juni 17, 2024, 09:18:55 am *
Velkommen, Gjest. Vennligst logg inn eller registrer deg.
Har du ikke mottatt e-post for aktivering ?

Logg inn med brukernavn, passord og innloggingstid
Takk for din støtte!
Nyheter: Velkommen til et samlet VWNorge!
 
  Hovedside Hjelp Søk Logg inn Registrer  
  Vis innlegg
Sider: 1 2 3 [4] 5 6
91  Forum / Teknisk, teori og praksis / Passer Scat sin 36hp viftedeksel.. på: september 14, 2010, 19:09:52 pm
Passer Scat sin 36Hp "shroud" for bruk på 1600 sammen med resten av det orginale kjøleblekket eller burde jeg kjøpe alt fra Scat for å få det til å passe?
92  Forum / Snikk-snakk / Sv: Anbefaling: Sørligaten Fornikling på: februar 12, 2010, 19:34:38 pm
Het disse Oslo fornikling eller noe slikt tidligere?
93  Forum / Cal-look / Sv: 14" dekk på: februar 12, 2010, 19:30:56 pm
Ingen som har tips om noen smale framdekk i 14" Vil ha 145 eller 155, men vil helst unngå lavprofilstuket. Er det noen som har bilder av 155/65, 165/65 eller 165/70 dekk?
jeg kjører med 165-60 foran på min buss. men et resto bilde i en cal-look tråd blir det ikke.
Får sende meg et bilde på PM da vettu.. Rekker tunge
94  Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Turkis'n - '64 Crewcab frem i lyset på: januar 31, 2010, 20:48:48 pm
He he
Denne tror jeg at jeg så som helt nylakket hos Slengesol, kan det stemme. Fikk en scooter lakkert der på samme tida.
95  Forum / Old speed / Sv: Old speed ræser ghia på: januar 19, 2010, 14:15:50 pm
Likte best varianten med VW stål. Fantastisk bil
96  Forum / Ghia / Sv: Din Karmann Ghia (bildetråd) på: januar 13, 2010, 10:49:29 am
Denne gleder jeg meg til å se!
97  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Sikkerhetsbelter i veteranbil - hva gjør DU? på: januar 13, 2010, 10:06:03 am
Hva med å bruke en slik mutter man popnagler fast. Blir det sterkt nok til det øvre festet?
98  Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Kamvalg til 1680 på: januar 12, 2010, 13:18:34 pm
Hva er tider og løft på denne?
99  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Sikkerhetsbelter i veteranbil - hva gjør DU? på: januar 12, 2010, 13:17:43 pm
Jeg har samme dilemmaet, men i tillegg skal jeg ha med to smårotter i baksetet også. Jeg kommer nok til å gå for litt bredere enn original "flybelter" foran og bak. Har egentlig ikke funnet noen bedre løsning dersom man ikke skal borre, noe jeg ikke har lyst til. Racingbelte ala Split sitt forslag kan jeg tolerere, men moderne trepunktsbelter blir litt feil..
100  Forum / Snikk-snakk / Sv: Denne var vel på et vis tøff. Eller? på: januar 12, 2010, 11:58:13 am
Den der hadde jeg kjørt i når som helst helst med Farrah Fawcett ved min side Øyerulling
101  Forum / Cal-look / Sv: Torsjons staver til Oval på: januar 12, 2010, 11:35:48 am
Ingen som har noen erfaringer? Ønsker litt bedre kjøreegenskaper enn orginal. Satser på Urethan foringer. Holder det med de orginale + bedre dempere eller skal jeg bruke noen tykkere torsjonsstaver?
102  Forum / Teknisk, teori og praksis / Kamvalg til 1680 på: januar 11, 2010, 19:03:46 pm
Jeg holder på med en 1680 motor og lurte litt på kamvalg. Vet at meningene er mange, men noen som har forslag? Jeg ønsker ikke å kjøre Engle 110  Blunker
Motoren blir med noen 044 topper med hakket større ventiler og lett porting ala How to boken. Doble Dell Orto 40mm Eksosen blir HO varmekammer med Dual QP. Tenkte å sette opp med ca 9 i komp. Ønsker ikke en alt for vill motor men litt hissig motor er jo gøy..
En anbefallte Web 122/125 på 105 lobe center med 1.1 vipper. Hva tror man her?
103  Forum / Cal-look / Torsjons staver til Oval på: januar 11, 2010, 18:55:40 pm
Holder på med en 54 oval som blir høy bak og lav foran. Nå bor jeg på Vestlandet og har ikke råd til stor motor enda så jeg trenger noe som er ok å jøre på veien, men den kan godt vaære litt "tight". Da lurer jeg på om jeg skal kjøre med de orginale torsjonsstavene bak eller oppgradere til noen som er tykkere. Hvilke dempere ville dere i såfall anbefallt sammen med torsjonsstavene? Ellers kommer jeg til å kjøre senkespindler og Puma framme sammen med krengningshemmer framme og camber compensator bak.
Hva tror dere?
104  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: 55 oval ledningsnett på: oktober 22, 2009, 19:17:09 pm
Jeg har kjøpt fra Aircooled.net et par ganger med gode erfaringer.
105  Forum / Type 1 1946-1957 / Sveisedel- å få tak i? på: oktober 22, 2009, 18:18:09 pm
Hei

