Vis innlegg
|
Sider: 1 2 [3] 4 5 ... 9
|
65
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Torsion Bar to Coil Over Suspension Adapters
|
på: juli 11, 2010, 11:59:09 am
|
Blir med på sambestilling, hvis noen flere skal ha slike.
De MBT har ser gromme ut, og her bør man ikke slurve med kvaliteten, kan fort bli katastrofe om disse bryter sammen på motorveien. Hele bilens bakre vekt hviler på disse, siden den ikke har trosjonsfjærer lenger. Synd de er så dyre.
Bilens bakre vekt hviler på boltene som fester coiloveren. Disse festene tar ikke opp noen vertikale krefter.
|
|
|
67
|
Bruktbørsen / Deler selges / Baydeler Gis bort.
|
på: juli 05, 2010, 09:42:58 am
|
Forstilling til bay (78mod) med rust i støtdemperfestene. Den er ikke egnet til bruk slik den er, men egner seg meget godt som emne for innkorting. Automatkasse til samme bil. Jeg vet ingenting om kassa, bortsett fra at den ser helt komplett ut, og det følger med drivaksler og spindler. Hvis ingen vil ha delene går de på skroten om ca to uker. Delene kan hentes i PORSGRUNN
|
|
|
69
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Speedometer som tar over der det andre slutter...
|
på: april 21, 2010, 07:58:36 am
|
Dette kan vel løses ved hjelp av gravitasjon. Du trenger da en wire til hvert speedometer. Monter en kopling på hver wire, med samme prinsipp som fallsikringen på personheiser. Den ene kopler inn, og den andre kopler ut, slik at det veksles mellom de to instrumentene. Litt klønete forklart Et annet alternativ er å begrense de to spedometerenes pilvandring, ved hjelp av en fysisk sperre på selve instrumentet. Hvis du begrenser pilenes mulighet til å komme under 120, så vil det vise kun verdier fra 120 og oppover Dette høres gøy ut
|
|
|
71
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 77 Doka - Takraset
|
på: april 14, 2010, 13:08:49 pm
|
Eg har som sagt allerede ordna med donorbil, men vist du vil ha vrakpanten igjen på noko, so er det berre å gløyma å kappa av taket.. då får du ikkje vrakpanten
Bare å sette det ødelagte taket på donorbilen det. Da har den tak, og du får vrakpanten
|
|
|
74
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Martins type2
|
på: februar 11, 2010, 20:13:28 pm
|
Slik valgte jeg å montere beltene bak. Dette ble veldig bra, da beltet kom høyere opp over skulderen. Brukte bøyler fra 80mod transporter, som jeg moddet litt
|
|
|
76
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Budget motor bygd på restlager og godvilje. Turbo, EFI, 1776
|
på: februar 08, 2010, 20:26:26 pm
|
Men en turbomotor trenger ikke like store kanaler og ventiler. Ikke så kresen med andre ord. Pluss at en stor innsugsventil kan få problemer med å lukke under voldsomt ladetrykk. Når den må jobbe seg mot trykket.
Dette hørtes ut som enda en internett-teori.. Ventilen vil få mere hjelp til å lukke ved stort ladetrykk, fordi arealet ,på ventilen, mot sylinderen er større. Summen av trykket i sylinder og innsug er jo tilnærmet like stort når ventilen lukker. Innsuget har mindre tversnitt, enn sylinderen, og dermed høyere hastighet. Dette fører til lavere statisk trykk i innsug enn i sylinder. (Hvis kammen er noenlunde riktig da) Men motorprosjektet ser utrolig bra ut. Gleder meg til å følge tråden videre.
|
|
|
78
|
Bruktbørsen / Biler selges / t2 bay camper 1972 SOLGT!
|
på: oktober 31, 2009, 18:33:35 pm
|
1972 mod Transporter, importert fra england i 1976.. Bilen har orginal innredning, som er i god bruksstand. Bilen er høyrerattet. Eu-godkjent for ca 6 mnd siden. Den trenger hel-lakering. Batteribunnen bør også byttes. Ellers er det rust i bunnen av skyvedøren, og et lite hull på hver side nederst på skjermene forran forhjulene.
Jeg vil kalle dette et enkelt prosjekt.
Jeg tenker at 25000,- er en passe pris.
TLF: 91134597
|
|
|
82
|
Forum / Problemløseren / Sv: Fordeler
|
på: mai 30, 2009, 17:07:49 pm
|
noen ide omhva som passer? jeg har mye rart, men ikke fordeler til 62mod transp.. audi 50 fordeler, kunne det passe?
|
|
|
83
|
Forum / Problemløseren / Sv: Dårlig retur på gasspedal 58-
|
på: mai 24, 2009, 00:21:59 am
|
Tror tistlo har løsningen. Bytt gasswire. Denne er sikkert noen år gammel, og full av ulumskheter som får den til å gå tregt. Ett annet alternatin er borelås på pedal og sko
|
|
|
87
|
Forum / Problemløseren / Sv: Problem med lufting av bakbremser til bay med bremsekraftforsterker
|
på: mai 21, 2009, 11:13:00 am
|
Vanskelig å se på bildet hva dette er. Tipper det er den ventilen som regulerer bremsekraften på bakhjulene, utifra hvor tungt bilen er lastet. Prøv å sette bilen ned på bakken når du lufter. Vet ikke om den stenger helt når bakhjulene er i luften, men kan jo være verdt å prøve. Kan jo også prøve å blåse inn i lufteskruen bak. kanskje det ligger noe dritt der, som da blir blåst tilbake til tanken. (bruk kompressor...)
|
|
|
89
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 75 bay pickup
|
på: mai 21, 2009, 00:16:57 am
|
Et par bilder av transporteren med nye bakhjul. Bakhjulene ser litt smale ut. Må finne på noe der. Kanskje det hjelper når de kommer litt lengere opp.
|
|
|
90
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 75 bay pickup
|
på: mai 21, 2009, 00:14:05 am
|
Vet dette ikke er luftkjølt, men jeg prøver likevel.. Noen som kan gi en kjapp innføring i mapping av datasprut? eller tipse om noen som kan. Har bygget denne motoren, og vil testkjøre litt før den sendes på mapping. Det jeg lurer mest på er hvordan jeg skal sette opp riktig tenningskurve. noen som vet? (golf gti 16v motor)
|
|
|
|