7414
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: 55 oval ledningsnett
|
på: januar 04, 2010, 02:10:44 am
|
Kan du ikke kjøpe us ledningsnett da? Har det i min oval 56 mod med piler. Har bare trekket en kabel til hver pil. Er ikke værre enn det. Blir også en ledning til overs på hver hovedlampe mener jeg.
|
|
|
7417
|
Forum / Problemløseren / Demontering av Bosch VJ4 BR8 fordeler
|
på: januar 03, 2010, 23:28:19 pm
|
Har åpnet en Bosch VJ4 BR8 fordeler, men jeg må ha ut akslingen fordi noen pakninger som skal være under den nederste plata inni fordeleren har tatt seg en tur ut. (i flere deler) Er det bare å sette enden av fordeleren i skrustikka og slå ut pinnen med en dor, eller er det dumt? Fjæra har jeg tatt av...
Noen som veit om man får tak i repsett til disse?
|
|
|
7418
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Hjelp til å demontere en fordeler
|
på: januar 03, 2010, 23:14:25 pm
|
Har åpnet en Bosch VJ4 BR8 fordeler, men jeg må ha ut akslingen fordi noen pakninger som skal være under den nederste plata inni fordeleren har tatt seg en tur ut. (i flere deler) Er det bare å sette enden av fordeleren i skrustikka og slå ut pinnen med en dor, eller er det dumt? Fjæra har jeg tatt av...
Noen som veit om man får tak i repsett til disse?
|
|
|
7420
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Dewil's 56 Oval ragtop
|
på: januar 03, 2010, 22:48:28 pm
|
Har plukka så lang ned på den siden at jeg ikke får av mer. Grunnen til at jeg skal ha den opp helt er at den ene av bakelitt pakningene som ligger under den nederste plata har knekt i 4 biter. Den kom nemlig ut når jeg satt og fikla...
|
|
|
7421
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Dewil's 56 Oval ragtop
|
på: januar 03, 2010, 22:42:03 pm
|
Da er det på tide med ny post. Håper på å få litt hjelp med denne, har flyttet motoren min til ny garasje og i den anledning har jeg tatt av fordeler, forgasser og bensinpumpe for å gjøre rent og overhale. Problemet mitt nå er at jeg ikke får ut pinnen i bunnen av fordeleren, den som sitter inni den delen som møter "staven" fra kammen.
Legger ved et bilde.
Fjæra var ikke noe problem men den pinnen som sitter der var værre.
|
|
|
7423
|
Forum / Type 2 / Sv: Buss-quiz!
|
på: januar 03, 2010, 04:10:52 am
|
32% Det holdt ikke at jeg lærte meg hva en barndoor er...
|
|
|
7424
|
Forum / Type 2 / Sv: Fet doka med diverse godkjenninger
|
på: januar 03, 2010, 04:03:12 am
|
Han jeg fikk til å se på bobla i særp var ikke veldig oppegående hvertfall. Jeg siterer: "den må jo gå på tomgang for at jeg skal få testet bremsene" på en 56 oval? hmm. Sperra opp øynene når jeg bremset den av rullene! Første gang jeg har vært på biltilsynet med en bil som ikke går, som er tom for strøm, uten varmepotter (faktisk lov om man har trekantrute) og ruller ut godkjent. En fin dag Mye som også kan være kjekt er å ha bekjentskaper på BT. Mye som kan godkjennes da. Snakka litt med en kompis i går og det finnes i følge han personer som har lov til å bygge om det meste. Men alt må dokumenteres at det er forsvarlig og sikkert. Typegodkjenning av biler har jo visse krav til høyder på alt fra lamper til høyde på bil og bakkeklaring, hvor langt bakover i tid de gjelder må man vel nesten lese seg til. Lovdata.no er jo et fint sted å starte.
|
|
|
7428
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: BUSspotting
|
på: januar 03, 2010, 02:35:28 am
|
Her er et sitat fra Vintagebus.com som forklarer "barn door" har ingenting med dørene på bilen å gjøre. Da har jeg også lært noe i dag. The term "Barndoor" is generally credited to Jeff Walters back in the 80's. A barndoor bus has an engine lid that's about twice the height of a normal bus engine lid. The term is applied to all buses, from the first prototypes of 1949, to the last barndoor built in March of 1955, chassis #20-117901. Note that pickups, which were first built in August of 1952, and Ambulances , which were first built in 1951, are still referred to as "barndoor" even though they lack the characteristic large engine lid. If you look at the construction of the pickup and ambulance engine lids, however, you will notice the same construction as the barndoor engine lid, just "cut down" to fit the smaller engine compartment.
|
|
|
7429
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: pen cola cooler selges.
|
på: januar 03, 2010, 02:12:26 am
|
Det vil vise seg senere denne søndagen, vi får jo lov å holde på frem til mandag kl 20.00. Så nå skal man sove og tenke på saken... Kan jo komme med en pris du?
|
|
|
7430
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mitt Doka prosjekt
|
på: januar 03, 2010, 01:49:21 am
|
Den detter nok litt ned når du får vekt baki der. Hvis ikke så får du gjøre som bror din og fylle opp med alt mulig rart du finner langs veien
|
|
|
7431
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: VW i snø
|
på: januar 03, 2010, 01:31:46 am
|
Trodde jeg var slem mot bilen i fjor jeg, men det ser da virkelig ut som boblene trives i snø.
|
|
|
7437
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Ukentlig Luftkjølt VW Treff i Moss 2010
|
på: januar 02, 2010, 15:01:39 pm
|
Den er jo obligatorisk! Siden de har endret sentrum endel så har ruta endret seg litt også. ("henger" endel på esso så det blir mange runder på meg) Legger ved et kart av ruta jeg pleier å bruke... Rød er ruta gjennom byen og blå er raskeste rute mellom. Hender at vi kjører fra ka-fru-to og opp gjennom byen og ned igjen den raskeste veien. Før kunne man kjøre theodor petersonsgate men den er nå kun for bussene i byen, så vi må kjøre på baksiden av amfi senteret. Men vi kjører opp igjen foran parkteateret og ned ved lyshuset.
|
|
|
7440
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Issue 8 of VolksWorld USA
|
på: januar 02, 2010, 03:05:51 am
|
Har sett hotshop selger VDO turtellere på 50mm og 80mm. Hvis jeg skal ha noe blir det nok noe slikt i så fall. hvis jeg finner en høyttalergrill de kan passe i...
|
|
|
|