Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10
|
61
|
Forum / Rat-look / Sv: "The Bitch" Er til salgs!
|
på: oktober 13, 2009, 11:47:04 am
|
Dette blir jo ALLTID diskutert i rat-looktråder. Hva er vitsen? Vi har vel allerede skjønt at smaken er som baken. Litt kjedelig om man i ALLE cal-look-, dragrace-, resto-, bygge- og SCCtråder skulle si: "Hvorfor i all verden gjør dere dette med bilene deres? De skal jo være originale og kun brukes til å kjøre til og fra butikken. Jeg liker ikke store dekk og motorer og biler som går fort... blablabla".
|
|
|
62
|
Forum / Problemløseren / Sv: Nøkkel-krise...
|
på: oktober 13, 2009, 10:18:00 am
|
Fått løst problemet? Denne metoden har funka på boble i alle fall: Stikk en flat greie (f.eks. baufilblad) inn i nedre del av ventilasjonsvinduet. Dytt opp "haspa" som holder ventilasjonsvinduet stengt og åpn opp dette.
Voilá! Nå får du inn apebabyen!
Eventuelt kan du nå ta inn armen og åpne det store vinduet/låsen...
|
|
|
63
|
Forum / Problemløseren / Sv: Oljetilsetning: Pakning på flaske.
|
på: oktober 13, 2009, 10:09:24 am
|
Ja, litt mystisk er det... Men kan det være skadelig å tilsette dette da? Det er snakk om en kortsiktig løsning av et mindre problem. Motoren lekker ikke mye, men jeg må etterfylle litt olje av og til. Hadde vært fint med en forebyggende løsning fram til mekketemperaturen blir litt bedre. Kjipt å ikke ha oppvarmet garasje...
|
|
|
64
|
Forum / Problemløseren / Oljetilsetning: Pakning på flaske.
|
på: oktober 13, 2009, 08:50:52 am
|
Er det noen som har prøvd oljetilsetning som er til for å stoppe lekkasjer? Er dette bare hokus-pokus og tullball, eller har det noe for seg? Så de hadde en "oljelekkasjetetningsvidundergreie" på mekonomen.
|
|
|
65
|
Forum / Problemløseren / Sv: går dårlig og stopper.....
|
på: oktober 13, 2009, 08:35:11 am
|
Hmmm.... Høres ut som en litt tungvint feilsøking her. Er du sikker på at det er bensintilførsel som er problemet. Hva med å starte med å justere tenningen? Kjøp ny rotor, fordelerlokk, stift, kondensator, pluggledninger og plugger. Bytt alt, dette er sikkert ikke gjort på en stund. Juster etter boka. Det tar et par timer og koster deg noen hundrelapper. Når du først er i farta bør du justere ventilene også (på kald motor). Og forgasser til sist.
Alt dette er "vanlig" service som bør gjøres ofte på bobler, like greit å bare gjøre alt i stedet for å lure på hva som kan være feil...
|
|
|
68
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Boltsirkel
|
på: oktober 09, 2009, 08:30:38 am
|
I 4x130 har du et begrenset utvalg av felger. Det er ikke bare å stikke til Sharif og be om de pheeteste kromfelgene og montere disse. Takk gud for det. Cluet er å lete på nettsider hos forhandlere av bobledeler eller på bruktmarkedet. Her: http://www.vdub2you.com/shop/index.php?act=viewCat&catId=16 f.eks. Populære felgtyper er Empi 8-spoke, Sprintstar, Gasburners og Porsche 2-litre. Og originale selvfølgelig, eller breddede varianter av disse. Søk litt rundt på forumet eller f.eks. i galleriet på thesamba.com og se hva som passer, estetisk og teknisk, til din kjerre. Her kan du leke deg med forskjellige farger, senkinger, utstyrspakker og selvfølgelig felger i beste pimp-my-ride stil: http://www.gamemew.com/Racing_Games/BUG_Selecta_5235.htmlLykke til!
|
|
|
70
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dekkdimensjon foran
|
på: oktober 09, 2009, 08:20:39 am
|
Da er det nok slitasjen på dekkene som er grunnen. Kjørte rundt på 215/70-15 og 185/65-15, men de var veldig slitte. Nå har jeg på 165/80 rund baut, og det er veldig stabilt og fint, men ikke like tøft og så subber det litt foran i svinger. Likte at jeg fikk ned turtallet litt på motorveien med de 215-dekkene også. Girkassa er vel ikke helt optimalisert for de veiene vi har i dag. Bare håper det ikke er kast i felgene som gjorde at det var vinglete. Tajm vill shåv.
