Vis innlegg
|
Sider: [1] 2
|
1
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / 1303 - Flytte sikringsboks
|
på: april 12, 2021, 11:03:46 am
|
Hei,
Syntes ikke det er spesielt pent med sikringsskapet under dashbord. Noen som har erfaringer med å flytte hele sulamitten fram i panser slik som modellene før? Evt. andre "skjulte" løsninger.
Jeg har idag en senter-konsoll løsning som jeg ønsker kvitte meg med og i den forbindelse blir sikring-skapet vel mye eksponert for min OCD.
Send gjerne bilder på messenger eller MMS, 92236263
Mvh
Jan-Henrik F. Davø 92236263
|
|
|
4
|
Bruktbørsen / Deler ønskes kjøpt / Instrumenthus 80mm
|
på: juni 30, 2020, 14:02:08 pm
|
Hei, Ønsker kjøpe instrumenthus for montering på dashbord. 80mm. Helst VDO sitt hus men kan vurdere andre produsenter. Send bilde og pris til 92236263  /Jan-Henrik
|
|
|
9
|
Forum / Problemløseren / Sv: T4 eksos
|
på: april 05, 2014, 19:21:32 pm
|
Til dere T4 guruer;
Hvilke valg har man hvis man ønsker en performance eksos til en halvstor T4 motor som skal i en boble uten varmepotter, lavt lydnivå OG eksosen ut de originale "hullene" i bakplata? Slikt som dette:
[attachment=1]
Sjø`sagt uten varmepotter.
Har sett flere bilder av slike anlegg men finner ikke hvem som selger dem.
Mvh BB
Hei. Ser Klaus selger desse som passar i org, bakplate. http://www.yunis.de/klaus5/en/SD_english.aspmvh Arnstein Får ikke åpnet den linken, vet du om dette anlegget er til salgs noen andre steder?
|
|
|
10
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: T4 eksos; Teori rundt effekt/lyd/sundt/usundt
|
på: desember 19, 2012, 12:43:54 pm
|
Takk for konstruktivt svar.  6.  Red. Mener, "filter/gitter" inne i mufflere/potter , kun for "blafre" lyd? Sender man ønsket utseende/effekt beskrivelse til T.Thomas, han fikser biffen? Evt. Andre kompetible individer/firmaer, eks. Svendsen Eksos i Bergen. Nytt spørsmål: hvilke specs. må man ha på papiret for å beregne hvordan eksosen man vil ha skal konfigueres.
|
|
|
11
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / T4 eksos; Teori rundt effekt/lyd/sundt/usundt
|
på: desember 19, 2012, 02:14:43 am
|
Hei!
Har nettopp kapret min første t4, gapte over en sværing på første forsøk, men "la gå", la lærekurven være bratt!!
På bilen er det et "hjemmelaget" (skyt meg om jeg tar feil, de som sitter med kunnskap om slikt)
Jeg har i hvertfall ønske om en viss look, men ønsker denne skal være foregnelig med effekt.
Lurer i den sammenheng på følgende;
1. Raka rør: bra/dårlig? 2. Hvordan måles motstand i anlegget? 3. Hvor mye motstand for maks effekt? 4. Driter jeg på leggen nå? 5. Lydpotte, formål-dempe lyden? (herregud) 6. Eks. Supra-potte på Toyota Yaris - Hønsenettingen inne i dem, kun for lyd?
|
|
|
12
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! 2275cc
|
på: desember 17, 2012, 08:06:00 am
|
Gratulere så mye med kanonfet jobb. Hovedmotor ombord er gamle Bergen Deisler. Var med på stempel-sjau forrige helg. Hyggelige folk!! Med din kunnskap sammen med alder går det vell en mnd's tid så blir du tilbudt aksjer. Jævel!!  Meen, når du er lei av å skru på "bussmotorer" og skifte dåvendyr av noen sneilehus, ta en tlf til MTU. (Du får nok en tlf derifra uansett, telegafen går varm i den bransjen) Forøvrig gleder jeg meg til å spole med deg i sommer!! 
|
|
|
16
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! 2275cc
|
på: juni 21, 2012, 14:06:59 pm
|
Ok, skjønner. Min smak tillater full blottlegging om synlig, ellers så godt kamuflert som overhode mulig. Men ser etter å ha myset litt ekstra, at kamera vinkelen legger på mye. Uansett, eksostape er rått og industriellt, midt i blinken på en villtass. Dessidert den råeste løvblåserwn i gaten!! TommelOpp!!
|
|
|
17
|
Forum / Prosjektgarasjen / Sv: Studenten som skal bygge muskler! 2275cc
|
på: juni 21, 2012, 07:48:41 am
|
Er det mulig å frese ut større gjennomganger til stussene i bakplaten og få annlegget høyere bak karroseriet? ( eller er det kun vinkelen så gjør at grenrørerene er så pass synlige) Hehe, ja sparebussen skal få leve et langt liv.  Planen var at motoren skulle være ferdig og startet på tirsdag, og nå er vil alt på torsdag og skal kjøre til Bore treffet i morgen...  I går fikk eg heldigvis mye hjelp av Henrik (ok egentlig alle dager) til å få motoren ferdig med deksler og inn i bilen, og fikk sveist inn cup staget. I dag ble det en rask tur innom Svein (Canpro) for å sølvlodde gassvaieren og lage justerings skruer, før etpar timer på BBH resulteterte i ferdig montert motor! Så nå gjennstår bare montering av bensinslangen og tvinning etter oljetrykk før vi endelig kan høre brølet igjen!  Vaier systemet ser foreløpig ut til å funke bra, pedalen og gasserne bunner akkurat samtidig og begge forgasserne åpner helt likt. Pedalen er enda like tung som før (samme ant fjærer) men virker mye jevnere, og nå vil eg få mye mer kontroll over åpningen helt i starte på pedalen.     Flamberte også lamellen og nesten håret mitt da det enda var lekkasjen med svinghjulet ett sted. Og har lenge tenkt det bare var en galleriplugg som var utett, men typisk nok så var kam pluggen løs! Vet det ikke er min stil, men denne gangen ble det 2K epoxy som ble løsningen... 
|
|
|
23
|
Forum / Teknisk, teori og praksis / Sv: 1640 med 6 volt: Forkjell kontra 12v?
|
på: mai 19, 2012, 02:41:23 am
|
Jeg er veldig grønn når det kommer til teknikken, men er er higen på å lære. Pluss, trenger få litt ting inn med teskje  Som sagt, skal sette inn 1640cc og ønsker beholde 6v. I første omgang ønsker jeg å bruke girkassen som står i, bilen er en `66 1300. Jeg vet ikke om girkassen er skiftet ut av tidligere eiere, men klarer "fint" 110 km/t på motorveien med 1300cc. (ihvertfall på speedo  ) (men dette var vell et av kriteriene for boblen, da den ble designet?!) Hva må jeg skaffe mellom motor og girkasse for at dette lar seg gjøre? Hva gjør lamellen?
|
|
|
|