Vis innlegg
|
Sider: 1 2 3 [4] 5 6 ... 26
|
91
|
Forum / Hva skjer? / Sv: SCC 2013 - Godt Gammeldags Grusrally - NYHET!
|
på: juli 16, 2013, 22:29:55 pm
|
Takker for tilbakemeldinger. Ikke uventet at det stilles spørsmål ved begrensningene på motor. Dette er tenkt som en småskalaforsøk i forsiktige former. 2 hovedargument for å legge disse begrensningene er: 1. Usikkerhet rundt veienes egnethet ift fart, derfor moderate motorer/biler 2. Å skape et alternativ for de som har problemer med å dra løs bilen fra trackbiten grunnet liten motor Det legges ingen begrensninger på trim eller originalitet på bil. Fungerer det greit i år, vil det kanskje lempes på kriteriene senere. Det vil uansett være mulighet å teste bilen på 402 meter asfalt for de som ikke har fastdynamo-bil for hånden Vintage er det nye gamle....
|
|
|
93
|
Forum / Hva skjer? / SCC 2013 - Godt Gammeldags Grusrally - NYHET!
|
på: juli 16, 2013, 09:13:58 am
|
Har du lyst til å gruse garasjekompisen eller en vw-entusiast med fremmed dialekt? I stedet for å bare gå nye veier, tar SCC i bruk de gamle grusveiene ved Gardermoen. Nytt for i år er at det vil arrangeres et godt gammaldags grusrally på svingete og kupert underlag i løpet av treffhelgen. For at dette skal foregå i kontrollerte former og være gammeldags, er det to hovedingredienser: - Underlaget er offentlig grusvei - Bilen er driftet av motor med FAST dynamofot (Dvs 25-30 Hk blokk)Det legges opp til en kort sløyfe som skal kjøres på idealtid, altså ikke raskeste tid. Det opplyses på forhånd om lengden på strekningen som skal kjøres rundet av til nærmeste hele kilometer. Det opplyses i tillegg om snitthastighet på strekningen rundet av til nærmeste hele kilometer i timen. Den som kommer nærmest idealtiden (fastsatt på forhånd) er vinneren. Dette er et uformelt navigasjonsløp der normale trafikkregler gjelder og er ikke underlagt bilsportforbundet under SCC helgen. Det vil ikke være noen forhåndspåmelding, og nærmere opplysninger om tid og oppmøtested vil bli gitt i forkant av treffet. Co-pilot til å følge stoppeklokka er selvfølgelig lov og mest sannsynlig en fordel. Det tas ikke værforbehold og vaskeplass finnes på treffområdet. Det settes av et eget område for oppstilling av bilene etter løpet. Kort oppsummert; Har du en bil som kvalifiserer til å slippe inn på SCC, i tillegg har motor med fast dynamofot, og rett og slett har lyst på litt moro med likesinnede, kan dette være tingen for deg. Selvfølgelig er det gratis og det vanker heder og ære, samt premiering av vinneren. Høres dette spennende ut? Ikke vær redd for å komme med respons i tråden Så langt har du en håndfull likesinnede der ute klare til å starte...
|
|
|
95
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Hessisch Oldendorf 21. -23. juni 2013
|
på: juni 14, 2013, 10:37:50 am
|
Det drar seg til mot avreise... i en 1950 modell som har gjenoppstått fra et halvt gjennomrustet skall og en stabel pappesker med deler, til nyrestaurert kjørbar bil. Til å skyve oss gjennom Petermax rennet har vi en nybygd Sommerstad-motor basert på original 30 hk, med portede topper, økt kompresjon, vassere kam og ikke minst rettskårne drev . Påmontert Abarth forgasserkit med Solex 32'er. Motoren er startet og kammen innkjørt, og det har blitt en hissig liten 30 Hk. Ikke den vasseste som stiller til start i Hamburg om noen få dager, da det blant annet står flere kompressormatede motorer med fast dynomofot på startstreken. Disse har dog en lei statistikk å vise til ift knekte veiver. Vi satser på at forgassertrimming fra tidlig 50 tall skal holde de 20(?) milene løpet går over, med pedalen klistret i gulvet. Det er vel med en viss spenning man setter nesa mot Kielferga, med bil som kun har gått noen kilometer til BT for å hente skilter, og nybygd motor med ca 1 times driftstid. Lista over ting som kan havarere er så lang at ingen har giddet å skrive, eller tatt høyde for den. Allikevel er det den usynkroniserte giringen sjåføren er mest bekymret for. Jeg skal heldigvis bare lese kart og peile olje, og har lave skuldre. Så med flysetebelter fra 50 tallet og returbillett på Kielferga som eneste livline, gleder de gærne seg enormt til tur
|
|
|
98
|
Forum / Problemløseren / Sv: 25 hk 6V dynamo oppkobling
|
på: mai 27, 2013, 22:34:22 pm
|
Stemmer bra med det jeg fant i en barndoormanual jeg hadde. + er brun, - er sort. På denne gamle dynamoen er de like tykke, og fargen falmet. Men den ene mørkere enn den andre, så vi går for det Takk!