Er det noen som vet om bunnen av rammehodet er tilgjengelig som sveisedel noe sted? Dårlig forklaring se bildene så skjønner dere hvilken del jeg mener.
106  Forum / Snikk-snakk / Sv: Til inspirasjon: The famous "Randy Gates car" på: april 26, 2009, 19:19:51 pm
For min del så finner jeg ikke "feil". Jeg synes det var gøy å se finishen under seter, på bunnpanne etc. Gøy å se at noen tar den helt ut. Men jeg synes bare ikke at det ble tøfft. Akkurat som en super fin resto rod eller flinkisjazz også kan være kjedelig uten at det er noe feil med den for det. Jeg kommer ikke til å eie noe så strøkent noen gang og beundrer de som legger ned innsatsen og pengene, men jeg synes en litt røff bil med det rette stuket kan være vel så spennende.
107  Forum / Snikk-snakk / Sv: Til inspirasjon: The famous "Randy Gates car" på: april 25, 2009, 22:36:21 pm
Det er jeg jo forsåvidt enig i, men det er jo bedre enn lister, fangere og stopp emblem på fangeren bak i alle fall   Gliser
108  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: forskjell på Oval dørhåndtak? på: april 25, 2009, 22:34:36 pm
Det blir nok et tidsriktig ja. Får se om jeg finner orginale, hvis ikke takker jeg for tipset om WW repro.
109  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: forskjell på Oval dørhåndtak? på: april 24, 2009, 21:49:11 pm
Ok, da får vi lete videre etter noen til en 54 da. Takk for hjelp.
110  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: forskjell på Oval dørhåndtak? på: april 24, 2009, 21:03:47 pm
Vil det si at jeg kan bruke et senere håndtak dersomjeg bytter hele håndtaket?
111  Forum / Type 1 1946-1957 / Størrelse på bolter til fanger på 54 modell på: april 24, 2009, 21:02:59 pm
PÅ min 54 modell er det 8mm bolter til å feste støtfangerhornene bak. Foran derimot kan det virke som det er 7mm? Ikke er det 8 i alle fall og ikke er det 6 heller. Hva er det som er orginalt? 8 eller 7mm?
112  Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: forskjell på Oval dørhåndtak? på: april 24, 2009, 20:36:44 pm
Vil det si at de ikke fungerer overens?
113  Forum / Type 1 1946-1957 / forskjell på Oval dørhåndtak? på: april 24, 2009, 20:25:12 pm
Er det forskjell på dørhåndtakene til en 54 oval og senere. Er forskjellen isåfall utseendemessig eller passer ikke senere?
114  Forum / Problemløseren / Sv: Får ikke pedal etter lufting! HJELP! på: april 24, 2009, 20:20:36 pm
Vet ikke om det er teit tips, men jeg hadde et lignende problem en gang. Da lå det luft i pumpen/rørene som jeg ikke fikk ut. Jeg fikk en til å trykke pedalen inn, mens jeg løsnent rørene på pumpen lett til det begynte å komme væske ut. Dette fikk vekk luften, etter det luftet jeg igjen på vanlig vis og fikk god pedal.
115  Forum / Snikk-snakk / Sv: Til inspirasjon: The famous "Randy Gates car" på: april 24, 2009, 20:05:05 pm
Må si at denne har eller hadde utrolig finish, men det var likevel ikke så spennende. Biler som denne er vesentlig mer spennende
116  Forum / Cal-look / Sv: Alu T bars ikke hex på: april 24, 2009, 19:56:02 pm
Da har sikkert du sett den etter meg Blunker Er heldig å ha en stefar i Porsgrunn som er blitt pensjonist og har sveiseapparat. Begynner å se bra ut nå selv om noen ovalpurister vil få byger Glad Sort blir den nok ikke denne gangen.
117  Forum / Snikk-snakk / Sv: Sven-Olof Brorsson er død på: mars 13, 2009, 19:34:00 pm
Det var trist og uventet. Jeg kjente ham ikke personlig, men hans tirader på SCLF var noe av det som gjorde at jeg fikk lyst til å skaffe mitt eget prosjekt.
118  Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Ventildeksler selges på: mars 03, 2009, 22:01:33 pm
300
119  Forum / Problemløseren / Sv: ødelagt innfesting av ventilasjonsvinduet på førerdør 54 oval på: februar 25, 2009, 09:33:19 am
Kan ikke denne byttes over da, hvis det plager deg?
120  Forum / Problemløseren / Sv: ødelagt innfesting av ventilasjonsvinduet på førerdør 54 oval på: februar 24, 2009, 18:45:41 pm
Det er vel vinduet som må kuttes. Søk på Samba sitt oval forum så er det en forklaring der.
Sider: 1 2 3 [4] 5 6
Bygget på MySQL Bygget på PHP Powered by SMF 1.1.20 | SMF © 2006-2008, Simple Machines XHTML 1.0 godkjent! CSS godkjent!