juni 10, 2024, 13:44:43 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25 26
661  Forum / Hva skjer? / Sv: Mantorp 2008 på: juni 09, 2008, 10:31:26 am
Og en svenske som satsa enda friskere...  Sjokkert
662  Forum / Hva skjer? / Sv: Mantorp 2008 på: juni 09, 2008, 10:24:53 am
Her er to norske karer som satsa friskt. Gratulerer med gode tider!
663  Min klubb / Screwdrivers / Sv: SCREWDRIVERS presenterer: #6 og #7 ! på: juni 09, 2008, 09:51:14 am
Ser ut som #7 også ble utsatt for revestreker i helga...
664  Forum / Hva skjer? / Sv: BugRun - Mantorp, hvordan ligger DU an? på: juni 05, 2008, 09:02:49 am
Hemmelig testkjøring avdekket på det sentrale østlandet i natt... kampen mot klokka fortsetter  Tvilende
665  Forum / Problemløseren / Sv: Skai til dørpaneler på: juni 03, 2008, 08:43:08 am
Disse her har litt utvalg: http://www.topntrim.nu/
Har ikke handla der, bare spart på linken  Glad
666  Bruktbørsen / Eksterne salgs linker / Sv: Split Switter 53 på: juni 02, 2008, 17:34:47 pm
Sein splitt og zwitter only med trang tut... Upraktisk men veldig riktig Osteaktig
667  Forum / Hva skjer? / Sv: Treff for luftkjølt VW i Kaffegata på Flisa - lørdag 31. mai på: mai 30, 2008, 10:10:08 am
Blir nok dessverre å ligge under bilen i stedet og kjempe mot neste helg =)
668  Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilken utenlands nettbutikk er best???? på: mai 28, 2008, 10:59:38 am
Wolfsburg West har bedre utvalg til eldre biler. De har for det meste kun "originale" deler og har lagt seg på en høyere kvalitetslinje enn f.eks. Cip1.
Mye av delene de har er egenprodusert eller "Made in Germany". Ligger noe over Cip1 i pris, men god service og rask levering.
669  Forum / Snikk-snakk / Sv: Bestille fra Cip1 på: mai 27, 2008, 14:08:04 pm
Dette er korrekt. Jeg vet flere som har gjort det samme. Når du har gjort det en gang, slipper du senere. Scannet skjemaet sammen med kortene og sendte over.
670  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Porsche 616/33-1 motor til 54'en på: mai 23, 2008, 07:36:50 am
Rett og slett herlig motor! Kult Smart løsning på bredde-problemet for å unngå kapping, hvor mye kommer motoren ned i bak kant etter justeringen?
671  Forum / Hva skjer? / Sv: BugRun - Mantorp, hvordan ligger DU an? på: mai 22, 2008, 10:13:23 am
Tja.. Det er et godt stykke igjen til den ruller av seg sjæl...  Tross alt er det 14 år siden sist og bilen ble tatt ut i går..


Wow...fantastisk!! Noe nytt funn?
*edit* ser jo nå at det er den du har drevet med i vinter.
Blir det den til Mantorp?

"Drevet" med er en smule overdrivelse, men det er den han har ØNSKET å drive med hele vinteren. Målet er vel Mantorp, men når bilen ikke ble løslatt før i går, grenser det vel til trolldom å bli ferdig  Osteaktig
Vi krysser fingrene!
672  Forum / Problemløseren / Sv: Får berre ikkje start på boblo!!! på: mai 20, 2008, 10:12:52 am
Start med ei god bok, den er vanskelig å komme utenom uansett hva du skal gjøre med bilen videre. www.amazon.com eller www.automobilia.no f.eks.
Her finner du innstillinger og oppsett på det meste du lurer på.
673  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Oval setebelter på: mai 20, 2008, 09:03:55 am
Setebelter av typen på bildet ønskes kjøpt. Må ha innfesting lik de på bildet, "hjerteformet" hull. En, to eller deler av interesse.
Tror disse var mest vanlig i oval og seine femtitallere.

