Vis innlegg
|
|
Sider: [1] 2 3 ... 34
|
|
1
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: Godkjenning med Kerscher/CSP Skivebremser
|
på: juni 11, 2026, 21:50:20 pm
|
|
Det som jeg synes er rart med de nye reglene er at de overprøver ingeniørene til vw og porsche,for du finner ingen vw og Porscher med mere bremseeffekt bak enn foran.Lurte på å sende en søknad selv om mere effekt,men formlene for bakbrems gir ingen mening med påslag på 30%
|
|
|
|
|
2
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: JuniorGrelland's '68
|
på: oktober 19, 2025, 23:45:41 pm
|
Har dere hatt cookie cutters på vekten for å se hva de veier?
5,5 t 4,3 kg 6 t. 6,5 kg 7 t. 6,9 kg Jeg regner med at 5,5 med vekt på 4,3kg er enten org gas burner eller skriveleif?  Ikke mine mål.Tatt fra 944racing.de
|
|
|
|
|
4
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: 1303 S Co.02
|
på: februar 23, 2024, 18:55:47 pm
|
Endelig kommet dempertopper som tar både camber og caster til disse bilene  [attachment=1] 👍men billige er de ikke,blir vel 4500-5000 kr levert Norge
|
|
|
|
|
6
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt Livis 60 modell
|
på: januar 25, 2024, 23:18:49 pm
|
|
Fått gjort noe mer, motor er starta opp og kam innkjørt. Og da Hotshop hadde 30% rabatt på lykter,måtte jeg benytte tjangsen å kjøpe frontlykter. [attachment=1] Jaggu virka de også [attachment=2]
|
|
|
|
|
9
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt Livis 60 modell
|
på: desember 31, 2023, 14:22:37 pm
|
|
Måtte sette på noen hjul for å sjekke høyden,må muligens heve den litt bak [attachment=1] Har også fått nytt ratt som er lakka,og montert setebunnene [attachment=2]
|
|
|
|
|
10
|
Forum / Problemløseren / Sv: Blinklysbryter
|
på: november 28, 2023, 23:39:30 pm
|
Jeg endte opp med å koble fra alle ledninger og måle hvilke som hadde kontakt med hverandre i de tre forskjellige stillingene. I midtstilling skal den jo bare ha kontakt med tre ledninger for å gi strøm fra bremselysbryter til bremselys. I høyre stilling skal den koble bort høyre bremselys, så da er det kontakt mellom to for brems, men i tillegg tre andre til blink har fått kontakt med hverandre. Så da gjelder det å finne farger som har kontakt med hverandre, og bytte de ut med tallene på mitt bilde.
Den bryteren jeg koblet hadde i tillegg litt dårlig kontakt inni, så den ga ikke samme måleresultat hver gang. Måtte åpne den og stramme opp litt på kontaktpunktene.
Fant utav det med Ohm-meteret👍men hadde bare bremselys på v.side.Så da måtte jeg demontere brytern og der fant jeg et punkt som var svart,pussa reint og satte det sammen igjen.Da gjenstår det bare å montere den igjen.
|
|
|
|
|
12
|
Forum / Problemløseren / Blinklysbryter
|
på: november 28, 2023, 00:47:59 am
|
|
Er det noen som har koblingsskjema til ettermarkeds blinklysbryter med 6 ledninger? Det er ikke samme farger på ledningene som originalt [attachment=1] Ifølge wolfsburg West skal man bruke blinkrele med 4 kontakter,som jeg har kjøpt.(bygger om til 12v) Men også her er det ikke lik benevnelse på kontaktene.(J1 er blinklysrele) [attachment=2]
|
|
|
|
|
15
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt Livis 60 modell
|
på: november 03, 2023, 13:58:31 pm
|
|
Ting tar tid.Skal montere dørtrekka foran,på med plast og gummipropper,så vil ikke klipsa inn.Ettermarkeds klipsa er tykkere i godset og ikke så fleksible som originalt,så alle 40 klips må manuelt klemmes sammen sånn at de passer.En jobb på 20 minutter tar 2 timer 😡 [attachment=1]
|
|
|
|
|
18
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt Livis 60 modell
|
på: oktober 19, 2023, 21:12:07 pm
|
|
En stund siden sist men ting har skjedd. Motoren er på plass, laget delvis nytt ledningsnett, montert panser,lister etc. Og holder på med teppesettet. [attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
|
|
21
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt Livis 60 modell
|
på: juli 27, 2023, 20:02:24 pm
|
Godt jobba med taktrekket a. Hørt det er et helvete å montere, så aldri turt å prøve selv. Snart i mål  Jeg trodde også det skulle være vanskelig,men det var ikke så ille.I monteringsanvisningen står det at en erfaren klarer det på 2 timer,brukte sikkert 2 arbeidsdager.
|
|
|
|
|
23
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Prosjekt Livis 60 modell
|
på: juli 23, 2023, 21:52:13 pm
|
|
Da har jeg gjort noe jeg ikke har gjort før,nemlig å montere taktrekk. Gikk ganske bra, bare litt rynker som jeg skal prøve å fjerne [attachment=1] [attachment=2]
|
|
|
|
|