juni 10, 2024, 12:37:40 pm *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 34
811  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Thoresen`s 56 Oval ragtop på: november 06, 2009, 22:01:28 pm
Osteaktig hahaha ja er det som er hyggeligst  Blunker
He he, ja når det gjelder pupper så Gliser Gliser
812  Forum / Problemløseren / Sv: startproblem boble med 1500 motor på: november 06, 2009, 21:53:34 pm
coil vet jeg funker. ossen skjekker jeg den kull stiften?
Kullstiften sitter midt oppe inni fordelerlokket og er fjerbelastet, den ligger derfor an til rotoren,s sentrum når denne snur rundt. Dersom den ikkje er der, er det jo fordelerlokket som har feilen da. (men eg trur nok ikkje den er defekt...sjeldent det)
813  Forum / Problemløseren / Sv: bensinpumpe membran!! på: november 06, 2009, 21:39:17 pm
Er den noen her i norge som vet om hvor
en kan få tak i materiale til og lage en ny bensinpumpe membran
til bensinpuma på en eberspacher??
Dette er "armert gummi, gjerne i fleire lag, så det beste er vel å få tak i ny membran eller ta deler frå en annen b.varmer? kjenner ikkje til noken som selger slike "løst"...kanskje noken andre her på forumet veit noke om dette?
814  Forum / Problemløseren / Sv: startproblem boble med 1500 motor på: november 06, 2009, 21:33:36 pm
Tips; legg en vanlig ledning fra + på batteriet ditt ut igjennom døra å bak til bilens motorrom...der setter du på ein stikker som du kan sette på 15. og la den berre sitta på den som går til tomgangsdysa. Dersom det klikker då, så skal et være gnist. dersom det ikkje er gnist når du kinner då, kan det være stift - pluggledninger, - coil, - eller fordelerlokk. Då må du altså prøve nye desse fire delene.
815  Forum / Problemløseren / Sv: startproblem boble med 1500 motor på: november 06, 2009, 21:25:58 pm

ded ledingene står rett.
prøvde rotor å fordeler lokk i dag. men ikke noe mere gnist,
kjøpte også stift. men denne må jeg lage lenger ledning på i morgen.
finnes det noe måte å måle kondensatoren på?
[/quote]Ja stiftledningen måtte eg og lage lenger før eg prøvde å starte, (pass på at den ikkje kjem til gods nokon plass).
Men då du set på strøm på "Den ledningen som er iorden" høyrer du då eit klikk i tomgangsdysa på forgassaren?
Kondensatoren er nok iorden...sjeldan det er feil med dei som fører til ingen gnist.
[/quote]klikket der . så tok jeg coilen av og satte den på igen . da klikker det ikke mere. er det den sort som går utifra forgasseren?. den skal på +? altså 15 på coil??
[/quote] ja det er samme som +ledningen frå tenningen det. Den kommer fra tenningslåsen og går inn på 15 på coilen, ut igjen derifrå og til tomgangsdysen. -mistenker brudd i coil...eller coil-ledning eller dårlig kontakt i tenningsledningen din...burde derfor sjekke tilkoblingen på alle ledningene på tenningslåsen.. eller legge en "ekstra jukseledning direkte fra batteriet til 15 på coilen for å teste tenningsledningen din.
816  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Behandling av sveisedeler? på: november 06, 2009, 19:02:08 pm
jeg pusserdelene innvendig og vasker med tynner og lakker dem innvendig . når delen er sveiset på må man uansett bak der og spraye på no , jeg bruker hagmans tynn og tykk stoff . først tynn så tykk . tynnstoff boksen er det dyse med plastrør på , fest en ståltråd rundt det . da får man bøyd røret så det blir der og greier og treffe der du har sveiset . man kan bruke den dysa på tykkstoffet og.
Bra metode.
817  Forum / Problemløseren / Sv: startproblem boble med 1500 motor på: november 06, 2009, 18:26:41 pm
Dersom du har måleapparat so burde du måle coil ledningen og pluggledningane, at det ikkje er brudd der noken plass  Hæ
818  Forum / Problemløseren / Sv: startproblem boble med 1500 motor på: november 06, 2009, 18:22:48 pm
ded ledingene står rett.

