Vis innlegg
|
Sider: [1] 2
|
1
|
Bruktbørsen / Biler selges / SOLGT....Vw boble 1302/1500 backdated pre 67
|
på: august 12, 2015, 21:49:14 pm
|
Vurderes solgt! Bud!
Boble 1971 1302 backdatet til 1967/1500 med skjermer, panser,interiør Ivaretatt Macpherson foran Irs Bak. Juster bar fjærbein foran med 150 pound fjær og Golf 1 innsatsdemper. Bilstein B6 med oppgradert setting bak. 19mm stabstag foran 18mm stabstag bak Nye kalippere, 5x130 Porsche boltmønster med D90 felger. Skiver /tromler ventilerte. Lakkert Volvo T5 gul 1998 Klargjort for WBX motor og radiator foran Nye foringer, bærekuler Motorer: Div WBX / OXY Motor i bilen 1500.
Ser positivt på seriøse henvendelser Flere bilder på finn.
TLF 41516690
|
|
|
2
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Coiovers 1303 s big.
|
på: desember 05, 2012, 14:21:53 pm
|
Hei!
Har prøvet begge oppsettene på min 1302/71. Mener da både to og tre skruer innferstning på fjærbeinet.
Fordelen med den eldste typen med tre skruer kan du senke litt mere enn den nye typen med to skruers. Bakdelen er at stabstaget er litte grann smalere slik at rattutslaget er litt mindre.
Fordelen med to skruer som det sies er at du kan få noe mere negativ camber for mere banekjøring, og bedre rattutslag. Senker man for mye vil stabstaget vri nedre bærearmer som forverrer geometrien og du får en litt mere rigid bevegelse på fjæringsveg. (virker stivere)
NB! Jeg har den siste utgaven på min men lurer på om jeg skal gå tilbake til tre skruer. Dette blir da eventuellt lagt ut på forumet som et komplett uppgrade. men er modifisert! Fjærbein, modifisert tilpasset golf 1 demper. Justarbar coilovers 12" lengde 150 Pund hardhet Bærearmer med poly, Spindler. Opplever ikke at dette oppsettet med Forholdshvis stiv fjær og golf demper er hardt å kjøre på, men jeg ønsket et fast oppsett med dette! Ville bare opplyse, om jeg velger å gå tilbake pga orginalitet, og kan gi en tilbakemeld om interesse!
|
|
|
3
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Turbo til 1600 ønskes kjøpt!
|
på: juli 03, 2012, 15:30:39 pm
|
Hei. Har en nyrenovert IHI RB5 liggende. Kommer fra Mazda 323 GTX 1600 eller 1800. Denne skal være god for 150-200hk avhengig av konfigurasjon. Kan sende noen bilder om du er interessert. alle sveiseflenser og oljeflenser inn/ut er på plass. Pris 3000.-
|
|
|
11
|
Bruktbørsen / Deler selges / Motor (motor 2165ccm) SOLGT!
|
på: november 09, 2010, 11:10:01 am
|
Legger ut for salg min 2165 ccm motor.
Motor har gått noen få mil (50-100) og har vert brukt til noen søndags turer + en gang på stipa på gardermoen. Motoren ble bygget opprinnelig for turbo slik at kompresjonen ligger på 8.7:1 Dette ble aldrig montert men har fungert svært godt allikevel. Motoren har gått med EFI programmerbart, men nå er det kun en orginal 1600 gasser på den, noe som gjør den noe latere,muligens at dan kan gå noe lean. Følger med komplett innsug for EFI med dyseholdere, pleniumskammer og spjeldhus for TPS.
Blokk AS 41 Åpnet for full flow. (eksternt oljefilter) Oljepumpe: Shadek 30mm. Veiv: 8 stiftet, Omslipt eksentrisk orginalveil til 78mm. Balansert. Bærelagrene tilpasset Golf 1 råder. Råder Golf 1. Borret lagerleie og pinneforing hos Oslo sylinderservice. balansert. Svinghjul: Lettet, balansert og 8 stiftet. Sylinder satser: Mahle 94mm (konkave topper for turbo) Kam: engle w100. Tiltenkt Turbo. men fungerer enormt nedentil og opp til 5000, maks 5500. Topper. Orginale twin port. Portet og nye ventilstyringer. Maskinert til 94mm. Forbernningskammer (58cc) Eksos: bugpack med bandasje. (klargjort for o2 sensor)
Bremset effekt på motor 120hk ca 170Nm. Denne har enorm med drag allerede fra 1000 rpm og opp til 5000.
Prisantydning: 8000.- eller bud. Motoren står foreløpig i bilen.
