Vis innlegg
|
Sider: [1] 2
|
2
|
Forum / Problemløseren / Sv: lufting av bremser T1
|
på: oktober 18, 2011, 20:03:43 pm
|
lager meg heller en selv, enn å betale 700,- for å få bremsene luftet.. ska alle lufteskruene åpnes før det settes trykk på eller bare nermest pumpa?
|
|
|
3
|
Forum / Problemløseren / Sv: lufting av bremser T1
|
på: oktober 17, 2011, 22:43:51 pm
|
Det hørtes lurt ut:) åpner man da alle lufteskruene før man setter trkk på eller bare den som er nermest pumpa? eeeller tenker jeg helt feil nå?
|
|
|
5
|
Forum / Problemløseren / Sv: lufting av bremser T1
|
på: oktober 15, 2011, 13:21:41 pm
|
er to som gjør det, hjelperen min pumpet noen ganger på bremspedalen, holdt den inne mens jeg åpnet lufteskruen så det kom ut bremsveske, så stengte jeg skruen igjen.. slik holdt vi på fra venstre bak-høyre bak-venstre frem-høyre frem.. luftet ijennom ca en liter..
var ganske teit åpningsspm, kansje ikke så veeeldig gjennomtenkt..
|
|
|
9
|
Forum / Problemløseren / Sv: lufting av bremser T1
|
på: oktober 10, 2011, 23:25:08 pm
|
Takker for svar  nå har jeg luftet i rett rekkefølge, brukt ca. 1 liter bremsveske.. men får ikke noe serlig trykk.. er det mulig at det ennå er luft i systemet? når jeg pumper på pedalen får jeg litt trykk, og mister det ikke. bremsband fremme og bak er nye.. hørt snakk om noe på biltema som man skrur rett på tanken i stedet for lokket, også skrur man slangen til den rett på ventilen slik at det blir trykk på tanken.. er dette noe som fungerer bra og passer den til beholderen på t1 -66 boble ?
|
|
|
11
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Mine varslinger??
|
på: oktober 10, 2011, 21:20:37 pm
|
men man får ikke opp hvis det er noen som har skrevet et sitat på et inlegg, er det ikke noe oversikt over hvilke innlegg man har skrevet ?
|
|
|
12
|
Forum / Snikk-snakk / Mine varslinger??
|
på: oktober 10, 2011, 21:08:31 pm
|
Lurer på om det ikke er noen annen måte å få vite om jeg har fått svar på mine innlegg enn å gå inn å skjekke de? syns nesten det er fortvilende å må gå inn på hvert enkelt innlegg jeg har får å se om det er noen som har besvart spm. mine, får nesten dårlig samvittighet når jeg ikke svarer på mange dager.. 
|
|
|
13
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 6volt til 12 volts elektriskanlegg
|
på: oktober 10, 2011, 21:02:45 pm
|
trenger ikke å slipe PÅ svinghjulet uansett. Man må slipe ut inne i girkassa for å få plass til 200 svinghjul. Ikke så mange mm som skal til da. Dette ble gjort på en 66 mod jeg hadde.. tok ikke mer enn en par timer så var 200 svinghjul og 12 v starter montert. Okey  hvis jeg sliper ut inni girkassa, er det da bare å sette på 200 svinghjul og starter så er alt i orden ? og pærer.. trenger jeg ikke å bytte dynamo da? og eventuelt, kan jeg bytte tilbake til 6v svinghjul senere da?
|
|
|
14
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Ekstra varmevifte på -66 boble
|
på: oktober 10, 2011, 20:34:54 pm
|
lurer på om dynamoen lager nok strøm til at jeg kan sett inn en vifte med varmetråder i bakkant som blåser luft på frontruten? har 6v nå, men skal bytte motor så jeg får 12 volt.. tidligere eier byttet nemlig motor får han trudde på det var storhavari på den med 12v men det var bare en eksosventil som var kokset fast  :D:D
|
|
|
15
|
Forum / Problemløseren / Sv: Varmeapparathjelp
|
på: oktober 10, 2011, 20:28:28 pm
|
Grunnen til at det ikke fungerte var at når jeg dro hendlene inne i bilen opp var ikke wiren lang nok til å åpne spjeldene.. Ligger faktisk aviser under mattene fra -71 som er fult lesbare, noe som imponerer meg, for det ser jeg på som et tegn på at det ikke har vært mye fukt inni den på en god stund  Helt til nå vel å mærke :/ har altid "luftevinduene" på gløtt når jeg kjører.. kom til å tenke på om det kan være nok grunn at det ikke er slangeklemmer på varmepottene til at det kommer inn fukt / vann der ? har ikke skjekket under baksetet siden jeg kjøpte den, men da var det null fukt..