|
|
|
99
|
Forum / Problemløseren / 25 hk 6V dynamo oppkobling
|
på: mai 27, 2013, 11:12:07 am
|
Har en nyoverhalt 25 hk dynamo som skal kobles til regulator. Ut av dynamoen kommer det 2 ledninger fra samme hull, den ene lenger enn den andre. Farge vanskelig å fastsette på 60 år gamle stoffledninger. Hvordan finner jeg ut hva som er + og hva som er F(jord). Har bladd i Bentley bøkene mine uten å finne noe. Noen som kan hjelpe? Ut fra det ovenstående har jeg heller ikke fått den til å lade, men går ut fra at den må polarieseres for å få fart på den igjen. Da er det vel greit å vite hva som er hva av ledninger? Takknemmlig for eksperthjelp
|
|
|
100
|
Forum / Hva skjer? / Sv: BUG CAMP #25
|
på: mai 25, 2013, 09:48:15 am
|
Går cruisingen til Hamar (torget)? Er i Hamar på håndballcup og kunne trenge litt cruising som avbrekk Evt klokkeslett?
|
|
|
102
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: "Slot mags" 5-112 hjul selges
|
på: april 29, 2013, 22:14:07 pm
|
Bud notert. Når jeg tok av hjula i kveld så jeg at det var Nokian bak, men utseendemessig like som foran. Loadindeks ihht vognkort. Lar dem stå til kl 18 i morgen. Er hjemme 1. Mai, så henting går fint
|
|
|
103
|
Bruktbørsen / Deler selges / "Slot mags" 5-112 hjul *solgt*
|
på: april 29, 2013, 13:03:47 pm
|
5,5x15 ET 23 med Vredstein 185-65 og Nokian 195-65 dekk. Riktig loadindeks for bay, og innafor 5% ift originalrulleomkrets. Alt nytt i fjor og kun rullet en kort sesong. Ikke kantkjørt eller skadet, mikroskopiske steinsprutpunkter i klarlakken et par steder hvis du setter nesa helt inntil. HBO 5000,- hentet. Solgt
|
|
|
104
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Dropspindler latebay (3.5)
|
på: april 04, 2013, 08:37:59 am
|
Har kjørt med tilsvarende på min westfalia nå i en sesong i inn og utland. Kjørecomforten er som original, men måtte montere stivere dempere for å hindre subbing ved fullastet bil. Eneste negative var at det tok sin tid å få alle delene fra Transporterhaus. Alt i alt fornøyd, enkelt å reversere hvis man vil tilbake til originalt.
|
|
|
105
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Hessisch Oldendorf 21. -23. juni 2013
|
på: mars 19, 2013, 16:56:19 pm
|
Rikelig med med gateparkering i denne landsbyen, uansett kjøretøy. Kun de påmeldte slipper helt inn i kjernen av byen. Ingen grunn til å ikke dra selv om man ikke er påmeldt. Campingen har ingen restriksjoner mener jeg.
|
|
|
108
|
Forum / Rundt og rundt/bakkeløp / Sv: Racing-bilder
|
på: november 16, 2012, 15:52:41 pm
|
Morsom filmsnutt... en aluminumsbil som hadde vært i grøfta og rasket med seg et blomsterbed? At den økonomiske situasjonen var litt forskjellig i Sverige og Norge på denne tiden dokumenterer filmen godt. I Norge var det kjøpeforbud på bil, mens i Sverige kjørte de bilcross med 356 rett fra butikken
|
|
|
116
|
Forum / Hva skjer? / Sv: Hvem reiser til Tierp, BugRun Classic?
