668
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hvilken utenlands nettbutikk er best????
|
på: mai 28, 2008, 10:59:38 am
|
Wolfsburg West har bedre utvalg til eldre biler. De har for det meste kun "originale" deler og har lagt seg på en høyere kvalitetslinje enn f.eks. Cip1. Mye av delene de har er egenprodusert eller "Made in Germany". Ligger noe over Cip1 i pris, men god service og rask levering.
|
|
|
669
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Bestille fra Cip1
|
på: mai 27, 2008, 14:08:04 pm
|
Dette er korrekt. Jeg vet flere som har gjort det samme. Når du har gjort det en gang, slipper du senere. Scannet skjemaet sammen med kortene og sendte over.
|
|
|
671
|
Forum / Hva skjer? / Sv: BugRun - Mantorp, hvordan ligger DU an?
|
på: mai 22, 2008, 10:13:23 am
|
Tja.. Det er et godt stykke igjen til den ruller av seg sjæl... Tross alt er det 14 år siden sist og bilen ble tatt ut i går..
Wow...fantastisk!! Noe nytt funn? *edit* ser jo nå at det er den du har drevet med i vinter. Blir det den til Mantorp? "Drevet" med er en smule overdrivelse, men det er den han har ØNSKET å drive med hele vinteren. Målet er vel Mantorp, men når bilen ikke ble løslatt før i går, grenser det vel til trolldom å bli ferdig Vi krysser fingrene!
|
|
|
673
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Oval setebelter
|
på: mai 20, 2008, 09:03:55 am
|
Setebelter av typen på bildet ønskes kjøpt. Må ha innfesting lik de på bildet, "hjerteformet" hull. En, to eller deler av interesse. Tror disse var mest vanlig i oval og seine femtitallere.
Tlf. 951 90 156
|
|
|
674
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: - 56 Race-Oval vurderes solgt!
|
på: mai 19, 2008, 14:12:32 pm
|
Fantastisk bil!! Sitter Soddli eller noe andre her på bilder av de "opprinnelige" bilene, som bilen er "bygget" etter? Jeg har også en "soft spot" for denne typen bil =)
Har noen bilder, det hele er litt så som så ettersom løpet hvor de 7 bilene deltok i var i 1954...og denne ble bygget med inspirasjon tatt fra de bilene. Så en tro kopi er det vel ikke. Men jeg har alltid digget bilen og vil fortsette med det Her er 3 bilder fra noen av de orgianle bilene som var med i 1954: http://www.rallybugs.com/54panam.htmHerlig! Ble nesten våt i øyekroken her... Håper å se "live" bilder av bilen i samme ånd når du får den på veien. En ekte grus-looker!
|
|
|
675
|
Forum / Hva skjer? / Sv: BugRun - Mantorp, hvordan ligger DU an?
|
på: mai 19, 2008, 14:01:03 pm
|
Første tur på asfaltert vei unnagjort før helga. MYE justeringer gjenstår etter 25 år i dvale. Diagonaler og puma i bunnstilling gav en ny opplevelse. Slik skal den IKKE kjøres til Mantorp. Venter bare i spenning på første havari, det eneste som er sikkert er at det kommer. Hva, hvor, når? Summert opp vil jeg si at det hele ser ut som det pleier før avreise til Mantorp, kaotisk!
|
|
|
677
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: På gjengrodde stier fortsetter.....
|
på: mai 15, 2008, 14:25:12 pm
|
Ref. splitt i skogen: Hvor går grensa mellom bil og kompost.... Føler at det er en gråsone her som ikke er kartlagt godt nok =) Men uansett, senk den og få på kromma reprofelger... Herlig patina og perfekt rat!
|
|
|
678
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bytte kanaler, eller sveise der det er rusthull?
|
på: mai 15, 2008, 13:38:32 pm
|
Som sagt vanskelig å gi noen konkrete tips uten å ha sett bilder. Bunnplata (chassiet) er festet til karosseriet akkurat på det stedet du skal skifte til friskt metall. Hvordan man får til det uten å skille bilen, om ikke annet enn litt er jeg usikker på. Men selv en liten sveisejobb fordrer nok at alle boltene som fester karosseri og bunnplate sammen må ut. Det er ikke store jobben, bare du finner alle boltene.
|
|
|
679
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bytte kanaler, eller sveise der det er rusthull?