prøvde rotor å fordeler lokk i dag. men ikke noe mere gnist,

kjøpte også stift. men denne må jeg lage lenger ledning på i morgen.

finnes det noe måte å måle kondensatoren på?
Ja stiftledningen måtte eg og lage lenger før eg prøvde å starte, (pass på at den ikkje kjem til gods nokon plass).
Men då du set på strøm på "Den ledningen som er iorden" høyrer du då eit klikk i tomgangsdysa på forgassaren?
Kondensatoren er nok iorden...sjeldan det er feil med dei som fører til ingen gnist.
819  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 69' Full Restaurering! på: november 06, 2009, 15:21:55 pm
Gløymte heilt desse bilda..
Men ja, eg fekk delane bak kanalane. Org VW rett frå mexiko. Tunge og skikkelege, men ikkje heilt bra sveist saman, det ordner eg fort, men venstre delen har eit spor med klips for kabel-lefsa som går opp langs baksetet på nymotens meksiko bobler,, eg skal fjerna klipset, men sporet får berre vera der. Vert vel ein slags forsterking det eller?
Tok 'og å prøvemonterte kanalane på bunnplata igår, etter att eg fekk spadd meg fram til ho og snudd ho rette vegen..
Resultat:
-JP kanalen er nok best. Så å sei alle skruehol stemmer overens med bunnplata, kun enkelte er skjeive, og krever utfresing av holet i bunnplata.
-Klokkerholm kanalen fekk ein god andre plass,, Skruehola passa veldig bra med kanalen men enkelte var laaangt frå holet i bunnplata, spesielt den bakerste sveisemutteren!
Felles for begge er att kanalbotnen er altfor stor! Spesielt ved varmeuttaket, der er det altfor brei botn. Så det vert nok litt frisering av botnen før eg er fornøygd.
Er avstivinga bra nok?
Ja den er nok bra nok for misjonen sin no Tistlo, men det er ikkje tvil om at dersom det hdde vore ein tyngre bil... so burde krysset vore to like lange kryss-stavar uavhengig. Glad
820  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Dynamitt Harry - Arbeidsbilen på: november 06, 2009, 15:07:07 pm
Skal prøva den hevert metoden! Kan hende det ikkje er meir som skal til for å få liv i ei gammal pumpa!

Ellers så fekk eg adapter plata igår, og for å variera litt med sveising så fant eg ut att eg heller hadde lyst å skru litt etter gammalt.. så då fekk eg montert den plata igår. Passa ikkje heilt godt(empi kvalitet) men det ordna seg med ein hammar. Eit godt tips: Ikkje legg ein motor på sida, med oljefilteret på. Det tar ei stund før du legg merke til dammen på golvet Rekker tunge

Så next up vert å montera sjølve armane til festet, bytte over kjøleblekk, og få tak i clutch.

Spørsmål: Passer bobleeksos på buss? Passer monza-eksos på buss?
Uttaket er lågare på buss iallefall og då det er berre eitt uttak på bussen... so kan ein kanskje sveise om utblåsingi på potta  Hæ Hæ
821  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mitt "opprinnelige" skogsvrak på: november 05, 2009, 21:58:38 pm
Puma foran, og endring av vinkel på fjørplatene bak

http://www.hotshop.as/Mekketips.htm
Ja takk for det Trond, men how too?? er altså litt redd for at det seier Spooooiing?? når eg begynner å demontere baki der, he he, men men, eg får vel ta den lærdommen og.
822  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mitt "opprinnelige" skogsvrak på: november 05, 2009, 21:36:32 pm
Puma foran, og endring av vinkel på fjørplatene bak

http://www.hotshop.as/Mekketips.htm
Ja takk for det Trond, men how too?? er altså litt redd for at det seier Spooooiing?? når eg begynner å demontere baki der, he he, men men, eg får vel ta den lærdommen og.
ja då har eg oppdaga begge linkane om senking...SUPERT Gliser
823  Forum / Problemløseren / Sv: Slagskrutrekker på: november 05, 2009, 18:56:35 pm
Synes å huske at man MÅ bruke en nr 4 bit, husker ikke om det var PZ eller phillips og slagtrekker

