glad Kommer nok litt tilbake med spørsmål om kammer Glad
78  Forum / Problemløseren / Sv: Litt "teite" motor spørsmål :) på: september 28, 2013, 08:38:01 am
Okei da skjønner jeg litt bedre, takk skal dere ha! Vil bare legge til at jeg ikke er ute etter hundrevis av hestekrefter, men ville vært fornøyd med 80-90-100, er dette aktuelt? Glad
79  Forum / Problemløseren / Sv: Litt "teite" motor spørsmål :) på: september 27, 2013, 23:31:54 pm
Ja det klart, men hehe kan noen forklare meg hvorfor det er nødvendig og avbalansere veiva? Rekker tunge
 
80  Forum / Problemløseren / Sv: Litt "teite" motor spørsmål :) på: september 27, 2013, 19:38:00 pm
Takk!
81  Forum / Problemløseren / Sv: Litt "teite" motor spørsmål :) på: september 27, 2013, 16:39:44 pm
Okei, hvor mye koster det ca og avbalansere veiva? og er det noen dere kan anbefalle? Glad
82  Forum / Problemløseren / Sv: Litt "teite" motor spørsmål :) på: september 27, 2013, 12:54:32 pm
Trenger ikke veiva? Hvor mye koster det og avbalansere den orginale da? Tenkte det bare var greit siden den fulgte med i sette og kosta ikke stort Glad
83  Forum / Problemløseren / Sv: Litt "teite" motor spørsmål :) på: september 27, 2013, 12:41:38 pm
Takk for tipset, ja har noe kompetanse og er flink til å lese og god hjelp fra svigerfar med mye kompetanse Glad og hehe, men hvordan skal man få kompetanse uten erfaring Glad  ser ut som jeg heller mot 1641 med http://vwparts.aircooled.net/SCAT-Volkstroker-III-Engine-Kit-69mm-Crankshaft-p/volkstroker-iii-engine-kit-69.htm?CartID=1 settet pluss 35 kadron gassere, noen som har noen innvendinger til det? Får jeg henta noe ut av dette egentlig?
84  Forum / Problemløseren / Sv: Litt "teite" motor spørsmål :) på: september 26, 2013, 15:32:13 pm
Dette hjalp masse Osteaktig Du vet ikke cirka kostnadene på maskinering av blokk opp til 1914 eller 1776? Glad
85  Forum / Problemløseren / Litt "teite" motor spørsmål :) på: september 26, 2013, 15:17:58 pm
Hei! Er relativt ny for vw boble, har en 1971 1302 som jeg er veldig fornøyd med og skal restaurere. Det blir motor bygging i vinter og da har jeg noen spørsmål. Hva kreves for større cylindersatser en 1679cc? Det holder vel ikke med og bare borre opp toppene? Og hvis jeg ikke skulle gått for noe større, hva er "best" med tanke på effekt kontra slitasje o.l. 1679 eller 1641cc? Jeg vil prøve og oppnå så mye hestekrefter som mulig uten altfor mye mekanisk arbeid Rekker tunge Setter stor pris på all hjelp jeg kan få Osteaktig Hilsen en boble nykommer Glad
86  Forum / Snikk-snakk / Sv: Vinyl lakk på dørpanel på: september 19, 2013, 20:15:36 pm
Haha, tror jeg går for to  Gliser
87  Forum / Snikk-snakk / Sv: Vinyl lakk på dørpanel på: september 19, 2013, 17:21:30 pm
Flott, takk for respons, ser ut som om det blir dette, muligens fra gasolin.no, hvor mange bokser tror dere jeg trenger?
88  Forum / Problemløseren / Sv: Interiør sett, hvor kjøpe? på: september 19, 2013, 17:20:14 pm
Okei så de har såpass lang leveringstid.. Ja hotshop er en mulighet men veldig dyrt.. Har sett flere trekk på Ebay til en rimelig grei penge, noen som har erfaring med dette? Og hvor mye går brukt interiør for ca? Hvis jeg skulle kjøpt av noen her, trenger isåfall ikke være komplett, men hvertfall seter, har veldig bra seter som ikke er nedsittet, men trekkene er stygge.
89  Forum / Problemløseren / Hoster på turtall på: september 14, 2013, 14:17:02 pm
Hei!
Min vw boble 1302 med 1,6 liter driver og hoster når jeg kommer opp på turtall.. Tidlige eier mener det er lurt med tennplugg bytte og olje skift og ventiljustering(det er det sikkert uansett), og at det kan ha noe med at pluggene ikke klarer og antenne så mye bensin, jeg er litt usikker da det nesten føles som om den får for lite.. Eneste måten jeg kan beskrive det på er som at det er "hull" i registret Rekker tunge Håper noen kan komme med noen tips Glad
90  Forum / Snikk-snakk / Sv: Vinyl lakk på dørpanel på: september 12, 2013, 22:44:54 pm
Okei, for jeg jobber i en Jernia butikk og der har vi bare hammerite, quick og benga, ingen av disse som duger?
Sider: 1 2 [3] 4
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!