|
|
|
16
|
Forum / Problemløseren / Sv: Varmeapparathjelp
|
på: oktober 10, 2011, 15:49:53 pm
|
Nå er varmeapparatet i tipp topp stand og det kommer "godt" med varmluft ut av luftekanalene  eneste problemet nå er at det dugger noe helt jævli så snart det er vått på asfalten :/ noen tips om hva det kan være ?
|
|
|
17
|
Forum / Problemløseren / Sv: lufting av bremser T1
|
på: september 07, 2011, 18:45:51 pm
|
Her ser du bremsesylinderen øverst på bildet, på baksiden av den sitter lufteskruen.  okey  det viste jeg, men på et annet innlegg jeg leste på hørtes det ut som om det var bare en lufteskru på hele kretsen, var det jeg stusset litt på.. da er det jo bare å lufte i vei 
|
|
|
18
|
Forum / Problemløseren / lufting av bremser T1
|
på: september 07, 2011, 15:51:46 pm
|
Lurte på hvor lufteskruen på -66 boble sitter? så det var noen som hadde skrevet at det var en lufteskru men jeg har finner den ikke ? 
|
|
|
20
|
Forum / Problemløseren / Sv: Blinklys henger seg opp
|
på: september 07, 2011, 15:46:14 pm
|
Hvis du har vært av veien, ville jeg tatt en skikkelig forstillingskontroll og sjekk av rattstamme/styrestag/styreledd. Ganske viktige saker dette, både for din egen og andres sikkerhet.
Har skjekket styreledd og forstilling, byttet styrstag for det var litt skjevt..
|
|
|
21
|
Forum / Problemløseren / Sv: Blinklys henger seg opp
|
på: september 07, 2011, 07:31:18 am
|
med andre ord at blinkhendelen følger med rattet når du svingar? antar att rattstammo di har fått ein skavank når du var i grøfta. har du sett om den har vorte skjeiv? uansett, du kan shimse opp rattstamma nede ved styresnekko. skru av boltane som held rattstamma fast gjennom den gommiskjevo(som må vera i bra stand) og legg passlig med shims imellom so bygger du opp rattstammo
ja, den følger med.. Det er jeg ikke sikker på, kunne ikke se noe skjevhet. så hvis jeg chimser opp rattstammen kommer rattet lengre opp og bryteren slutter å rotere med rattet ?
|
|
|
22
|
Forum / Problemløseren / Blinklys henger seg opp
|
på: september 06, 2011, 23:43:52 pm
|
Blinklysbryteren min er gått bananas! etter å ha svingt av veien ble H. styrstag bøyd, fløyten henger seg opp når jeg svinger og blinklysbryteren og  er det noen som har noe forslag hva jeg kan gjøre ? så snart jeg svinger litt henger bl, og blinklysene seg samme vei som jeg svinger, og fløyten henge seg oppe.. når jeg prøver å stramme skruen som sørger for at ikke bryteren skal rotere sammen med rattet henger kun "blinklyshendelen" seg oppe.. takker for svar 
|
|
|
23
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 6volt til 12 volts elektriskanlegg
|
på: september 06, 2011, 16:40:21 pm
|
machine out (grind) the bellhousing = frese ut (slipe) kløtsjhuset dvs. at du må slipe litt innvendig der klørsjhuset er trangest. Mål diameteren på 12v svinhjulet og sjekk mot klørsjhuset så ser du det selv  Takker, hørte snakk om at det var mulig, men var ikke sikker er det da "bare å flytte over pærer, dynamo? har 12v starter og men vet ikke om den bør / trengs å byttes?
|
|
|
25
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / 6volt til 12 volts elektriskanlegg
|
på: august 29, 2011, 22:52:36 pm
|
Lurte på om det er mye arbeid å bytte om fra 6volts el.anlegg til 12volt? saken er at det var 12v på bobla mi før, men tidligere eier byttet motor da han trudde den va "sjært"(var bare eksosventil som var kokset fast  ) så han byttet motor og da passet ikke svinghjulet mener jeg han sa så han har byttet til 6voltsanlegg når han byttet motor.. er det bare svinghjul,tennspole,batteri,sikringer og dynamo som må byttes? har alt av deler som var brukt da det var 12v ++++:D takker for svar 
|
|
|
30
|
Forum / Snikk-snakk / Hva betyr T1/T2T3 ?
|
på: august 27, 2011, 23:36:44 pm
|
Har en -66 1300cc boble som jeg driver og titter litt på deler til.. Det jeg ikke har funnet ut er hva T1 osv betyr? er det etter årsmodell og kan en T1 bruke deler fra en T3? (Er helt fersk med boble så det kommer sikkert en god del spørsmål  )
|
|
|
|