.LP
Ta med ein skrue til Biltema å kjøp ein stjernetrekker som passer i, bor eit hol i enden på skaftet og bruk ein sor stjernetrekker i holet, Du får då eit T håndtak, (då fer du opp desse dørskruene. Blunker
824  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Verksted plass for boble :D oppdatert 03/11-09 på: november 05, 2009, 16:56:39 pm
Ja dette blir kjempeflott drømmeverksted Gliser
825  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mitt "opprinnelige" skogsvrak på: november 05, 2009, 16:05:49 pm
Ja eg må forsere denne (for å begynne på raude ragtopbobla), for etterpå då skal eg begynne på Gromprosjektet mitt; Ovalen min.
826  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mitt "opprinnelige" skogsvrak på: november 05, 2009, 15:37:45 pm
fant att motorluka idag, som var noke bulkete, men banka den nok  til at den bli perfekt til denne bilen. Gliser Gliser Gliser
827  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mitt "opprinnelige" skogsvrak på: november 05, 2009, 15:12:46 pm
Står en del her.
Lykke til Blunker
ja, skal begynna å leita opp...berre det ikkje gjekk i datacrashet i sommar.
Sorry, skulle vært en link der Flau
http://www.thesamba.com/vw/forum/viewtopic.php?t=212669&highlight=lowering
 Gliser Gliser
Takker den var bra Gliser
828  Forum / Problemløseren / Sv: Rustbehandling eller ikke? på: november 05, 2009, 15:05:08 pm
owatrol er bra greier, har brukt det mye, det er spesielt en Finne som liker og rullemale bilene sine med Owatrol.......
Ja, og dersom en ønsker å forsegle rusta på ratlooken. Gliser
829  Forum / Problemløseren / Sv: startproblem boble med 1500 motor på: november 05, 2009, 15:03:36 pm
Du sier ikkje noko om kva stikker på coilen du har kobla den "coilledningen som er iorden"?? men den skal være på uttak 15, og kondensator på uttak 1. Eg rekna med at dette er rett, men dersom dette f.eks skulle vært motsatt montert, så vil du ikkje få gnist.
830  Forum / Problemløseren / Sv: Rustbehandling eller ikke? på: november 05, 2009, 14:57:22 pm
Hva med Linolje ? ( Har fungert bra på sommerbilen i mer enn 10 år )   ( Biltema )
Jo men eg prøver altså å forklare om "forarbeide" Penetrerende oljer, (tynne ikkekokte oljer), der dette er nødv. og etterarbeide m f.eks maling, Tectyl e.t.c og gjerne linolje (der rå linolje er kalde harpiksoljersom brukast til impregnering av furutre) mens f.eks Kokt Linolje er meir lik lakk...og vil nok ikkje trekke inn men ligge på utsiden...ja som Tectyl igjen. Owtrol har altså laga ei tynn olje som då vil lgge seg inn i porene i overflata av metallet. (bedre det enn at det kjem kondens fra fuktig vær og miljø bakom understellsbehandlinga di. Blunker
831  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mitt "opprinnelige" skogsvrak på: november 05, 2009, 14:45:49 pm
Står en del her.
Lykke til Blunker
ja, skal begynna å leita opp...berre det ikkje gjekk i datacrashet i sommar.
832  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Div T1 deler(senket pris stoler og panser) på: november 05, 2009, 12:14:02 pm
Hei, ja eg kunne tenkt meg å kjøpe stolene m baksetet, dersom de hørte isammen? (du kan få igjen et annet baksete fra meg)?
Byr da f.eks 600 + 150 for varmepottene Måtte da nesten bli enige om å få dette sendt nedover på ein pall m plast rundt?...Ja kanskjeForumekspressen??
833  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mitt "opprinnelige" skogsvrak på: november 05, 2009, 12:01:40 pm
Puma foran, og endring av vinkel på fjørplatene bak