|
på: august 06, 2012, 10:28:05 am
|
Tilbake etter en fin helg i Sverige. Målet med turen for vår del var vel ikke primært bare å se dragrace, men å se om "BUG RUN känslan" kunne gjenfinnes uten vannkokere tilstede. Etter en hyggelig omvisning hos Wolfparts, ble vi fredag ettermiddag møtt av en hyggelig atmosfære på campingen, tross i en ENORM arena, med pene luftkjølte biler. Dette lignet litt det BUG RUN vi har savnet de siste årene. Allerede fredag kveld var delemarkedet i gang, og følelsen av en kald øl i hånda etter en hel dag bak rattet, rotende rundt i delekasser mens solen går ned....PRICELESS Kun i Sverige kan man oppleve en KOMPLETT splittboble partert og lagt ut for selvplukksalg på asfalten. Etter en god natts søvn uten besøk av Skrillex eller David Guetta, startet treffdagen på lørdag tidlig, og antallet biler på campingen var nesten fordoblet i løpet av natten. Allerede tidlig på dagen var det mye biler utstilt, delemarkedsgata fylt opp og tribunene relativt velfylte i det dragracingen startet. Været var bra, atmosfæren var god og nivået på bilene som alltid veldig høyt i Sverige. Dagen ble rundet av med premieutdeling lørdag ettermiddag/kveld før grillene ble tent og det livnet til på campingen igjen. En del dro i løpet av kvelden, men mange ble også igjen til søndag. Oppsummeringen er vel at dette er det BUG RUN man har ønsket seg, og alt det man har hatt på Mantorp fikk man også her, bortsett fra fyll, rølp og hærverk. Svenskene har jeg inntrykk av stillte i samme antall som på Mantorp, men med et redusert antall Finner, og totalt fraværende norske og danske biler, ble ikke volumet det samme. Vi gjorde et røft anslag på 3-400 luftkjølte biler lørdag, men vet ikke noen offisielle tall. Selvsagt ting å sette fingeren på, men mikroskopiske ift de negative opplevelsene på Mantorp de siste år. Takk til Tekken som fikk frem gåsehuden på tribunen med 8.71 draget Håper dette treffet består, kommer mer enn gjerne igjen. Og når det kommer til dragracing, for et fantastisk anlegg!! Her et par dårlige mobilbilder fra plassen sent lørdag ettermiddag, her var det relativt fullt tidligere på dagen.
|
|
|
118
|
Forum / Problemløseren / Sv: Rette dempere T2 forstilling...
|
på: juli 31, 2012, 12:55:11 pm
|
Kanskje et dumt spørsmål, men hvorfor har avstanden fra bærearm til dempertårn endret seg etter smalning? Er ikke smalningen gjort i rørene på innsiden? Er det samme kombinasjon av forstilling og bærearmer som før smalning? Får du shimset spindlene med riktig camber? Tar forbehold om at det er dumme spørsmål
|
|
|
119
|
Forum / Type 2 / Sv: Senking av t2 68 mod
|
på: juli 24, 2012, 21:14:55 pm
|
Kjørekomforten er tilnærmet som originalt, men jeg har stivet opp litt med coilovers for at det ikke skal subbe så lett i hjulhusene. Disse 3,5" snudde spindlene smalner en snau tomme per side også. Har kjørt en uke i Danmark med full campingoppakning, og det funker fint. Kan ikke annet enn å anbefale disse så langt
|
|
|
120
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Splitt/Zwitter/Oval+ deler
|
på: juli 08, 2012, 20:53:24 pm
|
VDO sender til elektrisk tankmåler, 280 mm lang, 40 mm diameter. Testet og fungerer på 6V 52 mm VDO instrument. Prisant 200,- Tror du denne funker på 6 volt motometer tankmåler? Mvh Fredrik Ja, det burde den gjøre. Om den ikke er kalibrert riktig for full tank, vil den i allefall vise når den er tom.
|
|
|
|