Vis innlegg
|
Sider: [1] 2 3
|
3
|
Bruktbørsen / Deler selges / Hardtop til Porsche Speedster
|
på: oktober 08, 2011, 00:27:37 am
|
Selger en hardtop laget av fibersteel.com! Dette er et halvfabrikat og må tilpasses den enkelte bil. Bildet er kun ment som illustrasjon og viser en topp fra fibersteel. Alle deler medfølger. Toppen ble kjøpt til bruk på min egen Speedster replica. Selges til halv pris av hva jeg ga for den. kr. 15000,- Seriøse kontakter meg på prea1950@hotmail.commvh. Pål
|
|
|
5
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sv: Diamond Sticth
|
på: desember 09, 2010, 14:24:55 pm
|
Hei,
Hiver inn et bud på 1.500,-. Pleier å kjøpe dette direkte fra Sverige, men har ikke tid til det de neste månedene. Henter!
Pål 95 87 88 18
|
|
|
6
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Hva er historikken på denne: Porsche 356 Split window 1951 II ?
|
på: november 09, 2010, 01:27:59 am
|
Ja, den gamle bilen til Bertheau er en trist historie.
Faktisk så har det gått forbausende mange tidlige pre-As her i Norge, om man kan kalle 4-6 biler mange. Har spadd i gammel historie de siste 12 årene, og funnet ut at rundt fire såkalte 4-digit biler har rulla rundt i dette landet. Av disse lever en i beste velgående og er iferd med å bli bygget opp igjen, og en har bare forsvunnet fra jordoverflaten...men jeg tror at den fortsatt kan være i Norge.
Porsche´s mål var bare å bygge 500-600 biler. De første bilene hadde bare 4 siffer i chassis# og alle begynte med 5. Disse bilene er nærmest prototyper å regne for. I slutten av mars 1951 begynte de model-51 med 5 siffer i nummeret. Porsche ferdigstilte ikke biler etter chassis rekkefølge så tidlig i produksjonen, så derfor er det mye detektivarbeide som må til for å finne ut av detaljer.
En gammel eier av én av de tidlige bilene, nevnte at han på 70-tallet i et forsøk på å fornye bilen og den delte frontruta med en hel rute, traff en fyr på Høneføss som hadde 2 splitwindows stående på gården. Denne fyren kjørte Ford Mustang, og dro litt på det ene benet...så der står vi.
Let the search begin...
|
|
|
7
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: Ghia med Alfa-grill i Moss, way-back-when
|
på: september 28, 2010, 22:09:26 pm
|
Den bilen i Moss finnes fortsatt hos forhandleren i Moss, og fortsatt med grillen  . Siden sist du så den har den gjennomgått en lakkrestaurering som dessverre kunne vært bedre. Interiøret derimot er fortsatt originalt. Pål
|
|
|
9
|
Forum / Type 1 1946-1957 / 16" Pynteringer
|
på: september 24, 2010, 23:27:29 pm
|
Ønsker å selge et sett med 5stk pynteringer til 16" VW-felger. Dette er reproduksjoner av de gamle Lemmertz ringene, som nærmest er håpløst å finne i original tilstand.
Sansynligvis eneste settet i Norge...ikke vært montert.
Pris: 7000,- Sendes ikke!
Pål 95 87 88 18
|
|
|
15
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: nye bremse sylyndere/pumpe????
|
på: juli 08, 2010, 21:27:31 pm
|
Hei Marius, Prøv Stoddard i USA. De har tatt fram egne pumper laget etter gammel mal. Samme som 356...men det veit du jo  Koster en brøkdel av de originale. Prates, Pål
|
|
|
16
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Ultra VW gis bort!
|
på: juni 28, 2010, 23:05:24 pm
|
Takk til alle som har ringt...bladene forsvant fort. Mer blader kommer, så watch this space!
Har også en stabel med Hot VWs fra nummer 1 og oppover til 2000. Må bare finne en pris på disse. Det mangler ca 15 blader inkl feb. ´75. Har ikke oversikt akkurat nå, men kanskje det blir orden rett over sommeren.
Pål
|
|
|
17
|
Bruktbørsen / Biler selges / Ultra VW gis bort!
|
på: juni 28, 2010, 11:37:35 am
|
Her er det førstemann til mølla...altså den som ringer og henter. Ingen meldinger i tråden! 25stk i fin stand inkl flere nummer fra iår. Flere kommer etterhvert! Er i Oslo
Pål 95 87 88 18
|
|
|
18
|
Bruktbørsen / Biler selges / Sv: Snow-Trac selges!
|
på: mai 21, 2010, 21:34:18 pm
|
Takk til alle interessenter som har meldt seg. Det blir vel kanskje en avklaring til uka.
For de som ønsker ytterligere info, så er det mye å finne på nettet.