http://www.hotshop.as/Mekketips.htm
Ja takk for det Trond, men how too?? er altså litt redd for at det seier Spooooiing?? når eg begynner å demontere baki der, he he, men men, eg får vel ta den lærdommen og.
834  Forum / Problemløseren / Sv: Rustbehandling eller ikke? på: november 05, 2009, 11:57:32 am
Og du har undersøt grundig for angrep? Må man gjenta behandlingen hvert annet år fordi oljen forsvinner? Da kan man vel bare bruke vanlig tectylbehandling, som koster mer men holder lengre?
Eg meiner altså at olje (f.eks ny Owatrol) som er så tynn og penetrerende vil legge seg i små mengder i metalloverflaten...(sjølv om ein tørkar av etter ein times tid) og som ligger der å stenger for fuktighet i overflaten, som elles gir fuktlommer for kondens som skyver av (flassing) måling og ev. tektyl. Eg har iallefall sett mange slike punkt... der der etter alle kunstens reglar er påført Tecyl også. Tectyl er "etterbehandling"
835  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mitt "opprinnelige" skogsvrak på: november 05, 2009, 11:48:25 am
No treng eg 1 -2 - 3 - 4...råd i rekkefølge om både utstyr å tips kordan eg senker eit hakk bak, (gjerne framme og) for den som har god peiling på denne -1964modell- Hæ
836  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: 52 mod spørsmål på: november 05, 2009, 11:41:06 am
Ja som jeg sier... er 60% 52 og resten 61 Blunker Er blitt mer 52 på den siden den lå på forumet her. Salgsannonsen ble desverre slettet da forumet klikka.

Hele taket (frontvindu, soltak og bakvindu) er ett stykke og er tatt fra samme bil. Isjaslukene er også fra samme bil. Er også 52 dash og chassinummer, så jeg sier bare det er en 52. Blir jo ikke HELT ekte, men det er det få som kan spotte når den blir ferdig. Er vel stort sett i bagasjerommet og i motor rommet man ser at den er parret med en 61.

Kommer til å lakke den i en riktig splitt farge og skaffe riktige splitt deler.

Er jo bare digg med en bastard. Da slipper man å bli slakta om man senker den og setter inn 1300s kasse Glad
Ja slå et slag for ekte VW farger Lobo, (med fare for å dra på meg vrede...synest eg at det er mange "glorete "farger på bobler derute som kanskje hadde blitt finare med dåtidens ekte VW farger  Hæ
837  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Mitt "opprinnelige" skogsvrak på: november 05, 2009, 11:35:19 am
Ja, ideen er altså å få denne i tipp\topp stand der ein ikkje ser... og ha den shabby utvendigt og innteriørmessigt, (og senka selvf.) men at den som kanskje vil ha denne vidare kan kjøpe,n og lett laga seg ei bra boble vidare. Glad
838  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Tommy`s 70`s Moonshine looker på: november 05, 2009, 11:30:10 am
Hmmm. Du må ha mye fritid!

Ikke mye fritid men vond sofa Blunker
He he, eg ser og fram til å begynne å Ovalen min...lite rust på den og. komplett og orginal...men kanskje eg kan reise på treff med ratlookbobla te neste sesong, før Ovalen min blir ferdig då. Gliser
839  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 69' Full Restaurering! på: november 05, 2009, 11:25:25 am
No er eine sida stiv som ein senka puma! Vart ferdig med eine sida. Fant ut att eg ikkje monterer døra likevel, men satsar på att ting passar(skal ta litt ekstra mål etc) På den måten fekk eg plass til å laga avstiving i kryss i døropningen! Og den er no so solid att eg kan lyfta heile bilen i den.. Men det eg lurer på: Kan eg no som eine sida er avstiva skikkeleg, kappa ut kanalen på den sida og gjera meg ferdig der, før eg lagar kryssavstiving i døra på andre sida

Kjem bilder av det imorgo forøvrig Glad
Javisst, og fløtta den over før du kappar der Blunker Prøv døra der først??
840  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Testbukk for motor. inkl motor av ukjemt størelse og stand. Gi bud. på: november 05, 2009, 11:22:03 am
Bud notert.
Er det ikke litt billig?
jo, og den motoren skal gi over 40hk også.
Sider: 1 ... 26 27 [28] 29 30 ... 34
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!