juni 11, 2024, 08:32:00 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10
61  Forum / Rat-look / Sv: "The Bitch" Er til salgs! på: oktober 13, 2009, 11:47:04 am
Dette blir jo ALLTID diskutert i rat-looktråder. Hva er vitsen? Vi har vel allerede skjønt at smaken er som baken. Litt kjedelig om man i ALLE cal-look-, dragrace-, resto-, bygge- og SCCtråder skulle si: "Hvorfor i all verden gjør dere dette med bilene deres? De skal jo være originale og kun brukes til å kjøre til og fra butikken. Jeg liker ikke store dekk og motorer og biler som går fort... blablabla".
62  Forum / Problemløseren / Sv: Nøkkel-krise... på: oktober 13, 2009, 10:18:00 am
Fått løst problemet? Denne metoden har funka på boble i alle fall: Stikk en flat greie (f.eks. baufilblad) inn i nedre del av ventilasjonsvinduet. Dytt opp "haspa" som holder ventilasjonsvinduet stengt og åpn opp dette.

Voilá! Nå får du inn apebabyen!

Eventuelt kan du nå ta inn armen og åpne det store vinduet/låsen...
63  Forum / Problemløseren / Sv: Oljetilsetning: Pakning på flaske. på: oktober 13, 2009, 10:09:24 am
Ja, litt mystisk er det... Men kan det være skadelig å tilsette dette da? Det er snakk om en kortsiktig løsning av et mindre problem. Motoren lekker ikke mye, men jeg må etterfylle litt olje av og til. Hadde vært fint med en forebyggende løsning fram til mekketemperaturen blir litt bedre. Kjipt å ikke ha oppvarmet garasje...
64  Forum / Problemløseren / Oljetilsetning: Pakning på flaske. på: oktober 13, 2009, 08:50:52 am
Er det noen som har prøvd oljetilsetning som er til for å stoppe lekkasjer? Er dette bare hokus-pokus og tullball, eller har det noe for seg? Så de hadde en "oljelekkasjetetningsvidundergreie" på mekonomen.

65  Forum / Problemløseren / Sv: går dårlig og stopper..... på: oktober 13, 2009, 08:35:11 am
Hmmm.... Høres ut som en litt tungvint feilsøking her. Er du sikker på at det er bensintilførsel som er problemet. Hva med å starte med å justere tenningen? Kjøp ny rotor, fordelerlokk, stift, kondensator, pluggledninger og plugger. Bytt alt, dette er sikkert ikke gjort på en stund. Juster etter boka. Det tar et par timer og koster deg noen hundrelapper. Når du først er i farta bør du justere ventilene også (på kald motor). Og forgasser til sist.

Alt dette er "vanlig" service som bør gjøres ofte på bobler, like greit å bare gjøre alt i stedet for å lure på hva som kan være feil...
66  Forum / Rat-look / Sv: "The Bitch" Er til salgs! på: oktober 13, 2009, 08:16:16 am
Google er vår venn: http://www.volkszone.com/VZi/showthread.php?t=589242
67  Forum / Rat-look / Sv: "The Bitch" Er til salgs! på: oktober 13, 2009, 08:14:23 am
Var artikkel i alle fall i ett blad for et par år siden. Husker ikke hvilket blad og hvilken måned, dessverre...
68  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Boltsirkel på: oktober 09, 2009, 08:30:38 am
I 4x130 har du et begrenset utvalg av felger. Det er ikke bare å stikke til Sharif og be om de pheeteste kromfelgene og montere disse. Takk gud for det. Cluet er å lete på nettsider hos forhandlere av bobledeler eller på bruktmarkedet. Her: http://www.vdub2you.com/shop/index.php?act=viewCat&catId=16 f.eks.

Populære felgtyper er Empi 8-spoke, Sprintstar, Gasburners og Porsche 2-litre. Og originale selvfølgelig, eller breddede varianter av disse. Søk litt rundt på forumet eller f.eks. i galleriet på thesamba.com og se hva som passer, estetisk og teknisk, til din kjerre.