Sjekk bla...www.snow-trac.com og snowtrac.no
Pål
|
|
|
20
|
Bruktbørsen / Biler selges / Snow-Trac selges!
|
på: mai 20, 2010, 09:13:49 am
|
´61 model Snow-Trac vurderes solgt! Årsaken til at det vurderes, er at jeg har plassproblemer. Jeg vil påstå at det enkle er igjen. Dette er også fineste modellen av Snow-Trac. Den er omtrent 87% restaurert, og jeg skal på ingen måte påberope meg æren for det, men mye restaureringen så langt, er det forrige eier som har stått for. Derimot har jeg kjøpt nye dekk, og slanger til disse. Alle er 6 lag, som det skal være. Dessuten er alle de små hjulene demontert, sandblåst og sort-eloksert. Har ikke montert de sammen men det følger med nye skruer og lager. Restaurering av disse hjulene er vel den verste jobben på en Snow-Trac. Nye foringer følger også med + en del andre deler og “Snow-Trac” dekalene. Forrige eier har også fått laget drivhjulene til beltene. Dessuten følger det med 2 sett med belter. VW-motor sitter montert, men Porsche motor kan følge med mot tillegg i prisen. Originalt var det mulig å bestille med Porsche motor. Det som står igjen, er restaurering av takdelen etc. Det meste har vært demontert og overhalt...også girkassa. Selges slik den står til langt under selvkost, eller byttes i noe som kan stå parkert i gata  . Pris ca. 27.000,-. Enkel jobb for den nevenyttige. Noe montering gjenstår. Står i Oslo. Bilder kommer:). Har mye dokumentasjon. Pål 95 87 88 18
|
|
|
21
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 356 motor
|
på: mai 17, 2010, 10:02:47 am
|
Hyggelig å høre, Rune  Hva skjedde egentlig med den bilen...lever den fortsatt?
|
|
|
22
|
Forum / Snikk-snakk / Sv: 356 motor
|
på: mai 17, 2010, 04:15:40 am
|
Det som skiller 33 og 33-1 er portinga. De er større på sistnevnte....mer 912 med andre ord.
|
|
|
24
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 48 Weber IDA og luftfiltere?
|
på: februar 19, 2010, 19:45:01 pm
|
Filtere på IDA er stort sett noe dritt, med mindre du har tenkt til å kjøre på støvete veier. Blir det tilbakeslag i gasseren, så kan filteret fort ta fyr.
Jeg har kjørt i årevis uten filtere, og har vel kjørt 130 mil på det meste for å komme på et treff. Hemmeligheten er å bytte olje ofte. Jeg kan riktignok være litt manisk der, men bytter stort sett alltid rundt 150 mil. Da får du en motor som varer lenge. Selvfølgelig kan dreving av girkasse ha mye å si...det har jo noe med hvor mye turtall etc motoren går på, men turtallet mitt ligger rundt 3.800 RPM i ca 100km.
Har du mindre turtall enn det, så er du rimelig safe tror jeg...
Tenkte det var greit å dele noen erfaringer før du evnt bestemmer deg.
Pål
|
|
|
25
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Stropping av bil på henger
|
på: februar 19, 2010, 19:29:42 pm
|
Jeg må nok si meg enig med Bad-Mojo tidligere i tråden. Jeg stropper også i hjula, og har aldri hatt problemer med det. Bilen står helt fint på hengeren og fjærer om veibanen er ujevn. Ikke har jeg bare kjørt i Tyskland, men jeg var på en lang reise ifjor med bilen, først til Danmark, så over til England. Derfra til Holland, og videre nedover til grensa mot Sveits, før jeg satte nesa hjemover til Norge. Det var vel en reise på rundt 450-500 mil. Hadde ikke et eneste problem. Disse stroppene kjøpte jeg på Tess, og de er laget til formålet.
Rallygutta kjører med akkurat samme oppsettet, og det er vel ingen som kjører så mange mil som de med henger, men alle har vel sine egne erfaringer om hva de mener er best.
Pål
|
|
|
29
|
Forum / Cal-look / Sv: Torsjons staver til Oval
|
på: januar 15, 2010, 23:29:20 pm
|
Hei Bendik,
Ikke rare responsen du har fått på spørsmålet ditt syns jeg, så da bidrar jeg litt med mine erfaringer. Dempere bak er ingen stor greie, men om du ønsker noe bedre enn de originale, så kjør røde Koni. Det er "Rodin" rett utenfor Oslo, som er forhandler for de i Norge. Disse demperne er dessuten justerbare. Tror derimot at du kommer langt med nye vanlige originale dempere til ditt bruk. Hva du enn gjør, så ikke kjøp gassdempere!
Hva torsionsstaver angår, så er det ingen vits i å bytte disse. Om du vil bruke urethanforinger, så anbefaler jeg at du bruker originale nye innerst, og urethan ytterst. Bruk gjerne litt fett på urethanforingene...da slipper du mye lyder i form av knirking etc. Jeg har kjørt det oppsettet i årevis...selv med mye hestekrefter. Du får en stødig bil som går snorrett.
Ser at du ønsker å bruke både senkespindler og puma... Jeg har dessverre ikke erfaring i kjøre begge deler...kun puma funker utmerket syns jeg. Sørg bare for at du bruker castershims, så geometrien blir riktig.
Lykke til!
Pål
|
|
|
30
|
Bruktbørsen / Deler selges / Nerf bars etc....
|
på: oktober 04, 2009, 11:47:00 am
|
Jeg har noe "skrot" som trenger nye eiere.
Luftfiltere til 48IDA. Mangler et par klips...200,- Nerf bars i grei stand...300,- Støtdempere i fin stand. De har Type 2 delenummer men passer også boble...2000,-
På tide å tynne ut lageret
Pål 95 87 88 18
|
|
|
|