Vis innlegg
|
|
Sider: [1] 2 3 ... 82
|
|
2
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Godkjenning med Kerscher/CSP Skivebremser
|
på: november 08, 2025, 01:56:28 am
|
|
Hei Stig. Rart de skal henge seg opp der. Jeg har fått godkjent solide skiver x4 på cabben. Skivene er fra Empi. Foran er de 278mm x 9,5 og bak 280mm x 9,5mm. Caliper foran var fra willwood og bak Empi. Det var aldrig snakk om bremsekraften foran eller bak. Etter prøvetur sa kontrolløren at det var veldig gode bremser og fin pedal. Så dette mente han var en fin og fornuftig oppgradering av bremsene på bobla🤷♂️. Jeg var også på Risløkka. Har navnet på kontrollør hvis du ønsker det.
|
|
|
|
|
3
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303LS Rød Cab – 1976
|
på: november 05, 2025, 00:49:56 am
|
Jeg har jo slitt med varme sesongen 2024 og hadde booket time hos Bårds Garasje for en ny løsning i april Cab’n får jo en helt annen strøm av luft når man har taket nede – så den gamle 13 rader som lå over girkasse ble fjernet og monterte 2 stk 15 raders oljekjølere i innerskjerm Disse ligger godt innenfor hjula og dermed «godt beskyttet» - ser at Bård har også lagt ut en video om dette på sin Facebook Dette var en god løsning og har plenty olje (rundt 6 liter??) og på de få turene jeg har brukt bilen er det som natt og dag. Kjører fredag ettermiddag i kø nedover mot Sandefjord og ingen bekymringer. Så noe å tenke på Svein når du også bygger ny motor fant kun ett bilde med tak nede som godt viser endringen av luftstrøm. Og ett bilde av kjøler
Ellers har jeg hatt helt andre problemer med myndigheter og godkjenning av bremer bak. Lager ett eget innlegg på dette. Og dermed ikke mange mil 2025 sesongen, men har fått brukt camper'n
Ja det er noe jeg faktisk har tenkt på. Blir en 15 rader m/ termostat. Bygger jo også om med Porsche kjøling/vifte som blåser 2-3 ganger mer luft en orginal vifta. Håper det blir bra nok for litt motorvei kjøring i +100 km/t. Senker jo også turtallet i 100km/t m/ 3-400 rpm med den nye girkassen m/ 0,82 4 gir. Så trenger nok litt ekstra kjølende luft og kaldere olje😅. [attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
|
|
7
|
Min klubb / Follo VW Klubb / Sv: Hva skjer i Klubben.
|
på: september 19, 2025, 19:35:24 pm
|
|
Da forsetter dele sankingen for 2026. Ny og forsterket girkasse er handlet inn til cabben. Med større og sterkere motor, må det jo passe med 0,82 fjerde gir. Nytt el.nett er også i bestilling da mye av problemene i år ser ut til og ligge der. Så nå blir det litt og drive med i vinter😅. [attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
|
|
13
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303 S Co.02
|
på: mars 07, 2025, 00:20:14 am
|
|
Morsomt at du går for spennende caliper valg Anders. Blir spennende og se oppsettet på bil. Hva blir felg valget? Blir det orginal bredde på skjermer eller blir det +++
|
|
|
|
|
21
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: oktober 14, 2024, 01:45:17 am
|
Veldig fine🙂.
Hvilken dekkdim hadde du på din? Kjørte du med smalna forstilling?
Full bredde på forstilling. Fulda 145/65 og Vredestein Sprint Classic 185/70
|
|
|
|
|
22
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Back to -89
|
på: oktober 10, 2024, 22:30:17 pm
|
Hei. Sleit med det samme på min 60mod. Var konvertert til balljoint og med senkespindler. Kjørte med 60 profil dekk foran og 70 profil bak, da ble det litt stuk hvertfall. Var veldig god og kjøre da  . Fine felger du har  [attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
|
|
29
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: JuniorGrelland's '68
|
på: mai 03, 2024, 21:44:41 pm
|
|
Ja vi tok en prat og var enige om at det raskt måtte komme på noe bredere og høyere profil på bakdekkene😂😎. Eller er jeg mektig imponert over gutta som tar denne vw interessen videre når de ser hvor mye problemer senior har innemellom😂🤷♂️😊. Og med noe jeg tror er mottoet til Roy🤷♂️ (problemer skaper erfaringer og nye løsninger🙈😂) så ses vi plutselig fam Grelland.
|
|
|
|
|
30
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Grellands 67 cal-look
|
på: april 09, 2024, 15:15:47 pm
|
Ja bakluka blir mye triveligere med en fin og tidsriktig skiltramme. Før og etter på min gamle sorte. Det er jo ikke tvil om hva man skal velge  [attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
|
|