Her kan du leke deg med forskjellige farger, senkinger, utstyrspakker og selvfølgelig felger i beste pimp-my-ride stil: http://www.gamemew.com/Racing_Games/BUG_Selecta_5235.html

Lykke til!
69  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sauepels til setene på: oktober 09, 2009, 08:21:18 am
Haha. Var vel litt over the top, ja.
70  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dekkdimensjon foran på: oktober 09, 2009, 08:20:39 am
Da er det nok slitasjen på dekkene som er grunnen. Kjørte rundt på 215/70-15 og 185/65-15, men de var veldig slitte. Nå har jeg på 165/80 rund baut, og det er veldig stabilt og fint, men ikke like tøft og så subber det litt foran i svinger. Likte at jeg fikk ned turtallet litt på motorveien med de 215-dekkene også. Girkassa er vel ikke helt optimalisert for de veiene vi har i dag. Bare håper det ikke er kast i felgene som gjorde at det var vinglete. Tajm vill shåv.

Tror jeg prøver meg med de 165/65-dekkene foran om ingen protesterer høylytt? Da blir den jo enda en cm lavere (bra), men skjermene fylles ikke like bra ut (litt dårlig).
71  Forum / Snikk-snakk / Sv: video som mekkehjelp på: oktober 07, 2009, 18:06:06 pm
Du har jo hele "Bug me"-serien på DVD som viser alt fra hvordan du fyller på olje til hvordan du overhaler en boblemotor eller restaurerer en fra bunn av.

Har du en laptop, så tar du med deg videoen i garasjen! Kjempebra hjelp, men veldig tidlig 90-talls VHS preg over det hele. Og de stakkars sønnene til programlederen virker ganske hjernevaskede, oppfostret som håntlangere til en fanatisk mekaniker. Dessuten blir du gal av intro-jingelen etter kort tid. Glad
72  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sauepels til setene på: oktober 07, 2009, 17:51:13 pm
Eller denne: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19305835
med matchende til passasjersetet: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19072963
Og til barnesetet: http://www.finn.no/finn/bap/object?finnkode=19114883

Blir jo litt dyrere enn IKEA-varianten, men helt sikkert varmere og mer komfortabelt.
73  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sauepels til setene på: oktober 07, 2009, 10:52:51 am
http://www.ikea.com/no/no/catalog/products/83235110 Sy på noen strikker. Er jo beintøft, og skikkelig hårete!
74  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dekkdimensjon foran på: oktober 07, 2009, 10:51:21 am
Som sagt sleit jeg litt med sporing når jeg kjørte 185/65 foran og 215/70 bak, så jeg har lyst å gå ned litt i bredde. Men må jo fortsatt ha litt "kjøtt" i rumpa (ikke misforstå...).
75  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dekkdimensjon foran på: oktober 07, 2009, 10:50:01 am
Ingen i 165-bredde, men 175/65 er jo mellom. Disse blir jo bredere, da. Og brede dekk foran er støgt, IMHO.
76  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Sauepels til setene på: oktober 07, 2009, 10:48:00 am
Har ikke IKEA billige saueskinn? Glad
77  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dekkdimensjon foran på: oktober 07, 2009, 10:37:09 am
165/80 subber dessverre litt i svinger...
78  Forum / Teknisk, teori og praksis / Dekkdimensjon foran på: oktober 06, 2009, 11:57:42 am
Jeg har bestilt nye vinterdekk som skal på empi 8-spoke på min 1303s. Bilen er senket foran med 60mm senkefjærer. Jeg har brukt de samme felgene med 215/70-15 bak (!) og 185/65-15 foran. Dette gikk, men ble en del sporing.

Derfor bestilte jeg 165/65-15 foran og 205/70-15 til å ha bak. Bakdekkene er jo i en "klassisk" dimensjon, så de er jeg ganske sikre på. Men fordekkene blir kanskje for lave til en moderat senket bil? Jeg syns 185/65-dekkene var for brede, men kanskje jeg bør ringe og endre bestillingen til et par 175/65-15 i stedet? Hva tror dere?