|
på: mai 15, 2008, 12:59:43 pm
|
Den STORE jobben her trenger ikke å være selve sveisinga, men å løfte karosseriet fra bunnplata for å komme til er en del jobb. Det må til for at sveisejobben skal bli bra. Og hvis jekkfestet er rustent i tillegg må du uansett dele bilen... Finnes bra bøker på emnet som hjelper deg med å finne alle boltene Ut fra beskrivelsen ser jeg i mitt hode ett jekkfeste som er klemt godt opp i kanalen. Er dette riktig, er det mer enn en ettermiddags jobb.
|
|
|
680
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bytte kanaler, eller sveise der det er rusthull?
|
på: mai 15, 2008, 12:01:53 pm
|
Kanalene ruster innenifra og ut... Det er garantert MER enn det ser ut som på utsiden. Rustangrepene er som regel størst i bunnen i hver ende av kanalen, og rett ned ved frontruta. Skjær opp og se, kanskje du klarer deg med å bytte bunnene, eller i beste fall bare deler av bunnen. Bilder er fint =)
|
|
|
682
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: "One Year Only" Oversiktstråd.
|
på: mai 15, 2008, 09:57:33 am
|
Jeg er temmelig sikker på at det ble valgt delt rute siden bøyd glass var dyrt... splitt = nødløsning... Type 1 av gamletypen ble ikke fullendt før i August 63... på høyde med det beste fra utlandet!? All ære til dere som tar vare på de første forsøkene på å få det riktig...
Hvorfor stoppet de ikke opp i 64 da? Med den "perfekte" bilen? Men det er godt å se at vi er enige om at toppen ble nådd mens den fortsatt hadde 6 volts anlegg (Forøvrig et MEGET viktig skille i 67)
|
|
|
684
|
Forum / Problemløseren / Sv: Forgasser låser seg på full rulle
|
på: mai 14, 2008, 10:15:22 am
|
Denne "kammen" skal bevege seg fritt og ikke gå tregt, men sitter på akslingen som går til choke-elementet. Hvis denne ikke går tilbake av seg selv når motoren er varm, er det noe feil med choken din. Sjekk strømtilførsel til choken, evt. justering av choke-elementet! Slik stillingen på bildet viser skal den være når motoren er varm. Når du trykker inn gassen på kald motor skal "kammen" sprette ned og stoppe armen i et hakk lenger ut. Dette er godt beskrevet i de fleste håndbøker. Løp og kjøp...
|
|
|
687
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Dekk, felg, senketråd
|
på: mai 08, 2008, 10:50:09 am
|
66 T1
Foran: Balljoint med innsveisede sway-away, long travel balljoints, castershims, korte KYB dempere Org bremsetromler 5,5" Empi 5 kopier Firestone F560 135-15 Ca. 15 cm senk
Bak: Org høyde Org bremsetromler på korte aksler 5,5" Empi 5 kopier Nankang 215/65-15 (2 mm klaring til fjærplata)
Stiv foran, men greie kjøreegenskaper og ingen subbing. Styrestaget subbet litt i undersiden av tanken etterhvert, og den ble hevet en centimeter midt i første sesongen.
|
|
|
690
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Er det flaut med original bil?
|
på: april 29, 2008, 10:37:10 am
|
Så er det vanskelig å komme unna diskusjonen med hva er "original" bil igjen. Er det greit å sage hull i hanskeromslokket for sette inn en klokke, eller hugge ut hele midten i dashbordet for å montere Motometer rallye instrumenter? Er dette originalt, mens å sette på en puma forstilling som kan byttes tilbake på en ettermiddag er feil? Å kappe seterammene på en splitt for å sette på liggestolbeslag, i stedet for å sette uoriginale stoler på et understell som kan skyves rett inn i bilen og byttes på 5 min? Etter min mening har ikke dette noe med flauhet eller stolthet å gjøre. Det som krever sin MANN er å forvalte bilen bilen slik at den er bedre når du forlater den enn når du fikk den. Dessverre har biler som lever tettere på asfalten en tendens til å gå den motsatte vei... Å herpe en bil klarer alle, om det er en 49 eller en 1303. Det er ikke flaut å kjøre en godt forvaltet bil, senket, saget eller "original".
I 6V garasjen er du alltid velkommen til likesinnede Boblehue, selv om du kjører rundt i "Høyspenning livsfare" bil =)
|
|
|
|