Siste bildet er med EFI.
|
|
|
12
|
Bruktbørsen / Deler selges / Løfte bukk 2- søylet merket Zippo Solgt!
|
på: november 09, 2010, 10:10:29 am
|
2 søylet løftebukk selges. Merke Zippo produksjons år 1977. Løftebukken har vert brukt på bilverksted mot hovedsaklig veteranbiler og jobber som har gått over lang tid. El-drift med kuleskrue som gir en solid konstruksjon. Tilkobling 3-fas 10A kurs. Bukken er i grei stand men bærer preg av å ha ligget ute, da maling begynner å flakke av. mangler 1 stk gummianlegg på den ene armen. Kabler mellom søylene er kuttet, men merket. Disse må skjøtes,monteres nye. Løftekapasitet 2,5T. Høyde 2,72m Må hentes. Vekt ca 350-400 kg pr søyle.(Modum,Åmot) Pris 3000kr eller bud! Bilder sendes må mail/SMS eller søk på Zippo tidligere annonse.
|
|
|
17
|
Bruktbørsen / Deler selges / Sveise apparat Esab 150
|
på: september 26, 2010, 20:27:59 pm
|
Selger mitt Esab 150 mig Trådmater med 0,9mm flussfyllt tråd. Sveis uten gass. Engangsflaske følger med.
Apparatet er fullt i orden.
Pris: ca 1500.- kr
|
|
|
18
|
Forum / Snikk-snakk / Front spoiler til pre 67 modell
|
på: januar 05, 2010, 14:11:24 pm
|
Hei!
Jeg trenger noe infor rundt frontspoiler til min bil. Vet at Kamei selger dette men fines det noen bilder av hvordan de ser ut og om hvordan kvalitaten på disse er. Hvordan er disse å montere?
Steinar
|
|
|
22
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hjelp, jeg bygger motor!
|
på: mai 06, 2009, 09:10:45 am
|
Hei igjen.
Ev kompis bygget for en liten stund siden følgende.
AS 41 blokk 1776 ccm 90.5mm syl Vippearmer og allt annet er orginalt 30 mm shadek olje pumpe CB 044 topper med 35/40 mm ventiler w-110 cam 9,7 i komp 40mm gassere ca 110 hk
Drar godt fra bunn og opp til 5500 rpm.
Vh 1302
|
|
|
23
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Hjelp, jeg bygger motor!
|
på: mai 06, 2009, 08:22:10 am
|
Hei!
Bygget meg i fjord en 2165 motor med w100 kam. Grunnen til kamvalg da var pga av konvertering til turbo siden. Motor : Orginalt borsett fra kam,30mm oljepumpe, portede org topper, og 94mm syl sats og 78mm slag på veiv. 8,5 i komp.
Dette går nå med MS datasprut. Og drar helt fra bunn men er ikke noe tess over 5000 rpm. Kan kjøre veldig høy tenning uten bank noe som gjør dette bunndraget, men ønsker man noe mer villig oppover i registeret er valg av kam noe å vurdere:). F.eks w-110 For en litt mer hærlig lyd anbefales rettskårende drev til kamdrev. Dette gir en hærlig sang i motoren.
Vh 1302
|
|
|
24
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Linda's 1303S
|
på: mai 06, 2009, 07:58:14 am
|
Hei! Fikk av deg for en stund siden hjulvinkelgeometri for mitt oppsett på min 1302. Dette skal vi prøve denne uken. Takk for data og lykke til på tråden.  Vh 1302
|
|
|
26
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Porsche Felger kjøpes
|
på: desember 01, 2008, 17:01:52 pm
|
Her er noe bilder
felger med alu/magnesium legering med gode dekk. Bakk 6mm og nye foran. Inkludert magnesium mutter 4500.- Bremser: tromler bak/ sideventilert skiver foran med nye lager. Studs presset inn i skiver og tromler. (Nesten ikke bukt) 3500.-
|
|
|
30
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Sv: Felger ønskes kjøpt til min 1003 S
|
på: november 25, 2008, 13:41:17 pm
|
Hei!
Har Porsche felge og bremser som jeg vurderer solgt. Skal ikke ha blodpris for dett. Har allt montert på min boble nå. om det er innteresant så kan jeg legge ut noen bilder til deg.
Felgene er fra Carrera C2 90-look: 6x16 foran og 7x16 bak med 185/55/16 og 205/55/16 (Et 52) Bremsene et et sett fra CSP med pressa studs med magnesium muttere. Tomler bak og sideborret(ventilert) skiver foran som er som nye.
|
|
|
|