79  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: To framseter til vw selges på: oktober 05, 2009, 10:58:18 am
Bilder?
80  Forum / Snikk-snakk / Sv: Alternativ bruk av vw produkter. på: september 22, 2009, 14:08:51 pm
Kunstinstallasjon i beste ying-yang-ånd: http://farm1.static.flickr.com/101/317059342_1be59d7956.jpg

Glassbord: http://www.bikefurniture.com/is2/s2table/s2vw0406_16w%20(1).jpg

Bardisk? http://www.carniture.com/images/vwtrunk2.jpg

Lokomotiv: http://farm1.static.flickr.com/162/415863882_0dde1957b2.jpg
81  Forum / Snikk-snakk / Sv: Alternativ bruk av vw produkter. på: september 22, 2009, 14:07:31 pm
Motorsykkelhenger: http://www.foundshit.com/pictures/cars/vw-beetle-trailer.jpg
82  Forum / Snikk-snakk / Sv: Alternativ bruk av vw produkter. på: september 22, 2009, 14:06:46 pm
Sofa: http://farm2.static.flickr.com/1078/1441861566_2332cbe697.jpg?v=0
83  Forum / Snikk-snakk / Sv: Noen har forsøkt å stjele bobla mi! IGJEN!! på: september 22, 2009, 13:43:51 pm
Er Carl Berner så ille da? Er vel værre i sentrumsområdet og rundt Grønland?
84  Forum / Snikk-snakk / Sv: EU kontroll i Drammen? på: september 22, 2009, 13:38:43 pm
Røyken autokontroll. Han som jobber der har peil på boble. På godt og vondt...
85  Forum / Problemløseren / Sv: Justering av motor, helst i Oslo på: juni 12, 2009, 08:49:15 am
Hei!
Jeg la ut et lignende tema for noen uker siden, men endte opp med å gjøre det selv. Det er slettes ikke umulig! Foreslår at du får tak i bugme-filmene i tillegg til haynes-manual eller lignende.

Gå til innkjøp av stift, rotor, fordelerlokk, tennplugger, tennkabler, ventillokkspakninger, prøvelampe og en bladsøker. Dette får du for en billig penge på biltema. Sett av et par timer der du følger filmen "step-by-step", så skal det gå bra. Ikke vanskelig, bare litt tidkrevende første gangen man gjør det!

Jeg har dessverre veldig lite tid om dagen, ellers så kunne jeg hjulpet deg. Om du ikke får tak i filmen får du sende meg PM, så kan du få låne min.
86  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Bakpotte på: juni 12, 2009, 08:21:41 am
Er ikke johmolan på utkikk etter bakpotte, men har ormbo?
87  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva fikk du i posten i dag?? på: juni 10, 2009, 13:57:22 pm
"No fat chicks" klistremerke av Lobo Gliser , det ble driiiiitkult!
Kanskje jeg skal få lagd meg et "no slow chicks"-klistremerke siden jeg har 1303s, da...
88  Forum / 1302/1303 / Sv: Har jeg en BIG? på: juni 10, 2009, 12:59:06 pm
Da virker det jo som jeg har en BIG... Girspaken vet jeg er byttet, og hanskerommet også... Dasjbordet er det dog ikke tre på.Setene er høye i vinyl/cord. Big-felgene er 5,5 tom tror jeg. Og fargen var mosegrønn (tror det var metallic).

89  Forum / 1302/1303 / Har jeg en BIG? på: juni 10, 2009, 12:51:33 pm
Hva er forskjellen på en BIG og en vanlig 1303?

Jeg har en 1303s 1974 modell (reg. i -73) med høye seter, "big-felger", 1600-motor, ikke treinteriør. Originalfargen var gusjegrønn. Er dette en BIG?
90  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Golf 1 fjærbein på 1303. Senking. på: juni 10, 2009, 11:41:41 am
Hmm... Mulig å bytte fjærbein til Golf 1 og bruke senkefjær (beregnet på 1303) uten å kappe/sveise noe? Hvor mye vil noe sånt senke?
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 10
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!