Tlf. 951 90 156
674  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: - 56 Race-Oval vurderes solgt! på: mai 19, 2008, 14:12:32 pm
Fantastisk bil!! Sitter Soddli eller noe andre her på bilder av de "opprinnelige" bilene, som bilen er "bygget" etter? Jeg har også en "soft spot" for denne typen bil =)

Har noen bilder, det hele er litt så som så ettersom løpet hvor de 7 bilene deltok i var i 1954...og denne ble bygget med inspirasjon tatt fra de bilene.
Så en tro kopi er det vel ikke.
Men jeg har alltid digget bilen og vil fortsette med det Gliser

Her er 3 bilder fra noen av de orgianle bilene som var med i 1954:
http://www.rallybugs.com/54panam.htm

Herlig! Ble nesten våt i øyekroken her... Håper å se "live" bilder av bilen i samme ånd når du får den på veien. En ekte grus-looker!


675  Forum / Hva skjer? / Sv: BugRun - Mantorp, hvordan ligger DU an? på: mai 19, 2008, 14:01:03 pm
Første tur på asfaltert vei unnagjort før helga. MYE justeringer gjenstår etter 25 år i dvale.  Osteaktig Diagonaler og puma i bunnstilling gav en ny opplevelse. Slik skal den IKKE kjøres til Mantorp. Venter bare i spenning på første havari, det eneste som er sikkert er at det kommer. Hva, hvor, når? Summert opp vil jeg si at det hele ser ut som det pleier før avreise til Mantorp, kaotisk!
676  Bruktbørsen / Biler selges / Sv: - 56 Race-Oval vurderes solgt! på: mai 19, 2008, 08:49:07 am
Fantastisk bil!! Sitter Soddli eller noe andre her på bilder av de "opprinnelige" bilene, som bilen er "bygget" etter? Jeg har også en "soft spot" for denne typen bil =)
677  Forum / Snikk-snakk / Sv: På gjengrodde stier fortsetter..... på: mai 15, 2008, 14:25:12 pm
Ref. splitt i skogen:
Hvor går grensa mellom bil og kompost.... Føler at det er en gråsone her som ikke er kartlagt godt nok =)
Men uansett, senk den og få på kromma reprofelger... Herlig patina og perfekt rat!
678  Forum / Problemløseren / Sv: Bytte kanaler, eller sveise der det er rusthull? på: mai 15, 2008, 13:38:32 pm
Som sagt vanskelig å gi noen konkrete tips uten å ha sett bilder. Bunnplata (chassiet) er festet til karosseriet akkurat på det stedet du skal skifte til friskt metall. Hvordan man får til det uten å skille bilen, om ikke annet enn litt er jeg usikker på. Men selv en liten sveisejobb fordrer nok at alle boltene som fester karosseri og bunnplate sammen må ut. Det er ikke store jobben, bare du finner alle boltene.
679  Forum / Problemløseren / Sv: Bytte kanaler, eller sveise der det er rusthull? på: mai 15, 2008, 12:59:43 pm
Den STORE jobben her trenger ikke å være selve sveisinga, men å løfte karosseriet fra bunnplata for å komme til er en del jobb. Det må til for at sveisejobben skal bli bra. Og hvis jekkfestet er rustent i tillegg må du uansett dele bilen... Finnes bra bøker på emnet som hjelper deg med å finne alle boltene  Glad Ut fra beskrivelsen ser jeg i mitt hode ett jekkfeste som er klemt godt opp i kanalen. Er dette riktig, er det mer enn en ettermiddags jobb.
680  Forum / Problemløseren / Sv: Bytte kanaler, eller sveise der det er rusthull? på: mai 15, 2008, 12:01:53 pm
Kanalene ruster innenifra og ut... Det er garantert MER enn det ser ut som på utsiden. Rustangrepene er som regel størst i bunnen i hver ende av kanalen, og rett ned ved frontruta. Skjær opp og se, kanskje du klarer deg med å bytte bunnene, eller i beste fall bare deler av bunnen. Bilder er fint =)
681  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "One Year Only" Oversiktstråd. på: mai 15, 2008, 10:16:06 am
Noe av sjarmen ble borte når bakelitt, ull og asbest forsvant... Noen som kan slå fast når?
682  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "One Year Only" Oversiktstråd. på: mai 15, 2008, 09:57:33 am
Jeg er temmelig sikker på at det ble valgt delt rute siden bøyd glass var dyrt... splitt = nødløsning...
Type 1 av gamletypen ble ikke fullendt før i August 63... på høyde med det beste fra utlandet!?
All ære til dere som tar vare på de første forsøkene på å få det riktig...

