973
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Skifting av frontrute
|
på: august 29, 2008, 21:43:59 pm
|
Samme femgangsmåte som rutepakning skift. Skal den gamle ruten byttes ,sett deg inn i bilen i setet,sett begge bena på toppen av ruten . Dytt ut ,og bruk en butt trekker å skyv pakningen ut ,start i et hjørne oppe. Den vil nok sprekke,men skal jo skiftes. For å sette inn denne igjen : ta ut den gamle ruten av pakningen, sjekk at anlegget nedi pakningen er uten glass rester , sett inn den nye i sporet. Bruk en tråd eller flaggline ca 4mm tykk ,legg den inn i sporet som skal inn i bilen,kryss snorene i bunn . Få en til å holde ruten inntil på utsiden ,trekk snoren inntil glasset,oppover fra bunnen. Dette løfter pakningen inn og over kanten.Hvis det er litt trangt, slå forsiktig på pakningen på utsiden bak der du er med snoren. Sideruter :herdet glass , spark de ut fra inn siden ,en på utsiden til å ta imot. Begge beina på glasset ,jevnt spark med fullt annlegg. Samme med snorer på disse. Flere spørsmål ,ring meg ... Mvh Lars Mvh Lars
|
|
|
974
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: noen som har et demontert taktrekk fra oval??
|
på: august 28, 2008, 19:07:22 pm
|
Hei. Hvis trekket er helt ,la det være . Det er ikke mulig å få ned etter så mange år uten at det ryker når du skal ha det ut. Det sitter festet langs kantene oppi taket med papp låselister som er skyvd ned i sporet . Disse vrir seg ved forsøk på å få dette ut ,og trekket revner hvis du trekker litt hardt. Men prøv gjerne ... Jeg skaffer nytt selvfølgelig. Mvh Lars
|
|
|
979
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Orginal 1957 Oval Rag Top (SOLGT)
|
på: august 25, 2008, 20:22:00 pm
|
Nei , jeg har ikke bedt selger om å holde dette hemmelig jeg... Den havner i godt selskap hos meg , på verkstedet i Fon. Håper jo på å få bygget en bil som jeg kan beholde selv. Angående tepper .. ta en tur oppom når jeg har hentet den .. Mvh Lars
|
|
|
981
|
Forum / Type 1 1946-1957 / Sv: Tips ønskes.
|
på: august 21, 2008, 15:34:55 pm
|
Hei. Kikk på min hjemmeside som er under ... Jeg har jo et par ovaler på samvittigheten ,og skaffer jo det meste til disse. eks 56 oval rag .. så får du et lite innblikk.Album høyre side på http://bugfvr.spaces.live.comRing gjerne for mer info. Mvh Lars
|
|
|
983
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Lage et trim oppsett for maks ca 10 tusen til 1600cc boble.
|
på: juli 19, 2008, 16:17:15 pm
|
Bygger ikke for å selge .. Neivel.. men spurte deg om hva det evt vil koste å få bygget en motor ,det er jo faktisk ikke alle som klarer å bygge en slik. De som ikke har mulighet til å linjebore og har gratis ekspert hjelp til motoren er ferdig, må jo betale en sum for å få ting gjort. Så hva vil det koste da? koster den 13000 i deler ?Kan en amatør sette sammen en slik for 13000kr.? Hvor mange timer bruker en proff på å sette sammen en bra motor? Jeg mener ikke at det beste er å kjøpe en ferdig longblock ,men for veldig mange er nok dette den billigste løsningen hvis en ikke er proff på disse motorene. mvh Lars
|
|
|
985
|
Forum / Problemløseren / Sv: www.importmotor.com...Erfaringer?
|
på: juli 15, 2008, 22:17:41 pm
|
Kjenner til han som driver dette. Han er en erfaren motor bygger,men bygger ikke motor selv lenger. Han formidler salg ,og spesifikasjonene på motorene forandres ofte. Hyggelig kar. Mvh Lars
|
|
|
989
|
Bruktbørsen / Biler selges / 1980 transporter selges
|
på: juli 03, 2008, 16:50:42 pm
|
Legger denne ut for en bekjent. Alle spørsmål kan eier av bil svare på. Litt om bilen : 1980 modell med 2.0 liter luftkjølt motor,2 forgassere,bakrepotte er def,litt lekkasje fra støtstangrør. Eier mener denne har gått ca 76000 km,motor går godt og trekker bra. Bilen er godt brukt og er vel egnet som en fin delebil,nye bremser er det også på denne. Årsavgift er betalt,og på bilen sitter det 3 tusenmetre i front. Prisantydning er 4000kr . Kontakt eier for mer info . Tlf 97001661 Tom
|
|
|
|