Vis innlegg
|
Sider: [1] 2
|
1
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bensin i olja. wbx 112hk
|
på: juni 17, 2012, 15:49:26 pm
|
takker for svar:-)
Testinga av dysene var mer av den visuelle sorten. Jeg tok de ut, så at de ikke lakk når de var trykksatt (tenning på). To drypp i minuttet var toleransegrensa, mens jeg registrerte null drypp i året. Så dro jeg den på starteren å sjekka at det var en kon dusj som spruta ut. Har ikke testa bensintrykk.
Bilen har ikke noe unormalt bensinforbruk, men det ville den vel hatt hvis den gikk på kaldstart? Ville den ikke gått dårlig også da?
Jeg ser heller ikke for meg hvordan bensin kan finne veien inn i motoren når stempelringene er godt innafor slitegrensa.
|
|
|
2
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bensin i olja. wbx 112hk
|
på: juni 13, 2012, 17:00:26 pm
|
Testa injektorene. De lakk ikke, og spruta etter alt å dømme som de skal.
Tok en kompresjonstest. Havna på rett under 12 bar på alle sylindere. Ifg. haynes er detta godt innafor. Noen som har noe idè om hva annet som kan være feil?
|
|
|
3
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bensin i olja. wbx 112hk
|
på: juni 13, 2012, 14:57:52 pm
|
Tjohei!
Alle pluggene var litt fuktige rett etter kaldstart. Alle pluggene blei etter min mening ganske sota etter at den stod å gikk litt. Dette tyder vel kanskje på at dysene/injektorene er problemet. Ser også at oljenivå har steget mye på pinnen.
Er det sånn at "lekkasjebensina" finner veien fra dysa, og ned forbi stempelringene, uten at de er dårlige? Hva må evt byttes? Er det noe pakningsstyr som kan byttes, eller må injektorene byttes?
|
|
|
5
|
Forum / Problemløseren / Bensin i olja. wbx 112hk
|
på: juni 12, 2012, 23:59:52 pm
|
Hei. Har litt problemer med en 2,1i motor i tredjegenerasjonsbuss.
Det lukta veldig bensin av olja på den, så jeg bytta olje+filter. Etter 20 mil lukter det igjen bensin av olja.
Noen idè om hva som er problemet? har ikke gått igang med feilsøking enda.
Det skal sies at motoren ikke går på alle sylindere ved oppstart, men resten henger seg på når den ruses litt. Motoren går fint ellers.
Hva kan være feil? Dårlige stempelringer? Tenningsdeler er nylig bytta, bortsett fra ledninger. Er det veldig usunt å kjøre med bensin i olja? Jeg så for meg at det fordampa og forsvant inn i inntakslufta, men noen mener det kan være hassel.
|
|
|
8
|
Bruktbørsen / Biler selges / 65' Boble selges. SOLGT
|
på: april 04, 2012, 11:25:20 am
|
Selger en 65' boble med 1600 motor. Rust på vanlige steder. Det bør sveises i batteribrønn og venstre feste til fangern bak(hvis man vil ha fangere). Det er også hull i kanalen i førerdøra. Batteriet er dårlig på den. Bensinvarmeren har jeg ikke har testa. Den var registrert sist i 2005. Motoren virker bra, men trenger en justering av gasser. Motoren er forøvrig pynta med delikate operamints-detaljer, som går igjen på girkula og emblemet på huven. Bilen står i Tønsberg. Bud ønskes. Ta kontakt på ola.gul89@gmail.com[attachment=1]
|
|
|
11
|
Forum / Problemløseren / Sv: Justere tenning.
|
på: september 11, 2011, 10:04:23 am
|
Jeg driver med det samma her, men er det hakket som markerer TDC når den er på toppen? Tenkte kanskje det var det andre merket som ligger litt etter, og at man skulle justere hakket til midten. Man skal koble fra vakumshiten eller?
|
|
|
12
|
Forum / Problemløseren / Sv: Justere spissing.
|
på: august 15, 2011, 14:51:09 pm
|
Ok godt. Så det betyr at spissinga endrer seg med vandringa i fjæring? Trenger man justere bagge sider, eller går det greit å bare justere en?
|
|
|
13
|
Forum / Problemløseren / Justere spissing.
|
på: august 15, 2011, 13:42:51 pm
|
Hei.
Holder på å justere spissing på bobla, med puma balljoint. Justerte ca 5mm differanse foran og bak. Men når jeg setter bilen ned på bakken, endrer spissinga seg til å være ca 15mm mer foran enn bak. Er dette vanlig? Skal det justeres med hjula i bakken?
|
|
|
14
|
Forum / Problemløseren / Sv: Bærearmer prob.
|
på: august 05, 2011, 13:55:10 pm
|
5mm forskjell på spissing mellom foran og bak, med hjul på altså. Er dette for mye? Har lest 2-3mm men er dette med felg og dekk på? Hæ?hæ?hæ?
|
|
|
16
|
Forum / Problemløseren / Bærearmer prob.
|
på: august 03, 2011, 10:51:19 am
|
Mornings!
Holder på å montere bærearmer på bobla. Det er altså puma med balljoint. På de nye øvre armene, er ikke den koniske camberjusteringssaken. Er det meninga disse skal skrues av de gamle, hvis det lar seg gjøre?
|
|
|
|