Tror jeg prøver meg med de 165/65-dekkene foran om ingen protesterer høylytt? Da blir den jo enda en cm lavere (bra), men skjermene fylles ikke like bra ut (litt dårlig).
|
|
|
71
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: video som mekkehjelp
|
på: oktober 07, 2009, 18:06:06 pm
|
Du har jo hele "Bug me"-serien på DVD som viser alt fra hvordan du fyller på olje til hvordan du overhaler en boblemotor eller restaurerer en fra bunn av. Har du en laptop, så tar du med deg videoen i garasjen! Kjempebra hjelp, men veldig tidlig 90-talls VHS preg over det hele. Og de stakkars sønnene til programlederen virker ganske hjernevaskede, oppfostret som håntlangere til en fanatisk mekaniker. Dessuten blir du gal av intro-jingelen etter kort tid.
|
|
|
74
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dekkdimensjon foran
|
på: oktober 07, 2009, 10:51:21 am
|
Som sagt sleit jeg litt med sporing når jeg kjørte 185/65 foran og 215/70 bak, så jeg har lyst å gå ned litt i bredde. Men må jo fortsatt ha litt "kjøtt" i rumpa (ikke misforstå...).
|
|
|
78
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Dekkdimensjon foran
|
på: oktober 06, 2009, 11:57:42 am
|
Jeg har bestilt nye vinterdekk som skal på empi 8-spoke på min 1303s. Bilen er senket foran med 60mm senkefjærer. Jeg har brukt de samme felgene med 215/70-15 bak (!) og 185/65-15 foran. Dette gikk, men ble en del sporing.
Derfor bestilte jeg 165/65-15 foran og 205/70-15 til å ha bak. Bakdekkene er jo i en "klassisk" dimensjon, så de er jeg ganske sikre på. Men fordekkene blir kanskje for lave til en moderat senket bil? Jeg syns 185/65-dekkene var for brede, men kanskje jeg bør ringe og endre bestillingen til et par 175/65-15 i stedet? Hva tror dere?
|
|
|
85
|
Forum / Problemløseren / Sv: Justering av motor, helst i Oslo
|
på: juni 12, 2009, 08:49:15 am
|
Hei! Jeg la ut et lignende tema for noen uker siden, men endte opp med å gjøre det selv. Det er slettes ikke umulig! Foreslår at du får tak i bugme-filmene i tillegg til haynes-manual eller lignende.
Gå til innkjøp av stift, rotor, fordelerlokk, tennplugger, tennkabler, ventillokkspakninger, prøvelampe og en bladsøker. Dette får du for en billig penge på biltema. Sett av et par timer der du følger filmen "step-by-step", så skal det gå bra. Ikke vanskelig, bare litt tidkrevende første gangen man gjør det!
Jeg har dessverre veldig lite tid om dagen, ellers så kunne jeg hjulpet deg. Om du ikke får tak i filmen får du sende meg PM, så kan du få låne min.
|
|
|
88
|
Forum / 1302/1303 / Sv: Har jeg en BIG?
|
på: juni 10, 2009, 12:59:06 pm
|
Da virker det jo som jeg har en BIG... Girspaken vet jeg er byttet, og hanskerommet også... Dasjbordet er det dog ikke tre på.Setene er høye i vinyl/cord. Big-felgene er 5,5 tom tror jeg. Og fargen var mosegrønn (tror det var metallic).
|
|
|
89
|
Forum / 1302/1303 / Har jeg en BIG?
|
på: juni 10, 2009, 12:51:33 pm
|
Hva er forskjellen på en BIG og en vanlig 1303?
Jeg har en 1303s 1974 modell (reg. i -73) med høye seter, "big-felger", 1600-motor, ikke treinteriør. Originalfargen var gusjegrønn. Er dette en BIG?
|
|
|
|