Hvorfor stoppet de ikke opp i 64 da? Med den "perfekte" bilen? Men det er godt å se at vi er enige om at toppen ble nådd mens den fortsatt hadde 6 volts anlegg  Gliser (Forøvrig et MEGET viktig skille i 67)
683  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Emils 57 Type 2 Panel på: mai 15, 2008, 08:29:55 am
Ikke mye som slår den følelsen... Lønn for strevet =)
684  Forum / Problemløseren / Sv: Forgasser låser seg på full rulle på: mai 14, 2008, 10:15:22 am
Denne "kammen" skal bevege seg fritt og ikke gå tregt, men sitter på akslingen som går til choke-elementet. Hvis denne ikke går tilbake av seg selv når motoren er varm, er det noe feil med choken din. Sjekk strømtilførsel til choken, evt. justering av choke-elementet! Slik stillingen på bildet viser skal den være når motoren er varm. Når du trykker inn gassen på kald motor skal "kammen" sprette ned og stoppe armen i et hakk lenger ut. Dette er godt beskrevet i de fleste håndbøker. Løp og kjøp...
685  Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Hjullager bak - hvor kjøpes dette? på: mai 14, 2008, 10:06:30 am
Jeg tipper samtlige som forhandler luftkjølte deler over disk i Norge har dette. Jeg kjøpte av en av dem for litt siden, og det kostet ikke mye =)
686  Forum / Snikk-snakk / Sv: Boblespotting på: mai 14, 2008, 07:38:06 am
Spottet denne på musematta mi...


Uheldig plassering av reservehjul
687  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dekk, felg, senketråd på: mai 08, 2008, 10:50:09 am
66 T1

Foran:
Balljoint med innsveisede sway-away, long travel balljoints, castershims, korte KYB dempere
Org bremsetromler
5,5" Empi 5 kopier
Firestone F560 135-15
Ca. 15 cm senk

Bak:
Org høyde
Org bremsetromler på korte aksler
5,5" Empi 5 kopier
Nankang 215/65-15 (2 mm klaring til fjærplata)

Stiv foran, men greie kjøreegenskaper og ingen subbing. Styrestaget subbet litt i undersiden av tanken etterhvert, og den ble hevet en centimeter midt i første sesongen.

688  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: link til motor bygging?? på: mai 06, 2008, 14:33:44 pm
Se her: http://www.agdervwklubb.com
Flere gode tråder på forumet om motorbygging, i flere størrelser =)
689  Forum / Hva skjer? / Sv: felleskjøring til blikktreffet 26-4 på: april 30, 2008, 17:39:39 pm
Fine bilder av -54,n min. Ikke mange bobler med det dachbordet i Norge??

Det blir ikke mye bedre enn dette nei =) Har instrumentene sittet der siden bilens ungdomsår?
690  Forum / Snikk-snakk / Sv: Er det flaut med original bil? på: april 29, 2008, 10:37:10 am
Så er det vanskelig å komme unna diskusjonen med hva er "original" bil igjen. Er det greit å sage hull i hanskeromslokket for sette inn en klokke, eller hugge ut hele midten i dashbordet for å montere Motometer rallye instrumenter? Er dette originalt, mens å sette på en puma forstilling som kan byttes tilbake på en ettermiddag er feil? Å kappe seterammene på en splitt for å sette på liggestolbeslag, i stedet for å sette uoriginale stoler på et understell som kan skyves rett inn i bilen og byttes på 5 min? Etter min mening har ikke dette noe med flauhet eller stolthet å gjøre. Det som krever sin MANN er å forvalte bilen bilen slik at den er bedre når du forlater den enn når du fikk den. Dessverre har biler som lever tettere på asfalten en tendens til å gå den motsatte vei... Å herpe en bil klarer alle, om det er en 49 eller en 1303. Det er ikke flaut å kjøre en godt forvaltet bil, senket, saget eller "original".

I 6V garasjen er du alltid velkommen til likesinnede Boblehue, selv om du kjører rundt i "Høyspenning livsfare" bil =)
Sider: 1 ... 21 22 [23] 24 25 26
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!